Malaysia Airlines: Απέλπιδα προσπάθεια ανεύρεσης του Boeing με ανιχνευτή μαύρων κουτιών

Malaysia Airlines: Απέλπιδα προσπάθεια ανεύρεσης του Boeing με ανιχνευτή μαύρων κουτιών

Πλοίο του αυστραλιανού Πολεμικού Ναυτικού απέπλευσε από το Περθ μεταφέροντας ανιχνευτή που συλλαμβάνει τις ηχητικές εκπομπές των μαύρων κουτιών

Malaysia Airlines: Απέλπιδα προσπάθεια ανεύρεσης του Boeing με ανιχνευτή μαύρων κουτιών
24 ημέρες έχουν περάσει από την ημέρα που σταμάτησε ξαφνικά να εκπέμπει σήμα το Boeing 777 της Malaysia Airlines και κανείς δεν μπορεί να πει ακόμη με σιγουριά τι έχει απογίνει το αεροσκάφος, καθώς οι μέχρι τώρα έρευνες έχουν αποβεί άκαρπες.

Σε μια από τις τελευταίες πιθανότατα προσπάθειες ανέυρεσής του, ένας "ανιχνευτής" μαύρων κουτιών θα μεταφερθεί στην περιοχή όπου φέρεται να συνετρίβη η πτήση MH370 στο νότιο Ινδικό Ωκεανό, με μικρές όμως ελπίδες να εκπληρώσει την αποστολή του, σύμφωνα με τις αυστραλιανές αρχές.

Το πλοίο Ocean Shield του αυστραλιανού Πολεμικού Ναυτικού απέπλευσε από το Περθ της δυτικής Αυστραλίας χθες μεταφέροντας ανιχνευτή (Towed Pinger Locator) που συλλαμβάνει τις ηχητικές εκπομπές των μαύρων κουτιών.

Το πλοίο αναμένεται να χρειαστεί έως τρεις ημέρες για να φθάσει την περιοχή όπου εντοπίστηκαν πιθανά συντρίμμια του αεροσκάφους, δηλαδή σχεδόν με την εκπνοή της διάρκειας θεωρητικά των 30 ημερών της εκπομπής των μαύρων κουτιών του Μπόινγκ που εξαφανίστηκε από τα ραντάρ στις 8 Μαρτίου με 239 επιβαίνοντες.

"Έχουμε σχεδόν μια εβδομάδα, αλλά η διάρκεια ζωής της μπαταρίας (των μαύρων κουτιών) εξαρτάται από τη θερμοκρασία του νερού, το βάθος και την πίεση", δήλωσε ο αυστραλιανός υπουργός Άμυνας Ντέιβιντ Τζόνστον.
Κλείσιμο

Οι έρευνες εκτείνονται σε μια τεράστια θαλάσσια έκταση 319.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων (όση και η επιφάνεια της Νορβηγίας) και ακόμη κι αν μια μικρότερη περίμετρος καθοριστεί για το αμερικανικό σόναρ, αυτό πρέπει να σύρεται με ταχύτητα 5 χλμ ανά ώρα για να μπορέσει να εντοπίσει τα σήματα.

Συχνά γίνεται σύγκριση με την πτήση 447 της Air France που είχε εξαφανιστεί πάνω από τον Ατλαντικό τον Ιούνιο του 2009 με πρόβλημα που είχε σχέση σε έναν αισθητήρα ταχύτητας και μια εσφαλμένη εκτίμηση της κατάστασης από το προσωπικό του αεροσκάφους.

Στην περίπτωση του γαλλικού αεροσκάφους, οι ερευνητές γνώριζαν πού να ψάξουν και κομμάτια του αεροπλάνου είχαν βρεθεί πέντε ημέρες αργότερα. Ωστόσο χρειάστηκαν 23 μήνες για τον εντοπισμό των μαύρων κουτιών και για να αντληθούν πληροφορίες για την τραγωδία που στοίχισε τη ζωή 228 ανθρώπων.

Στην περίπτωση τη πτήσης ΜΗ370, διαπιστώθηκε ότι κανένα από τα συντρίμμια που εντοπίστηκαν μέσω δορυφόρου δεν προερχόταν από το Μπόινγκ, τουλάχιστον τρεις εβδομάδες μετά την εξαφάνισή του, παρά την πλειάδα των μέσων με τα οποία πραγματοποιούνται οι έρευνες.

Επιπλέοντα αντικείμενα που περισυνελέγησαν τις τελευταίες ημέρες στις στοχευμένες περιοχές αποδείχτηκε ότι ήταν αλιευτικός εξοπλισμός ή απλά απορρίμματα.

Δέκα αεροσκάφη και εννέα πλοία μετέχουν σήμερα στις έρευνες.

Η περιοχή των ερευνών άλλαξε στα τέλη της περασμένης εβδομάδας, μετά τους νέους υπολογισμούς για την πορεία του αεροσκάφους το οποίο φέρεται να πετούσε πιο γρήγορα απ' ότι πιστευόταν και κατά συνέπεια να κατανάλωσε ταχύτερα καύσιμα και να τελείωσε το ταξίδι του βορειότερα σε σχέση με τις πρώτες εκτιμήσεις.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης