Γαλλία: Το «Νο 1» του τουρισμού δεν φοβάται τα «Κίτρινα Γιλέκα» και αγαπά τους Έλληνες

Meyer-1

 Τα «μυστικά» της επιτυχίας του πιο δημοφιλούς προορισμού στον κόσμο αποκαλύπτει ο διευθυντής του Οργανισμού Τουριστικής Ανάπτυξης της Γαλλίας, Φρεντερίκ Μεγιέ - Το protothema.gr βρέθηκε στη Μασσαλία για το Rendez-vous en France, το κορυφαίο διεθνές trade show για τον τουρισμό

Η 14η έκδοση του Rendez-vous en France, του κορυφαίου διεθνούς B2B trade show για τον τουρισμό στην Γαλλία, που φέτος φιλοξενήθηκε στην Μασσαλία, στέφθηκε για μία ακόμη φορά με απόλυτη επιτυχία.

Στις 19 και 20 Μαρτίου, η γοητευτική αυτή πόλη με το «αμαρτωλό» παρελθόν υποδέχτηκε 915 tour operators και 35 δημοσιογράφους από κάθε γωνιά της Γης. Η Atout France, ο τουριστικός οργανισμός της Γαλλίας που φέτος διοργάνωσε το trade show σε συνεργασία με τις τοπικές Αρχές της περιοχής Προβηγκία-Άλπεις-Κυανή Ακτή, παρουσίασε στους καλεσμένους του την τεράστια ποικιλομορφία των προϊόντων που προσφέρει ο γαλλικός τουρισμός, σε ένα άψογα διοργανωμένο event όπου όλα «κύλησαν ρολόι».

Πώς θα μπορούσε εξάλλου να συμβεί διαφορετικά; Η Γαλλία είναι εδώ και πολλά χρόνια η «παγκόσμια πρωταθλήτρια» του τουρισμού και αποδεικνύει περίτρανα με κάθε ευκαιρία ότι δεν κατέχει τυχαία την πρώτη θέση, ως ο πιο δημοφιλής προορισμός του πλανήτη.

Το protothema.gr βρέθηκε στη Μασσαλία και συζήτησε με τον διευθυντή του Οργανισμού Τουριστικής Ανάπτυξης της Γαλλίας για τη Νότια Ευρώπη, Φρεντερίκ Μεγιέ, για τη σημασία του event, τον «τιμώμενο» προορισμό του φετινού Salon RDVF που φέτος είναι η Προβηγκία, και την αγάπη των Ελλήνων για τη Γαλλία.

Επίσης, αναφέρθηκε στο προφίλ του Έλληνα τουρίστα που επισκέπτεται την Γαλλία, στους αγαπημένους του προορισμούς και εξήρε το έργο των Ελλήνων tour operators που είναι «άψογα καταρτισμένοι» και διαθέτουν υποδειγματικό επαγγελματισμό.

Τέλος, αναφέρθηκε στις επιπτώσεις που είχε το κίνημα των «Κίτρινων Γιλέκων» στον τουρισμό αλλά και στα μέτρα που λαμβάνει η Γαλλία για να αντιμετωπίσει το ολοένα και εντεινόμενο πρόβλημα του τουριστικού κορεσμού.

Διαβάστε παρακάτω ολόκληρη τη συνέντευξη του Φρεντερίκ Μεγιέ στο protothema.gr

H Γαλλία βρίσκεται στην κορυφή του κόσμου, ως ο πιο δημοφιλής τουριστικός προορισμός του πλανήτη. Ποιο είναι το επόμενο βήμα για τον τουριστικό οργανισμό της Γαλλίας και ποια η επόμενη πρόκληση;

Η Γαλλία είναι πράγματι ο πρώτος προορισμός στον κόσμο με σχεδόν 90 εκατομμύρια επισκέπτες το 2018. Δεν έχουμε ακόμη τα οριστικά στοιχεία για την περασμένη χρονιά αλλά προσεγγίζουμε αυτόν τον αριθμό. Επομένως ναι, είμαστε ο πρώτος προορισμός στον κόσμο από άποψη αφίξεων όμως πάντοτε υπάρχει περιθώριο για βελτίωση. Ένας μας στόχος είναι τα έσοδα, για παράδειγμα. Έχουμε την πρώτη θέση στις αφίξεις αλλά είμαστε μόλις τέταρτοι στον κόσμο όσον αφορά τα έσοδα. Αυτό συνιστά σίγουρα μια πρόκληση για τη Γαλλία. Γενικά πάντως, ο κλάδος του τουρισμού είναι γεμάτος με προκλήσεις. Υπάρχουν πολύ ενδιαφέρουσες και αναπτυσσόμενες αγορές, έντονος ανταγωνισμός και χρειάζεται φυσικά να διατηρήσουμε αυτήν την θέση του παγκόσμιου ηγέτη, εξασφαλίζοντας την αφοσίωση των ταξιδιωτών και συστήνοντάς τους σε νέους προορισμούς.

Για τους παραπάνω λόγους, θεωρώ ότι έχουμε πολλή δουλειά μπροστά μας. Γι’ αυτό εξάλλου διοργανώνουμε κάθε χρόνο αυτό το σημαντικό event, το trade show «Rendezvous en France», που φέτος εστιάζει στην Προβηγκία. Αυτή τη χρονιά προσελκύσαμε σχεδόν 1000 tour operators απ’ όλον τον κόσμο, άρα μιλάμε για 1000 επαγγελματίες που τουριστικού κλάδου που προωθούν τον προορισμό μας. Είναι μια εξαιρετικά σημαντική διοργάνωση, αφιερωμένη αποκλειστικά στη Γαλλία.

trade-show
To περίπτερο της Γαλλίας στην έκθεση Salon Rendez-vous en France


Όσον αφορά τον στόχο για την αύξηση των εσόδων, αυτό σημαίνει ότι ο τουριστικός οργανισμός της Γαλλίας θα εστιάζει όλο και περισσότερο στον τουρισμό πολυτελείας στο μέλλον;

Όχι απαραίτητα, η ανάπτυξη του τουρισμού πολυτελείας είναι μόνος ένα σκέλος της στρατηγικής μάρκετινγκ που εφαρμόζουμε. Άλλοι στόχοι μας είναι η προώθηση πολλών διαφορετικών προορισμών ώστε να αυξήσουμε τα έσοδα που ήδη έχουμε. Αναφέρομαι σε μια ευρύτερη βελτιστοποίηση των διεργασιών μας ώστε να μην είμαστε μόνο πρώτοι στις αφίξεις αλλά και στα έσοδα.

Πόσοι Έλληνες επισκέπτονται κάθε χρόνο την Γαλλία και πιο συγκεκριμένα την Προβηγκία;

Η ελληνική αγορά είναι ακόμα πολύ περιορισμένη για τη Γαλλία, όμως την θεωρούμε πολύ σημαντική. Από τη μία πλευρά έχουμε πολλούς φοιτητές και κόσμο νεαρής ηλικίας από την χώρα σας που επισκέπτεται τη Γαλλία, ιδίως την Προβηγκία και το Παρίσι. Από την άλλη μεριά, έχουμε αρκετούς επισκέπτες υψηλού επιπέδου από την Ελλάδα που είναι πολύ καλλιεργημένοι, ενδιαφέρονται για τον γαλλικό πολιτισμό, και μάλιστα μιλάνε και τη γλώσσα. Μιλάμε για ποιοτικούς τουρίστες που χαιρόμαστε να καλωσορίζουμε στην χώρα μας κάθε χρόνο.

Με βάση τα τελευταία στοιχεία, στη Γαλλία έρχονται κάθε χρόνο περίπου 200.000 επισκέπτες από την Ελλάδα. Πρόκειται για ένα αρκετά χαμηλό νούμερο, συγκριτικά με τη Ιταλία, για παράδειγμα, που είναι η 4η ή 5η αγορά για την Γαλλία, με 7 εκατομμύρια επισκέπτες ετησίως.

Με βάση την εμπειρία σας, ποια χαρακτηριστικά της Προβηγκίας είναι τα πιο ελκυστικά για τους Έλληνες ταξιδιώτες; Ποιες περιοχές του συγκεκριμένου προορισμού «τραβάνε» περισσότερους Έλληνες;

Η Προβηγκία είναι ένας πολύ ελκυστικός προορισμός για τους Έλληνες ταξιδιώτες. Ήδη την λατρεύουν. Επισκέπτονται την Μασσαλία, την Αβινιόν, πηγαίνουν πολύ στην Αντίμπ, στο Σαιν-Τροπέ. Αυτοί είναι οι πιο δημοφιλείς προορισμοί για τους Έλληνες στη νότια Γαλλία.

Όμως η Προβηγκία είναι ένας αχανής προορισμός με μεγάλη ποικιλομορφία. Εκτός από τις πιο γνωστές πόλεις, όπως η Μασσαλία και η Αβινιόν, υπάρχουν αμέτρητα χωριά, λιγότερο γνωστά, παραλίες και εκπληκτικά ορεινά τοπία. Όλα αυτά βρίσκονται στην Προβηγκία. Η ποικιλομορφία της περιοχής λοιπόν είναι το μεγαλύτερό της ατού.

Πιστεύετε ότι οι Έλληνες θα εγκατέλειπαν ποτέ τις παραλίες τους το καλοκαίρι για να εξερευνήσουν την Κυανή Ακτή και τα Calanques;

Τις παραλίες τους δεν θα τις εγκαταλείψουν ποτέ, αλλά μπορεί να αναζητήσουν νέες εμπειρίες. Αυτό είναι και το ζητούμενο για εμάς. Γι’ αυτό και διοργανώνουμε περιηγήσεις για τους Έλληνες tour operators πριν το trade show, ώστε να γνωρίσουν την ποικιλομορφία της περιοχής και άλλους, λιγότερο προβεβλημένους προορισμούς.

Marseille
H μαγευτική Προβηγκία φιλοξένησε φέτος το κορυφαίο trade show Atout France


Οι Γάλλοι ταξιδιώτες έχουν αυξηθεί σημαντικά στην χώρα μας τα τελευταία χρόνια. Που πιστεύετε ότι μπορεί να οφείλεται αυτό;

Σε παγκόσμιο επίπεδο, η γαλλική αγορά ήταν πολύ καλή μέχρι στιγμής μέσα στο 2019. Οι Γάλλοι ταξιδεύουν πολύ, τόσο στο εσωτερικό της χώρας όσο και στο εξωτερικό. Η Ελλάδα είναι διαχρονικά πολύ αγαπητή στους Γάλλους ταξιδιώτες. Είναι ένας παραδοσιακός, πολύ δημοφιλής προορισμός Οι Γάλλοι λατρεύουν τη θάλασσα, την ατμόσφαιρα και την ομορφιά των νησιών.

Πριν μερικά χρόνια, οι διαδηλώσεις κατά της λιτότητας στην Ελλάδα είχαν επηρεάσει αρνητικά τον τουρισμό. Εδώ και κάποιους μήνες η Γαλλία βιώνει αντίστοιχες καταστάσεις με τις κινητοποιήσεις των Κίτρινων Γιλέκων, που συχνά συνοδεύονται από επεισόδια. Ποιος είναι ο αντίκτυπος αυτών των επεισοδίων στον τουρισμό;

Η κρίση των «Κίτρινων Γιλέκων» στην Γαλλία είχε κάποιον αντίκτυπο τον Δεκέμβρη της περασμένης χρονιάς, όταν το κίνημα ήταν στο ξεκίνημά του. Τον περασμένο Δεκέμβρη η κίνησή μας μειώθηκε και υπήρξαν ακυρώσεις. Επομένως ναι, τότε τα πράγματα δεν πήγαιναν καλά, ιδίως στο Παρίσι οι πωλήσεις ήταν τουλάχιστον 5% κάτω.

Ωστόσο γρήγορα συνειδητοποιήσαμε ότι αυτό δεν θα κρατούσε πολύ.

Οι ταραχές στο Παρίσι και άλλες πόλεις επηρέασαν τον τουρισμό τον Δεκέμβρη, αλλά οι συνέπειες για τους επόμενους μήνες ήταν περιορισμένες. Ο κλάδος των αεροπορικών εταιρειών δίνει πολύ φυσιολογικά και ασφαλή στοιχεία για το πρώτο τρίμηνο του 2019, κι αυτό δείχνει ότι οι ταξιδιώτες που ήθελαν να επισκεφτούν τη Γαλλία δεν αποθαρρύνθηκαν. Επομένως αυτό το ζήτημα δεν μας ανησυχεί.

Δυσκολία θα υπάρξει αν συνεχιστεί η κρίση και εξελιχθεί σε μια μόνιμη κατάσταση στη χώρα, αλλά δεν νομίζουμε ότι θα συμβεί αυτό. Πιστεύουμε ότι η κρίση θα τελειώσει πολύ σύντομα.

Στόχος του γαλλικού οργανισμού τουρισμού είναι να υποδεχθεί την επόμενη χρονιά 100 εκατομμύρια ταξιδιώτες από όλον τον κόσμο. Υπάρχουν όμως φόβοι ότι ο τουριστικός κορεσμός (overtourism) μπορεί πλήξει με μεγαλύτερη σφοδρότητα το Παρίσι, όπως συνέβη στην Βαρκελώνη, στην Βενετία και αλλού. Υπάρχουν στρατηγικές για την αντιμετώπιση αυτού του φαινομένου;

Και βέβαια υπάρχουν. Πρόκειται για κάτι που συμβαίνει στις μεγαλύτερες πόλεις του κόσμου, τις περιόδους αιχμής, όταν προσελκύουν τον μεγαλύτερο αριθμό επισκεπτών. Από τη μία μεριά, αυτό αποτελεί απόδειξη για την επιτυχία των προσπαθειών σου, όμως από την άλλη ο συνωστισμός προκαλεί αναμφίβολα δυσκολίες. Το ίδιο συμβαίνει και στην Ιταλία, σε ορισμένες πόλεις όπως η Ρώμη, η Βενετία και η Φλωρεντία, όπου σημειώνονται προβλήματα.

Υπάρχει λοιπόν ένα σχέδιο υπό συζήτηση, ώστε ο τουρισμός να λειτουργεί υπέρ όλων των εμπλεκομένων. Ένα σκέλος του σχεδίου είναι να επιδιώξουμε την καλύτερη κατανομή των επισκεπτών, χρησιμοποιώντας και προωθώντας πιο δυναμικά τις περιόδους εκτός τουριστικής αιχμής. Γι’ αυτό και εστιάζουμε όλο και πιο πολύ στους μήνες Μάιο, Ιούνιο και Απρίλιο, όπως και στον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο, εκτός από τους μήνες αιχμής και τις εθνικές αργίες.

Ένα δεύτερο σκέλος έχει να κάνει με την προώθηση της ποικιλομορφίας της Γαλλίας. Προσπαθούμε να διοχετεύσουμε τουριστική κίνηση όχι μόνο στο Παρίσι και στις μεγάλες πόλεις αλλά και σε διάφορα άλλα μέρη της Γαλλίας, δίνοντας έμφαση σε νέους προορισμούς. Στην Ιταλία για παράδειγμα την περασμένη χρονιά προωθήσαμε πολύ την Αλσατία και την περιοχή του Μπορντώ.
Με αυτόν τον τρόπο μπορούμε να συστήσουμε νέες περιοχές της Γαλλίας στους Ιταλούς και Έλληνες ταξιδιώτες, δίνοντάς τους νέες ιδέες για ταξίδια και παράλληλα «ελαφρύνοντας» τον συνωστισμό στις μεγάλες πόλεις.

Meyer-2
Ο Φρεντερίκ Μεγιέ, διευθυντής του Οργανισμού Τουριστικής Ανάπτυξης της Γαλλίας Atout France για την Νότια Ευρώπη


Την Ελλάδα και τη Γαλλία συνδέουν εδώ και πολλά χρόνια ισχυροί δεσμοί φιλίας και συνεργασίας. Υπάρχουν σχέδια για την ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών στον τομέα του τουρισμού;

Υπάρχουν πράγματι πολλά σχέδια για ενίσχυση της συνεργασίας στον τομέα του τουρισμού ανάμεσα στις δύο χώρες. Πρόκειται εξάλλου για έναν πολύ σημαντικό κλάδο για την Ελλάδα, όπως και για την Γαλλία.

Δίνουμε πολλή προσοχή στους Έλληνες tour operators. Είμαστε πολύ ευγνώμονες για όσα κάνουν για να προωθήσουν τη Γαλλία στην Ελλάδα, είναι άψογοι επαγγελματίες με πολύ καλή γνώση του αντικειμένου τους. Παρόλο που δεν έχουμε ακόμα έναν μεγάλο αριθμό Ελλήνων επισκεπτών, υπάρχει ένα πολύ ισχυρό δίκτυο επαγγελματιών του κλάδου στην Ελλάδα που γνωρίζει άριστα αυτόν τον προορισμό. Γι’ αυτό και προσκαλούμε πάντα Έλληνες operators στα πιο σημαντικά event που διοργανώνουμε, όπως το Rendezvous en France, αλλά και σε εκπαιδευτικές περιηγήσεις ή εκδηλώσεις για τον Τύπο.

Επίσης αυτή τη χρονιά σχεδιάζουμε ένα μικρό road show στην Ελλάδα, κυρίως στην Αθήνα, τον Ιούνιο, και ίσως – αν μας το επιτρέπει το μπάτζετ μας – να φτιάξουμε μια ελληνική έκδοση του περιοδικού που έχουμε σήμερα, ειδικά για την ελληνική αγορά.

Πέρυσι παρουσιάστηκε τον Ιούνιο στο ελληνικό κοινό η δεύτερη ελληνική έκδοση του περιοδικού «Ραντεβού στη Γαλλία». Ποιο είναι το feedback που λάβατε από αυτήν την κίνηση;

Η συνέντευξη Τύπου ήταν πολύ επιτυχημένη. Είχαμε μια πολύ καλή παρουσία από τα μεγαλύτερα ΜΜΕ της χώρας, περιοδικά lifestyle, καθημερινές εφημερίδες κ.λπ. Είχαμε επίσης την ευκαιρία να παρουσιάσουμε μια online έκδοση του περιοδικού στην ελληνική γλώσσα, κάτι πολύ χρήσιμο για τους operators που είχαν πρόσβαση σε αυτό το περιεχόμενο. Ήταν λοιπόν μια πολύ καλή κίνηση.

Δεν πρόκειται για κάποια μεγάλη καμπάνια, είναι ένα σχετικά μικρό βήμα, αλλά ήταν πολύ στοχευμένο και χρήσιμο όχι μόνο για τον Τύπο αλλά και για τους tour operators.

ΣΧΟΛΙΑ (2)

Chris

Ποια είναι η σταρ του τουρισμού; έναν μουσάτο βλέπω.

Akis

Η Γαλλία

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

eco23

Η βιώσιμη ανάπτυξη του κλάδου προϋποθέτει εκτός από όραμα, τόλμη και στρατηγική, νομοθέτηση και ένα κοινωνικό συμβόλαιο, πολιτεία και πολίτες να αντιλαμβάνονται πλήρως τις τομές που απαιτούνται

p1

Δεν είναι απλά ένας λόφος από... γρανίτη - Ένας βράχος -με υψόμετρο 771 μ, που ξεχωρίζει στ’ οροπέδιο του Κάτω Νευροκοπίου στη Δράμα - Πρόκειται, ουσιαστικά, για ένα αθέατο φρούριο, ένα … «αεροπλανοφόρο» που στα σωθικά του κρύβει ένα δαιδαλώδες συγκρότημα υπόγειων οχυρώσεων, που κατά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο και τη γερμανική επίθεση στην Ελλάδα (6/4/1941) απέτρεψε τους εισβολείς να κάνουν «περίπατο», όπως πίστευαν.

4
psarou_ar

Συνεχίζοντας την κατάκτηση διακρίσεων σε διεθνές και εθνικό επίπεδο, αυτή την φορά τιμήθηκε με το ιδιαίτερο βραβείο «Lifestyle Boutique Hotel & Villas” κατά τη διάρκεια της 7ης Διεθνούς Τελετής των Seven Stars Awards στις 5 Οκτωβρίου.