Μη κρατικά ΑΕΙ: Μέσω Πανελληνίων η εγγραφή, σε υποτροφίες το 5% των διδάκτρων - Τι προβλέπει το νομοσχέδιο

Μη κρατικά ΑΕΙ: Μέσω Πανελληνίων η εγγραφή, σε υποτροφίες το 5% των διδάκτρων - Τι προβλέπει το νομοσχέδιο

Η εισαγωγή των φοιτητών θα απαιτεί συμμετοχή στις Πανελλήνιες - Απαίτηση για την αίτηση εγγραφής είναι ο ενδιαφερόμενος να έχει επίδοση ίση με το 80% του μέσου όρου της ελάχιστης βάσης εισαγωγής του χαμηλότερου επιστημονικού πεδίου 

nicosia-kypros-mak
Κατά τη σημερινή παρουσίαση του Σχεδίου Νόμου για την Παιδεία, ο υπουργός Παιδείας αποσαφήνισε το πλαίσιο ίδρυσης και λειτουργίας των παραρτημάτων μη κρατικών Πανεπιστημίων στη χώρα μας. Σε καμία περίπτωση δεν ισχύει πως ‘όποιος έχει την οικονομική ευρωστία μπορεί αυτομάτως να εγγραφεί σε κάποιο ιδιωτικό πανεπιστήμιο’ – πιο απλά, ‘να αγοράζει το πτυχίο του’, όπως ακούγεται έντονα από εκείνους, οι οποίοι αντιδρούν στην ίδρυσή τους.

Για την εγγραφή των υποψηφίων σε ένα μη κερδοσκοπικό μη κρατικό πανεπιστήμιο θα έχουν δικαίωμα οι κάτοχοι ελληνικού απολυτηρίου ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ ενώ θα απαιτείται η συμμετοχή τους στις Πανελλήνιες εξετάσεις. Σε αυτές θα πρέπει να έχουν πετύχει τουλάχιστον τον χαμηλότερο μέσο όρο της ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής των επιστημονικων πεδίων ο οποίος θα πολλαπλασιαστεί με τον συντελεστή 0,8. Θα υπάρχει δηλαδή ελάχιστη απαίτηση βαθμολογίας στις πανελλήνιες εξετάσεις, που θα είναι ίδια για όλες τις Σχολές των μη κρατικών πανεπιστημίων, ανεξαρτήτως επιστημονικού πεδίου. 

Χωρίς, δηλαδή, αυτό το μίνιμουμ βαθμολογίας στις πανελλήνιες, δεν θα είναι δυνατή η εγγραφή του σε μη κρατικό πανεπιστήμιο. Με τον τρόπο αυτό, το υπουργείο Παιδείας θέλει να διασφαλίσει ότι δεν θα υπάρξουν υποψήφιοι που θα δίνουν λευκή κόλλα στις Πανελλήνιες. Σε κάθε περίπτωση, το κάθε μητρικό Πανεπιστήμιο που θα εγκαταστήσει παράρτημα στην Ελλάδα θα μπορεί να ορίσει εισαγωγικό βαθμό ανώτερο από τη Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής. Δυνατότητα εγγραφής χωρίς συμμετοχή στις πανελλήνιες θα έχουν οι κάτοχοι International Baccalaureate ή αντίστοιχου τίτλου . Υπενθυμίζεται πως προϋπόθεση για το ΙΒ είναι η διετής ειδική προετοιμασία στο λύκειο και οι αυτοτελείς εξετάσεις, που οδηγούν σε αυτό. 

Τα κριτήρια ίδρυσης μη κρατικών ΑΕΙ

«Τα κριτήρια ίδρυσης των μη κρατικών πανεπιστημίων θα είναι τα αυστηρότερα στην Ευρώπη», ξεκαθάρισε ο υπουργός και με τον τρόπο αυτό «γίνεται μία άσκηση κυριαρχίας σε ένα χώρο που ως τώρα έμενε αρρύθμιστος», υπογραμμίζει ο κ.Πιερρακάκης.

Για την ίδρυση των μη κρατικών πανεπιστημίων θα ισχύουν ακριβώς οι ίδιοι όροι, που θέτει η Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ) για την πιστοποίηση των Προγραμμάτων Σπουδών των Δημοσίων Πανεπιστημίων. «Το πλαίσιο της εποπτείας θα είναι σφιχτό», τονίζει ο υπουργός.

Τα μη κερδοσκοπικά μη κρατικά πανεπιστήμια θα λειτουργήσουν από το ακαδημαΪκό έτος 2025-2026 με τον τίτλο ‘Νομικά Πρόσωπα Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης’. Θα εξασφαλίζουν τίτλους σπουδών ισότιμους με το μητρικό Πανεπιστήμιο, οι οποίοι θα σφραγίζονται από το ελληνικό υπουργείο Παιδείας, χωρίς να απαιτείται επιπλέον αναγνώριση από τον ΔΟΑΤΑΠ.

Κλείσιμο
Για τη χορήγηση άδειας ίδρυσης και λειτουργίας ενός μη κρατικού πανεπιστημίου, θα πρέπει να λειτουργούν τουλάχιστον τρεις Σχολές, με εξαίρεση πανεπιστήμια, τα οποία βρίσκονται στις 20 κορυφαίες θέσεις της διεθνούς κατάταξης – τα συγκεκριμένα, θα μπορούν να ιδρύουν μία σχολή.

Απαιτείται ένα μίνιμουμ 30 καθηγητών πλήρους απασχόλησης, εκ των οποίων το 80% πρέπει να είναι κάτοχοι διδακτορικού σε αντικείμενο συναφές με εκείνο που διδάσκουν. Επιπλέον, τα Μη Κρατικά Πανεπιστήμια θα είναι υποχρεωμένα να χορηγούν υποτροφίες σε φοιτητές με διαφάνεια και κοινωνικά κριτήρια. Οι υποτροφίες, πρέπει να αντιστοιχούν στο στο 5% του τζίρου από τα δίδακτρα.

Με τη δημιουργία παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων στη χώρα μας αναμένεται ότι θα περιοριστεί ο αριθμός των Ελλήνων που φεύγουν για σπουδές στο εξωτερικό, οι οποίοι σήμερα είναι περίπου 40.000. Αναμένεται επίσης να λειτουργήσουν ως πόλος έλξης αλλοδαπών φοιτητών ενώ οι συνέργειες, που θα δημιουργηθούν θα οδηγήσουν στην αναβάθμιση της ποιότητας του εκπαιδευτικού συστήματος και θα ενισχυθεί η ερευνητική δραστηριότητα.

Στόχος επίσης είναι να περιοριστεί η ακαδημαϊκή διασπορά με περισσότερους Έλληνες Καθηγητές να παραμένουν στη χώρα μας, όπως και  να προσελκύονται ακαδημαϊκοί υψηλού προφίλ από το εξωτερικό.

Ειδικότερα, οι Έλληνες ακαδημαϊκοί που δραστηριοποιούνται σήμερα στο εξωτερικό, είναι βασικός πυλώνας στην επικοινωνία με τα υπό ίδρυση παραρτήματα και πρόκειται να παίξουν καθοριστικό ρόλο ως ‘γέφυρες’ με τα πανεπιστήμια του εξωτερικού.

Σε ό,τι αφορά τα επιπλέον οφέλη των μη κρατικών πανεπιστημίων, οι επενδύσεις από το εξωτερικό καθίστανται πιο ελκυστικές και αναμένεται η προώθηση της διασύνδεσης των πανεπιστημίων με την αγορά εργασίας. Επιπλέον, με την ίδρυση των μη κρατικών πανεπιστημίων, αυξάνονται οι θέσεις εργασίας σε διοικητικές θέσεις.

Συνοψίζοντας, «η Ελλάδα θα γίνει ένα σημαντικό περιφερειακό εκπαιδευτικό κέντρο, κάτι που έχει ως τώρα επιτύχει η Κύπρος αλλά εμείς δεν το είχαμε πετύχει», τόνισε ο υπουργός.

Η σύγχρονη ερμηνεία του Συντάγματος

Την προσαρμοστικότητα και την ‘ευελιξία’, που οφείλουμε να επιδεικνύουμε στην ‘ανάγνωση’ του Συντάγματος ανέφερε εισαγωγικά ο κ. Πιερρακάκης, διευκρινίζοντας ότι ελήφθησαν υπόψη οι γνωμοδοτήσεις του Συντάγματος από κορυφαίους συνταγματολόγους, όπως οι Βενιζέλος, Σκουρής, Αλιβιζάτος, Μανιτάκης, Σπυρόπουλος.

Ο υπουργός Παιδείας επεσήμανε πως «το Σύνταγμα δε συνιστά σύνολο διατάξεων που ερμηνεύονται στατικά μέσα στο χρόνο. Υπάρχουν θεμελιώδεις μεταβολές από το 1975, όπως η ίδρυση της ανεξάρτητης αρχής ΕΘΑΑΕ – η οποία δεν υπήρχε τότε! - και η εκθετική αύξηση της διεθνούς κινητικότητας. Η τελολογική ερμηνεία του Συντάγματος προκύπτει από σειρά αποφάσεων του ΣτΕ και του διοικητικού εφετείου (π.χ. δεν υπήρχε τότε το Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο, για το οποίο προβλέπονται δίδακτρα για μεταπτυχιακά και προπτυχιακά προγράμματα.

Με βάση τη νομολογία του ΔΕΕ, δύνανται να εγκατασταθούν σε κράτη μέλη της Ε.Ε. υπό προϋποθέσεις παραρτήματα ξένων πανεπιστημίων που εδρεύουν σε άλλες χώρες μέλη της ΕΕ ή σε χώρες που είναι συμβαλλόμενα μέρη της Γενικής Συμφωνίας για τις συναλλαγές στον τομέα των υπηρεσιών (GATS).

Με βάση τα παραπάνω, μια σύγχρονη και επίκαιρη ανάγνωση του άρθρου 16 του Συντάγματος, υπό το φως του Ενωσιακού Δικαίου επιτρέπει τη λειτουργία παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων με την εγγύηση και εποπτεία του κράτους Εκπαίδευσης» συνιστούν τον ενδεδειγμένο θεσμικό συγκερασμό των Συνταγματικών διατάξεων με το Ενωσιακό Δίκαιο. Δημιουργούνται τα μη κερδοσκοπικά παραρτήματα πανεπιστημίων μέσα από εγχώριες θεσμικές οντότητες – τα «Νομικά Πρόσωπα Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης».

Καινοτομία ο χαρακτήρας των μη κρατικών πανεπιστημίων: Νομικά Πρόσωπα Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης

Τα μη κερδοσκοπικά μη κρατικά πανεπιστήμια θα έχουν τη μορφή «Νομικών Προσώπων Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (ΝΠΠΕ)». Συγκεκριμένα, πρόκειται για Νομικά Πρόσωπα Ειδικού Σκοπού μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα με αποκλειστικό στόχο την παροχή υπηρεσιών ανώτατης εκπαίδευσης.

Κάθε ΝΠΠΕ συνδέεται απευθείας με το μητρικό του ίδρυμα και αποτελεί παράρτημά του στην Ελλάδα Κρατικό ή μη ίδρυμα ανώτατης εκπαίδευσης το οποίο λειτουργεί σε χώρα κράτους μέλους της Ε.Ε. ή τρίτης χώρας. Το ΝΠΠΕ δημιουργείται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού ύστερα από έγκριση της ΕΘΑΑΕ και γνώμη του ΕΟΠΠΕΠ.

Απαραίτητη προϋπόθεση είναι το μητρικό ίδρυμα να είναι αναγνωρισμένο στη χώρα του και πιστοποιημένο για την παροχή προγραμμάτων ανώτατης εκπαίδευσης και τη χορήγηση τίτλων σπουδών με τη μέθοδο που αυτά προσφέρονται, καθώς και από το ΔΟΑΤΑΠ.

Η συμμετοχή του μητρικού ιδρύματος ορίζεται είτε με απευθείας συμμετοχή του επί του κεφαλαίου ίδρυσης, είτε μαζί με άλλα νομικά ή φυσικά πρόσωπα μέσω συμφωνιών ακαδημαϊκής συνεργασίας που θεμελιώνουν τη σχέση εποπτείας του μητρικού ιδρύματος επί του παραρτήματός του.

Οι τίτλοι σπουδών σφραγίζονται από το Υπουργείο Παιδείας και αποκτούν χαρακτήρα εκτελεστής διοικητικής πράξης, προσδίδοντας διφυή χαρακτήρα στα ΝΠΠΕ. Εξαιτίας του διφυούς χαρακτήρα τους, δεν απαιτείται αναγνώριση του ΔΟΑΤΑΠ.

Η εγκριτική διαδικασία

Για την έκδοση της άδειας λειτουργίας των Νομικών Προσώπων Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης - ΝΠΠΕ κρατών μελών και τρίτων χωρών, απαιτείται:

1 Υποβολή αίτησης στο ΥΠΑΙΘΑ για τη χορήγηση άδειας εγκατάστασης και λειτουργίας με κατάθεση πλήρους φακέλου
2 Διαβίβαση φακέλου στην ΕΘΑΑΕ για έγκριση ή μη εντός 120 ημερών (με δυνατότητα παράτασης υπό προϋποθέσεις)
3 Διαβίβαση φακέλου στον ΕΟΠΠΕΠ για χορήγηση γνώμης όσον αφορά τις κτηριολογικές προϋποθέσεις εντός της ίδιας προθεσμίας

Στη συνέχεια, το υπουργείο και εφόσον λάβει την έγκριση από την ΕΘΑΑΕ και τη γνώμη του ΕΟΠΠΕΠ, και αφού ολοκληρωθεί ο έλεγχος των υπολοίπων δικαιολογητικών, προβαίνει στην έκδοση της άδειας εγκατάστασης και λειτουργίας του Νομικού Προσώπου Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης – ΝΠΠΕ. Η λειτουργία των ΝΠΠΕ ξεκινά στη χώρα μας από το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026.

Ο φάκελος της αίτησης κάθε ΝΠΠΕ για να εξασφαλίσει την άδεια ίδρυσης και λειτουργίας, θα πρέπει να περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, θεωρημένη οικοδομική άδεια, Καταστατικο του νέου ΝΠΠΕ, Σχέδιο Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας προς έγκριση από την ΕΘΑΑΕ. Επίσης, θα πρέπει να περιέχει την πλήρη έκθεση κριτηρίων επιλογής και εισαγωγής, αξιολόγησης και αποφοίτησης των φοιτητών.

Το ύψος των διδάκτρων και κάθε άλλης οικονομικής επιβάρυνσης που προτείνεται για κάθε φοιτητή, τον πλήρη καθορισμό της διάρκειας σπουδών των προσφερόμενων προγραμμάτων σπουδών. Συγκεκριμένη μελέτη της ερευνητικής δραστηριότητας καθώς και κατάλογο των μελών του εκπαιδευτικού προσωπικού μετά των πιστοποιητικών ακαδημαϊκών και επαγγελματικών προσόντων τους και γνωστοποίηση της σχέσης εργασίας τους με το ΝΠΠΕ.

Σχετικά με τους καθηγητές των μη κρατικών πανεπιστημίων, υπογραμμίζεται ότι θα υπάρχει ασυμβίβαστο για διδασκαλία και σε δημόσιο πανεπιστήμιο. Τέλος, στο φάκελο κάθε ΝΠΠΕ θα πρέπει να συμπεριλαμβάνεται πενταετής οικονομοτεχνική μελέτη βιωσιμότητας ενώ ορίζονται και εγγυητικές επιστολές.

Η Πιστοποίηση Προγραμμάτων Σπουδών - Διπλή πιστοποίηση

Τουλάχιστον τρεις θα είναι οι σχολές του κάθε ΝΠΠΕ. Κατ’εξαίρεση, θα επιτρέπεται η ίδρυση μη κρατικού πανεπιστημίου με μία μόνον σχολή, εφόσον το μητρικό ίδρυμα καταλαμβάνει μια από τις πρώτες 20 θέσεις σε διεθνή κατάταξη. Για κάθε σχολή, το πρόγραμμα σπουδών πρέπει να έχει πιστοποιηθεί διπλά – και από το μητρικό Ίδρυμα και από την ΕΘΑΑΕ.

Οι προϋποθέσεις για τη χορήγηση τίτλου σπουδών

Κάθε ΝΠΠΕ απονέμει στην ημεδαπή τίτλους εκπαιδευτικών ιδρυμάτων κρατών μελών ή τρίτων κρατών, εφόσον πληρούνται οι ακόλουθες προϋποθέσεις, οι οποίες ελέγχονται από την ΕΘΑΑΕ:

(α) το εκπαιδευτικό ίδρυμα κράτους μέλους ή τρίτου κράτους είναι αναγνωρισμένο στη χώρα του και πιστοποιημένο για την παροχή προγραμμάτων ανώτατης εκπαίδευσης και τη χορήγηση τίτλων σπουδών με τη μέθοδο που αυτά προσφέρονται
(β) το πρόγραμμα σπουδών που οδηγεί στην απονομή τίτλου έχει πιστοποιηθεί επίσημα στη χώρα του μητρικού ιδρύματος
(γ) ο τίτλος που εκδόθηκε είναι ίδιος με εκείνον που θα είχε χορηγηθεί εάν η εκπαίδευση είχε πραγματοποιηθεί εξ ολοκλήρου στο κράτος μέλος ή στο τρίτο κράτος, από το οποίο προέρχεται ο τίτλος
(δ) ο τίτλος που εκδόθηκε προσδίδει στην ημεδαπή τα ίδια δικαιώματα με αυτά που ισχύουν στην επικράτεια του κράτους μέλους ή του τρίτου κράτους, από το οποίο προέρχεται αυτός

Κτιριακές υποδομές, συνθήκες υγιεινής και υλικοτεχνικός εξοπλισμός

nicosia_library


Σχετικά με τις απαιτούμενες υποδομές, θα πρέπει να υπάρχει αυτοτελές κτίριο ή κτιριακό συγκρότημα αποκλειστικής χρήσης. Δευτερογενή κτίρια επιτρέπονται μόνο στα όρια του ίδιου νομού. Επίσης, πρέπει να λειτουργεί σύγχρονη βιβλιοθήκη, να είναι διαθέσιμος ο υλικοτεχνικός εξοπλισμός και να λειτουργούν εργαστήρια, ανάλογα με τις ειδικότητες που παρέχονται.

Προϋποθέσεις Διδακτικού Προσωπικού & Διοικητικής Στελέχωσης

Τα μέλη του διδακτικού ερευνητικού προσωπικού πρέπει να είναι κάτοχοι διδακτορικού τίτλου σε ποσοστό τουλάχιστον 80% επί του συνόλου, σε θέμα συναφές με το αντικείμενο της διδασκαλίας τους και να κατέχουν τα ουσιαστικά προσόντα που απαιτούνται για την κατοχή θέσης διδακτικού ερευνητικό προσωπικού αντίστοιχης βαθμίδας στο μητρικό ίδρυμα. Τα μέλη ΔΕΠ θα πρέπει να εγκεκριμένα από το μητρικό ίδρυμα και να αποτελούν προσωπικό πλήρους απασχόλησης. Αριθμητικά, δεν γίνεται δεν μπορεί να είναι λιγότεροι από τριάντα (30) για το παράρτημα των τριών Σχολών, με προβλεπόμενο όριο ωρών διδασκαλίας, για κάθε μέλος, τις δώδεκα (12) ώρες σε εβδομαδιαία βάση.

Τα κριτήρια πιστοποίησης του εκάστοτε προγράμματος που ορίζει η ΕΘΑΑΕ, θα είναι εκείνα που θα καθορίζουν και τον αριθμό των μελών του διδακτικού προσωπικού. Σε κάθε παράρτημα μπορεί να υπηρετεί ειδικό διδακτικό προσωπικό που δεν μπορεί να υπερβαίνει το 20% του διδακτικού ερευνητικού προσωπικού. Για την εύρυθμη λειτουργία κάθε παραρτήματος, προσλαμβάνεται ικανοποιητικός αριθμός διοικητικών υπαλλήλων σε κατάλληλη διοικητική δομή.

Ακαδημαϊκά κριτήρια

Ό,τι ισχύει στο μητρικό Ίδρυμα την πρόσληψη, την εξέλιξη του ακαδημαϊκού προσωπικού, θα ισχύει και στο παράρτημα. Το ίδιο θα ισχύει και για τους όρους φοίτησης, αξιολόγησης, εξέλιξης και αποφοίτησης των φοιτητών, οι οποίοι πρέπει να συμπίπτουν με εκείνους του μητρικού πανεπιστημίου.

Σημαντική παράμετρος που εισάγει το Σχέδιο Νόμου, η συστηματική διεξαγωγή έρευνας στο Παράρτημα. Η δε ποιότητα και ποσότητα του ερευνητικού έργου θα αναδεικνύεται μέσα από επιστημονικές δημοσιεύσεις (scholarly publications, journal publications, research-based bulletins, monographs, books, plays, poems and musical compositions), τις ερευνητικές υποδομές, τα ερευνητικά προγράμματα, την επίδραση της έρευνας στην κοινωνία, τη συμμετοχή των φοιτητών και σπουδαστών στην έρευνα.

Υποχρεωτικά ένα ποσοστό των πόρων του Παραρτήματος θα πρέπει να διατίθεται στην έρευνα.

Υποχρεωτική είναι και η διάθεση του ισόποσου του 5% των διδάκτρων σε υποτροφίες προς τους φοιτητές, με προϋπόθεση τη διαφάνεια αλλά και κοινωνικά κριτήρια.

Ο τρόπος και τα όργανα ακαδημαϊκής διοίκησης του Παραρτήματος και των επί μέρους μονάδων του καθορίζονται ή εγκρίνονται από το μητρικό Ίδρυμα. «Εμείς δεν θα παρεμβαίνουμε στο πλαίσιο ρύθμισης της σχέσης μεταξύ Μητρικού Ιδρύματος και Παραρτήματος», διευκρινίζει ο υπουργός Παιδείας.

Θα υπάρχει πρόβλεψη για ολοκλήρωση σπουδών των ήδη φοιτούντων σε περίπτωση ανάκλησης της άδειας λειτουργίας, όπου και πάλι θα είναι υπεύθυνο στην περίπτωση αυτή το μητρικό Ίδρυμα.

Διακυβέρνηση ΝΠΠΕ

Σε κάθε ΝΠΠΕ λειτουργεί Ακαδημαϊκό όργανο που εισηγείται στρατηγικές που σχετίζονται με την εκπαιδευτική και την ερευνητική στρατηγική του, έχοντας την εποπτεία των εκπαιδευτικών θεμάτων.

Κάθε ΝΠΠΕ υποστηρίζεται για τη λειτουργία του από α) Επιτροπές και Συμβούλια που αποτελούνται κυρίως από ακαδημαϊκό προσωπικό και β) Μονάδες που στελεχώνονται με διοικητικό προσωπικό του παραρτήματος

Τα ΝΠΠΕ λειτουργούν σύμφωνα με τον Εσωτερικό τους Κανονισμό που εγκρίνει η ΕΘΑΑΕ

Τα ΝΠΠΕ υπόκεινται ετησίως σε οικονομικό έλεγχο από ορκωτό ελεγκτή λογιστή

Υποβάλλεται ετήσια έκθεση πεπραγμένων του ΝΠΠΕ στην ΕΘΑΑΕ και στο ΥΠΑΙΘΑ

Προβλέπεται η ανάκληση άδειας από τον Υπουργό Παιδείας κατόπιν σύμφωνης γνώμης της ΕΘΑΑΕ ιδίως σε περίπτωση μη συμμόρφωσης/ μη τήρησης των όρων πιστοποίησης προγραμμάτων σπουδών κατόπιν τήρησης αρχής προηγούμενης ακρόασης με πρόβλεψη για δυνατότητα προσωρινής αναστολής έκδοσης τίτλων σπουδών.

Προβλέπεται η επιβολή ποινικών και διοικητικών κυρώσεων σε περίπτωση παράβασης των όρων άδειας και λειτουργίας τόσο στο ΝΠΠΕ όσο και τον νόμιμο εκπρόσωπο.

Παραδείγματα ξένων πανεπιστημίων που έχουν ιδρύσει παραρτήματα σε άλλες χώρες

Ορισμένα ισχυρά πανεπιστήμια του εξωτερικού, τα οποία έχουν ιδρύσει παραρτήματα σε άλλες χώρες, είναι τα ακόλουθα:
Sorbonne University, Paris (δημόσιο) — Από το 2006 παράρτημα του Πανεπιστημίου της Σορβόννης λειτουργεί στο Άμπου Ντάμπι (Η.Α.Ε.)

Yale University, Connecticut (ιδιωτικό) — Σε συνεργασία με το Εθνικό Πανεπιστήμιο της Σιγκαπούρης, ίδρυσε το 2013 στη Σιγκαπούρη
Yale-NUS College

Johns Hopkins University, Baltimore (ιδιωτικό) — To 1955, μέσω του θυγατρικού του ιδρύματος Paul H. Nitze School of Advanced

International Studies , ίδρυσε παράρτημα στην Μπολόνια, ενώ από το 1986 λειτουργεί παράρτημα στην πόλη Nanjing της Κίνας

Duke, North Carolina (ιδιωτικό) — Το 2005 ίδρυσε παράρτημα ιατρική σχολής στη Σιγκαπούρη και το 2013 δεύτερο παράρτημα στο Kunshan της Κίνας

New York University, New York City (ιδιωτικό) — Campuses του New York University λειτουργούν σε 13 χώρες εκτός Ηνωμένων Πολιτείων.

Συγκεκριμένα, το New York University παρέχει προγράμματα σπουδών στο Άμπου Ντάμπι (Η.Α.Ε.), στην Άκκρα (Γκάνα), στο Μπουένος Άιρες (Αργεντινή), στο Σύδνεϋ (Αυστραλία), στο Τελ Αβίβ (Ισραήλ), στη Σανγκάι (Κίνα) και σε 6 ευρωπαϊκές πόλεις (Βερολίνο, Φλωρεντία, Λονδίνο, Μαδρίτη, Παρίσι, Πράγα)

The Rochester Institute of Technology (RIT), New York (ιδιωτικό) — Το RIT έχει 3 παραρτήματα στην Ευρώπη (Ντουμπρόβνικ, Ζάγκρεμπ και Πρίστινα), ένα στη Μέση Ανατολή (Ντουμπάι) και ένα στην Ασία (Weihai). Μεταξύ αυτών, βρίσκονται και κάποια με τα οποία η Ελλάδα βρίσκεται σε συνεννόηση για ίδρυση παραρτήματος στη χώρα μας.



Ειδήσεις σήμερα:

Πιερρακάκης: Από τον Σεπτέμβριο του ‘25 η λειτουργία των μη κρατικών ΑΕΙ - Με ΙΒ ή με Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής η εγγραφή

Προφυλακίστηκε ο τράπερ Ricta που έστειλε στην εντατική τον φοιτητή


Ετσι θα γίνεται η ταυτοποίηση για την είσοδο των φιλάθλων στα γήπεδα- Βήμα βήμα η διαδικασία - Δείτε βίντεο
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

Δείτε Επίσης