Κρίστι Μπρίνκλεϊ, το κορίτσι που διψούσε για αγάπη
Ενα από τα πιο διάσημα μοντέλα του κόσμου και πάλαι ποτέ μούσα του Μπίλι Τζόελ, στα 71 της αποφάσισε να φλερτάρει με την εξωστρέφεια. Η αυτοβιογραφία της «Uptown Girl: A Memoir» φέρνει στο φως τις πιο άγνωστες πτυχές της συναρπαστικής ζωής της
Γραφεί η Μαριλού Πανταζή
Σε μία από τις δεκάδες φωτογραφήσεις της για τη «Vogue» (1977)
Η Κρίστι Μπρίνκλεϊ γεννήθηκε για να είναι κάτω από τα φώτα. Η φράση μπορεί να ακούγεται υπερβολικά κλισέ, αλλά είναι απολύτως ακριβής αν πάρουμε τοις μετρητοίς όσα μαρτυρά για τον εαυτό της στη νέα της αυτοβιογραφία «Uptown Girl: A Memoir», που από τις 29 Απριλίου κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Harper Collins. «Πολύ καιρό πριν βρεθώ μπροστά σε κάμερα, η κάμερα ήμουν εγώ. Τα νεανικά μάτια μου κινηματογραφούσαν τον κόσμο γύρω μου καθώς καδράριζα και διηγούμουν τη ζωή μου, η σταρ στη δική μου ταινία», διαβάζουμε στο πρώτο κεφάλαιο του βιβλίου της, που γράφτηκε με την αρωγή της συγγραφέως Σάρα Τόλαντ.
Το βιβλίο «Uptown Girl: A Memoir» κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Harper Collins
Για τους νεότερους που διψούν για μάθηση, η Κρίστι Μπρίνκλεϊ υπήρξε σούπερ μοντέλο στα 70s, 80s και 90s, με περισσότερα από 500 εξώφυλλα στο ενεργητικό της, ακριβοπληρωμένες συνεργασίες με φημισμένα brands και κατά συρροή σύζυγος, με πιο άξιο λόγου έτερον ήμισυ το μουσικό ίνδαλμα Μπίλι Τζόελ.
Σήμερα, στα 71 της, τετράκις ζωντοχήρα, ακόμα ακμαία και σχεδόν όμορφη όπως τότε, συστήνεται ως επιχειρηματίας με δικά της brands ρούχων, αξεσουάρ και καλλυντικών και τη δική της εταιρεία με οργανικά κρασιά, την Bellissima Prosecco. Η περιουσία της εκτιμάται στα 100 εκατ. δολάρια, αλλά προβλέπεται να αυξηθεί κατά μερικές εκατοντάδες χιλιάδες ακόμα από τις πωλήσεις της αυτοβιογραφίας της - γιατί όλοι αγαπούν τις προσωπικές εκμυστηρεύσεις των διάσημων, ειδικά αν αφορούν και άλλους διάσημους.
Σε φωτογράφηση για τη «Vogue» (1977)
Η ηρωίδα μας γεννήθηκε το 1954 στο Λος Αντζελες, στις 2 Φεβρουαρίου, γνωστή και ως Μέρα της Μαρμότας - ακριβώς όπως και ο τίτλος της καλτ ταινίας του ’93. Τα πρώιμα παιδικά χρόνια της περιγράφονται σαν μαυρόασπρη ταινία, με κυρίαρχα στοιχεία τον συνεχή τρόμο και την κακοποίηση που βίωνε από τον πατέρα της Χερμπ Χάντσον, ο οποίος, όταν δεν τη χτυπούσε με τη ζώνη του, την απειλούσε ότι θα τη στείλει στο ορφανοτροφείο.
Το χρώμα και η χαρά μπήκαν στη ζωή της μετά τα 8 χρόνια της και το διαζύγιο των γονιών της, όταν η μητέρα της παντρεύτηκε έναν καλόκαρδο τύπο ονόματι Ντον Μπρίνκλεϊ που έβγαζε το ψωμί του γράφοντας σενάρια σε τηλεοπτικές σειρές. Ο ευγενικός Ντον έγινε για την Κρίστι και τον αδερφό της ο μπαμπάς που δεν τολμούσαν καν να ονειρευτούν. Εκτός από μια υγιή εφηβεία, υπέροχες αναμνήσεις και το επώνυμό του, ο Μπρίνκλεϊ της έδωσε και την καλύτερη συμβουλή του κόσμου: «Κρίστι, μωρό μου, εσύ γράφεις το σενάριο της ζωής σου. Γι’ αυτό βγες εκεί έξω και φρόντισε να γράψεις ένα καταπληκτικό». Αυτό έκανε κι εκείνη.
Ηταν το 1974 όταν η 20χρονη Κρίστι βρίσκεται στο Παρίσι για να σπουδάσει Τέχνη ακολουθώντας το παιδικό της όνειρο. Μια τυχαία συνάντηση με τον Αμερικανό φωτογράφο Ερολ Σόγερ έξω από ένα ταχυδρομείο γίνεται η αφορμή για να αλλάξει ρότα. Ο Σόγερ της ζητάει να του ποζάρει για μερικές λήψεις και στη συνέχεια τη συστήνει στον Τζον Καζαμπλάνκας, τον πανίσχυρο ιδρυτή του πρακτορείου Elite Models.
Η ψηλή, ξανθιά, γαλανομάτα Μπρίνκλεϊ ήταν η ενσάρκωση του καλιφορνέζικου ονείρου, το ωραίο κορίτσι της διπλανής παραλίας, η υγιής απάντηση στην αναιμική Τουίγκι της Ευρώπης. Για την εικόνα της, βέβαια, ομολογεί ότι πάλεψε σκληρά. «Οταν ήμουν πλέον μοντέλο, μου είχαν πει ότι δεν θα μπορούσα ποτέ να φανταστώ πώς είναι να έχεις θέματα με το σώμα σου. Κι όμως μπορούσα. Είχα πρόβλημα με τις αυξομειώσεις του βάρους μου σε όλη μου τη ζωή». Τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται.
Οι φωτεινές στιγμές της καριέρας της είναι αμέτρητες. Ηταν το αγαπημένο κορίτσι των εξωφύλλων του «Sports Illustrated» -ναι, ήταν πάντα υπέροχη με τα μαγιό, ακόμα και σήμερα στα 71 της-, αλλά και της «Vogue», του «Allure», του «Glamour», του «Cosmopolitan», του «Harper’s Bazaar» - η λίστα είναι ατελείωτη.
Το 1989 ήταν η μία από τα τρία υπερμοντέλα -την τριάδα συμπλήρωναν η Τσέριλ Τιγκς και η Μπέβερλι Τζόνσον- που ενέπνευσαν τη Matchbox Toys για τις κούκλες που απάρτιζαν τη σειρά The Real Model Collection. Και, φυσικά, ήταν η πρωταγωνίστρια σε μισή ντουζίνα βιντεοκλίπ του Μπίλι Τζόελ, με πιο χαρακτηριστικό εκείνο του «The Uptown Girl» του 1983, που της έδωσε και τον τίτλο για την αυτοβιογραφία της.
Ζαν-Φρανσουα Αλο 1973-1981
Την αγάπη της για την τέχνη, πάντως, δεν την άφησε ποτέ πίσω της. Το 1993 μάλιστα εικονογράφησε το εξώφυλλο του τριπλά πλατινένιου άλμπουμ του Τζόελ «River of Dreams» και τιμήθηκε με το βραβείο του «Rolling Stone» για το καλύτερο εξώφυλλο άλμπουμ της χρονιάς.
Στην αυτοβιογραφία της περιλαμβάνονται πολλές από τις εικονογραφήσεις της, όπως και περισσότερες από 100 φωτογραφίες της που πλαισιώνουν ιδανικά τις διηγήσεις της για τη ζωή της. Το συμπέρασμα στο οποίο θα μπορούσε να καταλήξει ο επίδοξος αναγνώστης είναι ότι περισσότερο από την επαγγελματική επιτυχία, τη δόξα, τη φήμη και τα πλούτη, η Μπρίνκλεϊ κυνηγούσε τον έρωτα.
Πίτερ Κουκ 1996-2008
Στο βιβλίο της αναφέρεται στην πρώτη της εφηβική αγάπη, έναν συμμαθητή της, τον Τζο, για χάρη του οποίου ήταν πρόθυμη να πετάξει στα σκουπίδια το όνειρό της να σπουδάσει Τέχνη στη Γαλλία. Ο Τζο την κέρασε και την πρώτη της ερωτική απογοήτευση, όταν έκανε την απρέπεια να την απατήσει. Λίγο αργότερα θα ξεκινούσε και η νυφική της καριέρα. Με τον πρώτο της σύζυγο, τον Γάλλο εικονογράφο Ζαν-Φρανσουά Αλό, γνωρίστηκαν το 1973 στο Παρίσι στα χρόνια της ένδειας.
Η ερωτική φωλίτσα τους ήταν μια μικροσκοπική σοφίτα που ίσα που χωρούσε τα όνειρά τους. Παντρεύτηκαν το 1975, όταν η καριέρα της ως μοντέλο είχε αρχίσει να παίρνει τα πάνω της και είχαν ήδη μετακομίσει στη Νέα Υόρκη. Παρότι ο γάμος τους έληξε επίσημα το 1981, η Μπρίνκλεϊ αναφέρει τον Αλό ως τον ένα από τους δύο μεγαλύτερους έρωτες της ζωής της. Μόλις λίγους μήνες αργότερα το κενό του κάλυψε ο Ολιβιέ Σαντόν ντε Μπρέιλς, κληρονόμος της Moët & Chanton και μανιώδης ραλίστας. Δύο χρόνια κράτησε η φωτογενής σχέση τους, μέχρι που εκείνος βρήκε τραγικό θάνατο σε αυτοκινητικό δυστύχημα στα 27 του.
Την ίδια χρονιά, η Μπρίνκλεϊ συναντά τον δεύτερο μεγαλύτερο έρωτα της ζωής της, κατά κόσμον Μπίλι Τζόελ, σε ένα μπαρ στο Σεντ Μπαρθ. «Δεν έμοιαζε καθόλου με ροκ σταρ. Το πρόσωπό του ήταν κόκκινο σαν κράνμπερι, εντελώς ξεφλουδισμένο από τον ήλιο», περιγράφει στο βιβλίο της. Είναι γνωστό ότι ο γάμος τους έγινε δύο χρόνια αργότερα, ότι απέκτησαν μια κόρη, ότι εκείνος έγραψε πολλά τραγούδια για εκείνη -εκτός από το «The Uptown Girl» που το είχε εμπνευστεί από ένα φανταστικό κορίτσι- και ότι μετά το διαζύγιό τους το 1994 παραμένουν καλοί φίλοι.
Το βιβλίο της, όμως, μας δίνει μια άλλη διάσταση στη σχέση τους, αυτή που ελάχιστοι ίσως γνώριζαν: οΤζόελ έδινε συνεχείς μάχες με το αλκοόλ και πάντα έχανε - κι αυτό τον οδηγούσε σε παρατεταμένες απουσίες, βίαιες συμπεριφορές, ακόμα και απιστίες. «Το ποτό ήταν “η άλλη γυναίκα” στον γάμο μας και σύντομα κατάλαβα ότι εκείνος προτιμούσε να βρίσκεται μαζί “της” παρά με εμένα», είναι μία από τις πολλές εκμυστηρεύσεις της για τα σκοτεινά παρασκήνια ενός γάμου που όμως φαινόταν τόσο λαμπερός.
Μπίλι Τζόελ 1983-1994
Ο σύζυγος Νο3 ήταν ο Ρίτσαρντ Τάουμπμαν, ένας γοητευτικός κτηματομεσίτης με τον οποίο γνωρίστηκε μέσω κοινών φίλων το 1994, αμέσως μετά το διαζύγιό της με τον Τζόελ. Ο έρωτας ήταν ακαριαίος και ο γάμος άμεσος λόγω εγκυμοσύνης. Εξίσου άμεσο ήταν και το διαζύγιο το 1995, γιατί η Κρίστι ένιωσε προδομένη, όπως γράφει στην αυτοβιογραφία της, από την πρωτοβουλία του Τάουμπμαν να εντοπίσει και να μιλήσει τηλεφωνικώς με τον βιολογικό πατέρα της, αυτόν με τον οποίο εκείνη δεν ήθελε να έχει ουδεμία σχέση.
Σύζυγος Νο4 ήταν ο αρχιτέκτονας Πίτερ Χάσλεϊ Κουκ, τον οποίο είχε γνωρίσει σε φωτογράφηση το 1979, όταν και εκείνος πειραματιζόταν με το μόντελινγκ, αλλά ξανασυναντήθηκαν μέσω κοινού φίλου το 1996. Παντρεύτηκαν την ίδια χρονιά, στα πρότυπα του μπρινκλεϊκού κανόνα να μην αφήνει τον χρόνο να πηγαίνει χαμένος. Θα ήταν ωραία να τελειώναμε αυτό το κείμενο με το κλισέ «κι έζησαν αυτοί καλά κι εμείς ακόμα καλύτερα», όμως το 2008 κι αυτός ο γάμος έληξε άδοξα. Λόγω ανεπίλυτων διαφορών ήταν η επίσημη εξήγηση.
Πανέμορφη και στα 70 της, σε event στη Νέα Υόρκη (2024)
Ο πραγματικός λόγος αποκαλύπτεται με χρονοκαθυστέρηση στην αυτοβιογραφία της: ο Κουκ την απατούσε με μια έφηβη. Ο τελευταίος γνωστός σύντροφός της ήταν ο τραγουδιστής Τζον Μέλενκαμπ, μια σύντομη σχέση που κράτησε από το 2015 έως το 2016. Εκτοτε εκείνη δείχνει να προτιμάει τη μοναξιά της ή έστω την ιδιωτικότητά της. «Ακόμα πιστεύω στην αγάπη», είχε ωστόσο δηλώσει σε πρόσφατη συνέντευξή της. Ξεκάθαρα αμετανόητα ρομαντική.
Το 2024 διαγνώστηκε με καρκίνο του δέρματος. Tυχαία. Είχε συνοδεύσει την κόρη της στον γιατρό και είχε την αναλαμπή να τον ρωτήσει για μια δική της ύποπτη φακίδα. Τον Μάρτιο της ίδιας χρονιάς ενημέρωσε τους ινσταγκραμικούς ακολούθους της για την επέμβαση αφαίρεσης βασικοκυτταρικού καρκινώματος από το πρόσωπό της. «Τα καλά νέα για μένα είναι ότι το πρόλαβα. Τα καλά νέα για εσάς είναι ότι μπορείτε να το αποφύγετε αν είστε πιο προσεκτικοί με τον ήλιο», έγραφε στο ποστ της. Στα 71 της, η Κρίστι Μπρίνκλεϊ έμαθε ότι περισσότερο από όλους τους άλλους οφείλει να αγαπάει τον εαυτό της.