Σε σταθερή τροχιά ανόδου η Θεσσαλονίκη
Σε σταθερή τροχιά ανόδου η Θεσσαλονίκη

Σε σταθερή τροχιά ανόδου η Θεσσαλονίκη

Εκατό ηµέρες µετά την έναρξη λειτουργίας το Μετρό που δηµιουργεί νέα δεδοµένα και µε τα µεγάλα έργα υποδοµών να βρίσκονται σε εξέλιξη, το καινοτόµο συνέδριο «Greece Talks» που διοργανώθηκε από το Travel.gr και το «Πρώτο Θέµα» ανέδειξε τον κοµβικό ρόλο της Θεσσαλονίκης, που έχει ως «όπλα» τη στρατηγική της θέση στα Βαλκάνια και τον τουρισµό

Με το µετρό να έχει ήδη δηµιουργήσει τους τελευταίους µήνες νέα δεδοµένα για την πόλη, την επέκταση προς Καλαµαριά να έχει δροµολογηθεί ήδη για το τέλος του έτους και το πολυσυζητηµένο Flyover να παραδίδεται το 2027, η Θεσσαλονίκη βρίσκεται τώρα στη φάση της µετάβασης χτίζοντας σταδιακά τη νέα της εικόνα. Η πόλη διεκδικεί πλέον ενισχυµένο ρόλο σε όλα τα επίπεδα, µε τις υποδοµές να ενέχουν κεντρικό ρόλο, ενώ κλάδοι όπως ο τουρισµός, οι επενδύσεις, η καινοτοµία, τα logistics βρίσκονται πλέον στο επίκεντρο, πέραν φυσικά και του µεγάλου ζητούµενου, να αξιοποιήσει η συµπρωτεύουσα το πλεονέκτηµα της στρατηγικής της θέσης στα Βαλκάνια µέσω του λιµανιού της.

Αυτά ακριβώς τα ζητήµατα ήταν που τέθηκαν στο πλαίσιο του 4ου καινοτόµου συνεδρίου Greece Talks, που διοργανώθηκε την περασµένη εβδοµάδα στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης από το Travel.gr, το µεγαλύτερο ταξιδιωτικό site στην Ελλάδα, και το «Πρώτο Θέµα», εστιάζοντας στη συµπρωτεύουσα, την πόλη µε τη βαθιά πολιτιστική κληρονοµιά που συνδυάζεται πλέον µε µια πιο δυναµική, σύγχρονη ταυτότητα. «Στο πλαίσιο της κατασκευής του µετρό, πραγµατοποιείται η µεγαλύτερη σωστική αρχαιολογική έρευνα που έχει γίνει ποτέ στη χώρα µας», δήλωσε χαρακτηριστικά από το βήµα του συνεδρίου η υπουργός Πολιτισµού, Λίνα Μενδώνη.
Η άφιξη του µετρό στην πόλη εδώ και λίγους µήνες έχει ήδη µειώσει την κίνηση σε ποσοστό 10%-15% προς το κέντρο, αποτελώντας και µια καλή βάση για τις συζητήσεις γύρω από την περαιτέρω ανάπτυξη του δικτύου των µεταφορών της συµπρωτεύουσας.


Την ίδια στιγµή, η Θεσσαλονίκη ενισχύεται και από… αέρος καταγράφοντας αύξηση των επισκεπτών της. Το αεροδρόµιο «Μακεδονία», υπό τη διαχείριση της Fraport Greece, παρουσίασε ήδη από το 2024 αύξηση της επιβατικής κίνησης κατά 5%, στα 7,4 εκατοµµύρια επιβάτες. Επίσης, ο όµιλος της Aegean ανακοίνωσε στο συνέδριο νέα δροµολόγια στο δίκτυο εσωτερικού και εξωτερικού µε νέα σύνδεση στη Σµύρνη, την τρίτη µεγαλύτερη πόλη στη γείτονα που αποτελούσε και διαχρονικό ζητούµενο.


Περισσότερα από 13 δισ. ευρώ για έργα υποδοµής
«Στην Περιφέρεια της Κεντρικής Μακεδονίας υλοποιούνται πάνω από 400 έργα, µικρότερα ή µεγαλύτερα, µε πάνω από 13 δισ. ευρώ δηµόσιες επενδύσεις, µε κορωνίδα των έργων το µετρό της Θεσσαλονίκης. Εως τα µέσα του 2027 η Θεσσαλονίκη θα έχει αποκτήσει και άλλες σύγχρονες υποδοµές, όπως το Flyover. Παράλληλα, από τα 250 ενεργά λεωφορεία στην πόλη το 2019, ο αριθµός έχει ανέβει στα 500, µε στόχο το 2027 να φτάσουν στα 700, γεγονός το οποίο σε συνδυασµό και µε άλλες πρωτοβουλίες στις µεταφορές θα συµβάλει και στο κοµµάτι της βιωσιµότητας της πόλης µε ένα πλήρες δίκτυο κυκλοφορίας», ανέφερε ο υπουργός Επικρατείας Ακης Σκέρτσος. Στον τοµέα των επενδύσεων καταγράφεται κινητοποίηση επίσης στην Κεντρική Μακεδονία, «µε αύξηση κατά 20% στον αριθµό των επιχειρήσεων έναντι του 2019, µε βάση την “Εργάνη”, η απασχόληση τρέχει µε υψηλότερους ρυθµούς αύξησης, κατά 25% (από τις 345.000 του 2019 στις 430.000 το 2025), στη µεταποίηση έχουν προστεθεί 373 µεταποιητικές επιχειρήσεις, υπάρχει επίσης άνοδος κατά 11% στον πρωτογενή τοµέα». Ο κ. Σκέρτσος ανακοίνωσε ακόµη ότι 550 στρέµµατα που ανήκουν στο υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης θα µεταφερθούν στην ΕΤΒΑ για να επεκταθεί το βιοµηχανικό πάρκο της Σίνδου, ενώ ταυτόχρονα προωθείται και ο διαγωνισµός για το Στρατόπεδο Γκόνου, όπως και η πρωτοβουλία για το κέντρο καινοτοµίας Thess INTEC.



Ο βιώσιµος τουρισµός είναι ένας από τους τρεις βασικούς πυλώνες ανάπτυξης της πόλης, ανέφερε από την πλευρά του ο δήµαρχος Θεσσαλονίκης, Στέλιος Αγγελούδης, µε δεύτερο πυλώνα τις υποδοµές και τα logistics, ενώ ο τρίτος τοµέας αφορά την καινοτοµία. «Η Θεσσαλονίκη χρειάζεται όµως και άλλες υποδοµές. Ολοκληρώνεται η σύνδεση του µετρό µε την επέκταση προς Καλαµαριά, αλλά πρέπει να προχωρήσει ο σχεδιασµός για περαιτέρω επέκταση προς τα δυτικά, να συµπληρωθεί και η σύνδεση µε το αεροδρόµιο, αν όχι µε µετρό, µε µια σύνδεση τύπου τραµ. Επίσης, θα πρέπει να τεθεί και το θέµα της θαλάσσιας συγκοινωνίας. Είναι δουλειά του δήµου να καθαριστεί η πόλη, να ανακτηθεί ο δηµόσιος χώρος στις απλές υποδοµές (δρόµοι, πεζοδρόµια κ.ο.κ.) και εµείς θέλουµε στο τέλος αυτής της θητείας να έχει γίνει σειρά έργων».

Τη σηµασία της περιφερειακής ανάπτυξης έθεσε, µεταξύ άλλων, η πρόεδρος του Συνδέσµου Βιοµηχανιών Ελλάδος (ΣΒΕ) Λουκία Σαράντη. «Tα τελευταία δέκα χρόνια µεγαλώνει η ψαλίδα µεταξύ των υπόλοιπων Περιφερειών και του κέντρου και αυτό αποτυπώνεται στις δυσκολίες λειτουργίας που αντιµετωπίζουν οι βιοµηχανίες, είτε αφορά την εξεύρεση του κατάλληλου προσωπικού είτε το επίπεδο υποδοµών. Πάγια θέση του ΣΒΕ είναι ότι δεν µπορεί να υπάρξει ανταγωνιστική βιοµηχανία χωρίς σύγχρονες και λειτουργικές υποδοµές, ιδίως στην ελληνική περιφέρεια. Οι βιοµηχανίες δεν µπορούν να ανασάνουν αν δεν συνδεθούν µε το σιδηροδροµικό δίκτυο και τα λιµάνια. Η ολοκλήρωση της επέκτασης του 6ου Προβλήτα του Οργανισµού Λιµένος Θεσσαλονίκης προχωρά, και αυτό είναι σηµαντικό. Χρειάζεται όµως να συνδεθεί το λιµάνι µε το σιδηροδροµικό δίκτυο και τον ΠΑΘΕ, καθώς αυτό θα εξυπηρετήσει ακόµα περισσότερο τη βιοµηχανία και θα επιτρέψει στον ΟΛΘ αλλά και στη Θεσσαλονίκη να διαδραµατίσουν έναν σηµαίνοντα ρόλο στη ΝΑ Ευρώπη», ανέφερε η κυρία Σαράντη.



Αεροπορική σύνδεση µε τη Σµύρνη
«Η Ελλάδα βρίσκεται στις πρώτες θέσεις της απορρόφησης κονδυλίων από το Ταµείο Ανάκαµψης και Ανθεκτικότητας, που αγγίζει όλες τις πτυχές της καθηµερινότητας. Εχουµε θετικό αποτέλεσµα στην εκταµίευση, περιµένουµε 3,1 δισ. ευρώ και µε αυτά τα κονδύλια η απορρόφηση θα φτάσει στο 60%», ανέφερε ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Οικονοµίας και Οικονοµικών Νίκος Παπαθανάσης και συνέχισε: «Βρισκόµαστε σε µια κρίσιµη φάση γιατί γίνεται αναθεώρηση και το 2025 θα προχωρήσουµε σε αιτήµατα για τη λήψη κονδυλίων για µια έκτη δόση 3,9 δισ. και µια έβδοµη 3,5 δισ. ευρώ». Για τη στήριξη του ελληνικού τουρισµού από το Ταµείο Ανάκαµψης και Ανθεκτικότητας, ο ίδιος είπε ότι η κυβέρνηση υποχρεώθηκε να ανακατευθύνει πόρους λόγω της κλιµατικής κρίσης.

Η έναρξη δύο νέων απευθείας δροµολογίων προς τη Σµύρνη και τη Σύρο, η αυξηµένη επιβατική κίνηση το 2024 και το πρώτο δίµηνο του 2025 και η αύξηση των διαθέσιµων θέσεων από τη βάση της εταιρείας στο αεροδρόµιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης αποδεικνύουν ότι η Aegean συνεχίζει να υποστηρίζει και να επενδύει στην αναπτυξιακή προοπτική της Θεσσαλονίκης, σύµφωνα µε τις τοποθετήσεις του CEO της Aegean ∆ηµήτρη Γερογιάννη. «Η Aegean έχει υπηρετήσει µε πολλή συνέπεια τη Θεσσαλονίκη εδώ και πολλά χρόνια στηρίζοντας την εξέλιξη της πόλης σταθερά και όχι περιστασιακά. Πιστέψαµε στην προοπτική της όταν σχεδόν κανένας άλλος δεν το πίστευε και είµαστε ιδιαίτερα χαρούµενοι που βλέπουµε την πόλη να προοδεύει και να αποκτά τη θέση που της αξίζει».


Στις πιέσεις που ασκούνται ειδικά στα νησιά την περίοδο αιχµής του καλοκαιριού λόγω της υστέρησης των επενδύσεων σε δηµόσιες υποδοµές αναφέρθηκε ο διευθύνων σύµβουλος της Fraport Greece Alexander Zinell ζητώντας ιδιωτικός και δηµόσιος τοµέας να συµπορευτούν για να συνεχίσει να αναπτύσσεται ο ελληνικός τουρισµός. Η Fraport Greece, µετά από ένα εκτεταµένο επενδυτικό πρόγραµµα εκατοντάδων εκατοµµυρίων ευρώ στα 14 περιφερειακά αεροδρόµια τα τελευταία χρόνια, συνεχίζει σταθερά τις επενδύσεις. Επιπλέον, σχεδιάζει πρόσθετες επενδύσεις ύψους 200 εκατ. ευρώ, µε στόχο την αύξηση της φέρουσας ικανότητας σε τέσσερα αεροδρόµια (Κως, Κέρκυρα, Μυκόνος και Σαντορίνη), που πλησιάζουν τα όρια δυναµικότητάς τους.

«Mετά από µια χρόνια-ρεκόρ, αυτή του 2024, το µήνυµα που λαµβάνουµε εµείς από τους ξενοδόχους είναι ότι η αύξηση συνεχίζεται, κοντά στο 4%-5% µεσοσταθµικά, σε όλες τις περιοχές ανά την Ελλάδα πλην Σαντορίνης», ανέφερε ο ανώτερος γενικός διευθυντής, επικεφαλής Corporate & Investment Banking, της Τράπεζας Πειραιώς, Θεόδωρος Τζούρος. Σύµφωνα µε τον ίδιο, οι επενδύσεις που έγιναν στον ξενοδοχειακό κλάδο το 2024 ήταν κοντά στα 3,5 δισ. ευρώ, στο +20% έναντι του 2023. Επίσης, είναι πολύ σηµαντικές οι µεγάλες συναλλαγές και εξαγορές που γίνονται στον κλάδο (έχοντας ξεκινήσει από το 2022 και µε πιο πρόσφατη τη µεγάλη εξαγορά προ ηµερών για τον «Αστέρα» Βουλιαγµένης µε αγοραστή τον εφοπλιστή Γιώργο Προκοπίου), «σε µια περίοδο όπου οι τιµές είναι ψηλά, και αυτό αποτελεί ένα επιπλέον δείγµα για τις περαιτέρω προοπτικές του ελληνικού τουρισµού».


Ευρωπαϊκός προορισµός
Η Θεσσαλονίκη έχει την προοπτική να αναδειχθεί σε κορυφαίο αστικό προορισµό στην Ευρώπη, ανέφερε ο CEO της Deloitte Eλλάδος, ∆ηµήτρης Κουτσόπουλος, η οποία είναι από τους µεγάλους παίκτες που έχουν τοποθετηθεί στρατηγικά στη συµπρωτεύουσα µε µια οµάδα 1.300 ανθρώπων της. Ο κ. Κουτσόπουλος παρουσίασε και µελέτη της Deloitte για τις τουριστικές επιδόσεις της Ελλάδας τα τελευταία χρόνια, αλλά και τις νέες διεθνείς τάσεις για την Τεχνητή Νοηµοσύνη στα ταξίδια, την άνοδο της «ασηµένιας οικονοµίας» κ.ο.κ.

Το Μετρό και τα Αρχαία
«Αποδείχθηκε στην πράξη ότι είναι δυνατός ο συνδυασµός υψηλής ποιότητας αρχαιολογικού και τεχνικού έργου», δήλωσε η υπουργός Πολιτισµού Λίνα Μενδώνη. «Υπάρχουν επισκέπτες που έρχονται για να δουν τον σταθµό Βενιζέλου και αν είχε επικρατήσει η παραµονή των αρχαίων στο µετρό δεν θα είχε ολοκληρωθεί σήµερα το έργο, ούτε θα είχε αναδειχθεί ο σταθµός». Το υπουργείο Πολιτισµού παρακολουθεί στενά την εξέλιξη του έργου, µε εβδοµαδιαίες επισκέψεις στη Θεσσαλονίκη. 
Για «ένα αναγκαίο έργο επί χρόνια παγιδευµένο σε τέλµα ιδεοληψίας και αποσύνδεσης από την επιστηµονική, οικονοµική και κοινωνική πραγµατικότητα», σύµφωνα µε την κυρία Μενδώνη, η επιλογή «και µετρό και αρχαία» έκοψε τον γόρδιο δεσµό. «Η επιλογή της προσωρινής απόσπασης και της οριστικής επανατοποθέτησης των αρχαιολογικών ευρηµάτων ήταν επιστηµονικά και δεοντολογικά ορθή λύση, πλήρως συµβατή µε το υφιστάµενο θεσµικό πλαίσιο, επέτρεψε την ολοκλήρωση του έργου, την ανάδειξη των αρχαιοτήτων».


Επέκταση και στα βορειοδυτικά
Στην επέκταση του µετρό προς την Καλαµαριά, έναν χρόνο µετά τη λειτουργία της κύριας γραµµής, προς το τέλος του 2025, και τη συζήτηση που γίνεται για περαιτέρω επέκταση αναφέρθηκε ο υφυπουργός Υποδοµών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος. Η επέκταση στη βορειοδυτική Θεσσαλονίκη κερδίζει έδαφος εξυπηρετώντας µεγαλύτερη κίνηση σε σύγκριση µε την έτερη πρόταση για τη σύνδεση µε το αεροδρόµιο: «Το 40% των πολιτών επιθυµεί να φτάσει το µετρό στο αεροδρόµιο, αλλά µελέτες δείχνουν ότι αυτό δεν αποτελεί προτεραιότητα, καθώς η σύνδεση θα µπορούσε να γίνει αλλιώς, µέσω σταθµού µετεπιβίβασης και ενός monorail ή ακόµη και µε ηλεκτρικά λεωφορεία, όπου, λόγω της επένδυσης που γίνεται σε αυτό το κοµµάτι, η Θεσσαλονίκη θα είναι σε καλύτερη θέση συγκριτικά µε την Αθήνα. Αντίστοιχα, το Flyover είναι στο χρονοδιάγραµµά του για ολοκλήρωση τον Μάιο του 2027».
Η περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Αθηνά Αθανασιάδου-Αηδονά ανέδειξε τις προκλήσεις του τουρισµού για την πόλη και την ευρύτερη περιοχή αναφέροντας ως βασικό στόχο την επιµήκυνση της σεζόν. Για τη Θεσσαλονίκη ο Co-CEO Stanta A.E. Αναστάσιος Ανδρεάδης, επεσήµανε ότι «η ποιότητα ζωής στην πόλη δεν θα έπρεπε να είναι για τον τουρισµό, αλλά να ξεκινά και να καταλήγει πρώτα στους Θεσσαλονικείς». Αναφέρθηκε επίσης τόσο στη σχεδιαζόµενη ανάπλαση των Κεραµείων Αλλατίνη στη Θεσσαλονίκη όσο και στη σχεδιαζόµενη τουριστική επένδυση της Stanta στη νήσο ∆ιάπορο της Χαλκιδικής, ως µια εναλλακτική, οικολογική και πλήρως ενεργειακά αυτόνοµη επένδυση, την πρώτη του είδους της στη Μεσόγειο. Ο διευθύνων σύµβουλος της Avis Ανδρέας Ταπραντζής, µίλησε για την αυξανόµενη δυναµική της Θεσσαλονίκης από πλευράς αριθµού επισκεπτών, αλλά και την ανάγκη για αλλαγή κουλτούρας, να δείξει δηλαδή η πόλη εµπιστοσύνη στις δυνάµεις της. «Οι δικές µας ενδείξεις είναι ότι η Θεσσαλονίκη θα έχει και φέτος σηµαντική αύξηση στις αφίξεις, µε αυξανόµενο το µερίδιο εκείνων που θα έρχονται για Σαββατοκύριακα».


Η ανάπλαση της ∆ΕΘ αλλάζει τα δεδοµένα
«Η∆ΕΘ έχει µπει σε µια πορεία ανάταξης και αναγέννησης του θεσµού», ανέφερε ο πρόεδρος της ∆ΕΘ - HELEXPO Α.Ε., Τεχνόπολη Θεσσαλονίκης Α.Ε. Αναστάσιος Τζήκας και πρόσθεσε: «Οσον αφορά το κέντρο, η σχεδιαζόµενη ανάπλαση της ∆ΕΘ (σ.σ.: ύψους 300 εκατ. ευρώ) είναι ένα έργο που θα βάλει τη Θεσσαλονίκη, όπως την έβαλε το µετρό, σε µια άλλη κατηγορία µεγάλων και βιώσιµων πόλεων, µε οικονοµικό, κοινωνικό και περιβαλλοντικό αποτύπωµα».
«Ο κλάδος των συνεδρίων έχει ιδιαίτερη δυναµική, είµαστε µια πόλη µε έντονη συνεδριακή δραστηριότητα που έχει ανέβει στην 26η θέση στην Ευρώπη και 42η διεθνώς στο κοµµάτι των συνεδρίων», δήλωσε από την πλευρά του ο πρόεδρος του Thessaloniki Convention Bureau Πρόδροµος Μοναστηρίδης, ενώ η γενική διευθύντρια του Μητροπολιτικού Οργανισµού Μουσείων Εικαστικών Τεχνών Θεσσαλονίκης – MOMus Φανή Τσατσάια, εστίασε στον ρόλο των µουσείων: «∆εν µιλάµε πλέον µόνο για µουσεία, αλλά για χώρους ανοιχτούς που αγκαλιάζουν τους ανθρώπους. Εµείς από το 2022 µέχρι σήµερα είχαµε 50% αύξηση των εισιτηρίων µας».
«Η Θεσσαλονίκη ήταν πάντα µια ανοιχτή πόλη και αυτό είναι το µεγάλο της κεφάλαιο. Χρειαζόµαστε ωραίες ιστορίες και αυτό είναι κάτι που µπορεί να δηµιουργήσουν η Θεσσαλονίκη και το Φεστιβάλ», είπε ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Ορέστης Ανδρεαδάκης.


Περιζήτητοι οι απόφοιτοι των τουριστικών σχολών
«Για εµάς, τουρισµός είναι οι άνθρωποί του», δήλωσε η τέως πλέον υφυπουργός Τουρισµού Ελενα Ράπτη (µε τον ανασχηµατισµό υφυπουργός Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας), ενώ αναφέρθηκε και στην προσπάθεια για αναβάθµιση των τουριστικών σχολών: «Οι απόφοιτοι των τουριστικών µας σχολών γίνονται ανάρπαστοι στην αγορά εργασίας, µε ποσοστό απορρόφησης 80% αµέσως µετά την ολοκλήρωση των σπουδών τους». Η ESG Senior Director του οµίλου Sani/Ikos Ελένη Ανδρεάδη, επισήµανε τόσο τη σηµασία της βιωσιµότητας ως βασικού πυλώνα για την ανάπτυξη του τουρισµού, αλλά και για τη συνολική βελτίωση της καθηµερινότητας των κατοίκων, όσο και τη συνεργασία -«κάτι που δεν το κάνουµε πάντα καλά στη χώρα µας»-, τονίζοντας ότι στον όµιλο Sani/Ikos έχουν αναπτύξει συνεργασίες µε περισσότερους από 60 φορείς στο τοπικό οικοσύστηµα. Αντίστοιχα και ο ιδιοκτήτης και διευθύνων σύµβουλος «Danai Beach Resort» Kimon Riefenstahl, δήλωσε ότι «η βιωσιµότητα δεν είναι τάση, θα έπρεπε να είναι ο κανόνας». Για το «Danai Beach Resort» ο στόχος είναι η πλήρης ενεργειακή αυτονοµία του. Η διευθύντρια Λειτουργιών Tor Hotel Group Ισµήνη Τορνιβούκα, αναφέρθηκε στις προκλήσεις που αντιµετωπίζουν οι οικογενειακές επιχειρήσεις στον τουριστικό τοµέα, καθώς και στη σταδιακή είσοδο µεγάλων brands στην αγορά. «Για εµάς εξακολουθεί να αποτελεί πλεονέκτηµα το ότι είµαστε οικογενειακή επιχείρηση. Το οικογενειακό µοντέλο λειτουργίας προσφέρει ευελιξία, αυθεντικότητα και βαθιά γνώση της τοπικής φιλοξενίας».

Αρχιτεκτονική, αγορές και Γαστρονοµία
Περί αρχιτεκτονικού σχεδιασµού, γαστρονοµίας και αγορών µίλησαν στο φετινό Greece Talks ο Μηνάς Κοσµίδης, αρχιτέκτονας της Minas Kosmidis Architects, ο Τόλης Κουµπάρος, CEO 2nd Floor Α.Ε., η Λαµπρινή Σταύρου, συνιδρύτρια και Brand Manager του brand Αncient Kallos, και ο ∆ηµήτρης Τασιούλας, Executive Chef του «Olympos Naoussa» και Thessaloniki Chef Ambassador. Η Θεσσαλονίκη αναδεικνύεται ως σηµαντικός προορισµός πολυτελών αγορών προσελκύοντας επισκέπτες που αναζητούν υψηλής ποιότητας αγορές, την ίδια στιγµή που στο κοµµάτι της αρχιτεκτονικής το παλιό αναδιαµορφώνεται για να εξυπηρετήσει τις σύγχρονες ανάγκες. Από την άλλη, το πολύ µεγάλο συγκριτικό πλεονέκτηµα της πόλης, αυτό της γαστρονοµικής της κουλτούρας, δεν έχει αξιοποιηθεί κεντρικά για την προβολή του.

Το συνέδριο Greece Talks Thessaloniki πραγματοποιήθηκε με την ευγενική χορηγία των εταιρειών:
AEGEAN, ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ, ΔΕΗ, ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

Κεντρική φωτογραφία:  Αναστάσιος Τζήκας, Πρόδροµος Μοναστηρίδης, Ορέστης Ανδρεαδάκης, Φανή Τσατσάια και Γεωργία Σαδανά συµµετέχουν στο πάνελ, «Θεσσαλονίκη 360°: Προσελκύοντας το διεθνές ταλέντο, την επιχειρηµατικότητα και τον πολιτισµό»
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δείτε Επίσης