Έρχονται εισπρακτικές και για τα χρέη του Δημοσίου προς ιδιώτες

eispraktikes

«Στο κυνήγι» παίρνει η κυβέρνηση τους κρατικούς φορείς που χρωστούν €2,3 δισ. - «Βέτο» από την Αθήνα για πανευρωπαϊκό «πράσινο φόρο» - Κλείνει την πόρτα σε νέα περαίωση το ΥΠΟΙΚ - Μέχρι αύριο η απόφαση για το Επίδομα Πετρελαίου

Ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες για λιγότερους φόρους και μεγαλύτερη ρευστότητα στην αγορά προωθεί στην κυβέρνηση. Στο Euro Working Group την ερχόμενη εβδομάδα το υπουργείο Οικονομικών θα παρουσιάσει ειδικό σχέδιο αποπληρωμής των ληξιπρόθεσμων χρεών του Δημοσίου στους ιδιώτες και αποτροπής δημιουργίας νέων.

Ταυτόχρονα όμως η Αθήνα βάζει «βέτο» στο σχέδιο που εκπορεύεται από ευρωπαϊκούς κύκλους για επιβολή περιβαλλοντικών «πράσινων» φόρων, στο όνομα της προστασίας από τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής.

Αντιθέτως, την κυβέρνηση απασχολούν οι ελαφρύνσεις για όσους χρησιμοποιούν πετρέλαιο θέρμανσης. Εντός της ημέρας ενδέχεται να υπογραφεί η σχετική απόφαση και να δημοσιευθεί μέχρι αύριο, για να ξεκινήσει άμεσα η επιστροφή μέρους του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης σε φτωχά νοικοκυριά που το έχουν ανάγκη.

«Κόφτης» στις οφειλές του κράτους

Το εσωτερικό χρέος του δημοσίου στη χώρα μας απασχολούσε και απασχολεί έντονα πάντοτε τους ευρωπαϊκούς θεσμούς, καθώς παραμένει σταθερά πάνω από 2 δισ. ευρώ (στα 2,3 δισ. τον Αύγουστο) και χωρίς τάσεις μείωσης.

Μεταξύ των σχεδίων που επεξεργάζεται σε συνεννόηση με τους θεσμούς η Αθήνα, βρίσκεται ένα νέο πλάνο αποπληρωμής των συσσωρευμένων οφειλών αλλά και η πρόταση να για λειτουργία «εισπρακτικής εταιρείας», η οποία θα λαμβάνει μέτρα κατά των φορέων του Δημοσίου που δεν αποπληρώνουν εγκαίρως τα χρέη στους ιδιώτες. Ειδικό ρόλο στην υπόθεση αυτή εξετάζεται να αναλάβει και το Κέντρο Είσπραξης Οφειλών της ΑΑΔΕ, προκειμένου να διεξάγει άμεσα συμψηφισμούς μεταξύ οφειλών που έχει το δημόσιο σε ιδιώτες, και χρεών που έχουν οι ιδιώτες προς το δημόσιο.

Το σημαντικότερο όλων όμως, όπως τόνιζε αξιωματούχος του υπουργείου Οικονομικών, είναι να δημιουργηθεί ένας τέτοιος μηχανισμός , που θα αποτελεί «κόφτη» στην δημιουργία εσωτερικού χρέους στη χώρα μας. Αντίστοιχη ανησυχία πάντως για αύξηση στο «εσωτερικό χρέος» της χώρας μας, επιδεικνύουν οι θεσμοί και για το ζήτημα των αναδρομικών που σωρεύονται ή επιδικάζονται με δικαστικές αποφάσεις, σε συνταξιούχους, ενστόλους, συμβασιούχους κλπ.

Όχι σε… «καθαρούς» φόρους

Από την άλλη, η Αθήνα διαφώνησε στην πρόταση για επιβολή νέου φόρου στη Ναυτιλία και στις Αερομεταφορές, την οποία έβαλαν Ολλανδοί, Σουηδοί και Γερμανοί στο τραπέζι του Eurogroup τον Σεπτέμβριο. Μαζί με την Ελλάδα, εκδήλωσαν την αντίδρασή τους και άλλες χώρες του Νότου που εξαρτώνται από τον τουρισμό, την ναυσιπλοΐα και τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις . Το σχέδιο «αμπαλάρεται» σαν ένας ακόμη «πράσινος φόρος» σε βάρος των ρυπογόνων δραστηριοτήτων . Υψηλόβαθμος αξιωματούχος του υπουργείου Οικονομικών τόνιζε όμως πως η ελληνική κυβέρνηση είναι αντίθετη σε επιβολή εντός τέτοιου φόρου.

Διαβάστε περισσότερα στο www.newmoney.gr

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

euro_ar

Η Ελλάδα μαζί με την Ολλανδία και την Ισπανία είναι οι τρεις χώρες του ΟΟΣΑ που είχαν το 2017 υπερδιπλάσιες δαπάνες για την προστασία από την κλιματική αλλαγή σε σχέση με τον μέσο όρο - Βαθειά η μεταβολή στα δημόσια οικονομικά της χώρας τη δεκαετία της κρίσης 

113494272_l

Στα 1.650 ευρώ τον μήνα η μέση τιμή για σπίτι 100 τ.μ. σε Βουλιαγμένη, Γλυφάδα και Βούλα, την ώρα που στο ιστορικό κέντρο ξεπερνά τα 1.300 ευρώ - Άνοδος των μισθωμάτων σε όλη τη χώρα

tesla1

Το εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων και μπαταριών θα αποτελέσει ορόσημο για την γερμανική οικονομία. Ομως γιατί η Αμερικανική εταιρεία διάλεξε το Βερολίνο (παρά την κόντρα Τραμπ με Γερμανία) και όχι κάποια άλλη χώρα της Ευρώπης;