Β.Εφετζής, από το Λουτροχώρι Σκύδρας στα ράφια της «Walgreens»

Β.Εφετζής, από το Λουτροχώρι Σκύδρας στα ράφια της «Walgreens»

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της «BNeF Benefit Hellas», με «όπλα» το πορτοκάλι, το νυχτολούλουδο, το γιασεμί, το σιτάρι, το ιαματικό νερό και το βιολογικό λάδι, θέλει να κατακτήσει τις Ηνωμένες Πολιτείες

Τα προϊόντα της εταιρείας βρίσκονται σήμερα σε. περισσότερα από 4.500 φαρμακεία της μεγαλύτερης σε τζίρο αλυσίδας του κλάδου στις ΗΠΑ

Δευτέρα πρωί, Λος Αντζελες. Η Κάμερον Ντίαζ διαβαίνει την πόρτα ενός φαρμακείου «Walgreens». Οι πωλήτριες της δείχνουν ένα νέο «εξωτικό» προϊ

Β.Εφετζής, από το Λουτροχώρι Σκύδρας στα ράφια της «Walgreens»

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της «BNeF Benefit Hellas», με «όπλα» το πορτοκάλι, το νυχτολούλουδο, το γιασεμί, το σιτάρι, το ιαματικό νερό και το βιολογικό λάδι, θέλει να κατακτήσει τις Ηνωμένες Πολιτείες

Τα προϊόντα της εταιρείας βρίσκονται σήμερα σε. περισσότερα από 4.500 φαρμακεία της μεγαλύτερης σε τζίρο αλυσίδας του κλάδου στις ΗΠΑ

Δευτέρα πρωί, Λος Αντζελες. Η Κάμερον Ντίαζ διαβαίνει την πόρτα ενός φαρμακείου «Walgreens». Οι πωλήτριες της δείχνουν ένα νέο «εξωτικό» προϊόν για το πρόσωπό της, το οποίο βρίσκεται στα ράφια του φαρμακείου εδώ και λίγο καιρό. Συνδυασμός ιαματικού νερού, βιολογικού λαδιού και εκχυλισμάτων βοτάνων. Χώρα προέλευσης, η Ελλάδα. Εδρα της δημιουργού εταιρείας, οι Σαράντα Εκκλησιές Θεσσαλονίκης.

Κάπως έτσι η σειρά φυτικών καλλυντικών προϊόντων Red Water της θεσσαλονικιώτικης εταιρείας «BNeF Benefit Hellas», που αξιοποιεί τις ιαματικές ιδιότητες του νερού από την πηγή Λουτροχωρίου Σκύδρας, έρχεται σε επαφή με χιλιάδες Αμερικανούς κάθε μέρα. Αλλωστε τα προϊόντα της βρίσκονται σήμερα σε περισσότερα από 4.500 φαρμακεία της «Walgreens», της μεγαλύτερης σε τζίρο αλυσίδας του κλάδου στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Μάλιστα, το sell out των καλλυντικών της βορειοελλαδικής εταιρείας ξεπερνά ευρωπαϊκούς κολοσσούς, ενώ δύο κωδικοί της βρίσκονται στο top-10 των best sellers ευρωπαϊκών καλλυντικών της Walgreens.

Μια ιδέα γεμάτη… νερό

O κ. Βασίλης Εφετζής, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της «BNeF Benefit Hellas», φυσιολάτρης, εμπνέεται τη σειρά «Red Water», ναυαρχίδα των προϊόντων της εταιρείας, κυριολεκτικά μέσα στο νερό. Σε διακοπές στην Κρήτη και ενώ κολυμπά, συνειδητοποιεί τη δύναμη του νερού και αποφασίζει να την κάνει προϊόν.

Ξεκινώντας ως αντιπρόσωπος καλλυντικών προϊόντων και παραφαρμακευτικών ειδών δημιουργεί την ατομική του εταιρεία το 1994, η οποία το 2006 μετατρέπεται σε Α.Ε. και έχει το όνομα Benefit, ήτοι η «ωφέλεια» που θέλει να παράξει ο ιδιοκτήτης της. Υστερα από τριβή με τον χώρο, παίρνει την απόφαση να ξεκινήσει με δικά του brands. Τέσσερα χρόνια χρειάζονται πριν βγάλει στην αγορά των φαρμακείων το πρώτο προϊόν, το φυτικό εντομοαπωθητικό «M-free» (mosquito free), με συστατικά όπως ο ευκάλυπτος, ο βασιλικός και η σιτρονέζα.

Η αγάπη του για τα φυτικά εκχυλίσματα τον κάνει από την αρχή να στρέφεται σε αυτά ως βασικά συστατικά των προϊόντων της «BneF». Η επόμενη σειρά, η «Panthenol Plus», για δέρματα με ερεθισμούς, έρχεται να εμπλουτίσει την γκάμα των προϊόντων της βορειοελλαδικής εταιρείας, το μεγάλο βήμα όμως δεν έχει γίνει ακόμα.

Κλείσιμο

Η ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΜΕ ΤΗ WALGREENS

Η «Red Water» δεν θα γεννηθεί στο μυαλό του κ. Εφετζή πριν από το 2003. Οι ευεργετικές ιδιότητες των στοιχείων της φύσης τον απασχολούν και η επιθυμία του να δημιουργήσει κάτι καινοτόμο μεγαλώνει. Ψάχνει να βρει το συστατικό που θα κάνει τη διαφορά και το ανακαλύπτει στην πηγή Λουτροχωρίου της Σκύδρας. Ιαματικό νερό με 17 μέταλλα και ιχνοστοιχεία, ειδικό για δερματολογική χρήση.

Τέλη του 2005 η σειρά «Red Water», που το όνομά της θυμίζει ροδοπέταλα και παραπέμπει στο χρώμα του πάθους, κυκλοφορεί στην αγορά. Από την πρώτη στιγμή δίνεται, πέραν της ποιότητας, έμφαση και στη συσκευασία, όπου το κόκκινο χρώμα είναι καταλυτικό στοιχείο.

Ο κ. Εφετζής παρουσιάζει τη νέα σειρά φυτικών καλλυντικών για το πρόσωπο και το σώμα δειλά στην αρχή σε ευρωπαϊκές εκθέσεις, η υποδοχή όμως που του επιφυλάσσεται τον κάνει να αναθαρρήσει. Ετσι, ξεκινά το ταξίδι.

Το 2006 ο αμερικανικός κολοσσός «Walgreens», των 6.500 φαρμακείων, των 50 δισ. δολ. πωλήσεων και των 176.000 εργαζομένων, αποφασίζει να κάνει ένα ευρωπαϊκό άνοιγμα και επιλέγει επτά brands για τα ράφια των καταστημάτων του. Ενα από αυτά είναι και το «Red Water», που μαζί με γαλλικά, ελβετικά, ισπανικά και γερμανικά brands οδεύουν προς την αμερικανική αγορά. Αρχικά η βορειοελλαδική εταιρεία έχει παρουσία σε 1.000 φαρμακεία της «Walgreens», η καλή πορεία των πωλήσεων όμως τη φέρνει στις αρχές του 2007 σε 4.000 φαρμακεία. Δεκαεννιά κωδικοί της ταξιδεύουν στις ΗΠΑ. Η «Red Water» βρίσκεται παντού: Νέα Υόρκη, Βοστόνη, Σικάγο, Σαν Φρανσίσκο, Μαϊάμι.

«Από τη “Walgreens” μας θεωρούν προοδευτικούς, μοντέρνους και φρέσκους», σημειώνει ο κ. Εφετζής, που με «όπλα» το πορτοκάλι, το νυχτολούλουδο, το γιασεμί, το σιτάρι, το ιαματικό νερό και το βιολογικό λάδι θέλει να κατακτήσει τις Ηνωμένες Πολιτείες. Σε κάθε ευκαιρία μάλιστα τονίζει πως στα προϊόντα δεν χρησιμοποιούνται συντηρητικά parabens, ενώ τα αρώματά τους δεν έχουν αλλεργιογόνα.

Το 50% σε εξαγωγές

Η εξαγωγική ορμή όμως δεν είναι μόνο υπερατλαντική. Προ των πυλών βρίσκονται συμφωνίες σε Ισπανία, Μεγάλη Βρετανία και Ρωσία. Σήμερα η σειρά «Red Water» πωλείται στην Ιταλία, στη Νέα Ζηλανδία, στην Ολλανδία και στην ΠΓΔΜ, ενώ και τα υπόλοιπα προϊόντα της εταιρείας έχουν πάρει τον δρόμο για Κύπρο, Βουλγαρία και Ιορδανία. Οι εξαγωγές αποτελούν το ήμισυ σχεδόν του κύκλου εργασιών της εταιρείας. Είναι ενδεικτικό μάλιστα πως πριν από την κυκλοφορία της σειράς «Red Water» ο τζίρος της «BNeF Benefit» δεν ξεπερνούσε τις 700.000 ευρώ και σήμερα, δύο χρόνια αργότερα, φτάνει τα 2 εκατ. ευρώ, ενώ στόχος για το 2010 είναι να προσεγγίσει τα 5 εκατ. ευρώ. Πριν από μερικές εβδομάδες, άλλωστε, η «BNeF Benefit Hellas» ανανέωσε για έναν ακόμη χρόνο το συμβόλαιό της με τη «Walgreens».

Η βορειοελλαδική εταιρεία όμως δεν παραμελεί και την ελληνική αγορά. Διαθέτει υποκατάστημα στην Αθήνα, ενώ με τη «Red Water» βρίσκεται σε 750 φαρμακεία σε όλη την Ελλάδα και με τα υπόλοιπα προϊόντα της σε 4.000 φαρμακεία.

Οι αυξημένες ανάγκες των τελευταίων ετών μάλιστα την κάνουν να αποφασίσει τη μετεγκατάστασή της στη Θέρμη Θεσσαλονίκης σε νέες, οικολογικές εγκαταστάσεις, στο πλαίσιο επένδυσης άνω των 3 εκατ. ευρώ, με στόχο να δοθεί ακόμη περισσότερη έμφαση στο κομμάτι του R&D, που μαζί με την παραγωγή είναι αντικείμενο outsourcing.

Οσο για τα νέα προϊόντα, στα σκαριά βρίσκεται ήδη μια premium σειρά φυτικών καλλυντικών για ώριμες ηλικίες, η «Silver and Gold», υπό το brand της «Red Water».

ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ

Η «BNeF Benefit» είναι καθαρά οικογενειακή υπόθεση. Μαζί με τη σύζυγό του Χαρά, υπεύθυνη επί των οικονομικών στην εταιρεία, ο κ. Βασίλης Εφετζής διδάσκει την αγάπη για τη φύση στα δυο του παιδιά, την 22χρονη Μαρία που σπουδάζει Διοίκηση Επιχειρήσεων και τον 17χρονο Χάρη, ο οποίος μόλις ολοκλήρωσε τις Πανελλήνιες.

Πιέσεις για ενασχόληση με την «BneF» δεν υπάρχουν, άλλωστε αυτό που ενδιαφέρει τον κ. Εφετζή είναι τα παιδιά του να περνάνε καλά στη μελλοντική τους δουλειά, όπως ακριβώς και αυτός, που έκανε την αγάπη του για τη φύση επάγγελμα. Πάντως η κόρη του ήδη απασχολείται στο τμήμα μάρκετινγκ της εταιρείας.

Η καταγωγή του από τις Σέρρες, από όπου φεύγει μικρός για τη Θεσσαλονίκη, του έχει κληροδοτήσει δύο χαρακτηριστικά: την αγάπη του για τη φύση και το… απωθημένο για τα απλά πράγματα, αυτά που δημιουργούνται με τα χέρια, γνώση που παίρνει από μικρός από τον μάγειρα πατέρα του.

Μετά το Λύκειο ο κ. Εφετζής περνά από μια σειρά κλάδων ως πωλητής και όταν επιστρέφει από τον Στρατό βρίσκεται στον κλάδο των φαρμακείων.

Η δίψα του όμως για σπουδές, την οποία οι οικογενειακές του υποχρεώσεις ανακόπτουν προσωρινά -παντρεύεται σε ηλικία 23 ετών- δεν τον αφήνει σε ησυχία. Ετσι, περνώντας το κατώφλι των 30 χρόνων και ενώ έχει ξεκινήσει την επαγγελματική του σταδιοδρομία, βάζει πλώρη για σπουδές στη Διοίκηση Επιχειρήσεων και στα 36 του παίρνει MBA, αποδεικνύοντας πως ποτέ δεν είναι αργά, αρκεί να θέλεις κάτι πολύ. Εκτός από την αγάπη του για τη φύση και την ενασχόλησή του με χειροτεχνήματα, ο κ. Εφετζής δεν παραλείπει μέσα στις επαγγελματικές του υποχρεώσεις να ασχοληθεί με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, που αισθάνεται ότι τον φέρνει ακόμα πιο κοντά στην ελευθερία της φύσης.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Δείτε Επίσης