Κυριών μονόλογοι: Τρία ρεσιτάλ υποκριτικής από Ναυπλιώτου, Κονιόρδου, Σταυροπούλου

tripleta-0

Tρία γυναικεία ρεσιτάλ υποκριτικής σε ισάριθμους θεατρικούς μονολόγους στις αθηναϊκές σκηνές 

Πιθανότατα είναι σύμπτωση, μιας και «τάση» μάλλον αποκλείεται να έχει διαμορφωθεί στην εγχώρια θεατρική πραγματικότητα. Όπως και να 'χει, αυτή την περίοδο μπορεί, όποιος βούλεται και όποιος το αντέχει φυσικά, να κάνει μια συγκριτική δοκιμή ανάμεσα σε τρία γυναικεία ρεσιτάλ υποκριτικής. Τρεις κυρίες ανεβαίνουν στη σκηνή και σχεδόν αβοήθητες, επί τουλάχιστον μιάμιση ώρα, καταθέτουν τον εαυτό τους. Δίνουν κυριολεκτικά την ψυχή τους ενσαρκώνοντας έναν ή και περισσότερους ρόλους, αναπαριστώντας χαρακτήρες, ερμηνεύοντας δύσκολα και απαιτητικά κείμενα. Καθεμιά τους συγκλονίζει με το δικό της τρόπο, με τη δική της προσωπικότητα και, φυσικά, σε διαφορετικά θεατρικά συμφραζόμενα. Όλες όμως παίζουν σαν να ήταν αυτός ο τελευταίος ρόλος τους, σαν όλη τους η ζωή, όχι μόνο η καριέρα, να κρέμεται και να κρίνεται από αυτό το ρόλο.

Πηνελόπη Σταυροπούλου, Talking Heads
Η Πηνελόπη Σταυροπούλου είναι η λιγότερο γνωστή και προβεβλημένη. Όμως η απόδοσή της στο τρίπτυχο μονοπράκτων Talking Heads είναι απλώς ηρωική. Κλείνεται μέσα σε ένα υπερμέγεθες κιβώτιο, βάσει σκηνοθεσίας/σκηνογραφίας ουδέποτε η μορφή της εμφανίζεται ακέραιη και μόνο ανοίγει παραθυράκια στη ζωή των τριών χαρακτήρων που ενσαρκώνει. Η Σταυροπούλου όμως παλεύει με την πρόζα, δίνει κανονική μάχη μέσα στο κουτί της, χτυπιέται για όλα όσα λέει, για όλα όσα κάνει. Και σίγουρα αυτή η παράσταση είναι για την ίδιαν τόσο σοβαρή όσο και η ζωή της, εφόσον επιστρέφει στην ενεργό δράση ύστερα από μακρά περίοδο αποχής. Η Πηνελόπη Σταυροπούλου ήταν αλκοολική και έχει καταγράψει λεπτομερώς την περιπέτειά της με το τέρας της εξάρτησης όπως και τον άθλο της απεξάρτησης στο βιβλίο της «Η Νύχτα της Πηνελόπης - Ημερολόγιο ενός αλκοολικού». Παρεμπιπτόντως, ίσως να άξιζε κι αυτό να το διασκευάσει σε μονόλογο και να το ανεβάσει. Όπως και να 'χει, η προσπάθειά της στο Talking Heads, παρά τις όποιες αδυναμίες του κειμένου, είναι αξιοθαύμαστη.

Λυδία Κονιόρδου, Ο Μέγας Ιεροεξεταστής
Στην αρχή παριστάνει την αμήχανη, σαν να είναι και η ίδια αβέβαιη για το πώς θα εμφανιστεί ενώπιον ανθρώπων που ενδεχομένως την ταυτίζουν με την προσωρινή της ιδιότητα ως υπουργού της προηγούμενης κυβέρνησης. Όμως, αυτό είναι -αν είναι πραγματικά- ένα τρικ, μια μπλόφα. Διότι η Λυδία Κονιόρδου δεν ενσαρκώνει τον Μεγάλο Ιεροεξεταστή σαν πρώην υπουργός, με στόμφο και εξουσία, αλλά σαν μια ταπεινή εργάτρια της υποκριτικής. Οι μεταμορφώσεις της γίνονται με βλέμματα, με συσπάσεις μυών του προσώπου της, με τον ιδρώτα του σώματός της. Ο Μέγας Ιεροεξεταστής ως μονόπρακτο διατίθεται είτε ως αυτόνομο θεατρικό προϊόν είτε σαν πακέτο με τους Δαιμονισμένους, υπό τύπον ενότητας βασισμένης στα ομώνυμα έργα του Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι. Εσχάτως οι Δαιμονισμένοι έχουν παρουσιαστεί υπό διάφορες συνταγές σε αθηναϊκές σκηνές, παρόλες τις δυσκολίες που καθιστούν το συγκεκριμένο μυθιστόρημα έως και ακατάλληλο για θεατρική μεταφορά. Ο Ιεροεξεταστής από την άλλη είναι ένα κείμενο που εύκολα αυτονομείται από τους Αδερφούς Καραμάζοφ στους οποίους το είχε περιλάβει, εμβόλιμα, ο ίδιος ο Ντοστογιέφσκι. Πάντως, ανεβαίνοντας από το υπόγειο του Κακογιάννης, ύστερα από το ωστικό κύμα που εισπράττει το κοινό από το απέραντο ταλέντο της Κονιόρδου, υπάρχει μια αίσθηση ότι ο Ρώσος τιτάνας θα μπορούσε να έχει γράψει τον Μεγάλο Ιεροεξεταστή του ειδικά για έναν συγκεκριμένο ηθοποιό, για κάποιαν σαν τη Λυδία Κονιόρδου.

Μαρία Ναυπλιώτου, Masterclass
Για τη Μαρία Ναυπλιώτου στο Masterclass γράφονται διθύραμβοι επί μήνες, καθώς η παράσταση συνεχίζεται για δεύτερη σεζόν, ως μία από τις μεγαλύτερες περσινές επιτυχίες. Δικαίως. Η Ναυπλιώτου είναι σαρωτική καθώς μπαινοβγαίνει στην μορφή της Μαρίας Κάλλας, παρασύροντας τον θεατή σε ένα ντελίριο νοερών εικόνων και συναισθημάτων. Ως τις τελευταίες λέξεις που προφέρει, η Μαρία Ναυπλιώτου έχει απλώσει στα μανταλάκια τα εσώψυχα της Κάλλας σαν να ήταν δικά της. Πριν την υπόκλιση, σίγουρα περνά από το μυαλό μια ανησυχία: Θα βρει το κουράγιο να ξαναβγεί, έτσι συντετριμμένη, διαλυμένη, κλαμένη όπως ήταν μόλις έσβησαν τα φώτα;
Λόγω ταλέντου και λόγω εμπειρίας -και κυρίως λόγω τσαμπουκά- ισοπεδώνει τις ατέλειες του κειμένου και την ανεπάρκεια του σκηνοθέτη. Γι' αυτό και το εν λόγω Masterclass δεν είναι της Κάλλας, είναι της Ναυπλιώτου, αυτή το παραδίδει. Και προκαλεί δέος.


Δηλαδή θα πήγαινες; Εννοείται. Και θα ξαναπήγαινες. Εύκολα.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ


Talking Heads
Χώρος 104, Ευμολπιδών 104 Γκάζι. Τηλ. 210 3455020. Παρασκευή 21:15, Σάββατο 18:30, Κυριακή 18:30. Διάρκεια παράστασης: 95 λεπτά περίπου. Τιμές εισιτηρίων: 12 ευρώ, 10 ευρώ (φοιτητικό, συνταξιούχων), 8 ευρώ (άνεργοι, ατέλειες) Ομαδικά Εισιτήρια (άνω των 10 ατόμων): 8 ευρώ

Ο Μέγας Ιεροεξεταστής
Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, Πειραιώς 206 Ταύρος. Τηλ. 210 3418550. Παρασκευή: Δαιμονισμένοι, Σάββατο: Μέγας Ιεροεξεταστής, Κυριακή: Μέγας Ιεροεξεταστής - Δαιμονισμένοι. Τιμές εισιτηρίων για τις παραστάσεις της Παρασκευής και του Σαββάτου: Γεν. Είσοδος 15€ Προπώληση: 12€ Μειωμένο: 12€ Τιμές εισιτηρίων για τις παραστάσεις της Κυριακής (παρουσιάζονται και τα δύο έργα): Γεν. Είσοδος 20€.

Masterclass
Θέατρο Δημήτρης Χορν, Αμερικής 10 Κολωνάκι. Τηλ. 210 3612500. Τετάρτη 19:00, Πέμπτη-Παρασκευή-Σάββατο 21:00, Κυριακή 19:00. Εισιτήρια 18€.

Best of Network

ΣΧΟΛΙΑ (2)

Σακης

Ω ρε κομμουνισταρια!!!!

politis

Η Κονιόρδου θα παίξει "Υπουργός"; Τέρας πολιτικής αποτελεσματικότητας!!! μπουάχα χα!

Μεμνησω

Η Κονιόρδου θα κάνει και pruning healing ή μόνο μονόλογο;

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

midway_ar



Εφτά νέες αφίξεις, εκ των οποίων δύο ελληνικές, μία πολεμική, μία με δύο Πάπες και Βατικανό και ένα ντοκιμαντέρ καρδιακό για τον Λέοναρντ Κόεν τον μοναδικό!