Φωτογραφίζοντας καλλιτέχνες επι σκηνής

natasa-mpofiliou

Η Ευαγγελία Θωμάκου «κρατά» στο φακό της 12 χαρακτηριστικές στιγμές  ισάριθμων καλλιτεχνών σαν ένα ενιαίο αφήγημα με εικόνες της μουσικής

Η Ευαγγελία Θωμάκου είναι από τους λίγους αγαπημένους φωτογράφους – εκ των μαχητών της εμπροσθοφυλακής των συναυλιών. Εκεί συνήθως την συναντώ. Ζωσμένη τα όπλα της και πάντα Κυρία (με Κ κεφαλαίο). Μ αρέσει το βλέμμα της – σχεδόν γυμνό υπηρετεί τη στιγμή του καλλιτέχνη δίχως περιττά στολίδια…

Εδώ την συναντούμε να αποθανατίζει 12 στιγμές καλλιτεχνών – η Ελευθερία Αρβανιτάκη στο Gazarte τον Φεβρουάριο του 2018, ο Θοδωρής Βουτσικάκης στην «Σφίγγα» τον Ιανουάριο του 2018, η Ηρώ Σαΐα στην «Σφίγγα» τον Νοέμβριο του 2017, η Λίνα Νικολακοπούλου στην «Σφίγγα» τον Δεκέμβριο του 2017, η Μαρία Παπαγεωργίου στον «Σταυρό του Νότου» τον Ιανουάριο του 2017, η Μαριέττα Φαφούτη Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος τον Μάιο του 2017, η Νατάσσα Μποφίλιου στη Τεχνόπολη τον Σεπτέμβριο του 2017, η Παυλίνα Βουλγαράκη στον «Σταυρό του Νότου» τον Οκτώβριο του 2017, η Πέννυ Μπαλτατζή στο Half Note τον Μάρτιο του 2014, ο Σταύρος Ξαρχάκος στο Ηρώδειο τον Σεπτέμβριο του 2017, ο Στέλιος Βαμβακάρης στο Φεστιβάλ Αθηνών τον Ιούνιο του 2015 και η Τάνια Τσανακλίδου στον «Σταυρό του Νότου» τον Φεβρουάριο του 2018.

Αλλά, ας δώσω τον λόγο στη φίλη Ευαγγελία: «Έχω σπουδάσει φωτογραφία. Αγαπημένο μου θέμα είναι τα δέντρα. Αμέτρητα δέντρα, συχνά χωρίς φύλλα, να μπορείς να βλέπεις μέσα απ’ αυτά. Καλλιτέχνες επί σκηνής φωτογράφισα από ένα πείσμα. Μου έλεγαν ότι είναι δύσκολο είδος, με ιδιαιτερότητες, φωτισμοί, κίνηση, πολλά στα υπόψην, αποθάρρυνση. Κάθισα, μελέτησα το αντικείμενο, είδα ότι με χώραγε. Είχα κάτι να δώσω σ’ αυτό. Μια άλλη αισθητική, χωρίς στυλιζάρισμα. Βάζω λιγότερη συναυλία στη φωτογραφία. Δεν στοχεύω στην αφίσα, στοχεύω στην ομορφιά. Δεν την κυνηγάω, την περιμένω κι αυτή έρχεται.

Αγαπάω τα τραγούδια, τα πρόσωπα που φωτογραφίζω τα ξέρω, στήνω ένα κάδρο στο μυαλό μου και περιμένω. Τους έχω βιώσει. Έχω οικειότητα με την κίνησή τους. Περιμένω και έρχονται μόνοι τους και μπαίνουν μέσα στο κάδρο. Εκπληρώνουν τη φαντασίωσή μου. Δεν κάνω μάταια κλικ. Δεν επεξεργάζομαι τις φωτογραφίες. Η σκηνή τα έχει όλα. Έχει το φως, έχει το χρώμα, έχει το μαύρο, έχει το πραγματικό συναίσθημα χωρίς την αμηχανία της πόζας.

Θέλω να βάζω την υπογραφή μου σε κάτι ιδιαίτερο, να υπάρχει ένα ύφος αναγνωρίσιμο δικό μου. Δεν έχει νόημα να φωτογραφίσεις κάποιον επώνυμο μόνο και μόνο για να δεσμεύσεις μια στιγμή του. Πρέπει και να του δίνεις αυτό που του αξίζει. Τη μαγική στιγμή του, όχι την κάθε στιγμή. Όχι να τον καταρρακώνεις. Εγώ κινούμαι μέσα στο πλήθος, φοράω μαύρα, δεν με βλέπουν, όλοι έχουν την αίσθηση ότι δεν έχω πάει. Η φωτογραφία έχει εξουσία, δεν τη χρησιμοποιώ, θέλω να με ξεχνάνε».





arvanitaki
iro-saia
ksarxakoas
lina-nikolakopoulou
maria-papageorgiou
marieta-fafouti
natasa-mpofiliou
pavlina-voulgaraki
penny-mpaltatzi
tsanaklidou
vamvakaris
voutsikaris

ΣΧΟΛΙΑ (1)

Αντε και εις ανωτερα

Μα ,συγνωμην,πανω στον οργασμο τις πετυχαινε ολες?ειναι δυνατον?και καλα,αυτη ηταν επαγγελματιας,αυτα τα κοριτσια δεν ντρεπονται να φωτογραφιζονται ετσι?μανα δεν εχουν?παιδια δεν εχουν?α πα πα.θα μας καψει ο θεος.αυτα πραματα ειναι πολυ προσωπικες στιγμες,δεν φωτογραφιζουν οργασμους.ειναι αγραφος νομος

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

olympia-festival-kinimatografou

Έξι εκπαιδευτές από την Ελλάδα και το εξωτερικό θα παρέχουν την τεχνογνωσία τους για την εκπαίδευση νέων κινηματογραφιστών μέσω του «1st Olympia “Creative Ideas” Pitching Lab» στο πλαίσιο του 21ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους

monopati-iros

Ανάβαση «ψυχής» από εκατοντάδες πεζοπόρους και ορειβάτες κάθε Νοέμβριο στην Εύβοια

2
ray-liz

Ο 48χρονος Βρετανός Ρίτσαρντ Μπίλινγχαμ επιστρέφει στην πατρίδα του συντροφιά με το Βραβείο Καλύτερης ταινίας Χρυσός Αλέξανδρος - Θόδωρος Αγγελόπουλος, το οποίο συνοδεύεται από χρηματικό έπαθλο 8.000 ευρώ, ενώ οι άλλοι 2 Αλέξανδροι, ο Αργυρός πήγε στην ταινία της Γερμανίδας Εύα Τρόμπις Όλα Καλά και ο Χάλκινος στον Ταϊλανδό Πουτσιπόνγκ Αρουνπένγκ για την ταινία Διαβολόψαρο

tiniaki-marmarotecnia

Ο “μικρόκοσμος” της τηνιακής μαρμαροτεχνίας από τον 17ο έως και το δεύτερο μισό του 20ού αιώνα, καταγράφεται -με σημείο αναφοράς τον κύκλο εργασιών γύρω από λατομεία και σχιστήρια- στο έργο του δρ Αλέκου Ε. Φλωράκη της νέας έκδοσης του ΠΙΟΠ