Αστοχίες και λάθη του νέου ΚΟΚ

Αστοχίες και λάθη του νέου ΚΟΚ

Τις προηγούμενες μέρες συζητήθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο που έφερε η κυβέρνηση και το οποίο περιλαμβάνει εκτός των άλλων και αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Παρακολούθησα με μεγάλη προσοχή από το κανάλι της Βουλής τις συζητήσεις και τις τοποθετήσεις όσων παρίσταντο στη συζήτηση για το νομοσχέδιο. Άλλες τοποθετήσεις ήταν φανερό πως είχαν γίνει μετά από πολύ μελέτη και δουλειά, σε συνδυασμό με γνώση, ενώ κάποιες άλλες ήταν εκ του προχείρου. Αυτό το θέμα πονά όσο λίγα τη χώρα μας, δεν συγχωρεί προχειρότητες. Συνολικά το νομοσχέδιο έχει αρκετά θετικά αλλά και αρνητικά που το καθιστούν δύσκολο στην εφαρμογή όπως οι απαιτούμενες ΚΥΑ.

Ας δούμε τα κύρια σημεία στα οποία το νομοσχέδιο επιδέχεται βελτίωσης:

Ποδηλάτες
Ο ποδηλάτης δεν είναι υποχρεωτικά πιστοποιημένος χρήστης του δρόμου. Δεν είναι υποχρεωμένος βάσει νόμου να γνωρίζει τα σήματα Οδικής Κυκλοφορίας και να έχει δίπλωμα. Επίσης μπορεί να είναι ανήλικος. Το ποδήλατο δε φέρει κρατική πινακίδα ταυτοποίησης. Επίσης ο ποδηλάτης ανά πάσα στιγμή κατεβαίνει από το ποδήλατο και γίνεται πεζός σπρώχνοντας το ποδήλατο οπότε παύουν να ισχύουν όλοι οι περιορισμοί γι' αυτόν. Δεν μπορούν να επιβληθούν πρόστιμα και κανόνες όπως στις μοτοσυκλέτες όπως σχεδιάζεται στο νέο ΚΟΚ. Η κυκλοφορία αντίθετης ροής για τους ποδηλάτες εγκυμονεί πολλούς κινδύνους καθώς στη χώρα μας δεν υπάρχει τέτοια κουλτούρα. Προσωπικά δε θα έμπαινα ποτέ με ποδήλατο αντίθετα στο ρεύμα όσες διαγραμμίσεις κι αν υπήρχαν.

Πρόστιμα
Δεν μπορούν τα όργανα της τάξης να επιβάλουν πρόστιμο πάνω από 100 ευρώ σε οποιονδήποτε, δεδομένης της οικονομικής κατάστασης στη χώρα μας. Οι άντρες της Τροχαίας τονίζουν πως είναι αδύνατον να επιβληθούν πρόστιμα πάνω από 100 ευρώ όπως προβλέπεται για τις παραβάσεις μεσαίας και υψηλής επικινδυνότητας. Ο παραβάτης, φωνάζει απειλεί, διαμαρτύρεται εξευτελίζεται και τελικά το όργανο της τάξης τον λυπάται και δεν του επιβάλει το πρόστιμο. Έχει ενδιαφέρον να δούμε πόσα τέτοια πρόστιμα θα επιβληθούν.

Εισοδηματικά κριτήρια
Τα πρόστιμα αναλόγως το εισόδημα ευτυχώς φαίνεται πως προς το παρόν τουλάχιστον θα μείνουν ανενεργά στο συρτάρι και στη διακριτική ευχέρεια του εκάστοτε υπουργού. Το πρόστιμο συναρτήσει του εισοδήματος καταργεί τις βασικές συνταγματικές αρχές για ισονομία και ισοτιμία. Πέραν τούτου αφορά λιγότερους από 100.000 ανθρώπους στη χώρα μας ζήτημα αν από αυτούς έχουν δίπλωμα και οδηγούν οι μισοί. Στην πράξη ας υποθέσουμε ότι βεβαιώνεται μια υπέρβαση ορίου ταχύτητας με φωτογραφικό ραντάρ. Δηλώνεται ψευδώς ότι οδηγούσε ένας υπέργηρος με πενιχρό εισόδημα και το πρόστιμο μειώνεται αντί να αυξηθεί.

Κατάργηση έκπτωσης 50%
Η κατάργηση της δυνατότητας να πληρώσεις το μισό πρόστιμο μέσα σε 10 μέρες θα οδηγήσει στο να μην πληρώνει κανείς ποτέ. Δεδομένης της αδυναμίας του κράτους να εισπράξει γενικώς αλλά και ειδικώς το -50% ήταν ένας τρόπος να πληρώσουν κάποιοι. Είναι λάθος η κατάργησή του. Αν δεν υπάρχει μια χρονική πίεση σε συνδυασμό με όφελος δε θα πληρώνει κανείς.

Η ταχύτητα δεν είναι στις εξαιρέσεις
Αδιανόητο να μην είναι στις βασικές εξαιρέσεις (οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, συμμετοχή σε αυτοσχέδιους αγώνες, παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, παραβίαση stop, επίδειξη ικανότητας – ανταγωνισμού – εντυπωσιασμού, παράνομη προσπέραση) η ακατάλληλη ταχύτητα και να μειώνεται κατά 40% το πρόστιμο για υπέρβαση ταχύτητας ή πολύ χαμηλή ταχύτητα.

Αφαίρεση πινακίδων & διπλώματος
Η αφαίρεση πινακίδων και διπλώματος πρέπει να είναι οριστική και αμετάκλητη. Αφήνοντας στη διακριτική ευχέρεια του κάθε Διοικητή Τμήματος Τροχαίας τη δυνατότητα άμεσης επιστροφής δημιουργούνται πόλοι τοπικών διαπραγματεύσεων και πιέσεων. Δεν είναι αυτός ο ρόλος της Τροχαίας. Επιπλέον όταν αφαιρεθεί το δίπλωμα είναι επικίνδυνο ο παραβάτης να συνεχίσει να οδηγεί χωρίς δίπλωμα. Σε αυτή την περίπτωση είναι ανασφάλιστος και αυτό επιτείνει το υπάρχων πρόβλημα με τα ανασφάλιστα. Αν εμπλακεί σε ατύχημα με σοβαρό τραυματισμό τρίτου αυτό μπορεί να καταστρέψει τη ζωή του οικονομικά όπως και της οικογένειάς του.

Συνήθης απάτη
Επιπλέον ακολουθείται η εξής πρακτική από τους παροικούντες την Ιερουσαλήμ: Δηλώνουν απώλεια του παλιού διπλώματος και βγάζουν νέο (σε μέγεθος κάρτας). Τους κατάσχουν το ένα, έχουν το άλλο (μεγάλο πρόβλημα ότι έχουν το ίδιο νούμερο τα δυο διπλώματα). Πρέπει τα πληρώματα των περιπολικών που διενεργούν τους επιτόπου ελέγχους, να έχουν στη διάθεσή τους ηλεκτρονική βάση δεδομένων που να τους ενημερώνει ότι το συγκεκριμένο δίπλωμα έχει αφαιρεθεί. Πρέπει να προβλέπονται αυστηρότατες ποινές σε υποτροπή π.χ.: Οδηγεί ενώ του έχει αφαιρεθεί το δίπλωμα, αφαίρεση για ένα χρόνο. Το ξανακάνει αφαίρεση για 2 χρόνια και σταδιακή κλιμάκωση μέχρι την οριστική αφαίρεση της άδειας οδήγησης. 


ΣΧΟΛΙΑ (12)

ΕΙΣΤΕ ΛΑΘΟΣ ΣΤΟ 1)

Γράφετε: Ο ποδηλάτης"Δεν είναι υποχρεωμένος βάσει νόμου να γνωρίζει τα σήματα Οδικής Κυκλοφορίας". Κύριε Τρακουσέλη, αυτό που γράφετε είναι απλά λάθος. Από τη στιγμή που ο ΚΟΚ είναι νόμος του κράτους, οφείλουν να τον γνωρίζουν και να τον τηρούν θεωρητικά όλοι οι Έλληνες πολίτες που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του. Άγνοια νόμου δεν συγχωρείται. Βασική αρχή του δικαίου. Φυσικά, για έναν πεζό είναι αδιάφορη π.χ. μια πινακίδα με όριο ταχύτητας. H πινακίδα STOP, όμως, για παράδειγμα, δεν είναι καθόλου αδιάφορη για όποιον κινείται επί του οδοστρώματος, είτε αυτοκίνητο οδηγάει (αυτονόητο) είτε ποδήλατο είτε κάρο. Διαφορετικό είναι το ζήτημα της πιστοποίησης με δίπλωμα. Προσέξτε λίγο, γιατί δημιουργείται(-ε) κλίμα ασύδοτης χρήσης του δρόμου από τους ποδηλάτες... Που κατά τα άλλα έχουν τα δίκια τους, αλλά δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να τηρούν και αυτοί τον ΚΟΚ και ότι δεν χρειάζεται να τον γνωρίζουν, δεν ισχύει καθόλου κάτι τέτοιο. "Δεν μπορούν να επιβληθούν πρόστιμα και κανόνες όπως στις μοτοσυκλέτες όπως σχεδιάζεται στο νέο ΚΟΚ." Μα πρόστιμα μπορούν να επιβληθούν σε οποιονδήποτε χρήστη του δρόμου, ακόμη και σε πεζούς έχουν επιβληθεί επειδή πέρασαν με κόκκινο, π.χ. Δεν μελετήσατε το υπ'αριθμόν 1 θέμα προσεκτικά, προτού το αναγάγετε σε δήθεν μείζον πρόβλημα του νομοσχεδίου.

Ποδηλάτης και Οδηγός

Και μόνο το γεγονός ότι ο αρθρογράφος βάζει πρώτο θέμα(!) τα ποδήλατα, περίπου σαν "φυγάδες θύτες" φανερώνει ποιά ακριβώς οδηγική νοοτροπία επικρατεί στην Ελλάδα. Όταν κάθε χρόνο υπάρχουν 100αδες νεκροί και τραυματίες, οδηγοί, επιβάτες και πεζοί(!), πάντα από ΗΛΙΘΙΟΥΣ/ΑΠΡΟΣΕΚΤΟΥΣ οδηγούς αυτοκινήτων σε αστικούς και υπεραστικούς δρόμους, όταν καταλαβάνονται συστηματικά η ΛΕΑ(!!!), διαβάσεις πεζών, διασταυρώσεις και πεζοδρόμια, όταν σε καμία διάβαση πεζών δεν σταματά ΠΟΤΕ κανένας( η μοναδική χώρα στην Ευρώπη και Αμερική!), και άλλα πολλά που βλέπουν τα ματάκια μας στο δρόμο, το να βάζει κάποιος πρώτο θέμα τα ...ποδήλατα, είναι εκτός τόπου και χρόνου! Επίσης, για όσους επιμένουν: το ποδήλατο φυσικά και μπορεί να καταλάβει 1 λωρίδα, όπως και κάθε αργοκίνητο όχημα, λεωφορείο, μηχανή κλπ., εφόσον κινείται στη δεξιά άκρη της οδού. Μάλιστα, με δεδομένη την ηλιθιότητα/"μαγκιά" πολλών οδηγών που μόλις βρουν λίγο χώρο κάνουν "σφήνες" στη δεξιά λωρίδα με 80-100χλμ(!!!), ή -ακόμη χειρότερα- έρχονται τελευταία στιγμή σε διασταύρωση από αριστέρα ΜΕ ΣΦΗΝΑ ΜΠΡΟΣΤΑ από το (όποιο) προπορευόμενο όχημα για να πάνε δεξιά(!!!), η κατάληψη 1 λωρίδας από το ποδήλατο (όπως και τη μηχανή) είναι η καλύτερη ασφάλεια τόσο για το ίδιο όσο και για το αυτοκίνητο. Άλλωστε, όλα τα άλλα οχήματα μπορούν να κινηθούν σε όλο το κατάστρωμα της οδού, το ποδήλατο όμως κινείται ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ στο δεξιό άκρο. Την ίδια στιγμή, ΚΑΝΕΝΑΣ δεν έχει το δικαίωμα να τρέχει με χίλια στη δεξιά λωρίδα, παρασέρνοντας ατιμώρητος τους πάντες στο πέρασμά του, και μετά να του φταίει ...το ποδήλατο που "ξαφνικά" βρέθηκε μπροστά του! Ας μάθουν, επιτέλους, οι οδηγοί να ΜΟΙΡΑΖΟΝΤΑΙ το δρόμο! ΥΓ: καμία αντίρρηση να έχει το ποδήλατο πινακίδα κυκλοφορίας και φυσικά να είναι ασφαλισμένο το ίδιο και ο αναβάτης του, οπως συμβαίνει με τα αυτοκίνητα (υπάρχουν σχετικά ασφαλιστικά προγράμματα για ποδηλάτες και προσωπικά έχω ένα από αυτά) - τότε θα καταλαμβάνει και "επίσημα" χώρο στο δρόμο σαν κανονικότατο όχημα, και σε περίπτωση ατυχήματος από κάποιον ασυνείδητο οδηγό αυτοκινήτου που συνήθως παρατάει το θύμα του αβοήθητο να σπαρταράει στο οδόστρωμα (συμβάνει 9 στις 10 περιπτώσεις... και μου συνέβη προσωπικά), αλλά και σε περίπτωση που ο ίδιος ο ποδηλάτης προκαλέσει ατύχημα, εκούσια ή ακούσια (γιατί όσο και να προσέχει κάποιος, πάντα υπάρχει και η "κακιά στιγμή"), θα μπορεί να καλυφθεί και αυτός και ο άλλος εμπλεκόμενος χωρίς κανένα πρόβλημα!

τεο

Επισης πιστευω οτι πρεπει να ξεχωρισουν το διπλωμα Ιχ και μοτοσυκλετας.Δεν μπορει να σου αφαιρει το διπλωμα εξ ολοκληρου γιατι σε επιασε χωρις κρανος και να μην μπορεις να οδηγησεις το ΙΧ σου,η' να σε πιανει χωρις ζωνη και να χανεις το δικαιωμα της οδηγησης της μηχανης σου. Αμεσα διαχωρισμος διπλωματων...

Ηριδανός

Πολύ σωστές οι παρατηρήσεις, ειδικά για τα ποδήλατα. Ένα όχημα 80-100 κιλών με 50 χαω μπορεί να κάνει μεγάλη ζημιά - ειδικά σε πεζό - και να εξαφανιστεί χωρίς να μπορεί να τον βρει κανένας. Κανονικά, θα έπρεπε να έχουν άδεια οδήγησης, πινακίδες κυκλοφορίας και ασφάλιση. Μ' αυτούς που παρκάρουν όπως γουστάρουν για να κρατάνε θέσεις για το άλλο αμάξι τους, θα γίνει τίποτα; Οι κουτόφραγκοι έχουν το inconsiderate parking και σκίζουν τους εξυπνάκηδες. Επίσης, πότε θα γίνει ποινικό αδίκημα η οδήγηση στη ΛΕΑ;

VG

Ποια ποδήλατα να έχουν άδεια και πινακίδες και... ασφάλιση(!!!); Τα 14άρια, τα 24άρια, τα 26άρια-α, μήπως και τα 27άρια που τώρα τελευταία ζητούνται πολύ; Τα mountain; Τα city; Τα τρίκυκλα μήπως; Οι 15άχρονοι; Οι 12χρονοι; Οι 25χρονοι; Σοβαρά, τα σκέφτηκες αυτά που έγραψες; Μάλλον βλέπεις ποδηλάτες να σε προσπερνούν σε φανάρια και έχεις αποκτήσει κάποια εμμονή, δεν εξηγείται αλλιώς το μένος σου.

Jiannis

Και τι γίνεται σε περίπτωση που κάποιος ποδηλάτης δημιουργήσει τροχαίο ,ποιος θα πληρώσει της ζημιές ????

Jiannis

Δυο ενστάσεις Πρώτον ,όλα αυτά τα νέα μέτρα ΔΕΝ θα λειτουργήσουν (όπως και τα σημερινά)αν δεν αποκτήσει η Ελλάδα τροχαία ,διότι σήμερα απλά δεν έχουμε τροχαία ,δεν έχουμε ,κοιτάξτε γύρω σας και αν δείτε ????γράψτε μου ,η αν δείτε κατά τύχη (ποιο εύκολα πιάνεις το τζόκερ ) ???αυτοί δεν βλέπουν ούτε εσάς ούτε τον παραβάτη που είναι δίπλα του και δεν φοράει κράνος ή περνάει με κόκκινο ή μπαίνει ανάποδα σε μονόδρομο (το είδα εγώ !!!) Και δεύτερον ,ναι είναι ένα θέμα τα μεγάλα πρόστιμα στην κρίση ,αλλά ο παραβάτης τα έχει γράψει στα παπάρια του και κάνει την μια παρανομία πίσω από την άλλη ???για ποιο λόγο να λυπηθείς έναν τέτοιο άνθρωπο ?????,Και δεύτερον ,αν δεν σε τσούξει οικονομικά μυαλό δεν βάζεις ,για αυτό καμία λυπηση σε αυτά από την τροχαία Και τέλος ,πρόστιμα σε όποιον κάνει παράβαση ,ακόμα και σε ποδηλάτες ,απλά πράγματα ,διότι και ο ποδηλάτης είναι πανευκολο να είναι η αιτία σοβαρού τροχαίου ,οπότε τι !!!!

Παλι τιποτα

Με τα φωτα που στραβωνουν δεν κανουν τιποτα Λεντ και ξενον ακομα και στα ομιχλης!! Εχει καταντησει αηδια να κυκλοφορας τα βραδια με το αυτοκινητο!! Το να στραβωνεις τους αλλους οδηγους για να το παιζεις φιρμα δεν ειναι αντικοινωνικη συμπεριφορα;; Σημ: Εχω δει και περιπολικο με ξενον!!

σιντ

Εισοδηματικά κριτήρια!!! Χαχαχά!!! Ενας με porshe και εισόδημα 5.000 θα πληρώσει λιγότερο από έναν συνταξιούχο των 15.000 που έχει ένα Opel corsa δεκαετίας!!!

Κωστας

Δεν με νοιάζει αν εσύ θα έμπαινες αντίθετο ρεύμα ή όχι με το ποδήλατο. Με νοιάζει όταν οι ποδηλάτες καταλαμβάνουν 1 λωρίδα με το έτσι θέλω ή περνάνε με κόκκινο ή αγνοούν διαβάσεις πεζών, να μην υπάρχει αστική ή ποινική ευθύνη για τους οδηγούς που δεν πρόλαβαν ή δεν περίμεναν ότι ένας ποδηλάτης με iq έντομου πετάχτηκε παράνομα μπροστά τους

nik

με τη λογική σου και τα αυτοκίνητα καταλαμβάνουν μία λωρίδα με το έτσι θέλω (δεν λέει πουθενα ο κοκ ότι οι δρόμοι είναι για αυτοκίνητα μόνο), περνάνε με κόκκινο, υπερβαίνουν συνεχώς και παντού τα όρια ταχύτητας, παρκάρουν όπου βρουν. Δεν έχει γίνει ατύχημα επειδή πετάχτηκε ποδηλάτης μπροστά στον οδηγό, τα περισσότερα γίνονται επαιδή οι οδηγοί νομίζουν ότι οι δρόμοι είναι μόνο για αυτούς και δεν σέβονται κανένα όριο σε κατοικημένες περιοχές.

laz

Έτσι ακριβώς! Όλα ξεκινούν άπό το ότι θεωρούν πως οι δρόμοι είναι ΜΟΝΟ για αυτούς. Επίσης, δεν εννοούν να καταλάβουν ότι ενώ όλα τα οχήματα μπορούν να κινηθούν σε όλο το κατάστρωμα μιας οδού, το ποδήλατο κινείται υποχρεωτικά στο δεξιό άκρο, συνεπώς όταν το συναντούν πρέπει να το αποφύγουν και όχι να το ...πετάξουν από το δρόμο!

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

new-2018-toyota-celica-concept

Και ενώ συνεχίζεται με αργούς ρυθμούς η εξέλιξη της νέας Toyota Supra, η ιαπωνική εταιρεία, σύμφωνα με ξένα δημοσιεύματα, επιθυμεί και πάλι να έχει στη γκάμα της μοντέλα όπως τη Celica και το MR2.

Schum

Μπορεί μέχρι τώρα η πορεία του Mick Schumacher, γιου του σπουδαίου Michael, να ήταν χωρίς πυροτεχνήματα ωστόσο τον τελευταίο μήνα αποδεικνύεται καταιγιστικός! Με πέντε νίκες σε έξι αγώνες, ο Γερμανός είναι πρώτος στη βαθμολογία της Ευρωπαϊκής Formula 3 και πολύ κοντά στον τίτλο!

xeirofreno

Το παραδοσιακό χειρόφρενο γίνεται όλο και πιο σπάνιο στα νέα αυτοκίνητα, τα οποία εφοδιάζονται πλέον με το πιο πρακτικό ηλεκτρικό χειρόφρενο. Τι γίνεται όμως εάν πατήσει κάποιος το κουμπί στις πλέον υψηλές ταχύτητες;

Macan

Η Porsche ανακοίνωσε τις πωλήσεις της όσον αφορά τον Αύγουστο του 2018, στην οποία αναγνωρίζει μία πτώση το μήνα αυτόν. Η Cayenne δεν ήταν το μοντέλο της Porsche με τις καλύτερες πωλήσεις του μήνα στις ΗΠΑ, ούτε φέτος για τον Αύγουστο.

telikikloforias

Με μια δήλωση-σοκ η υφυπουργός Οικονομικών Κατερίνα Παπανάτσιου σβήνει τις ελπίδες εκατομμυρίων ιδιοκτητών αυτοκινήτων που τα έχουν σε ακινησία για μείωση των Τελών Κυκλοφορίας 2019.