F1: Λευκός καπνός, υπάρχει συμφωνία!

F1: Λευκός καπνός, υπάρχει συμφωνία!

Μετά από μήνες έντονης αντιπαράθεσης οι πληροφορίες αναφέρουν πως επετεύχθη συμφωνία ανάμεσα στους κατασκευαστές υβριδικών μηχανών (Ferrari, Mercedes, Renault, Honda) και τη FIA.

 F1: Λευκός καπνός, υπάρχει συμφωνία!
Το θέμα αφορά στο κόστος ανά σεζόν που πρέπει να καταβάλει μια μικρή ιδιωτική ομάδα σ’ έναν από τους κατασκευαστές των υβριδικών συνόλων. Σήμερα υπολογίζεται ότι ξεπερνά τα 20 εκ. ευρώ και αυτό έχει φέρει σε αδιέξοδο τις μικρές ομάδες που δίνουν αγώνα επιβίωσης αντί ν’ αγωνίζονται για καλύτερα αποτελέσματα στην πίστα.

Η απόφαση που ελήφθη αργά χτες το βράδυ πίσω από κλειστές πόρτες στη Γενεύη εξασφαλίζει την παροχή υβριδικών μηχανών στις μικρές ομάδες με κόστος ίσως και κάτω από τα 10 εκ. ευρώ. Ακόμη δεν έχουν γίνει γνωστές όλες οι λεπτομέρειες όσον αφορά στο ποσό αλλά έχει δημιουργηθεί η αίσθηση πως ο στόχος επετεύχθη.

Από την πλευρά της η FIA υπαναχώρησε στο θέμα της χρήσης
Κλείσιμο
των σημερινών υβριδικών μηχανών έως και το 2020. Αυτό είναι θετικό για τους κατασκευαστές που έχουν επενδύσει μεγάλα ποσά σ’ αυτή την τεχνολογία (400 εκ. έκαστος). Επιπλέον συμφωνήθηκε τα κιβώτια ταχυτήτων να περιοριστούν από 5 ανά σεζόν φέτος στα 3 ανά σεζόν. Μένει να δούμε αν οι νέοι κανονισμοί θα εφαρμοστούν από το 2018 όπως ακούστηκε ή θα υπάρξει ομοφωνία και θα περάσουν από το 2017, πράγμα στο οποίο η Williams έχει ήδη εκφράσει την αντίθεσή της.

Οι Ferrari, Mercedes, Renault, Honda αναλαμβάνουν την υποχρέωση να παρέχουν υβριδικές μηχανές και στις 11 ομάδες της F1 (με την Haas) και έτσι εξαλείφεται ο κίνδυνος να μείνει μια ομάδα χωρίς μονάδα ισχύος όπως κινδύνευσε φέτος η Red Bull λόγω της έντασης που δημιουργήθηκε στη σχέση της με τη Renault και την άρνηση των υπολοίπων να συνεργαστούν μαζί της για λόγους ανταγωνισμού. Επίσης το κόστος θα περιοριστεί στο μισό δηλαδή κοντά στα 10 εκ. ευρώ τη χρονιά.

Μπορεί σε κάποιους να φαντάζει μόνο οικονομικό το θέμα
αλλά δεν είναι. Η απόφαση για μείωση του κόστους θα ισορροπήσει το σύστημα, θα βοηθήσει την ανταγωνιστικότητα των μικρών ομάδων και κατ' επέκταση την αλλαγή στην εικόνα του πρωταθλήματος. Μακάρι στην πράξη να εφαρμοστεί έστω και σταδιακά από το 2017.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης