LIVE

Κορωνοϊός

GP Ρωσίας: Για πρώτη φορά στην ιστορία!

GP Ρωσίας: Για πρώτη φορά στην ιστορία!

Αυτό το Σαββατοκύριακο θα διεξαχθεί στο λιμάνι του Σότσι ο 16ος αγώνας του φετινού πρωταθλήματος.

Με το μυαλό στην Ιαπωνία και στην κατάσταση της υγείας του Ζουλ Μπιανκί,
η F1 ετοιμάζεται για την επόμενη παράσταση σ’ ένα ολοκαίνουργιο σκηνικό. Η Formula 1 πάει σε μια νέα περιοχή εκεί όπου έχει φτιαχτεί η πίστα του Σότσι δίπλα στη Μαύρη Θάλασσα στη Ρωσία. Σ’ αυτό σημείο διεξήχθησαν φέτος οι Χειμερινοί Ολυμπιακοί Αγώνες και είναι προγραμματισμένο το Μουντιάλ του 2018. Το Σότσι είναι το μεγαλύτερο και πιο δημοφιλές Ρώσικο θέρετρο. Είναι η πρώτη φορά από το Ώστιν και το 2012 που ένας νέος προορισμός μπαίνει στο πρόγραμμα των αγώνων.

Οι βασικοί λόγοι που η F1, πάει στη Ρωσία είναι εμπορικοί. Η Ρώσικη αγορά είναι πολύ σημαντική για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων αλλά και ελαστικών. Επιπλέον είναι μια αγορά στην οποία όλοι οι χορηγοί θέλουν προβολή γιατί οι εταιρείες ποντάρουν εκεί όπου υπάρχει μεγάλος πλούτος. Οι Ρώσοι δεν έχουν μεγάλη παράδοση στο motorsport. Ο πρώτος Ρώσος πιλότος ήταν ο Βιτάλι Πετρόφ, που έκανε ντεμπούτο το 2010 και απέτυχε να εντυπωσιάσει. Ο Πετρόφ ήταν ο πρώτος Ρώσος που ανέβηκε στο βάθρο στην Αυστραλία το 2011. Σήμερα αγωνίζεται στη F1, o Ρώσος Δανιήλ Κβιάτ με τα χρώματα της Toro Rosso. Tο 2015 ο 19χρονος θα αντικαταστήσει το Φέτελ στη Red Bull. Οι Ρώσοι έδωσαν στην κερκίδα Νο 4 το όνομά του. Η Marussia είναι Ρώσικη ομάδα και ο άτυχος Μπιανκί της έδωσε τους πρώτους 2 βαθμούς στο Μονακό. Η συμφωνία για το Ρωσικό GP έκλεισε τον Οκτώβριο του 2010 παρουσία του προέδρου Πούτιν που αναμένεται να κάνει την εμφάνισή του την Κυριακή στο grid.

Η πίστα έχει διαμορφωθεί δίπλα στο λιμάνι της πόλης, πρόκειται ουσιαστικά για κατά το ήμισυ μόνιμη εγκατάσταση. Η διαδρομή των 5.853km είναι η 3η μεγαλύτερη στο καλεντάρι μετά το Σπα και το Σίλβερτσον. Περίπου 1700m εξ’ αυτών είναι δημόσιοι δρόμοι, ο αγώνας θα διαρκέσει 53 γύρους.



Πανοραμική άποψη από την ξεχωριστή στροφή 3.

Ο ρυθμός ενός γύρου είναι μέσης ταχύτητας και υπάρχει μεγάλη ποικιλία στροφών. Ξεχωρίζει
μια αριστερή παρατεταμένη (Νο 3) που μοιάζει με τη στροφή 8 των 3 κορυφών (apex) στην Κωνσταντινούπολη. Σ’ αυτό το σημείο το εμπρός δεξιά ελαστικό καλείται να μεταφέρει υψηλά ποσά ενέργειας. Στο σύνολο υπάρχουν 12 δεξιές και 6 αριστερές στροφές. Υπάρχει μια ευθεία 650 μέτρων ανάμεσα στις στροφές 1 και 2 εκεί τα μονοθέσια αναμένεται να πλησιάζουν τα 320km/h. Η μέση ωριαία ταχύτητα θα είναι περίπου στα 215km/h. Η διαδρομή έχει σχεδιαστεί από το αρχιτέκτονα Χέρμαν Τίλκε, η τελευταία του δουλειά για τη F1 ήταν το Ώστιν του Τέξας.

Οι Ρώσοι έχουν προετοιμαστεί όσο καλύτερα μπορούν για τον πρώτο αγώνα στην ιστορία τους όμως η συγκυρία δεν τους ευνοεί. Ο σοβαρότατος τραυματισμός του Μπιανκί έχει εγείρει φωνές και ανησυχίες στη FIA που καλείται σε άμεσες αλλαγές ώστε να μεγιστοποιηθεί η ασφάλεια στον αγώνα. Σίγουρα η πίεση που θα υπάρχει στον αλυτάρχη του αγώνα Τσάρλι Ουάτινγκ και τους συνεργάτες του θα είναι μεγαλύτερη από συνήθως. 

Εδώ μπορείτε να διαβάσετε μια εμπεριστατωμένη ανάλυση για όλα όσα έγιναν ή δεν έγιναν στο ατύχημα του Μπιανκί...

Η εγκατάσταση της πίστας ολοκληρώθηκε πολύ πρόσφατα οπότε δεν υπάρχουν διαθέσιμα πολλά δεδομένα. Η Pirelli προχώρησε σε προσομοιώσεις υψηλού επιπέδου σε συνεργασία με τις ομάδες ώστε να προετοιμαστεί για τις απαιτήσεις του νέου προορισμού και να προβλέψει τις πιθανές στρατηγικές. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την επιλογή της μέσης γόμας και της μαλακής γόμας, η τελευταία φορά που είδαμε αυτό το συνδυασμό ήταν στο Σπα του Βελγίου.

Το Σότσι δεν μοιάζει ιδιαίτερα με κάποια άλλη πίστα της Formula 1. Έχει κάποια κοινά χαρακτηριστικά με τη διαδρομή στο λιμάνι της Βαλένθια που ήταν στο πρωτάθλημα μέχρι το 2012. Όπως στο Μόντρεαλ και στη Μελβούρνη έτσι και στο Σότσι οι εγκαταστάσεις είναι μόνιμες κατά το ήμισυ ενώ όπως στο Μόντρεαλ έτσι και στο Σότσι οι εγκαταστάσεις φτιάχτηκαν αρχικά για Ολυμπιακούς αγώνες.



Από τους πιλότους της F1, ο μόνος που έχει οδηγήσει την πίστα με συμβατικό αυτοκίνητο
(Infiniti) είναι ο Σεμπάστιαν Φέτελ Μιλώντας για το πρώτο Ρώσικο GP ο πρωταθλητής ανέφερε: «Πρόκειται για μία ξεχωριστή πίστα καθώς είναι η μοναδική σε πρόσφατες Ολυμπιακές εγκαταστάσεις. Η αγωνιστική διαδρομή έχει ομοιότητες με άλλες πίστες, ίσως να μοιάζει περισσότερο με αυτή της Σιγκαπούρης. Κάποια κομμάτια της μου θυμίζουν λίγο τη Νότια Κορέα ή το Άμπου Ντάμπι. Περιλαμβάνει ένα επιτυχημένο μείγμα στροφών, διαφορετικού χαρακτήρα και κάποιες θα μας δυσκολέψουν πολύ. Όμως αυτό θέλουμε εμείς οι οδηγοί. Το οδόστρωμα θα γλιστρά πολύ στην αρχή του τριημέρου και αναμένω να υπάρχουν κάποια λάθη από πλευράς οδηγών, όχι μόνο επειδή η αγωνιστική διαδρομή είναι καινούργια για εμάς αλλά κι’ επειδή θα υπάρχουν μειωμένα επίπεδα πρόσφυσης. Θα χρειαστεί χρόνος μέχρι να νιώσουμε άνετα οδηγώντας σε αυτή την πίστα.».


Η Pirelli αισθάνεται εν μέρει εντός έδρας στην Ρωσία
καθώς εκεί διαθέτει δυο γραμμές παραγωγής ενώ η ρώσικη Rosneft κατέχει σημαντικό ποσοστό μετοχών της εταιρείας. Ο αγωνιστικός διευθυντής Πωλ Χέμπερι μιλώντας για τον αγώνα ανέφερε: «Η Ρωσία είναι μια περιοχή κλειδί για την Pirelli όπως και για όλες τις μεγάλες εταιρείες αυτοκινήτου στον πλανήτη. Οπότε ανυπομονούμε για τον αγώνα στο Σότσι που θα είναι το πρώτο Ρώσικο Grand Prix πρόκειται για ένα σημείο σταθμό στην ιστορία του σπορ. Όσον αφορά στα ελαστικά αποτελεί μια ενδιαφέρουσα πρόκληση καθώς υπάρχει ένα μεγάλο εύρος διαφορετικών στροφών που θα τεστάρει όλους τους τομείς απόδοσης. Όπως συνέβη σε κάθε αγώνα φέτος στόχος είναι δυο με τρεις αλλαγές ελαστικών και με την επιλογή/συνδυασμός που κάναμε αυτό επιδιώκουμε. Η Ρώσικη πίστα είναι περίπου στο μέσον όσον αφορά στις ενεργειακές φορτίσεις που υπόκεινται τα ελαστικά. Οι μετρήσεις μας δείχνουν άσφαλτο όχι ιδιαίτερα τραχιά. Τέλος οι μετεωρολογικές προβλέψεις κάνουν λόγο για φυσιολογικό καιρό με ηλιοφάνεια. Το να πας για πρώτη φορά σε μια νέα πίστα είναι συναρπαστικό και μόνο όταν θα βρεθούμε εκεί θα αποκτήσουμε μια ξεκάθαρη εικόνα. Οπότε η δουλειά που θα γίνει στις ελεύθερες δοκιμές είναι πολύ σημαντικά για όλους».
 
Με την τεχνολογία προσομοιώσεων που υπάρχει πλέον είναι πολύ πιο εύκολο για ομάδες, οδηγούς να προετοιμαστούν για ένα νέο Grand Prix. Πάντα όμως θα υπάρχει μεγάλη διαφορά μεταξύ εικονικής πραγματικότητας και πραγματικότητας. Είναι σημαντικό για οδηγούς και μηχανικούς να εξερευνήσουν προσεκτικά την πίστα. Για να κατανοήσεις τη φύση της επιφάνειας πρέπει να την ακουμπήσεις να την αισθανθείς. Την πρώτη μέρα η πίστα θα είναι ακάθαρτη και πολύ δύσκολο να οδηγηθεί. Αυτό δυσκολεύει την προσπάθεια να διαμορφώσουν ξεκάθαρη εικόνα για το σετάρισμα και τα χαρακτηριστικά των ελαστικών. Χωρίς να έχεις καθόλου πληροφορίες από το παρελθόν είναι εύκολο να γίνουν παρανοήσεις ή να πάρεις λάθος δρόμο στο set – up. Όλο αυτό προσθέτει ένταση στην πρόκληση μιας νέας πίστας.

Όσον αφορά στη μάχη των τίτλων Χάμιλτον και Ρόσμπεργκ έχουν διαφορά μόλις 10 βαθμών στο πρωτάθλημα οδηγών ενώ απομένουν 125 να μοιραστούν. Η Mercedes από την άλλη μπορεί να στεφθεί πρωταθλήτρια στο Σότσι. Η Mercedes έχει 522 βαθμούς έναντι 332 της Red Bull ενώ απομένουν 215 να μοιραστούν. Αυτό σημαίνει πως αν τα ασημί βέλη πάρουν 25 βαθμούς στο Σότσι αυτόματα η Mercedes για πρώτη φορά στην ιστορία της κατακτά το πρωτάθλημα κατασκευαστών.



Χαρακτηριστικό σημείο της διαδρομής F1 στο λιμάνι του Σότσι.

Στην τηλεόραση!
Ο αγώνας θα μεταδοθεί απευθείας στις 14:00 Ελλάδος από τον Alpha και τον OTE.
Ειδικότερα και όσον αφορά στη ελεύθερη τηλεόραση περίπου μια ώρα πριν την εκκίνηση θα ξεκινήσει η αντίστροφη μέτρηση «F1 Countdown» στο στούντιο του Alpha. Στην εν λόγω εκπομπή πέρα από τα καλύτερα στιγμιότυπα των κατατακτήριων δοκιμών, μπορείτε να δείτε ενδιαφέροντα θέματα για τη F1 και το αυτοκίνητο. Ανάλυση του τι ακριβώς συνέβη στο ατύχημα του Μπιανκί, ο Φέτελ μας κάνει μια βόλτα στην πίστα του Σότσι, οι Χάμιλτον και Ρόσμπεργκ μας τονίζουν γιατί πρέπει να είμαστε προσεκτικοί στο δρόμο. Στην παρουσίαση της εκπομπής και στο σχολιασμό του αγώνα πλαισιώνουν τον Τάκη Πουρναράκη οι Νίκος Κατσαρός, Πάνος Σεϊτανίδης και Τάκης Τρακουσέλλης.


GP Ρωσίας

 

Μήκος διαδρομής: 5848m

Ρεκόρ γύρου:

Μέση ταχύτητα γύρου (αναμενόμενη): 215 km/h

Τέρμα γκάζι:

Αλλαγές σχέσεων: 

Γύροι: 53

Απόσταση: 309.732km

Ταχύτητα διέλευσης από τα πιτ: 80km/h δοκιμές, αγώνας

Αριθμός στροφών: 18 (6 αριστερές, 12 δεξιές)





Εικόνα από τον αέρα από το λιμάνι του Σότσι, τις Ολυμπιακές εγκαταστάσεις και την διαδρομή της F1.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

Δείτε Επίσης