Δυναστεία Θεοχαράκη: Στα τρία η "διαδοχή"

Δυναστεία Θεοχαράκη: Στα τρία η "διαδοχή"

Η αυτοκινητική δυναστεία αλλάζει μπροστά στην κρίση και επιλέγει ένα διαφορετικό διοικητικό μοντέλο - Πώς μοιράζει τα ιμάτια της αυτοκρατορίας του ο κορυφαίος επιχειρηματίας

Δυναστεία Θεοχαράκη: Στα τρία η "διαδοχή"
Κάποιοι, με τη γνωστή καθ’ ομολογία ελληνική κακεντρέχεια που αφορά σε κάθε επιτυχημένο συμπατριώτη μας, τον χαρακτήριζαν «εγωιστή businessman». Εναν πεισματάρη Πειραιώτη επιχειρηματία που σε ό,τι έκανε ήθελε να έχει τον πρώτο λόγο και ρόλο.

Πώς να μην είναι όμως εγωιστής ένας άνθρωπος που εκτός της σαφούς επιτυχίας του στον κλάδο του αυτοκινήτου με τη Nissan πέτυχε και σε ό,τι άλλο έκανε; Να θυμίσουμε τη δημιουργία της Εγνατίας Τράπεζας που κατόπιν πουλήθηκε στη MIG, τη συμμετοχή του σε σειρά εταιρειών, όπως στα θεραπευτήρια «Metropolitan» ή τη Μινέττα, τις business στο shipping, τις κατασκευές με την ΤΕΟΔΟΜΗ ή τα φυτικά καλλυντικά ΤΕΟΡΟΣ;
Ποιος μπορεί να μη μιλήσει για την ευφυΐα ενός ανθρώπου, ο οποίος όντας βαθιά φιλότεχνος δημιούργησε ένα πολιτιστικό ίδρυμα από τα λίγα στη χώρα μας; Ομως ο 83χρονος σήμερα Βασίλης Θεοχαράκης διαψεύδει για μια ακόμη φορά τους επικριτές του. Κι αυτό διότι, παρά τα όσα του προσάπτουν περί εγωισμού, δίνει πλέον χώρο στα παιδιά του. Στην επόμενη γενιά του γκρουπ που θα «τρέξει» τον όμιλο στον 21ο αιώνα. Κάπως έτσι, πριν από λίγες ημέρες αποφασίστηκε η διαφορετική πορεία του ομίλου επιχειρήσεων Θεοχαράκη μέσα από μια σειρά δομικών αλλαγών.

Κλείσιμο
Ο ίδιος ο επιχειρηματίας, δίνοντας τόπο στα νιάτα, αποφάσισε να "μοιράσει" τη διαχείριση της αυτοκρατορίας του κρατώντας έναν ρόλο εποπτικό, όμως όχι τόσο παρεμβατικό όσο στο παρελθόν. Κι αυτό διότι νιώθει πως πλέον τα παιδιά και τα ανίψια του έχουν τα εφόδια να διαχειριστούν και -γιατί όχι- παρά την κρίση να μεγαλώσουν το δημιούργημά του.
Ηδη η Ντένη αναλαμβάνει τις πολύ δυνατές, όπως αναμένεται να εξελιχθούν, φίρμες Renault-Dacia, ο ανιψιός του Τάκης παίρνει τα ηνία του «διαμαντιού» του ομίλου, της Nissan. Μαζί του και η Αννίτα Θεοχαράκη η οποία λαμβάνει επιτελικό ρόλο. Η Chevrolet δε, παραμένει στα χέρια του Θάνου Παπαδόπουλου, συζύγου της Ντένη, με την οποία έχουν μαζί δύο παιδιά.
Ο Πατριάρχης του γκρουπ βέβαια δεν θα πάει σπίτι του, καθώς θα έχει συμβουλευτικό ρόλο και, φυσικά, θα είναι ο θεματοφύλακας συνέχισης της δυναστείας.

Στην αρχή της χρονιάς δημοσιεύματα μιλούσαν για «τρικυμία» στον όμιλο λόγω της κυνικής -εν πολλοίς- απόφασης της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας Peugeot να καταγγείλει, ύστερα από 24 χρόνια συνεργασίας, τη σύμβαση με την ελληνική Lion Hellas σχετικά με την εισαγωγή και διανομή καινούριων αυτοκινήτων, ανταλλακτικών, αξεσουάρ, εξοπλισμού και παροχή υπηρεσιών στη χώρα μας.

Από το τέλος του 2013 η συνεργασία με τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία θα λάβει τέλος, αν και τελικά η οικογένεια είχε λύσεις στο πρόβλημα. Κι αυτό διότι αστραπιαία κινούμενοι τον περασμένο Φεβρουάριο τα μέλη της οικογενείας  τόνωσαν τις σχέσεις με τη Renault-Dacia, η οποία δυναμώνει πανευρωπαϊκά την παρουσία της κυρίως στα μεσαίου κυβισμού οχήματα.

Πάντως, το σημαντικότερο στοιχείο της νέας προσπάθειας είναι πως ολόκληρη η νέα γενιά των Θεοχαράκηδων κινητοποιείται αποτελεσματικά και επιχειρεί να διαφοροποιήσει το γκρουπ από την προβληματική κατάσταση της αγοράς.



Μια οικογένεια, μια ιστορία

Δεν είναι τυχαίο πως όλα τα μέλη της οικογένειας θεωρούν την προσπάθεια που ξεκινά ως «τη μάχη της γενιάς μας», θεωρώντας πως οι νέες εποχές θέλουν φρέσκιες ιδέες και άλλη προσέγγιση.

Ο κ. Βασίλης Θεοχαράκης γεννήθηκε το 1930 στον Πειραιά, το τότε εμπορικό κέντρο της Ελλάδας, που ανέδειξε μια ολόκληρη γενιά κορυφαίων businessmen. Με πολύ καλές σπουδές και πτυχίο Νομικής, από νεαρός είχε μεράκι του τη ζωγραφική σπουδάζοντας στο πλευρό του ζωγράφου Σπύρου Παπαλουκά. Μόλις 17 ετών εισέρχεται στην οικογενειακή επιχείρηση, αν και έμεινε για χρόνια πίσω από τον πατέρα του Νίκο. Δεν επρόκειτο φυσικά για κάποιου είδους παραγκωνισμό, αλλά για μια διαδικασία ωρίμανσης και σεβασμού προς τον πατέρα-δημιουργό. Από το 1980 αναλαμβάνει καθήκοντα προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου στον Ομιλο Εταιρειών Θεοχαράκη, τον οποίο και απογειώνει. Υπό τη διοίκηση και την ηγεσία του, ο όμιλος αναπτύσσεται και επεκτείνεται με την ίδρυση σειράς ανωνύμων εταιρειών στις κατασκευές, στις τράπεζες, στη ναυτιλία και τα καλλυντικά. Παράλληλα, όμως, δεν λησμόνησε την αγάπη του για την τέχνη. Η οικογενειακή επιχείρηση ξεκίνησε το 1924 και πουλούσε καύσιμα και ανταλλακτικά, ενώ το 1937 πέρασε και στην παραγωγή φρένων. Επίσης, η εταιρεία απέκτησε στόλο λεωφορείων και από το 1961 πήρε την αντιπροσωπία της Nissan στην Ελλάδα. Ο ίδιος ο κ. Θεοχαράκης είναι ένας αναγνωρισμένος ζωγράφος που έχει εκθέσει πολλές φορές τα έργα του τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Τα έργα του βρίσκονται σε διάφορους καλλιτεχνικούς χώρους και μουσεία όπως η Εθνική Πινακοθήκη της Ελλάδος, καθώς και σε ιδιωτικές συλλογές. Αχώριστη σύντροφός του είναι η κυρία Μαρίνα Αλεξανδρή, ενώ ο ίδιος έχει δύο κόρες, την Ντένη και την επίσης ζωγράφο Αννίτα. Η σύζυγός του και οι κόρες τους έχουν υπεύθυνες θέσεις στις επιχειρήσεις του ομίλου. Αυτό όμως που δεν γνωρίζει το ευρύ κοινό είναι πως τον Φεβρουάριο του 1980 στον Βόλο ξεκίνησε η παραγωγή του πρώτου αυτοκινήτου από την εταιρεία Θεοχαράκης. Ηταν η περίοδος που η Ελλάδα ονειρευόταν πως μπορεί να δημιουργήσει βιομηχανία. Η μονάδα του Βόλου λειτούργησε για 15 χρόνια και σε αυτή την περίοδο παρήχθησαν περίπου 170.000 αυτοκίνητα ή ημιφορτηγά.

Τον γνωστό επιχειρηματία μπορεί κανένας να τον βρει στον Αγιο Δημήτριο του Ψυρρή να ψέλνει. Ο ίδιος έχει διασώσει θρησκευτικές και ιστορικές μνήμες, καθώς και πολλά κειμήλια -με προσωπική φροντίδα- από τη Μικρασιατική Καταστροφή. Εχει μάλιστα δηλώσει πως εάν έπρεπε να επιλέξει μεταξύ της επαγγελματικής του πορείας και της ζωγραφικής, θα διάλεγε την τέχνη, κι αυτό διότι είναι μια απολύτως προσωπική ενασχόληση. Ο ίδιος έχει προβλέψει πως μελλοντικά θα δημιουργηθούν σούπερ μάρκετ Ι.Χ. και συνεπώς δεν θα έχει νόημα να εισάγει κανείς συγκεκριμένα μοντέλα. Τον προσωπικό του χρόνο τον μοιράζει μεταξύ της αγαπημένης του βάρκας, του καβαλέτου και του πινέλου του, αλλά και των κομψών σπιτιών του σε Λαγονήσι και Ψυχικό. Αρκετό χρόνο περνάει επίσης και στο ίδρυμά του, ενώ όσοι τον ξέρουν καλά μιλάνε για έναν εύθυμο άνθρωπο που του αρέσει η καλή παρέα και που δεν διστάζει όταν βρεθεί στο κέφι να τραγουδήσει.
Ο ίδιος και η σύζυγός του δε -εκτός της στήριξης της τέχνης μέσω του κοινού ιδρύματός τους- έχουν και πλούσια φιλανθρωπική δραστηριότητα, προσφέροντας υποτροφίες για την ανάδειξη νέων, ταλαντούχων καλλιτεχνών. Στα καλλιτεχνικά του χνάρια βαδίζει η δεύτερη κόρη του, η ιστορικός τέχνης Αννίτα Θεοχαράκη. Σπούδασε στο τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών και συνοδεύει τον πατέρα της σε όλες τις εκθέσεις σε Ελλάδα και εξωτερικό.
Ηταν παντρεμένη με τον κ.Νίκο Μήλιο (πρώην διευθύνων σύμβουλο της Lion). Οσο για τη δεύτερη κόρη του, την Ντένη, είναι παντρεμένη με τον κο Θάνο Παπαδόπουλο, διευθύνοντα σύμβουλο της Chevellas, με τον οποίο όμως φέρεται να είναι σε διάσταση.

Τόσο στη Nissan όσο και στις άλλες συμμετοχές του ομίλου εργάζονται επίσης και τα ανίψια του ισχυρού άντρα του γκρουπ. Ο κ. Τάκης Θεοχαράκης δραστηριοποιείται στην αντιπροσωπία αυτοκινήτων και ο κ. Νίκος Θεοχαράκης σε άλλες δραστηριότητες. Ανθρωποι του κοντινού του περιβάλλοντος υποστηρίζουν πως μετά τον θάνατο του αδελφού του Γιάννη, με τον οποίο πορεύονταν μαζί, ο κ. Θεοχαράκης ως δεύτερος πατέρας ανέλαβε τη φροντίδα των ανιψιών του και ουδέποτε τους ξεχώρισε από τα δικά του παιδιά.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Best of Network

Δείτε Επίσης