Σε μια εποχή κατά την οποία η
Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση (ΕΕΚ) αναδεικνύεται ως κρίσιμος πυλώνας της
ευρωπαϊκής στρατηγικής για την ανάπτυξη δεξιοτήτων, η
επανεκλογή του κ.
Κωνσταντίνου Ροδόπουλου, στη θέση του Αντιπροέδρου της Ευρωπαϊκής Ένωσης Οργανισμών Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (EVBB), αποτελεί σημαντική εξέλιξη τόσο για τη χώρα μας όσο και για τον ευρωπαϊκό διάλογο στον τομέα αυτό.
Ο EVBB, εκπροσωπώντας
περισσότερους από 600 δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς ΕΕΚ και πάνω από 1 εκατομμύριο σπουδαστές, έχει εξελιχθεί σε κύριο συνομιλητή των ευρωπαϊκών θεσμών για τη χάραξη πολιτικών που ενισχύουν την αποτελεσματικότητα και την ελκυστικότητα της ΕΕΚ.
Μεταξύ άλλων, βρίσκεται σε διαρκή επικοινωνία και συμμετέχει σε συναντήσεις και κοινές Επιτροπές τόσο με τη Γενική Διεύθυνση για την απασχόληση όσο και με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό για την Εκπαίδευση, με έδρα το Τορίνο, ενώ αποτελεί έναν από τους Εταίρους που
συμμετέχουν στην Αξιολόγηση των Προγραμμάτων Erasmus+ και Digital Europe.
Κατά την προηγούμενη θητεία του κ. Ροδόπουλου, ο Οργανισμός πέτυχε μια σειρά από στρατηγικές πρωτοβουλίες, όπως η δημιουργία εγκαταστάσεων στο κέντρο των Βρυξελλών που στεγάζει τα στελέχη του Οργανισμού και αποτελεί κύτταρο διαλόγου για την ΕΕΚ καθώς και η διοργάνωση του μεγαλύτερου συνεδρίου για την αναμόρφωση της ΕΕΚ στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Έτους Δεξιοτήτων το 2024.
Οι νέες πολιτικές της Κατάρτισης στο επίκεντρο του διαλόγου
Η ανανέωση της θητείας του κ. Ροδόπουλου έρχεται σε μια καίρια στιγμή, καθώς η Ένωση Δεξιοτήτων (Union of Skills) που προωθείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, υπό τη Νέα Επίτροπο για Θέματα Απασχόλησης και Δεξιοτήτων, κ.
Ροξάνα Μινζάτου, θέτει υψηλούς στόχους για τη διασύνδεση των εθνικών συστημάτων ΕΕΚ και την αντιμετώπιση των κενών δεξιοτήτων.
Στο πλαίσιο αυτό, ο EVBB, με τη συμμετοχή του κ. Ροδόπουλου, σχεδιάζει δράσεις
που θα υποστηρίξουν:
1. Την αμοιβαία αναγνώριση προσόντων για αποφοίτους ΕΕΚ σε όλη την ΕΕ, στο πρότυπο των πανεπιστημιακών πτυχίων.
2. Την εφαρμογή των μικροδιαπιστευτηρίων (microcredentials) και των ατομικών λογαριασμών μάθησης (ILAs), ως καινοτόμες λύσεις για τη σύζευξη των δεξιοτήτων με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας, με έμφαση στο δικαίωμα των δικαιούχων να επιλέγουν την κατάρτιση που επιθυμούν.
3. Αναβάθμιση του θεσμικού πλαισίου για την ΕΕΚ, με στόχο την προώθηση της αριστείας (vocational excellence) και της ευελιξίας (flexible pathways) στην εκπαίδευση.
Στρατηγικός σχεδιασμός για το μέλλον
Η ατζέντα δράσεων που συνδιαμορφώνει ο EVBB περιλαμβάνει επίσης τον επανασχεδιασμό των ευρωπαϊκών χρηματοδοτικών προγραμμάτων ώστε να ενισχυθεί ο κοινωνικός και οικονομικός τους αντίκτυπος.