LIVE

Κορωνοϊός

Επεισόδια φοιτητών-αστυνομικών σε συγκέντρωση αριστερών παρατάξεων στα Προπύλαια

silalitirio_2

600 φοιτητές από παρατάξεις της Αριστεράς αντέδρασαν στον νέο νόμο Κεραμέως για τα πανεπιστήμια - Χαρακτηρίζουν casus belli τον νέο τροπο εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση - Διαφωνούν με την πανεπιστημιακή αστυνομία και το ν+2 για την ολοκλήρωση των πανεπιστημιακών σπουδών

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας κατά του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας, το οποίο προβλέπει μεταξύ άλλων ίδρυση πανεπιστημιακής αστυνομίας, πειθαρχικές ποινές για φοιτητές που θα προβούν σε καταστροφές και καταλήψεις αλλά και  αλλαγές στον τρόπο εισαγωγής στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, πραγματοποίησαν το πρωί της Πέμπτης φοιτητές που πρόσκεινται σε δυνάμεις της εξωκοινοβουλετικής Αριστεράς στα Προπύλαια.

Μάλιστα, λίγο πριν τις 12:30 ξέσπασαν και επεισόδια μικρής έκτασης μεταξύ διαδηλωτών και δυνάμεων της Αστυνομίας που βρέθηκαν στο σημείο.

Συγκέντρωση αριστερών παρατάξεων στα Προπύλαια: 300 φοιτητές αντέδρασαν στις αλλαγές της Κεραμέως #protothema

Posted by protothema.gr on Thursday, January 14, 2021


Λόγω της συγκέντρωσης, κλειστοί παρέμειναν οι σταθμοί του Μετρό Σύνταγμα και Πανεπιστήμιο.

Βίντεο πανεκπαιδευτικό


Στη διαμαρτυρία συγκεντρώθηκαν  πάνω από 600 άτομα, με την αστυνομία να είχε λάβει σχετικά μέτρα, με στόχο την αποφυγή του συγχρωτισμού λόγω της βεβαρημένης επιδημιολογικής εικόνας του κέντρου της Αθήνας.

συγκεντρωση2__3_
συγκεντρωση2__4_
συγκεντρωση2__1_
συγκεντρωση2__2_


Το ψήφισμα των Συλλόγων

Σε συνέχεια των αντι-εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων το Υπουργείο Παιδείας θέτει σε διαβούλευση νέο νομοσχέδιο για την ανώτατη εκπαίδευση το οποίο αλλάζει τον τρόπο εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, εισάγει όριο φοίτησης στα πανεπιστήμια και δημιουργεί ομάδα πανεπιστημιακής αστυνομίας. Πρόκειται για μέτρα που αποτελούν casus belli για το φοιτητικό και μαθητικό κίνημα εδώ και δεκαετίες και θα αλλάξουν άρδην τον χάρτη της δημόσιας εκπαίδευσης στην κατεύθυνση της εκπαιδευτικής αναδιάρθρωσης που τίθεται σε εφαρμογή όλα τα προηγούμενα χρόνια και η οποία δε φέρει νομιμοποίηση από κανένα κομμάτι της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Ο τρόπος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αλλάζει ουσιαστικά, καθώς πλέον θα ορίζεται ελάχιστη βάση εισαγωγής από τα ίδια τα ιδρύματα και στη συνέχεια οι μαθητές/ριες θα καλούνται να συμπληρώσουν τα μηχανογραφικά τους σε δύο φάσεις. Ο καθορισμός της βάσης εισαγωγής από τα πανεπιστήμια θα καθορίζεται ως ποσοστό του μέσου όρου των επιδόσεων των μαθητών, το οποίο διαμορφώνεται με αυθαίρετο τρόπο από τα ιδρύματα στα πλαίσια μιας κακώς εννοούμενης ακαδημαϊκότητας και αριστείας. Το αποτέλεσμα ενός τέτοιου μέτρου θα είναι αφ’ ενός η άμεση μείωση του αριθμού των εισακτέων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, κίνηση που διασπά την ενιαία και με μαζικούς όρους ένταξη της νεολαίας στην Τριτοβάθμια, η οποία σαν τέτοια αποτελεί αγκάθι διαχρονικά για τα σχέδια των κυβερνήσεων, αφ’ ετέρου εντατικοποίηση της νεολαίας ήδη από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, προσθέτοντας έξτρα εξεταστικά φίλτρα τα οποία κάνουν ακόμα πιο επίπονη τη διαδικασία των εξετάσεων για να μπορέσει κάποιος να περάσει σε μια σχολή, ενώ διαμορφώνουν ένα προτυπο μαθητικής ζωής στο οποίο η έννοια της συλλογικής διεκδίκησης δεν θα χωράει. Με αυτόν τον τρόπο θα οδηγήσει με βεβαιότητα στο πέταγμα μεγάλου ποσοστού μαθητών εκτός των Πανεπιστημίων, οι οποίοι θα οδηγούνται στην επαγγελματική εκπαίδευση. Στην κατηγορία αυτή θα ανήκουν κυρίως οι μαθητές, οι οικογένειες των οποίων θα αδυνατούν να αντεπεξέλθουν οικονομικά στα αλλεπάλληλα εξεταστικά φίλτρα που τίθενται σε ισχύ.

Όσοι μπορέσουν να εξασφαλίσουν την πρόσβαση τους στο πανεπιστήμιο θα φοιτούν υπό τη συνεχή απειλή του ορίου φοίτησης στα Ν+Ν/2 έτη. Το όριο φοίτησης βάζει το μαχαίρι στο λαιμό σε χιλιάδες φοιτητές, καθώς θα θέτει ένα συγκεκριμένο χρονικό όριο το οποίο εάν κάποιος ξεπεράσει θα διαγράφεται από τη σχολή, πετώντας πραγματικά στον κάλαθο των αχρήστων τον κόπο και την οικονομική εξάντληση τόσων χρόνων. Η επίθεση θα είναι πολύ σφοδρότερη για τους εργαζόμενους φοιτητές, οι οποίο λόγω της εργασίας τους αδυνατούν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους εντός του προβλεπόμενου ορίου. Ο παράλογος χαρακτήρας των διαγραφών γίνεται φανερός από το γεγονός ότι ο μέσος όρος περάτωσης των σπουδών σε πολλές σχολές είναι μεγαλύτερος από το προβλεπόμενο όριο φοίτησης, ενώ το μέτρο στοχεύει να αυταρχικοποιήσει ακόμα περισσότερο το καθεστώς υπό το οποίο σπουδάζουμε, δίνοντας στο καθηγητικό στρώμα τη δυνατότητα περαιτέρω πάτημα για καθηγητικές αυθαιρεσίες. Με την εφαρμογή τους διαμορφώνεται ένα αυταρχικό περιβάλλον φοίτησης, στο οποίο οι φοιτητές υπό τον συνεχή φόβο δε θα έχουν χρόνο για άλλα ενδιαφέροντα, για υγιή και κοινωνικοποίηση και πολιτική δράση και διεκδίκηση. Με αυτήν την καθημερινότητα, διαμορφώνονται μελλοντικοί απόφοιτοι - εργαζόμενοι εκπαιδευμένοι στον ατομικό δρόμο, ώστε να μην αγωνίζονται και να διεκδικούν συλλογικά, αλλά να υποτάσσονται και να αποδέχονται στους κανόνες του εργοδότη τους. Οι διαγραφές αποτελούν, συγχρόνως, μέτρο-κρίκο για την εκπαιδευτική αναδιάρθρωση, καθώς ο αριθμός των ενεργών φοιτητών είναι βασικό κριτήριο για την αξιολόγηση των ιδρυμάτων και την χρηματοδότησή τους από το κράτος. Με αυτόν τον τρόπο λειτουργούν και ως μοχλός πίεσης προς τις διοικήσεις για την εφαρμογή της αναδιάρθρωσης.

Την ίδια στιγμή και στη ζοφερή καθημερινότητα που προκύπτει από τα παραπάνω, η κυβέρνηση νομοθετεί την ίδρυση σώματος πανεπιστημιακής αστυνομίας, το οποίο θα υπάγεται στην ΕΛΑΣ σε πρώτη φάση θα δρα στα κεντρικά ιδρύματα της χώρας και θα αποτελεί την κίνηση ματ της ΝΔ για την δημιουργία ενός πανεπιστημίου αποστειρωμένου και πλήρως ασφυκτικού για την όποια φωνή αντίδρασης. Τόσο για τους φοιτητές, όσο και για τους εργαζόμενους των ιδρυμάτων, η πανεπιστημιακή αστυνομία (σε συνδιασμό με τις πειθαρχικές διώξεις και τις κάρτες εισόδου) σημαίνουν τον καθημερινό έλεγχο και face-control όσων σπουδάζουν και δουλεύουν στο πανεπιστήμιο, με σκοπό κανένας να μην ξεφύγει από τα «όρια» που θέτουν οι καθηγητές, οι Πρυτάνεις ή το ίδιο το Υπουργείο. Οι εικόνες από την αστυνομική επέμβαση στη ΦΕΠΑ στις 30/12 καθιστούν σαφή τον ρόλο και τον τρόπο δράσης που θα έχει ένα τέτοιο σώμα εντός των σχολών. Προφανώς, η πανεπιστημιακή αστυνομία αποτελεί αποκορύφωμα της κατασταλτικής μανίας της κυβέρνησης που βάζει στο στόχαστρο το λαϊκό κίνημα και ειδικά τη νεολαία με στόχο να μπλοκαριστεί κάθε κίνηση Φοιτητικών Συλλόγων η οποία πηγαίνει κόντρα στις πολιτικές της κυβέρνησης. Έρχεται ως συνέχεια της κατάργησης του ασύλου και της χυδαίας καταπάτησης του από τις δυνάμεις καταστολής στοχοποιώντας τους φοιτητές που όλο το προηγούμενο διάστημα μπλοκάρουν την κυρίαρχη πολιτική στην εκπαίδευση αλλά και καθίστανται τροφοδότης και πυροδότης ευρύτερων πολιτικών εξελίξεων.

Από τα παραπάνω γίνεται προφανές, ότι το συγκεκριμένο νομοσχέδιο έρχεται να αλλάξει ουσιαστικά την τριτοβάθμια εκπαίδευση, από τη δυνατότητα πρόσβασης σε αυτήν μέχρι τους όρους και το περιβάλλον φοίτησης. Η χρονική περίοδος στην οποία κατατίθεται το νομοσχέδιο δεν είναι καθόλου τυχαία, αλλά έρχεται σε μια συγκυρία στην οποία με επιλογή της κυβέρνησης τα πανεπιστήμια είναι κλειστά για σχεδόν έναν χρόνο και την ίδια στιγμή πλησιάζει η περίοδος της εξεταστικής. Κάνουν μεγάλο λάθος αν πιστεύουν ότι το φοιτητικό κίνημα δε θα δώσει μαχητική απάντηση! Οι Σύλλογοι δεν «έσβησαν» εν μέσω πανδημίας και θα το αποδείξουν στην πράξη.

Είναι χρέος ολόκληρης της ακαδημαϊκής κοινότητας να μπλοκάρει τα σχέδια της κυβέρνησης που θέλει να περιορίσει τον τρόπο με τον οποίο η πανεπιστημιακή κοινότητα θα συζητάει και θα αντιμετωπίζει τα ζητήματα που προκύπτουν, προσπαθώντας να επιβληθεί μέσω εισβολής των δυνάμεων καταστολής στις σχολές μας. Θα μας βρουν μπροστά τους! Το φοιτητικό κίνημα, μαζί με όλη την πανεπιστημιακή και εκπαιδευτική κοινότητα και τον κόσμο της εργασίας, θα δώσουν τη μάχη και τα επιχειρούμενα αυταρχικά σχέδια τους θα μείνουν στα χαρτιά!

ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΤΑΤΕΘΕΙ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΩΤΑΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΟΥΤΕ ΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΟΡΙΟ ΦΟΙΤΗΣΗΣ, ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ, ΒΑΣΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ

Καλούμε σε κεντρική κινητοποίηση την Πέμπτη 14/1 στις 12:00 στα Προπύλαια μαζί με μαθητές, εκπαιδευτικούς και εργαζόμενους με όλα τα μέτρα προστασίας

Ειδήσεις σήμερα

Άρμι Χάμερ: Αποχωρεί από φιλμ με την JLo λόγω του σκανδάλου με τις «kinky απιστίες» και τα BDSM μηνύματα!

Η γεμάτη τρόμο ζωή ενός πρώην μαφιόζου που θα καταθέσει στην δίκη-μαμούθ κατά της Ντραγκέτα

Αναδρομικά συνταξιούχων: Αρχίζει η δίκη για επικουρικές και δώρα - Τα ποσά ανά Ταμείο
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

ΣΧΟΛΙΑ (228)

Γιώργος

Είμαι πατέρας φοιτητή. Ζω με την ελπίδα ότι θα υπάρξει μία μέρα ένας εισαγγελέας που θα ξεσκεπασει τους στρατολογους των μισθωτών "φοιτητών". Τις λεπτομέρειες τις γνωρίζουν καλύτερα οι εκ των έσω φοιτητές, αλλά δεν μπορούν να μιλήσουν γιατί δεν θα πάρουν ποτέ πτυχίο η θα εξοστρακιστουν από την αγορά εργασίας στο μέλλον... Μιλήστε όλοι μαζί!!! Ξεσκέπαστε το σύννεφο που σκεπάζει το μέλλον σας για να δει αυτός ο τόπος προκοπή μια μέρα!!!

chris

κυρία κεραμέως .....ξεχάσατε να ψηφίσετε την κατάργηση και απομάκρυνση όλων των πολιτικών κομμάτων από τα πανεπιστήμια.Ο χώρος γνώσεων δεν συνάδει με πολιτικές σπέκουλες και αντιπαραθέσεις πολιτικές.Οσοι επιθυμούν μπορούν να σπουδάσουν πολιτικές επιστήμες και να ασχοληθούν κατόπιν με το αντικείμενο.Να δοθεί ένα τέλος σε αυτό΄το φαινόμενο που ταυτόχρονα είναι πολύ άσχημο και οπτικά εκτός των άλλων.

Είναι αδιανοήτο να υπάρχουν ακόμα αριστεροί

το σύστημά τους έχει αποτύχει ακόμα και εκεί που είχαν την απόλυτη εξουσία, βλέπε Αλβανία, Ρουμανία, Κίνα, ΕΣΣΔ, Βόρεια Κορέα, Βενεζουέλα, και πάει λέγοντας

sok

Ξύδι στους αχρηστους βολεμένους κοπριτες βρωμιάρηδες και πολλους απο αυτους αριστεροφασίστες αντιφα. Αν δεν ήταν τα φραγκα του μπαμπα θα παιζατε μαπες με τους αγαπημένους σας ιρακινους στα φαναρια ποιος θα καθαρισει τα τζαμια στα αμαξια. Αχρηστα κομματοσκυλα που το μεγαλυτερο ονειρο σας ειναι να σας βολεψει ο μπαμπακας ως ΔΥ να τα ξυνετε

ΝΥ

Τα παιδιά αγωνίζονται για το δικαίωμα τους να παραμένουν φοιτητές μια ζωή και να τα σπάνε όποτε τους κάνει κέφι. Εσείς τι θέλετε τώρα? Αυτό είναι κατοχυρωμένο δικαίωμα από την εποχή του Αντρέα. Του Μεγάλου Καταστροφέα της χώρας.

Πολύ καλά.

Αν και τον Μητσοτακη δεν τον πάω, εδώ τον στηρίζω. Πρώτον, δεν εξαρτάται από σας ο χρόνος της φοίτησης ούτε ο τρόπος εισαγωγής στα πανεπιστήμια. Εξαρτάται από τα κορόιδα που πληρώνουν με τους φόρους τους τις σπουδές σας. Στη θέση του Μητσοτακη δεν θα είχα V+ . Οπιος θέλει + να πάει σε ιδιωτικό η στο εξωτερικό, να πληρώσει και να έχει V+ 50. Με ξένα κόλλυβα κάνετε μνημόσυνο τόσα χρόνια κόπροι, είδαμε πόσο .........μπροστά πήγε η χώρα με το τζάμπα μάγκες στη καταστροφή, το σπάσιμο και το μπάχαλο ! Σας γράψαμε και τελειώσαμε.

232

Σας χαλάει το "μαγαζί" κοπρίτες φοιτητοπατέρες που θέλατε τα πανεπιστήμια κατασκήνωση της άκρας αριστεράς. Αντί να προτρέπατε τους νέους φοιτητές να πλακωθούν στο διάβασμα να γίνουν άνθρωποι, το μόνο που σας ενδιέφερε είναι η πλύση εγκεφάλου μετά τσιπούρου, φόυντας και αμπελοφιλοσοφικών συζητήσεων για να βρίσκετε νέους πελάτες στα παραμάγαζα σας.

λόγια σαν πορδές στον άνεμο

Για ποιό λόγο να καταρτιστούν ν[εα προγράμματα partime και εξ αποστάσεως όταν μποορείσ χρονικά να καλυφτείς απο την κανονική διάρκεια φοίτησης. Εκτός αν εννοείς ότι πρέπει να μικρύνει τόσο ώστε να προκύψει τέτοια ανάγκη για να "ανοίξουν" οι δουλειές των διδασκόντων και του λοιπού προσωπικού (διοικητικοί , πηροφορικάριοι, κλπ). Σε αυτή την περίπτωση δημιουργείς ανάγκη για επιπλέον κόστος που τώρα δεν το έχεις απο έναν που φοιτά π.χ. 6 χρόνια . Ποια είναι η επιπλέον επιβάρυνση για το σύστημα εκπαίδευσης απο έναν/μία που σπουδασε 6 αντί για 4 χρόνια? Νομίζω καμιά, εκτός του χρόνου που χάθηκε για τον ίδιο στην αγορά εργασίας.

Μαγκούτα , Γ3.

Έβγαλε απόφαση ο Πρύτανής μας για το Πατρών και καλει την κυβέρνηση ν' αποσύρει τη διάταξη , γιατί - λόγω διαφοράς κουλτούρας οι φοιτητές με τους αστυνομικούς - μόνο όξυνση θα προκαλέσει στο campus !

Το Πανεπιστήμιο

Δεν΄είναι των καθηγητών.Υπάλληλοι είναι.Ούτε των φοιτητών.Περαστικοί είναι και μάλιστα κάνουν χρήση υπηρεσιών που πληρώνουν άλλοι.Είναι των Ελλήνων οι οποίοι έχουν βαρεθεί και ντρέπονται για την κατάντια.

Μαγκούτα , Γ3.

Πώς και δε συζητιούνται οι μεταγραφές των καθηγητών από Πανεπιστήμιο σε Πανεπιστήμιο ;

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης