LIVE

Κορωνοϊός

Επαγγελματική εκπαίδευση: Όλες οι αλλαγές - Έρχονται Πρότυπα ΕΠΑΛ και πειραματικά ΙΕΚ

epaggelmatiki-ekpaideusi

Συστήνεται Κεντρικό Συμβούλιο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης με τριετή θητεία, με συμμετοχή και των κοινωνικών εταίρων, εκπροσώπων της αγοράς και των εμπλεκομένων φορέων

Νομοσχέδιο για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση που στοχεύει στην αναβάθμιση της τεχνικής εκπαίδευσης και σύνδεσης των ειδικοτήτων της με την αγορά εργασίας και τις ιδιαίτερες ανάγκες κάθε περιοχής παρουσίασε χθες η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως.

Επίσης, δημιουργούνται πρώτη φορά στην χώρα Πρότυπα Επαγγελματικά Λύκεια, στα οποία οι υποψήφιοι θα μπαίνουν με βάση το βαθμό του απολυτηρίου τους από το γυμνάσιο ενώ θα δημιουργηθούν και αγγλόφωνα προγράμματα ΙΕΚ. Σήμερα μόνο το 28% των νέων επιλέγουν τα Επαγγελματικά Λύκεια στην Ελλάδα, ενώ η χώρα είναι 30η σε 31 χώρες στο δείκτη δεξιοτήτων.

Δημιουργείται κοινό πλαίσιο λειτουργίας όλης της επαγγελματικής εκπαίδευσης της χώρας, ΕΠΑΛ, ΙΕΚ με βάση το κοινό ευρωπαϊκό πλαίσιο προσόντων στα επίπεδα 3,4 και 5. Στο επίπεδο 3 των επαγγελματικών προσόντων θα εντάσσονται όσοι τελειώνουν τον ΟΑΕΔ και τις νέες Επαγγελματικές Σχολές Κατάρτισης.

Όπως τονίστηκε: «Τα προβλήματα, τα οποία το προτεινόμενο νομοσχέδιο στοχεύει να διορθώσει, αφορούν ιδίως σε: αλληλοεπικαλύψεις μεταξύ δομών και εκπαιδευτικών διαδρομών, απουσία δομών μετα-γυμνασιακού επιπέδου, ύπαρξη παρωχημένων ειδικοτήτων και οδηγών κατάρτισης, ανεπαρκής διασύνδεση με τις πραγματικές ανάγκες της αγοράς εργασίας, μεταξύ άλλων λόγω της απουσίας συμμετοχής των κοινωνικών εταίρων στο σχεδιασμό της ΕΕΚ και της ανορθολογικής επιλογής ειδικοτήτων και εκπαιδευτών, έλλειψη αξιοπιστίας στην πιστοποίηση των επαγγελματικών προσόντων, καθώς και αρρυθμίες στην οργάνωση της συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης (Κ.Δ.Β.Μ.) που επιτείνει το χάσμα δεξιοτήτων».

Κεντρική στόχευση της μεταρρύθμισης είναι η ΕΕΚ, από λύση ανάγκης για τους λίγους ή τους πιο αδύναμους, να καταστεί συνειδητή επιλογή για τους πολλούς και εργαλείο αναπτυξιακής πολιτικής, προσφέροντας στους νέους μας εναλλακτικές, ουσιαστικές επιλογές και ποιοτικές θέσεις εργασίας.

Οι αλλαγές:

- Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης

- Καθιερώνεται Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ε.Σ.Ε.Ε.Κ.), το οποίο αναπτύσσεται στα επίπεδα 3, 4 και 5 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων, κατ’ αντιστοιχία με εκείνα του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων.

- Η θεσμοθέτηση Εθνικού Πλαισίου Προσόντων: Επίπεδο 3: Επαγγελματικές Σχολές Κατάρτισης (Ε.Σ.Κ.) και Επαγγελματικές Σχολές Μαθητείας (ΕΠΑ.Σ.) του Ο.Α.Ε.Δ.

- Επίπεδο 4: Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑ.Λ.) και τα Λύκεια των Ενιαίων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων Λυκείων

- Επίπεδο 5: Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.) και το Μεταλυκειακό Έτος - Τάξη Μαθητείας των ΕΠΑ.Λ.

Ο σχεδιασμός, ο συντονισμός, η εποπτεία και η αξιολόγηση των πολιτικών, δράσεων και προγραμμάτων στην ΕΕΚ και ΔΒΜ οργανώνεται πλέον συνεκτικά στη Γενική Γραμματεία Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης

Συστήνεται Κεντρικό Συμβούλιο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Κ.Σ.Ε.Ε.Κ.) με τριετή θητεία, με συμμετοχή και των κοινωνικών εταίρων, εκπροσώπων της αγοράς και λοιπών εμπλεκόμενων φορέων. Επίσης, συστήνεται Συμβούλιο Σύνδεσης με την Παραγωγή και την Αγορά Εργασίας σε κάθε περιφέρεια της χώρας. Λαμβάνονται υπόψη οι συγκεκριμένες ανάγκες της αγοράς εργασίας κάθε περιοχής (π.χ. τουρισμός στις Κυκλάδες, ενέργεια στη Δυτ. Μακεδονία).

Ιδρύονται Πρότυπα Επαγγελματικά Λύκεια, ύστερα από εισήγηση των Σ.Σ.Π.Α.Ε.. Οι μαθητές (απόφοιτοι Γυμνασίου) εισάγονται στα Πρότυπα ΕΠΑ.Λ. με βάση το βαθμό του Απολυτηρίου.

Ξεκινούν να λειτουργούν Γραφεία Επαγγελματικής Ανάπτυξης και Σταδιοδρομίας (Γ.Ε.Α.Σ.) στα ΙΕΚ και άλλες δομές επαγγελματικής κατάρτισης, με κύριες αρμοδιότητες τη συμβουλευτική υποστήριξη των καταρτιζομένων και αποφοίτων, την οργάνωση, εποπτεία και παρακολούθηση της Μαθητείας και Πρακτικής Άσκησης των καταρτιζομένων, την παρακολούθηση της ένταξης των αποφοίτων των Ι.Ε.Κ. στην αγορά εργασίας.

Ενισχύονται διοικητικά και λειτουργικά τα ΙΕΚ.

Ιδρύονται πειραματικά και θεματικά ΙΕΚ, με νέες ειδικότητες βάσει των αναγκών της αγοράς. Αναβαθμίζεται διοικητικά και λειτουργικά το μεταλυκειακό έτος – τάξη μαθητείας. Έμφαση δίνεται στην πρόβλεψη κανόνων στη μάθηση στον χώρο εργασίας και στην πιστοποίηση των αποφοίτων.

pin1
pin2
pin3
pin4
pin5
pin6
pin7
pin8
pin9
pin10
pin11
pin12
pin13
pin14
pin15
pin16
pin18
pin19
pin20
pin21


Ειδήσεις σήμερα

Θετικός στον κορωνοϊό ο Πλακιωτάκης - Σε καραντίνα στο σπίτι του

Η σύρραξη στο Τιγκράι στο Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ

Πανδημία-Νότια Κορέα: Ο δείκτης θνητότητας διαμορφώθηκε στο 1,63%
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

ΣΧΟΛΙΑ (10)

Να πεθανουμε εμεις να ζησει η Ελλαδα

Ετσι δωστε στους αποφοιτους ιεκ την δυνατοτητα να μπαινουν σε αει... τι αλλο μπορει να παει χειροτερα; Αλλο ενα καρφι στο φερετρο μετα την εξισωση τει-αει απο τον ξυριζα. Δεν σας φτανει που η χωρα παραγαει καθε χρονο 70000 πτυχιουχους που δεν μπορουν να αποροφηθουν πουθενα θελετε να βγαλετε και αλλους. Πραγματικα δεν μπορω να καταλαβω την λογικη πισω απο αυτο. Ειμαι αποφοιτος αει και αν ηξερα σε τι κατασταση θα βρισκομαι σημερα ισως να μη εδινα καν πανελληνιες. Βασικα θα πηγαινα εξωτερικο κατευθειαν να ηρεμουσα απο το ελληνικο μπουρδελο αλλα ημουν μικρος...... δεν ηξερες, δεν ρωταγες;

ΓΙΩΡΓΟΣ ΟΛΛΑΝΔΙΑ

Eπιτελους Αγγλόφωνα ιεκ Η γλώσσα εργασιας ναυτιλίας τουρισμού τραπεζων είναι τα αγγλικά Οσοι τρώνε στα συσσίτια χρονια κανένας δε μιλαει αγγλικα και δεν ξέρει υπολογιστες Μονο στα χωραφεια πας για δουλεια

exzaios

Ο μαθητής του ΕΠΑΛ κατά 90% το επιλέγει γιατί αποφεύγει την πίεση του ΓΕΛ και κατά 10% ως επαγγελματική διέξοδο. Παιδιά 15-17 ετών δεν συνειδητοποιούν την έννοια ''εργασία''. Στα πρώτα 18 χρόνια ο άνθρωπος πρέπει να αποκτήσει διανοητική και εμπειρική επαφή με τον Κόσμο. Στα υπόλοιπα χρόνια πρέπει να έχει την δυνατότητα να μαθαίνει τέχνες εσαεί. (πχ τι διέξοδο δίνουμε σ' έναν 35άρη που αποφυλακίστηκε ?)

Απογοήτευση

Μη μου μιλάς για παιδεία στην Ελλάδα. Βγαίνουν χιλιάδες απ την υποχρεωτική εκπαίδευση που δεν γνωρίζουν ούτε την ελληνική γλώσσα ικανοποιητικά. Ανοίγουν το στόμα τους και δεν ξέρεις απο που να φύγεις ενώ ο λειτουργικός αναλφαβητισμός πάει σύννεφο. Ακόμα πιο απογοητευτικό είναι όταν συνειδητοποιείς οτι αυτό είναι κοινός τόπος ακόμα και για απόφοιτους της τριτοβάθμιας...Αυτή είναι η παιδεία που παρέδωσε η μεταπολίτευση, συνδικάλες που δεν τηρούν ούτε καν τις συμβατικές τους υποχρεώσεις και ημιμαθείς που ανακυκλώνουν το σύστημα σε μια καθοδική σπείρα δεκαετιών. Κι ας μη μιλήσω για το πόσο αισθητά έχει πέσει το επίπεδο με την εισαγωγή τόσων παράνομων ξένων χαμηλότατης υποστάθμης...Αφού το κράτος είναι τόσο ανεύθυνο και αυτοκαταστροφικό μόνο η αγορά θα μπορούσε να επιβάλει ένα σοκ αξιοκρατίας. Αλίμονο, τα ίδια συνεχίζονται και με την υποτιθέμενη φιλελεύθερη κυβέρνηση.

ΕΧΕΙΣ ΑΠΟΛΥΤΟ ΔΙΚΑΙΟ ΦΙΛΕ ΜΟΥ

Ο καθηγητής - δάσκαλος να σταματήσει να είναι εξεταστής και να γίνει προπονητής. Το αντικείμενο της εργασίας του ο μαθητής να εξετάζεται πανελλαδικά τον Ιούνιο. Έτσι μόνον αξιολογείται ο εκπαιδευτικός. (Μπορούν όμως μια δικηγόρος και μιά αγγλικού να το καταλάβουν ?)

4411

Πόσο δίκιο έχεις... Μακάρι να αλλάξει κάτι προς το καλύτερο

κλ

Θα ήθελα να δω τα παιδιά μου τεχνίτες. Να έχουν μια καλή ειδίκευση. Να έχουν ένα καλό μεροκάματο από νωρίς. Να μην παραδέρνουν ως τα 25 30 χωρίς να ξέρουν τι να κάνουν τα πτυχία τους. Να μην τα ξεφτιλίζουν σε ψευτοδουλειές. Κρατάω όμως μικρό καλάθι. Μακάρι να βγω λάθος.

4411

Συμφωνώ. Και παράλληλα να είναι μορφωμένοι, να ξέρουν να μιλούν, να κάνουν μια σωστή συζήτηση, να καταλαβαίνουν τι διαβάζουν και τι ακούν από τα ΜΜΕ και όχι μόνο

Πεταμένα λεφτά-Πληθωρισμός πτυχιούχων

Κάνουμε ψευτοσχολεία με ψευτοκαθηγητές και ψευτομαθητές για να λέμε οτι κάτι κάνουμε και να βολεύονται ως διδάσκοντες αυτοί που δεν μπορούν να αποροφηθούν απ την πραγματική αγορά. Όσο δεν υπάρχει αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και λειτουργούν με τη λογική του δημοσίου υπάλληλου που παντελονιάζει τα λεφτά χωρίς να προσφέρει τίποτα δεν βελτιώνεται. Καλύτερα να τα έκλειναν όλα και να άφηναν την αγορά απο μόνη της να φτιάξει καλά σχολεία με καλούς εκπαιδευτικούς και εκπαιδευόμενους που θέλουν και μπορούν.

Die Fahne Hoch

Λεφτά σε ΕΠΑΛ είναι απλά πεταμένα λεφτά, όσο υπάρχουν εκεί τα τωρινά κοινωνικά απόβλητα. Βελτιώστε το επίπεδο των μαθητών που είναι πάτωμα, και μετά ρίξτε λεφτά

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης