Τα μέτρα της κυβέρνησης για «καθαρά» αυτοκίνητα

electrixc_cars

Τα κίνητρα που εξετάζονται για την αντικατάσταση των παλαιών ρυπογόνων οχημάτων - «Θέλουμε να αποσύρουμε από τους ελληνικούς δρόμους τα αυτοκίνητα που μολύνουν το περιβάλλον», δήλωσε ο υφυπουργός Οικονομικών, Απόστολος Βεσυρόπουλος

Η Ελλάδα, όπως και όλες οι χώρες που υπέγραψαν το Σύμφωνο του Παρισιού για το Κλίμα, έχει αναλάβει συγκεκριμένες δεσμεύσεις για τη μείωση των ρύπων στην ατμόσφαιρα, ιδιαίτερα εκείνων των ενώσεων που προκαλούν ή εντείνουν το Φαινόμενο του Θερμοκηπίου. Ένα σημαντικό ποσοστό ρύπανσης προκαλούν τα αυτοκίνητα.

Η κυβέρνηση εξετάζει τη λήψη άμεσων μέτρων, προκειμένου να δοθούν σοβαρά κίνητρα για την αλλαγή των παλαιών οχημάτων και την αγορά κυρίως ηλεκτρικών αυτοκινήτων, το ποσοστό των οποίων αρχίζει να αυξάνεται -λόγω και των αναγκών από τη ραγδαία κλιματική μεταβολή- ολοένα και περισσότερο σε επίπεδο παραγωγής.

Σύμφωνα με το πλάνο που εξετάζει η κυβέρνηση, οι βασικοί άξονες θα είναι:

1)Η ανάπτυξη του δικτύου υποδομών φόρτισης

2)Η μείωση του ΦΠΑ από το 24% στο 13% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και δίκυκλα

3)Η επιδότηση αγοράς ηλεκτρικών ταξί

4)Η παροχή κινήτρων για ηλεκτρικά εταιρικά Ι.Χ.

5)Η θέσπιση κυκλοφοριακών προνομίων για τη χρήση ηλεκτρικών οχημάτων

6)Η αντικατάσταση των παλιών κρατικών οχημάτων και των αστικών λεωφορείων με ηλεκτρικά οχήματα

7)Η θέσπιση ειδικού σήματος οχήματος μηδενικών ρύπων

8)Η επανακατάρτιση τεχνιτών συνεργείων αυτοκινήτων

9)Η παροχή κινήτρων και διευκολύνσεων για την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων και παρελκομένων στην Ελλάδα

Βεσυρόπουλος: Κίνητρα στον κόσμο για καθαρά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Ο υφυπουργός Οικονομικών, Απόστολος Βεσυρόπουλος, επιβεβαίωσε τις προθέσεις της κυβέρνησης, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Θα δοθούν κίνητρα στον κόσμο να αγοράσει καθαρά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Θέλουμε να αποσύρουμε από τους ελληνικούς δρόμους τα αυτοκίνητα που μολύνουν το περιβάλλον».

Όπως εξήγησε θα δοθούν κίνητρα «με τη μείωση των τελών κυκλοφορίας, τους φόρους χρήσης και τα τέλη ταξινόμησης» για να αντικατασταθούν τα παλαιάς τεχνολογίας αυτοκίνητα. «Απαραίτητη προϋπόθεση για να εφαρμοστούν οι φοροαπαλλαγές είναι το νέο αυτοκίνητο να εκπέμπει μηδενικούς ρύπους. Το μέτρο αναμένεται να τεθεί σε ισχύ από τη νέα χρονιά», πρόσθεσε.

Εισαγωγείς αυτοκινήτων: Με τα μέτρα της κυβέρνησης θα έχουμε μείωση των τιμών και αύξηση των πωλήσεων

Η κυβέρνηση δεν αναφέρεται σε «απόσυρση» οχημάτων με την έννοια που είχε εφαρμοστεί παλαιότερα. Αναφέρεται σε κίνητρα αντικατάστασης των παλαιών οχημάτων, με οχήματα που δεν προκαλούν ρύπους. «Όταν μιλάμε για μειώσεις φόρων, σίγουρα είναι θετικό, γιατί θα μειώσει τις τιμές των αυτονοήτων και θα αυξήσει τις πωλήσεις», είπε στον «Θέμα 104,6», ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων, Ευρυπίδης Κωνσταντινίδης.

Όπως είπε «στόχος είναι τα υβριδικά αυτοκίνητα, δεν είναι εύκολο βέβαια αυτό να γίνει από τη μια μέρα την άλλη. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι βέβαια πολύ ακριβά. Αν δοθούν κίνητρα, σίγουρα ένα μεγάλο μέρος του γερασμένου στόλου μπορεί να αντικατασταθεί. Στόχος είναι η ανανέωση του στόλου των αυτοκινήτων στην Ελλάδα».

«Η χώρα μας είναι από τις λίγες που υπάρχει αυξητική τάση πανευρωπαϊκά στην αγορά αυτοκινήτων. Στις 125 χιλιάδες αναμένεται να φτάσουν φέτος οι πωλήσεις στην Ελλάδα. Είναι μια ανοδική τάση και αν γίνουν αυτά που σχεδιάζονται θα ανέβουν ακόμα περισσότερο», ανέφερε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων, Ευρυπίδης Κωνσταντινίδης.

ΣΧΟΛΙΑ (27)

Δεν φτάνει θείο

Έχουνε μαζευτεί όλοι οι επιστήμονες της αριστεροδεξιάς εδώ μέσα, μόνο την άλλη την απατεώνισσα της "ΝΑΣΑ" δεν έχουμε δει ακομα να εκφέρει άποψη επί του θέματος. Οι ηλεκτρικοί κινητήρες είναι το μέλλον άλλα δεν είναι το ΑΜΕΣΟ μελλον, θα πάρει τουλάχιστον 20 χρονιά να ανατραπεί η υπάρχουσα κατάσταση μέχρι να λυθουν τα προβλήματα με αυτονομία, φθηνή αντικατασταση μπαταρίας, σημεία φόρτισης κλπ. Εδώ δεν έχουμε ακόμα πρατήρια με φυσικό αέριο, δεν έχουμε υβριδικά σε λογικές τιμές. Θα έχουμε σκέτα ηλεκτρικά; Για να πάνε να κλέβουν τα στοιχεία της πανάκριβης μπαταρίας οι γύφτοι; Έμενα δεν με ενδιαφέρει τι θα κάνει η κυβέρνηση μόνο με τα ηλεκτρικά, πρέπει να δώσουν κίνητρα για αγορά νέων αυτοκίνητων σε ΟΛΟΥΣ, ώστε να ανανεωθεί ΟΛΟΣ ο στόλος και όχι μόνο αυτοί που έχουν 30+ χιλιάρικα να πάρουν νέο ηλεκτρικό αμάξι. Εγώ φερειπειν που θέλω να πάρω SUV 1500 κυβικά των 30-35 χιλιάδων με έξτρα, γιατί πρέπει να πλερώσω αλλα 10 χιλιάρικα ένεκα των 32% φόρων; γιατί πρέπει στην Ελλάδα τέτοια αμάξια να έρχονται με ΜΗΔΕΝ αξεσουάρ για να γλυτώσουν το αισχροκερδικο καπέλο 32%, όταν στο εξωτερικό τα ιδια αξεσουαρ ειναι στον στανταρ εξοπλισμο (και φυσικα οι ιθαγενεις εκει παιρνουν διπλασιο-τριπλάσιο μισθο απο τους ιθαγενεις εδω); ποιο ειναι το κινητρο για να αποσυρω το ερειπιο 12ετιας με 140 χιλιαδες χιλιομετρα που εχω τωρα και κοστιζει μονο 2-3 χιλιαρικα και να μην το παω στο χωριο να κανει αλλα 150 χιλιαδες εκει χωρις ασφαλεια, τελη κυκλοφοριας, σερβις, χωρις τιποτα, ολα αδηλωτα, μονο σε χωματοδρομους θα πηγαινει και θα μολυνει την ατμοσφαιρα μεχρι να κανει αλλα 300 χιλιαδες χλμ ή να διαλυθει κριμα ρε παιδια, πανω που λες θα αλλαξει κατι παλι τα ιδια ημιμετρα εχουμε.

?

Δηλαδή εκεί που θα έχω παρκάρει για να κάνω τα ψώνια μου θα έχει σίγουρα σταθμό φόρτισης; Και αν θέλουμε να φορτίσουμε 10-20 μαζί τι θα γίνεται;

!

Όταν φορτίζετε 10-20 μαζί το κινητό σας τι γίνεται δηλαδή? Εννοείται πως στο supermarket δεν θα σου έχουν ταχυφορτιστή 350 KW. Αυτοί θα υπάρχουν στις εθνικές και σε επιλεγμένα σημεία της πόλης με χρέωση. Θα έχουν μερικούς level 2 των 11 KW που σε μια ώρα θα φορτίζει για 50-60 χλμ. Λογικά θα το προσφέρουν δωρεάν με τις αγορές που θα έχεις κάνει. Στην αρχή θα φορτίζεις χωρίς να σε ρωτάνε καν αν ψώνισες. Κάποια στιγμή θα έχουν οι περισσότερες θέσεις κι από έναν.

Ο

China Is Winning the Race to Dominate Electric Cars. Ρωτήστε τους Κινέζους για τυχόν απορίες.

Πετρελαιάδες

Ποιοί τα τσέπωσαν και δεν προχώρησαν τα αυτοκίνητα φυσικού αερίου;

George

Από πότε το φυσικό αέριο δεν ανήκει στους πετρελαιάδες κι από πότε είναι καθαρό κι ανεξάντλητο?

σιγα μην θελουν ηλεκτρικα

τα ηλεκτρικα αυτοκινητα ειναι το μελλον, σαφως και δεν το θελουν καποιοι γιατι οι φοροι στα ορυκτα καυσιμα δινουν τρελλα λεφτα σε κρατος. το 60% στο λιτρο της βενζινης ειναι φοροι. αμφιβαλω αν προωθησει κανεις ηλεκτρικο αυτοκινητο , απλα θα το κρατησει στα υψη για να μην το παρει κανεις

ότι και να θέλουν

από τη στιγμή που δεν έχουμε βιομηχανία δεν έχει καμία σημασία. Δεν είναι στο χέρι τους το τι θα παράγουν ο βιομηχανίες.

Σωκράτης

Είμαστε μπανανία γιατί μας κυβερνούν οι κατεργάρηδες και οι άσχετοι. «Απαραίτητη προϋπόθεση για να εφαρμοστούν οι φοροαπαλλαγές είναι το νέο αυτοκίνητο να εκπέμπει μηδενικούς ρύπους» δήλωσε ο υφυπουργός. Δεν γνωρίζει ο υφυπουργός πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν έχουν μηδενικούς ρύπους, αφού το ρεύμα με το οποίο φορτίζονται προέρχεται κατά 60% από λιγνίτη και υδρογονάνθρακες.

Ο μέσος Έλληνας δεν μπορεί

να κατανοήσει (δυστυχώς!) το προφανές που αναφέρεις. Να προσθέσω ότι δεν λαμβάνουν υπόψη ότι θεωρούν (οι χώρες εξαγωγείς ΙΧ) ότι θα πρέπει να αλλάζουμε ΙΧ κάθε 5 χρόνια γιατί έτσι τους συμφέρει, ενώ είναι βέβαιο ότι το περιβάλλον το συμφέρει να διατηρεί (σε καλή κατάσταση!) ο κάθε ιδιοκτήτης για πολλά χρόνια το ίδιο αυτοκίνητο.

George

Ποιος το λέει αυτό? Αν έχει φωτοβολταϊκά στη σκεπή του ο άλλος και το φορτίζει? Εκτός αυτού πριν λίγα χρόνια προέρχονταν κατά 100% από αυτές τις ρυπογόνες πηγές το ρεύμα. Αυτό σημαίνει ότι σύντομα θα μηδενιστεί το ποσοστό τους. Και γιατί εντέλει ευθύνεται το αυτοκίνητο αν ο παραγωγός παράγει βρώμικο ρεύμα? Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο εκπέμπει μηδέν ρύπους. Όλα τα άλλα είναι για να πετάμε τη μπάλα στην εξέδρα.

ΑΝ

Που ελεγε και ο παπακαλιατης ειχα 25-30 χιλιαδες ευρω για να να αγορασω το ποιο φτηνο ηλεκτρικο αυτοκινητο της αγορας θα τα ειχα δωσει πρωτύτερα σιγουρα για να παρω ενα μουρικο βενζινοκινητο και ταρατατα για τις εκπτωσεις τους.....

vg

Να εφαρμόσουν τα μέτρα για τα taxi, τα λεωφορεία και τα εταιρικά αυτοκίνητα, που κινούνται περισσότερο στο οδικό δίκτυο και μετά να ασχοληθούν με των ιδιωτών. Αλήθεια, ποιος έχει τη δυνατότητα να αποκτήσει ηλεκτρικό με τις σημερινές τιμές; Ποια επιδότηση και ποια μείωση τελών ταξινόμησης και φπα, καλύπτει τα 30.000,00€+ που θέλει ένα prious και τα 33.000,00€+ για ένα leaf; Ακόμη και ένα μεγέθους smart έχει 20.000,00€. Τα σκέφτονται σοβαρά αυτά; Που πιστεύουν ότι ζούνε;

EGW

Και όχι μόνο. Ένα (1kw) στοιχείο μπαταρίας κοστίζει περίπου 300€ ,με πρόβλεψη να μην πέσει κάτω από τα 250€εως το 2050. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως για ένα αυτοκίνητο π.χ. 70kw,περίπου 90ps δηλαδή, θα χρειαστεί κάποιος 21000 € για να αντικαταστήσει τα στοιχεία στις μπαταρίες (μόνο αγορά) σε βάθος πόσο? Θα πάνε τέσσερα χρόνια συνολικα ?

George

@ EGW Ρε φίλε, πού τα βρίσκεις όλα αυτά? Κάτω από 100 δολάρια είναι σημερα το κόστος της KWh (και όχι KW που σαν άσχετος γράφεις). Και πέφτει διαρκώς.

George

Δεν υπάρχει ηλεκτρικό prius. Το κόστος των ηλεκτρικών είναι εμπροσθοβαρές ενώ των θερμικών πιο ισορροπημένο. Μακροπρόθεσμα το ίδιο έρχεται.

George

Έφαγαν πολύ κράξιμο χθες με τους λαγούς που διέδιδαν ότι θα επιδοτήσουν τα υβριδικά και τα αφαίρεσαν από τα σημερινά δελτία τύπου. Οι μεγαλύτερες εταιρίες στον κόσμο έχουν δηλώσει ότι σταματάνε την εξέλιξη θερμικών κινητήρων και κάποιες από αυτές έχουν βάλει και όριο το 2025 για τον τελευταίο θερμικό που θα παραχθεί στο εργοστάσιό τους. Κι εμείς εδώ ήμασταν έτοιμοι να επιδοτήσουμε αυτή την απερχόμενη τεχνολογία καθώς ακόμη και τα υβριδικά στηρίζονται κυρίως σε θερμικό κινητήρα. Θα ήταν το σκάνδαλο του αιώνα. Βέβαια ακόμη δεν είμαι σίγουρος γιατί η φρασεολογία δεν μου αρέσει και υποκρύπτει κινδύνους. "...την αγορά κυρίως ηλεκτρικών..." δηλαδή εκτός από το κυρίως τι άλλο υπονοεί ο ποιητής? Ας μας πουν να γελάσουμε. Μήπως πεπιεσμένου αέρα? Μήπως υδρογόνου που τα εγκατέλειψαν όλες οι εταιρίες που ασχολούνταν? Τι λαμογιά ετοιμάζουν να κάνουν?

EGW

Αν ήταν να είναι σταματήσει η χρήση πετρελαίου και να πάμε στις μπαταρίες τότε ο πόλεμος θα γινόταν στη Βολιβία,που υπάρχουν τα μεγαλύτερα κοιτάσματα λιθίου και όχι στη Συρία. Ουτε θα ήταν με το δάχτυλο στην σκανδάλη στο Ιράν, Κύπρο..... Το ποιο πιθανό είναι να σταματήσει η παραγωγή ηλεκτροκίνητων,όπως και έχουν ανακοινώσει οι περισσότεροι κατασκευαστές. Ίσως να υπάρχουν μικρά ηλεκτροκίνητα για τα μεγάλα αστικά κέντρα, βλέπε κέντρο Παρισιού κτλ.

George

@ EGW Δηλαδή η Daimler είναι μικρή εταιρία που ανακοίνωσε ότι θα σταματήσει την εξέλιξη θερμικών κινητήρων και θα επικεντρωθεί στα ηλεκτρικά? Μήπως η VW που ακολουθεί με παρόμοιες δηλώσεις? Ή μήπως οι κινέζικοι κολοσσοί που έχουν ανακοινώσει το τέλος των θερμικών πριν το 2025. Για ποιους ακριβώς κατασκευαστές μιλάς εσύ? Γι αυτούς που δεν θα υπάρχουν σε μια πενταετία? Με αυτόν τον ορίζοντα σίγουρα δεν θα βγάλουν ηλεκτρικά.

Ποιον κοροϊδεύουν

Και μόλις ο λαός πάρει ικανό αριθμό ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τσουπ τα αυξημένα τέλη κυκλοφορίας και πολυτελείας για τα ηλεκτρικά. Τσουπ η αύξηση του ρεύματος. Τσουπ τέλος χρήσης για σταθμούς φόρτισης. Εδώ είναι Ελλάδα. Όταν οι κουτοπονηρες κυβερνήσεις τα έκαναν αυτά, οι άλλοι έτρωγαν βελανίδια. Μόνο φόροι και ανταποδοτικοτητα μηδέν.

George

Ότι θα αυξηθούν στο μέλλον κάποια πράγματα που τώρα θα δώσουν σαν κίνητρα για την εξάπλωση της τεχνολογίας είναι δεδομένο, όπως για παράδειγμα τα μηδενικά τέλη. Το ρεύμα δεν θα είναι σίγουρα ένα από αυτά. Οι τιμές παγκοσμίως πέφτουν γιατί η εξέλιξη των ΑΠΕ δίνει πάμφθηνο ρεύμα πριν καν υπολογίσουμε το κόστος των αρνητικών συνεπειών που θα γλιτώσουμε. Και οι μελέτες λένε ότι μέχρι το 2035 θα έχουν εκτοπίσει και το φυσικό αέριο.

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

perama

Την τροπολογία την κατέθεσε ο υπουργός Εθνικής 'Αμυνας, Νίκος Παναγιωτόπουλος -  Στον Σκαραμαγκά αφορά την συνέχεια εργασιών σε τέσσερα υποβρύχια και στην Ελευσίνα όσον αφορά την ολοκλήρωση του προγράμματος κατασκευής δύο πυραυλακάτων

nikkas_ar

Οι Αμερικανοί θεωρούν πως ο επιχειρηματίας βρίσκεται στην Ελλάδα ενώ ήδη έχουν περάσει «χειροπέδες» σε δύο, τον Τηλέμαχο Λαβίδα και τον τραπεζίτη της Goldman Sachs, Bryan Cohen - «Πάγωσαν» τα περιουσιακά στοιχεία του Γιώργου Νίκα

30
staikouras-1

«Τον Μάιο του 2019 ο κ. Τσίπρας είπε στην Βουλή ότι έδωσε εντολή για δημιουργία ειδικού λογαριασμού. Που είναι; Δεν υπάρχει καν αυτός ο λογαριασμός» είπε ο υπουργός Οικονομικών - Η κυβέρνηση θα επιτύχει τους στόχους για τα πρωτογενή πλεονάσματα του 2019 και 2020 αν και τα στοιχεία εως τον περασμένο Ιούνιο έδειχναν ότι αυτό θα ήταν απλησίαστο

1