Τα πάνω-κάτω σε Uber και Beat από την απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου

Τα πάνω-κάτω σε Uber και Beat από την απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου

Τα κρίσιμα σημεία που παραπέμπουν σε υπηρεσία μεταφορικού έργου - Η κρίση και το σκεπτικό του δικαστηρίου

Την απόφαση του υπουργού Υποδομών Χρίστου Σπίρτζη να αλλάξει τους κανόνες λειτουργίας στις ηλεκτρονικές πλατφόρμες των ταξί, ενισχύει η χθεσινή ετυμηγορία του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου με την οποία αποφαίνεται ότι οι επίμαχες υπηρεσίες δεν συνιστούν διαδικτυακή εφαρμογή αλλά υπηρεσία μεταφορικού έργου.

Παρά την θύελλα αντιδράσεων που προκάλεσαν οι ρυθμίσεις του υπουργείου τους προηγούμενους μήνες, ο κ. Σπίρτζης βρήκε από χθες ένα απροσδόκητο σύμμαχο στην επιχειρηματολογία του ότι στις ηλεκτρονικές πλατφόρμες χρειάζεται να μπει μια τάξη. Η απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, επανατοποθετεί με τον πλέον θεσμικό τρόπο την λειτουργία εταιρειών όπως η Uber και η Beat αφού τις φέρνει αντιμέτωπες με τα κράτη-μέλη που δραστηριοποιούνται και τις αντίστοιχες εθνικές νομοθεσίες που διέπουν την λειτουργία των μεταφορικών εταιρειών.

Το σκεπτικό της απόφασης είναι ότι οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες δεν περιορίζονται στο ρόλο του διαμεσολαβητή μεταξύ οδηγών και επιβατών αλλά ότι παίζουν σημαντικό ρόλο στην παροχή της υπηρεσίας μεταφοράς. Τα επιχειρήματα που αναπτύσσει το δικαστήριο για την Uber είναι ότι ασκεί τον έλεγχο σε όλα τα κρίσιμα στάδια της μεταφοράς επιβατών όπως στο κόστος του μεταφορικού έργου, στις προδιαγραφές ασφαλείας, στην καθοδήγηση των οδηγών προκειμένου να μεγιστοποιήσουν το μεταφορικό έργο (περιοχές με αυξημένη ζήτηση), την βαθμολόγηση και φυσικά την δυνατότητα να τους αποκλείει από την πλατφόρμα. Για παράδειγμα οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες παρέχουν μέχρι σήμερα μία σειρά από εκπτώσεις και οικονομικά τιμολόγια στην μεταφορά που ανταγωνίζονταν ευθέως την ταρίφα των ταξί. Με την απόφαση αυτή, οι τιμές δεν θα αποτελούν προϊόν ρύθμισης μεταξύ ιδιωτών αλλά μεταξύ δημοσίου και ιδιώτη.

Με την κρίση του δικαστηρίου, οι εταιρείες δεν καλύπτονται από την κοινοτική οδηγία για ελεύθερη παροχή υπηρεσιών μέσω ίντερνετ και υπόκεινται σε ρυθμίσεις εθνικού χαρακτήρα.
Η απόφαση του ευρωπαϊκού δικαστηρίου δεν αποδυναμώνει την τεχνολογική καινοτομία των υπηρεσιών αυτών, την οποία ωστόσο ο κ. Σπίρτζης έχει αμφισβητήσει, ωστόσο θεωρεί ότι αυτή μεσολαβεί για να παρασχεθεί μία υπηρεσία αστικών μεταφορών.

Για εξέλιξη που αποσυνδέει με το δικό της μεταφορικό έργο έκανε λόγο χθες η Beat σε ανακοίνωση που εξέδωσε για να σχολιάσει τις επιπτώσεις που δημιουργεί στον κλάδο, η πρόσφατη απόφαση. Επί της ουσίας, η εταιρεία θεωρεί ότι αφορά μη επαγγελματίες οδηγούς, με τους οποίους η ίδια δεν συνεργάζεται αφού οι συνεργάτες της είναι επαγγελματίες οδηγοί ταξί.

Διαβάστε περισσότερα στο www.newmoney.gr 

ΣΧΟΛΙΑ (3)

xxx

οι εφαρμογες beat και uber taxi παρεχουν ακριβως την ιδια υπηρεσια η uber x ειναι ενοικιαση αυτοκινητου με οδηγο

Μαλβίνα

Η απόφαση του Ε.Δ. δεν αφορά στην Beat... Αναφέρεται ΜΟΝΑΧΑ στην Uber και όποιος δεν καταλαβαίνει την διαφορά λειτουργίας μεταξύ των δύο εταιριών εθελοτυφλεί.

Platonas

Uber και taxibeat στο ιδιο αρθρο ειναι λαθος καμμια σχεση δεν εχουν.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

erikos-ntinan

Κατά πληροφορίες, στην κούρσα για την απόκτηση του νοσοκομείου συνεχίζει το ίδρυμα Ωνάση, που φέρεται και ο επικρατέστερος επενδυτής - Δεν υπέβαλαν τελικά δεσμευτικές προσφορές τα δύο ξένα fund που είχαν δείξει ενδιαφέρον

erga

Μεγάλες ανατροπές φέρνει η αδυναμία του ομίλου Καλογρίτσα να ανταποκριθεί στις εργολαβίες του Πάτρα-Πύργος που έχει μειοδοτήσει, φέρνοντας στο προσκήνιο προσφορές αλλά και εταιρείες που ήταν δεύτερες ή ακόμη και τέταρτες κατά τη διαγωνιστική διαδικασία!

daneistes_arthro

Διήμερη επίσκεψη τεχνικών κλιμακίων στη χώρα μας την ερχόμενη εβδομάδα, για να φιλτράρουν από κοντά την πορεία εκτέλεσης του φετινού προϋπολογισμού και τις κυβερνητικές προβλέψεις για το 2019 – Συνεχίζεται το παζάρι για συντάξεις και αντίμετρα