Ο Γλάρος της Σύμπραξης

Ο Γλάρος της Σύμπραξης

Το ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων και το ΔΗΠΕΘΕ Λάρισας ενώνουν τις δυνάμεις τους για να παρουσιάσουν τον Γλάρο του Αντόν Τσέχωφ, σε σκηνοθεσία του Γιάννη Παρασκευόπουλου και στις δύο πόλεις (πρώτα στα Γιάννενα και μετά στη Λάρισα)

glaros
Μια θεατρική παράσταση με ένα κλασικό έργο αλλά και μια ενδιαφέρουσα πρόταση διαχείρισης πολιτιστικών υποδομών και δικτύων μέσα από την σύμπραξη δύο Δημοτικών Περιφερειακών Θεάτρων.
glaros-3

Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή. Στα Γιάννενα άρχισε να παίζεται «Ο Γλάρος», του Αντόν Τσέχωφ, στο Καμπέρειο Θέατρο , σε σκηνοθεσία Γιάννη Παρασκευόπουλου – μια παράσταση που αποτελεί μία συμπαραγωγή του ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων και του ΔΗΠΕΘΕ Λάρισας. Και αυτή η συμπαραγωγή προϊόν σύμπραξης δύο ΔΗΠΕΘΕ κάνει την διαφορά στα ελληνικά θεατρικά πράγματα της περιφέρειας καθώς το παράδειγμα που δημιουργεί μπορεί να αποτελέσει οδηγό για την επόμενη μέρα. Ο λόγος έχει δίχως αμφιβολία να κάνει με δύο βασικά στοιχεία: Το ένα έχει να κάνει με τα οικονομικά των προϋπολογισμών των παραγωγών και το δεύτερο με την ορθολογική αξιοποίηση των υποδομών πολιτισμού που υπάρχουν πια στις μεγάλες πόλεις της περιφέρειας.

Όπως διαβάζουμε σε σχετικό ενημερωτικό σημείωμα «το ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων και το ΔΗΠΕΘΕ Λάρισας ενώνουν τις δυνάμεις τους για να παρουσιάσουν τον Γλάρο (1895) του Αντόν Τσέχωφ, ένα αριστούργημα του παγκόσμιου ρεπερτορίου σε σκηνοθεσία του Γιάννη Παρασκευόπουλου.

Ένα έργο στο οποίο επιστρέφουν και ξανα-επιστρέφουν κορυφαίοι δημιουργοί, καθώς μιλά με χιούμορ και αδυσώπητη αλήθεια για τα μεγάλα θέματα της ζωής.

Κλείσιμο
Είναι η δεύτερη φορά που ο Γιάννης Παρασκευόπουλος αναμετριέται με τον Γλάρο - έχει ανεβάσει το έργο στο Εθνικό Θέατρο της Κραϊόβα το 2015-, ένα κείμενο - σημάδι για τον ίδιο.

Η παράσταση κάνει πρεμιέρα στα Γιάννενα, το Σάββατο 19 Ιανουαρίου και θα συνεχίσει τη διαδρομή της από τέλος Φεβρουαρίου, στη Λάρισα».
glaros-1

Ο σκηνοθέτης της παράστασης Γιάννης Παρασκευόπουλος γράφει σχετικά: «Η εκ νέου ανάγνωση και η εκ νέου αφήγηση του έργου: αυτό είναι το πιο επιτακτικό ζητούμενο, όταν αναμετριέται κανείς σήμερα με ένα κλασικό αριστούργημα, όπως είναι ένα κείμενο του Τσέχωφ. Να ξανα-ακούσουμε το έργο.

Να πετάξουμε από πάνω του στη σκόνη, τη διαμεσολαβημένη γνώση, τα επιστρώματα βεβαιοτήτων για το θέμα, τους ήρωες, για το αληθινό διακύβευμά του. Να ανακαλύψουμε τις κρυμμένες δράσεις. Να δούμε πώς αποτυπώνονται στις αντιδράσεις των ηρώων. Άλλωστε, ο Τσέχωφ τοποθετεί τη δράση πάντα ανάμεσα στις πράξεις ή εκτός σκηνής και αυτό που παρακολουθούμε είναι το πώς αυτές εγγράφονται στο σώμα και τον ψυχισμό των προσώπων του. Διαβάζαμε λοιπόν το έργο. Ξανά και ξανά. Και η αφήγηση έγινε κομμάτι της παράστασης. Μια συλλογική φωνή, που όμως αρχίζει να υποχωρεί για να γεννηθούν μπροστά μας τα πρόσωπα. Και τα λόγια τους.

Γιατί, με έναν τρόπο, είμαστε όλοι γλάροι, είμαστε όλοι μετέωροι στο αέναο κυνήγι της ευτυχίας. Σε αυτόν τον «δρόμο μετ’ εμποδίων». Που διαρκώς μας καλεί σε υπερβάσεις. Που συχνά μας οδηγεί σε βαλτωμένες διαδρομές και υποχωρήσεις. Και που, μερικές ελάχιστες στιγμές, μας ανταμείβει σπαραχτικά. Έτσι, ίσα-ίσα για να πειστούμε ότι κάπου, κάπως, κάποτε, συμβαίνει. Η ευτυχία.

Στον Γλάρο, η ματαίωση των ονείρων της νιότης και οι λάθος επιλογές στον έρωτα ωθούν τη δράση. Το ερωτικό ασύμπτωτο, η απόρριψη, η αναπόσπαστη σχέση ζωής και τέχνης, οι συγκρούσεις του παλιού με το νέο, η κωμωδία της ανθρώπινης αποτυχίας, η απεγνωσμένη αναζήτηση της ευτυχίας: είναι όλα εκεί.
glaros-2

Η παράσταση εστιάζει στην προσπάθεια που καταβάλλουν οι νέοι ήρωες για να αντισταθούν, ώστε να μην ενσωματωθούν σε έναν κόσμο τελματωμένο και παλιό. Σε κάθε πράξη του έργου, ένας νέος άνθρωπος, με όνειρα, με προσδοκίες, με ορμή, δεν αντέχει πια να είναι …γενναίος, απαρνιέται τη διαφορετικότητά του, γλιστρά και ενσωματώνεται σε έναν κόσμο συντηρητικό και συμβιβασμένο. Έναν κόσμο, σαν αυτόν των γονιών μας, για τους οποίους συχνά νιώθουμε αγάπη, αλλά και ντροπή. Από αυτήν την άποψη, η παράσταση ανιχνεύει τη διάψευση των ονείρων, τη ματαίωση της επιθυμίας, την αγωνία της διατήρησης της προσωπικής ταυτότητας, αναζητώντας, ίσως, διεξόδους δημιουργικής αντίστασης μέσα από την ίδια την πράξη του θεάτρου».

Ο Γλάρος του Άντον Τσέχωφ – σε μετάφραση της Ξένιας Καλογεροπούλου- ανεβαίνει με την Γιώτα Φέστα να κρατά τον ρόλο την Αρκάντινα και τον Θανάση Μιχαηλίδη του Σόριν. Μαζί τους, οι Γιώργος Βεργούλης , Γκαλ Α. Ρομπισα, Χρυσή Μπαχτσεβάνη, Στέλιος Νίνης, Ζωή Ιωαννίδη, Αρτέμης Χαραλαμπίδης, Ιωάννα Δεμερτζίδου, Γιάννης Κοντός και Λάμπρος Γραμματικός.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

BEST OF NETWORK

Δείτε Επίσης