Ο Γλάρος της Σύμπραξης

glaros

Το ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων και το ΔΗΠΕΘΕ Λάρισας ενώνουν τις δυνάμεις τους για να παρουσιάσουν τον Γλάρο του Αντόν Τσέχωφ, σε σκηνοθεσία του Γιάννη Παρασκευόπουλου και στις δύο πόλεις (πρώτα στα Γιάννενα και μετά στη Λάρισα)

Μια θεατρική παράσταση με ένα κλασικό έργο αλλά και μια ενδιαφέρουσα πρόταση διαχείρισης πολιτιστικών υποδομών και δικτύων μέσα από την σύμπραξη δύο Δημοτικών Περιφερειακών Θεάτρων.
glaros-3

Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή. Στα Γιάννενα άρχισε να παίζεται «Ο Γλάρος», του Αντόν Τσέχωφ, στο Καμπέρειο Θέατρο , σε σκηνοθεσία Γιάννη Παρασκευόπουλου – μια παράσταση που αποτελεί μία συμπαραγωγή του ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων και του ΔΗΠΕΘΕ Λάρισας. Και αυτή η συμπαραγωγή προϊόν σύμπραξης δύο ΔΗΠΕΘΕ κάνει την διαφορά στα ελληνικά θεατρικά πράγματα της περιφέρειας καθώς το παράδειγμα που δημιουργεί μπορεί να αποτελέσει οδηγό για την επόμενη μέρα. Ο λόγος έχει δίχως αμφιβολία να κάνει με δύο βασικά στοιχεία: Το ένα έχει να κάνει με τα οικονομικά των προϋπολογισμών των παραγωγών και το δεύτερο με την ορθολογική αξιοποίηση των υποδομών πολιτισμού που υπάρχουν πια στις μεγάλες πόλεις της περιφέρειας.

Όπως διαβάζουμε σε σχετικό ενημερωτικό σημείωμα «το ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων και το ΔΗΠΕΘΕ Λάρισας ενώνουν τις δυνάμεις τους για να παρουσιάσουν τον Γλάρο (1895) του Αντόν Τσέχωφ, ένα αριστούργημα του παγκόσμιου ρεπερτορίου σε σκηνοθεσία του Γιάννη Παρασκευόπουλου.

Ένα έργο στο οποίο επιστρέφουν και ξανα-επιστρέφουν κορυφαίοι δημιουργοί, καθώς μιλά με χιούμορ και αδυσώπητη αλήθεια για τα μεγάλα θέματα της ζωής.

Είναι η δεύτερη φορά που ο Γιάννης Παρασκευόπουλος αναμετριέται με τον Γλάρο - έχει ανεβάσει το έργο στο Εθνικό Θέατρο της Κραϊόβα το 2015-, ένα κείμενο - σημάδι για τον ίδιο.

Η παράσταση κάνει πρεμιέρα στα Γιάννενα, το Σάββατο 19 Ιανουαρίου και θα συνεχίσει τη διαδρομή της από τέλος Φεβρουαρίου, στη Λάρισα».
glaros-1

Ο σκηνοθέτης της παράστασης Γιάννης Παρασκευόπουλος γράφει σχετικά: «Η εκ νέου ανάγνωση και η εκ νέου αφήγηση του έργου: αυτό είναι το πιο επιτακτικό ζητούμενο, όταν αναμετριέται κανείς σήμερα με ένα κλασικό αριστούργημα, όπως είναι ένα κείμενο του Τσέχωφ. Να ξανα-ακούσουμε το έργο.

Να πετάξουμε από πάνω του στη σκόνη, τη διαμεσολαβημένη γνώση, τα επιστρώματα βεβαιοτήτων για το θέμα, τους ήρωες, για το αληθινό διακύβευμά του. Να ανακαλύψουμε τις κρυμμένες δράσεις. Να δούμε πώς αποτυπώνονται στις αντιδράσεις των ηρώων. Άλλωστε, ο Τσέχωφ τοποθετεί τη δράση πάντα ανάμεσα στις πράξεις ή εκτός σκηνής και αυτό που παρακολουθούμε είναι το πώς αυτές εγγράφονται στο σώμα και τον ψυχισμό των προσώπων του. Διαβάζαμε λοιπόν το έργο. Ξανά και ξανά. Και η αφήγηση έγινε κομμάτι της παράστασης. Μια συλλογική φωνή, που όμως αρχίζει να υποχωρεί για να γεννηθούν μπροστά μας τα πρόσωπα. Και τα λόγια τους.

Γιατί, με έναν τρόπο, είμαστε όλοι γλάροι, είμαστε όλοι μετέωροι στο αέναο κυνήγι της ευτυχίας. Σε αυτόν τον «δρόμο μετ’ εμποδίων». Που διαρκώς μας καλεί σε υπερβάσεις. Που συχνά μας οδηγεί σε βαλτωμένες διαδρομές και υποχωρήσεις. Και που, μερικές ελάχιστες στιγμές, μας ανταμείβει σπαραχτικά. Έτσι, ίσα-ίσα για να πειστούμε ότι κάπου, κάπως, κάποτε, συμβαίνει. Η ευτυχία.

Στον Γλάρο, η ματαίωση των ονείρων της νιότης και οι λάθος επιλογές στον έρωτα ωθούν τη δράση. Το ερωτικό ασύμπτωτο, η απόρριψη, η αναπόσπαστη σχέση ζωής και τέχνης, οι συγκρούσεις του παλιού με το νέο, η κωμωδία της ανθρώπινης αποτυχίας, η απεγνωσμένη αναζήτηση της ευτυχίας: είναι όλα εκεί.
glaros-2

Η παράσταση εστιάζει στην προσπάθεια που καταβάλλουν οι νέοι ήρωες για να αντισταθούν, ώστε να μην ενσωματωθούν σε έναν κόσμο τελματωμένο και παλιό. Σε κάθε πράξη του έργου, ένας νέος άνθρωπος, με όνειρα, με προσδοκίες, με ορμή, δεν αντέχει πια να είναι …γενναίος, απαρνιέται τη διαφορετικότητά του, γλιστρά και ενσωματώνεται σε έναν κόσμο συντηρητικό και συμβιβασμένο. Έναν κόσμο, σαν αυτόν των γονιών μας, για τους οποίους συχνά νιώθουμε αγάπη, αλλά και ντροπή. Από αυτήν την άποψη, η παράσταση ανιχνεύει τη διάψευση των ονείρων, τη ματαίωση της επιθυμίας, την αγωνία της διατήρησης της προσωπικής ταυτότητας, αναζητώντας, ίσως, διεξόδους δημιουργικής αντίστασης μέσα από την ίδια την πράξη του θεάτρου».

Ο Γλάρος του Άντον Τσέχωφ – σε μετάφραση της Ξένιας Καλογεροπούλου- ανεβαίνει με την Γιώτα Φέστα να κρατά τον ρόλο την Αρκάντινα και τον Θανάση Μιχαηλίδη του Σόριν. Μαζί τους, οι Γιώργος Βεργούλης , Γκαλ Α. Ρομπισα, Χρυσή Μπαχτσεβάνη, Στέλιος Νίνης, Ζωή Ιωαννίδη, Αρτέμης Χαραλαμπίδης, Ιωάννα Δεμερτζίδου, Γιάννης Κοντός και Λάμπρος Γραμματικός.

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

synthesi01

Το Κράτος ως Λερναία Ύδρα, όπως «λέει» και ο τίτλος του νέου βιβλίου του καθηγητή Γιώργου Δερτιλή – ένα δοκίμιο που περιγράφει επτά μορφές με τις οποίες μπορούμε σήμερα πλέον να σκεφτούμε το κράτος.

1
tombazis01

Ένα ιστορικός ελαιώνας στην παραθαλάσσια περιοχή Γαλατά Τροιζηνίας στην Βορειοανατολική Πελοπόνησσο απέναντι απο το όμορφο νησί του Πόρου φτιαγμένος από τον ναύαρχο της Επανάστασης  Εμμανουήλ Τομπάζη μας δίνει σήμερα ένα έξτρα παρθένο ελαιόλαδο

lev01

Η κα Βάσω Βούζα-Κυρατζή συνάντησε στη πόλη των Γρεβενών τον σχεδιαστή Στέλιο Παπαλαμπρόπουλο και καρπός αυτής της συνάντησης η δημιουργική δουλειά που συνοδεύει μια παραγωγική προσπάθεια με επίκεντρο μια φάρμα λεβάντας.

1
barber0

Ποιόν εν τέλει εμπιστεύεται ένας κουρέας για να αφεθεί να δεχθεί τις υπηρεσίες ενός συναδέλφου του; Ένα ενδιαφέρον θέμα…με καλοκαιρινή διάθεση.

1
60147391_2214446438624038_8701900897598308352_n

Το εστιατόριο των αδελφών Κομπογιαννίτη στη περιοχή του παλιού Σιδηροδρομικού Σταθμού της Καλαμάτας είναι ένας συνδυασμός γεύσεων που έρχεται από την τοπική παράδοση με την απαραίτητη τσαχπινιά της σύγχρονης δημιουργίας.

tsas

Ο Άγγελος Φωκιανός είναι ένας νέος Αθηναίος, επιχειρηματίας της γενιάς των 20plus αλλά και ένας επιχειρηματίας της «μιας ιδέας» -αρκεί εκείνη να βρει ανταπόκριση και να «δέσει» το ακροατήριο και πάνω σε αυτό να «χτίσει» την επιτυχία της.

jghmvew

Το Park your Cinema επιστρέφει στο Ξέφωτο του ΚΠΙΣΝ, με αφιέρωμα σε κλασικές κωμωδίες και αγαπημένες παιδικές ταινίες