Ο Γλάρος της Σύμπραξης

glaros

Το ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων και το ΔΗΠΕΘΕ Λάρισας ενώνουν τις δυνάμεις τους για να παρουσιάσουν τον Γλάρο του Αντόν Τσέχωφ, σε σκηνοθεσία του Γιάννη Παρασκευόπουλου και στις δύο πόλεις (πρώτα στα Γιάννενα και μετά στη Λάρισα)

Μια θεατρική παράσταση με ένα κλασικό έργο αλλά και μια ενδιαφέρουσα πρόταση διαχείρισης πολιτιστικών υποδομών και δικτύων μέσα από την σύμπραξη δύο Δημοτικών Περιφερειακών Θεάτρων.
glaros-3

Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή. Στα Γιάννενα άρχισε να παίζεται «Ο Γλάρος», του Αντόν Τσέχωφ, στο Καμπέρειο Θέατρο , σε σκηνοθεσία Γιάννη Παρασκευόπουλου – μια παράσταση που αποτελεί μία συμπαραγωγή του ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων και του ΔΗΠΕΘΕ Λάρισας. Και αυτή η συμπαραγωγή προϊόν σύμπραξης δύο ΔΗΠΕΘΕ κάνει την διαφορά στα ελληνικά θεατρικά πράγματα της περιφέρειας καθώς το παράδειγμα που δημιουργεί μπορεί να αποτελέσει οδηγό για την επόμενη μέρα. Ο λόγος έχει δίχως αμφιβολία να κάνει με δύο βασικά στοιχεία: Το ένα έχει να κάνει με τα οικονομικά των προϋπολογισμών των παραγωγών και το δεύτερο με την ορθολογική αξιοποίηση των υποδομών πολιτισμού που υπάρχουν πια στις μεγάλες πόλεις της περιφέρειας.

Όπως διαβάζουμε σε σχετικό ενημερωτικό σημείωμα «το ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων και το ΔΗΠΕΘΕ Λάρισας ενώνουν τις δυνάμεις τους για να παρουσιάσουν τον Γλάρο (1895) του Αντόν Τσέχωφ, ένα αριστούργημα του παγκόσμιου ρεπερτορίου σε σκηνοθεσία του Γιάννη Παρασκευόπουλου.

Ένα έργο στο οποίο επιστρέφουν και ξανα-επιστρέφουν κορυφαίοι δημιουργοί, καθώς μιλά με χιούμορ και αδυσώπητη αλήθεια για τα μεγάλα θέματα της ζωής.

Είναι η δεύτερη φορά που ο Γιάννης Παρασκευόπουλος αναμετριέται με τον Γλάρο - έχει ανεβάσει το έργο στο Εθνικό Θέατρο της Κραϊόβα το 2015-, ένα κείμενο - σημάδι για τον ίδιο.

Η παράσταση κάνει πρεμιέρα στα Γιάννενα, το Σάββατο 19 Ιανουαρίου και θα συνεχίσει τη διαδρομή της από τέλος Φεβρουαρίου, στη Λάρισα».
glaros-1

Ο σκηνοθέτης της παράστασης Γιάννης Παρασκευόπουλος γράφει σχετικά: «Η εκ νέου ανάγνωση και η εκ νέου αφήγηση του έργου: αυτό είναι το πιο επιτακτικό ζητούμενο, όταν αναμετριέται κανείς σήμερα με ένα κλασικό αριστούργημα, όπως είναι ένα κείμενο του Τσέχωφ. Να ξανα-ακούσουμε το έργο.

Να πετάξουμε από πάνω του στη σκόνη, τη διαμεσολαβημένη γνώση, τα επιστρώματα βεβαιοτήτων για το θέμα, τους ήρωες, για το αληθινό διακύβευμά του. Να ανακαλύψουμε τις κρυμμένες δράσεις. Να δούμε πώς αποτυπώνονται στις αντιδράσεις των ηρώων. Άλλωστε, ο Τσέχωφ τοποθετεί τη δράση πάντα ανάμεσα στις πράξεις ή εκτός σκηνής και αυτό που παρακολουθούμε είναι το πώς αυτές εγγράφονται στο σώμα και τον ψυχισμό των προσώπων του. Διαβάζαμε λοιπόν το έργο. Ξανά και ξανά. Και η αφήγηση έγινε κομμάτι της παράστασης. Μια συλλογική φωνή, που όμως αρχίζει να υποχωρεί για να γεννηθούν μπροστά μας τα πρόσωπα. Και τα λόγια τους.

Γιατί, με έναν τρόπο, είμαστε όλοι γλάροι, είμαστε όλοι μετέωροι στο αέναο κυνήγι της ευτυχίας. Σε αυτόν τον «δρόμο μετ’ εμποδίων». Που διαρκώς μας καλεί σε υπερβάσεις. Που συχνά μας οδηγεί σε βαλτωμένες διαδρομές και υποχωρήσεις. Και που, μερικές ελάχιστες στιγμές, μας ανταμείβει σπαραχτικά. Έτσι, ίσα-ίσα για να πειστούμε ότι κάπου, κάπως, κάποτε, συμβαίνει. Η ευτυχία.

Στον Γλάρο, η ματαίωση των ονείρων της νιότης και οι λάθος επιλογές στον έρωτα ωθούν τη δράση. Το ερωτικό ασύμπτωτο, η απόρριψη, η αναπόσπαστη σχέση ζωής και τέχνης, οι συγκρούσεις του παλιού με το νέο, η κωμωδία της ανθρώπινης αποτυχίας, η απεγνωσμένη αναζήτηση της ευτυχίας: είναι όλα εκεί.
glaros-2

Η παράσταση εστιάζει στην προσπάθεια που καταβάλλουν οι νέοι ήρωες για να αντισταθούν, ώστε να μην ενσωματωθούν σε έναν κόσμο τελματωμένο και παλιό. Σε κάθε πράξη του έργου, ένας νέος άνθρωπος, με όνειρα, με προσδοκίες, με ορμή, δεν αντέχει πια να είναι …γενναίος, απαρνιέται τη διαφορετικότητά του, γλιστρά και ενσωματώνεται σε έναν κόσμο συντηρητικό και συμβιβασμένο. Έναν κόσμο, σαν αυτόν των γονιών μας, για τους οποίους συχνά νιώθουμε αγάπη, αλλά και ντροπή. Από αυτήν την άποψη, η παράσταση ανιχνεύει τη διάψευση των ονείρων, τη ματαίωση της επιθυμίας, την αγωνία της διατήρησης της προσωπικής ταυτότητας, αναζητώντας, ίσως, διεξόδους δημιουργικής αντίστασης μέσα από την ίδια την πράξη του θεάτρου».

Ο Γλάρος του Άντον Τσέχωφ – σε μετάφραση της Ξένιας Καλογεροπούλου- ανεβαίνει με την Γιώτα Φέστα να κρατά τον ρόλο την Αρκάντινα και τον Θανάση Μιχαηλίδη του Σόριν. Μαζί τους, οι Γιώργος Βεργούλης , Γκαλ Α. Ρομπισα, Χρυσή Μπαχτσεβάνη, Στέλιος Νίνης, Ζωή Ιωαννίδη, Αρτέμης Χαραλαμπίδης, Ιωάννα Δεμερτζίδου, Γιάννης Κοντός και Λάμπρος Γραμματικός.

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

babounis

«Το Σάββατο του Παραγωγού», μια πρωτοβουλία με στόχο την ανάδειξη των τοπικών αγροτικών προϊόντων, την ενημέρωση για τις ιδιαιτερότητες της γεωργικής παραγωγής και την προβολή της Μεσογειακής ∆ιατροφής ως σύγχρονου τρόπου υγιεινής και ισορροπημένης διατροφής, συνεχίζεται και το 2019, για 4η χρονιά στο φιλόξενο σπίτι της Ελληνικής Εταιρείας στη Πλάκα!

kalyma

Οι διοργανωτές παρουσίασαν τα poster του 21ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, τα οποία σχεδίασε η Ιφιγένεια Βασιλείου με τους συνεργάτες της Αφροδίτη Σπυροπούλου και Ευτυχία Βλάχου

maltezos

Επανακυκλοφορεί από τις εκδόσεις της Εστίας το εξαντλημένο βιβλίο του Πέτρου Στ. Mακρή-Στάϊκου για τη στυγερή δολοφονία του Κίτσου Μαλτέζου από τους πρώην συντρόφους του στην κατοχική Αθήνα

cocoowa

Ο φωτογράφος & Chocolatier Γιώργος Ζαρζώνης με την Cocoowa Wild Chocolate από την Θεσσαλονίκη φτιάχνει με τα χειροποίητα προϊόντα του εξ αρχής μια δική του καινούργια αγορά αποκλειστικά και μόνο για συλλέκτες σοκολατένιας ηδονής

asteriou

Στο οπισθόφυλλο του βιβλίου του Χρήστου Αστερίου διαβάζω: « “Η θεραπεία των αναμνήσεων” είναι ένα μυθιστόρημα για την τζαζ, το χιούμορ, τη δύσκολη σχέση πατέρα-γιου, τη μετανάστευση στην Αμερική, τα γηρατειά, τη λειτουργία της μνήμης και την ελευθερία επιλογής απέναντι σε οικογενειακούς, εθνοτικούς και κοινωνικούς καταναγκασμούς. Κυρίως, όμως, είναι ένα βιβλίο για την αναζήτηση ταυτότητας και τα καλά κρυμμένα μυστικά του καθενός μας»

xytra

Παιδικό θέατρο για παιδιά από 2 ετών εμπνευσμένο από παραδοσιακό Ιρλανδικό παραμύθι