«Κρατώντας μια σπίθα τρεμόσβηστη»

mpezos_citystories

Ένας τίτλος δανεισμένος από στίχο του ποιητή Μανόλη Αναγνωστάκη – που έγινε γνωστό από την  μελοποίηση του Μίκη Θεοδωράκη ( Δρόμοι Παλιοί)- για μια μουσική παράσταση όπου ο Γιάννης Μπέζος έχοντας στο πλάι του, την κόρη του Ηρώ Μπέζου αρχίζουν να σκαλίζουν μνήμες και ευαισθησίες στον Κήπο της Πειραιώς 260

Σήμερα αλλά και για άλλες 3 παραστάσεις ο Γιάννης Μπέζος μαζί με την κόρη του, Ηρώ Μπέζου παρουσιάζουν στο Κήπο του συγκροτήματος  της Πειραιώς 260 μια μουσική παράσταση όπου κυριαρχούν οι στίχοι των ποιητών Μανόλη Αναγνωστάκη, Τάσου Λειβαδίτη και Γιάννη Θεοδωράκη. Η παράσταση έχει ως τίτλο «Κρατώντας μια σπίθα τρεμόσβηστη» - ένας τίτλος που δίνει το μέτρο αλλά και την ατμόσφαιρα της βραδιάς. Το ραντεβού με το κοινό είναι για τις δύο πρώτες παραστάσεις (Σαββατοκύριακο) στις 11 το βράδυ και για τις άλλες δύο (Δευτέρα και Τρίτη) στις 10 το βράδυ.
mpezos_mesa

Αλλά ας πάμε πολλά χρόνια πίσω. Στις αρχές της δεκαετίας του ‘90 – η Ηρώ δεν είχε προλάβει, αν δεν με προδίδουν οι αριθμητικές πράξεις, να πάει στο δημοτικό όταν ο πατέρας της στη μουσική σκηνή ΜΕΤΡΟ ( Γκύζη και Κάλβου γωνία) θύμιζε στους θεατές τραγούδια που έγιναν επιτυχίες σε κινηματογραφικές ταινίες του ‘50 και του ‘60. Για παράδειγμα, ο Μπέζος έχοντας στο πλάι του την Μάρω Κοντού τραγούδησε το «Πες μου μια λέξη» - την υπέροχη αυτή μπαλάντα του Μάνου Χατζιδάκι σε στίχους Αλέκου Σακελλάριου από την ταινία «Αλίμονο στους νέους» (1961). Στην ταινία την  μπαλάντα ερμήνευε ο Δημήτρης Χόρν συνοδεία της Μάρως Κοντού. Μαζί με την Κοντού ο Μπέζος στην ίδια παράσταση – αποτυπώθηκε αργότερα και σε δίσκο- τραγούδησε και το διαχρονικό «Που πας χωρίς αγάπη» των Γιώργου Ζαμπέτα – Κώστα Πρετεντέρη (τραγούδι που πρωτοακούστηκε στην ταινία «ο Τζαναμπέτης» (1969) του Κώστα Καραγιάννη με τον Λάμπρο Κωνσταντάρα και την Μάρω Κοντού – το ίδιο τραγούδι «έλεγε» η Δούκισσα στην ταινία του Κώστα Δούκα «Που πας χωρίς αγάπη» (1970) όπου πρωταγωνιστούσε στο πλάι του λαϊκού τραγουδιστή Γιάννη Ντουνιά). Επιπλέον, ο Μπέζος πήρε πάνω του και τον ρόλο του Ζαμπέτα στο τραγούδι «Πατέρα κάτσε φρόνιμα» ( από την ταινία του 1967 του Κώστα Καραγιάννη όπου πρωταγωνιστούσε ο Λάμπρος Κωνσταντάρας και η Μίρκα Καλατζοπούλου).

Οι παραστάσεις του «ΜΕΤΡΟ» άφησαν εποχή  σε βαθμό μάλιστα που το μοντέλο κοπιαρίστηκε και επαναλήφθηκε τις επόμενες δύο δεκαετίες. Οι παραστάσεις στου Γκύζη έγιναν στις αρχές της δεκαετίας του ’90 με την φροντίδα του Διονύση Σαββόπουλου και την επιμέλεια του Γρηγόρη Ψαριανού.Εκτός από τους τρεις τραγουδιστές, Βασίλη Βασιλόπουλο, Ελένη Κωνσταντίνου, Αναστασία Μουτσάτσου συμμετείχαν και πολλοί ηθοποιοί, Μάρω Κοντού, Μαίρη Χρονοπούλου, Γιάννης Μπέζος, Τάσος Χαλκιάς, Ελένη Γερασιμίδου, Αννα Παναγιωτοπούλου, Κατιάνα Μπαλανίκα, Πάνος Χατζηκουτσέλης, Νένα Μεντή, Παύλος Κοντογιαννίδης, Μίρκα Παπακωνσταντίνου, Μίμης Χρυσομάλλης και σε μια απρόβλεπτη συμμετοχή σαν ερμηνευτής ο Μιχάλης Παπαγιαννάκης, που τραγούδησε το τραγούδι «Γαρούφαλλο στ’ αυτί».
mpezos_mesa2

Ο Γιάννης Μπέζος πάνω σε αυτό το μοντέλο λειτούργησε τα επόμενα χρόνια με μια περισσή αυτονομία και αξιοπρέπεια εμφανιζόμενος κυρίως σε μουσικές σκηνές.
Σε ένα ενημερωτικό σημείωμα για τις παραστάσεις στο Φεστιβάλ Αθηνών στην Πειραιώς 260 διαβάζουμε: «Ο δημοφιλής ηθοποιός Γιάννης Μπέζος είναι γνωστός όχι μόνο για τις υποκριτικές του δυνατότητες, αλλά και για το μεγάλο ταλέντο του στο τραγούδι. Αν και το μεγαλύτερο κομμάτι της σταδιοδρομίας του το έχει διανύσει ως ηθοποιός και σκηνοθέτης, το κοινό κρατάει καλά στη μνήμη του τις φορές που τραγούδησε, όπως πρόσφατα στην παράσταση Της καρδιάς και της μνήμης, με τραγούδια από το θέατρο. Αυτή τη φορά λοιπόν, έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών με την τραγουδιστική του ιδιότητα, και παρέα με την ηθοποιό Ηρώ Μπέζου».

Στη παράσταση εκτός από τους δύο ερμηνευτές - Γιάννης Μπέζος, Ηρώ Μπέζου- συμμετέχουν οι μουσικοί: Θοδωρής Οικονόμου (πιάνο), Γιώργος Κατσίκας (κρουστά), Μίμης Ντούτσουλης (κοντραμπάσο), Νίκος Κατσίκης (μπουζούκι, μαντολίνο), Ντίνος Χατζηιορδάνου (ακορντεόν), Τάσος Μισυρλής (βιολοντσέλο), Γιάννης Παπαζαχαριάκης (ακουστική και κλασική κιθάρα, τρομπέτα), σε ενορχήστρωση - διεύθυνση ορχήστρας: Γιάννης Παπαζαχαριάκης

Best of Network

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

papadimitriou-tedx-lamia

Ο Άγγελος Παπαδημητρίου δοκιμάζει για πρώτη φορά στη ζωή του να εκτεθεί στη κρίση των συμπολιτών του βάζοντας υποψηφιότητα για δημοτικός σύμβουλος στην Αθήνα με το ψηφοδέλτιο του Κώστα Μπακογιάννη

stratigos-makrygiannis

Η νέα όπερα του Δημήτρη Μαραγκόπουλου σε λιμπρέτο του Αλέκου Λούντζη για τον Στρατηγό Μακρυγιάννη ανεβαίνει για τρείς παραστάσεις στις αρχές Απριλίου στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ στο «Νιάρχος»

asimos

Για πρώτη φορά παρουσιάζεται δημόσια στο κοινό το αρχείο του Νικόλα Άσιμου στο πλαίσιο μιας μεγάλης εκδήλωσης που περιλαμβάνει έκθεση 12 εικαστικών καλλιτεχνών και 2 συναυλίες

1
saxa

Στο ιστορικό κτήριο του ΑΣΑΧ (Αναγκαστικός Συνεταιρισμός Αμπελοκτημόνων Χαλκίδας) στο Λιμάνι στις 27 Μαρτίου 2019 ενεργοί πολίτες- επιχειρηματίες, μάγειρες, δημοσιογράφοι κ.α- συμμετέχουν στην εναρκτήρια εκδήλωση της τοπικής πρωτοβουλίας «Εύριπος- Πλατφόρμα για μια καλύτερη ζωή»

alex

Μια νέα σε ηλικία αλλά ώριμη σε δημιουργικές ιδέες chef η Αλεξάνδρα Βασιλάτου έχει «στήσει» με την στήριξη του The People’s Trust το δικό της εργαστήριο – κουζίνα στη Πλατεία Δεξαμενής στο Κολωνάκι

3
xelidonia

Και όμως το πιστό αντίγραφο, διαστάσεων 40x59cm, από μια λεπτομέρεια της περίφημης «Τοιχογραφίας της Άνοιξης» όπου «δύο χελιδόνια ερωτοτροπούν πετώντας σε τοπίο με κόκκινα κρίνα» από το Ακρωτήρι της Θήρας του 16ου αιώνα π.Χ ,που διατίθεται, έναντι 200 ευρώ, στο πωλητήριο του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου δεν μπορεί κανείς να το βρει στο e-shop του. Και αυτό, γιατί e-shop δεν υπάρχει!

2
nexamas

Ο ακαδημαϊκός Αλέξανδρος Νεχαμάς στο νέο του βιβλίο – που μεταφράζει και προλογίζει ο Θεοφάνης Τάσης- υποστηρίζει ότι ήρθε ο καιρός για μια αναθεώρηση της αριστοτελικής σύλληψης της φιλίας διότι, παρά την ερμηνευτική της ισχύ, παραγνωρίζει τις αμφισημίες και τους κινδύνους, δηλαδή τη σκοτεινή της όψη

1