LIVE

Κορωνοϊός

Το Παρίσι γίνεται high-tech

Το Παρίσι γίνεται high-tech

Ο “Economist” εντοπίζει τρεις αιτίες που κάνουν τη γαλλική πρωτεύουσα περισσότερο φιλική στις startups

Το Παρίσι είχε κάποτε μία πλούσια παράδοση στην καινοτομία σε ένα ευρύ φάσμα τομέων, από την τέχνη έως τη βιομηχανία. Σε αυτή την παράδοση, άλλωστε, η πόλη οφείλει και το σήμα-κατατεθέν της, τον Πύργο του Άιφελ, ο οποίος εγκαινιάστηκε το 1889 στο πλαίσιο της Διεθνούς Έκθεσής της και διατήρησε τον τίτλο της υψηλότερης ανθρώπινης κατασκευής για τέσσερις δεκαετίες. Ωστόσο, σιγά-σιγά το Παρίσι άρχισε να στρέφεται περισσότερο στην ανάδειξη και τη διατήρηση της παράδοσής του εις βάρος της καινοτομίας, όπως επισημαίνει ένα πρόσφατο άρθρο του “Economist”
.

Σήμερα η γαλλική πρωτεύουσα βρίσκεται και πάλι σε ένα σταυροδρόμι. Και αυτό γιατί η νέα γενιά της προσπαθεί να αναθεωρήσει τον τρόπο σκέψης και συμπεριφοράς της πόλης της, δίνοντας έμφαση στην καινοτομία και τη νεανική επιχειρηματικότητα. Σε κόμβους καινοτομίας όπως το NUMA (το οποίο προέρχεται από τις λέξεις Numérique και Humain, δηλαδή ψηφιακός και ανθρώπινος) προάγεται ένα κλίμα κατά των μονολιθικών ιεραρχικών δομών και του κομφορμισμού. Ο Φρεντερίκ Ορού, διευθυντικό στέλεχος του κόμβου, επισημαίνει ότι «η δύναμή μας είναι το πολιτισμικό χάος».

Ο “Economist” εντοπίζει τρεις αιτίες πίσω από αυτή την αλλαγή. Η πρώτη είναι ότι οι νέοι δεν ελκύονται πλέον από τις μεγάλες επιχειρήσεις. Η ανεργία, άλλωστε, ανάμεσα στους πτυχιούχους Πανεπιστημίου είναι 10%. Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, ένας στους τέσσερις αποφοίτους της Σχολής Ανωτάτων Εμπορικών Σπουδών του Παρισιού (HEC) -της κορυφαίας σχολής διοίκησης επιχειρήσεων- ξεκίνησε τη δική του επιχείρηση. Πριν από μία δεκαετία η αναλογία ήταν μόλις ένας στους δέκα.

Δεύτερον, η δραστηριότητα των επιχειρηματιών και των επενδυτών δείχνει πλέον ευδιάκριτα το δυναμικό της. Για παράδειγμα, η BlaBlaCar, η μεγαλύτερη υπηρεσία car-sharing στην Ευρώπη άντλησε πέρυσι κεφάλαια 100 εκατ. ευρώ. Το Facebook, από την πλευρά του, ανοίγει ένα κέντρο έρευνας πάνω στην τεχνητή νοημοσύνη στο Παρίσι.

Η τρίτη αιτία έρχεται «από τα πάνω». Η συμπεριφορά του κράτους απέναντι στους επιχειρηματίες αλλάζει. Η αναπληρώτρια υπουργός Ψηφιακών Υποθέσεων, Αξέλ Λεμέρ, καθιέρωσε την έκδοση βίζας για ξένους επιχειρηματίες. Ο δημόσιος επενδυτικός φορέας Bpifrance στηρίζει τις startups. Ένας ακόμη αξιωματούχος, ο Ζαν-Λουί Μισικά (δημοτικός σύμβουλος στο Παρίσι) πιστοποιεί από την πλευρά του αυτή την αλλαγή πλεύσης: οι πρώτες προσπάθειες υποστήριξης των θερμοκοιτίδων επιχειρήσεων συνάντησαν «αδιαφορία και σκεπτικισμό», σύμφωνα με τον ίδιο, επειδή αυτή «δεν ήταν η εικόνα του Παρισιού». Αυτό έχει αλλάξει πια και ο Δήμος συνεχίζει τις προσπάθειές του να αποδείξει ότι το Παρίσι δεν είναι απλά ένα «ζωντανό μουσείο».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

Δείτε Επίσης