GP Μαλαισίας: Υπό την απειλή τροπικών καταιγίδων!

GP Μαλαισίας: Υπό την απειλή τροπικών καταιγίδων!

Η πρεμιέρα του πρωταθλήματος F1, στο Άλμπερτ Παρκ της Μελβούρνης άφησε υποσχέσεις για συναρπαστική εξέλιξη στο πρωτάθλημα.

GP Μαλαισίας: Υπό την απειλή τροπικών καταιγίδων!
Η κυριαρχία της Mercedes αναμένεται να περιοριστεί σε μια κανονική πίστα όπως αυτή της Σεπάνγκ ειδικά στον αγώνα αυτής της Κυριακής όπου όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά καθότι προβλέπονται τροπικές καταιγίδες. Αυτό το ενδεχόμενο από τη μια πλευρά ακούγεται ανακουφιστικό για πιλότους και μηχανικούς καθότι άνθρωποι και μηχανές υποφέρουν από τη ζέστη και την υγρασία όταν δε βρέχει, από την άλλη όμως είναι τρομακτικό καθότι είθισται η ένταση των τροπικών καταιγίδων να είναι πολύ μεγάλη.

Κλείσιμο
Θυμίζουμε ότι μια τέτοια καταιγίδα το 2009 οδήγησε σε διακοπή του αγώνα. Αυτό δεν εμπόδισε το Τζένσον Μπάτον να σημειώσει τότε την πρώτη και μοναδική του νίκη στη Σεπάνγκ με τα χρώματα της Brawn, σημερινής Mercedes. Ο Μπάτον εκείνη τη χρονιά κατέκτησε και το μοναδικό μέχρι σήμερα τίτλο στην καριέρα του.

Πέρυσι ο αγώνας έμεινε αξέχαστος για δυο λόγους. Ο πρώτος ήταν η υπέρμετρη φθορά των ελαστικών, από τότε η Pirelli ζητούσε επίμονα την άδεια για ν’ αλλάξει σκελετούς και γόμες αλλά χρειάστηκε να φτάσουμε στα γεγονότα του Σίλβερστον για να πιεστούν όσες από τις ομάδες διαφωνούσαν.
Ο δεύτερος λόγος ήταν η ανυπακοή του Φέτελ στις εντολές της Red Bull, ο Γερμανός αγνόησε το περιβόητο πλέον «Multi 21» πέρασε το Γουέμπερ και πήρε μια νίκη που επηρέασε τη δημοτικότητά του. Ίσως αυτή να ήταν η αφορμή για να αποφασίσει την αποχώρησή του ο Αυστραλός ενώ η επιλογή της ομάδας να μην τιμωρήσει το Φέτελ σίγουρα διαμόρφωσε μια συγκεκριμένη εικόνα για όσους τον έχουν ίνδαλμα ειδικά τους αθλητές σε μικρότερες κατηγορίες. Χτες ο Φέτελ στη Μαλαισία αναδείχτηκε «Αθλητής της χρονιάς» υποσκελίζοντας αντιπάλους όπως οι: Λεμπρόν Τζέιμς,  Ράφα Ναδάλ, ο Κριστιάνο Ρονάλντο, ο Γιουσέιν Μπολτ και Μο Φάρα.




Η ομάδα μηχανικών του Αλόνσο μόλις ολοκλήρωσε τον τεχνικό έλεγχο στη Σεπάνγκ, ενώ η ομάδα μηχανικών του Ράικονεν πηγαίνει τη δεύτερη F14T για έλεγχο.


Μιλώντας για τον αγώνα της Κυριακής ο τετράκις παγκόσμιος πρωταθλητής σημείωσε:
«Έχουμε ακόμα δουλειά να κάνουμε με το μονοθέσιο αλλά ήταν ενθαρρυντικό που η ταχύτητά μας στην Αυστραλία ήταν καλύτερη απ’ ότι περιμέναμε. Ελπίζω να χτίσουμε σε αυτή τη βάση να και να κερδίσουμε βαθμούς στους επόμενους αγώνες. Η πίστα της Σεπάνγκ προσφέρει ευκαιρίες για προσπέρασμα, στην πρώτη και την τελευταία στροφή, αμφότερες στο φινάλε μίας μεγάλης ευθείας. Η σχεδίαση της αγωνιστικής διαδρομής αποτελεί πρόκληση, όπως άλλωστε και το να αντέξεις την τροπική ζέστη. Η υγρασία μπορεί να φτάσει ακόμα και το 90%, ενώ οι απογευματινές καταιγίδες αποτελούν συνηθισμένο φαινόμενο».

Ο έτερος πιλότος της Red Bull, Ντανιέλ Ρικιάρντο ανέβηκε στο βάθρο στην πρεμιέρα στην Αυστραλία και το Άλμπερτ Παρκ αλλά μηδενίστηκε μετά γιατί η στιγμιαία κατανάλωση της μονάδας ισχύος της Renault ήταν εκτός κανονισμών: «Παρά τον αποκλεισμό από τα τελικά αποτελέσματα της Μελβούρνης, νιώθω καλά για την απόδοση μου – τόσο στον αγώνα όσο κι όλο το τριήμερο. Προφανώς θα ήταν καλύτερα να έχω αυτούς τους 18 βαθμούς αλλά είμαι χαρούμενος που ανέβηκα στο βάθρο. Ξέρω πως έκανα καλή δουλειά και μπορώ να την επαναλάβω στη Μαλαισία. Ένας παράγοντας που πρέπει να προσέξουμε πολύ, είναι η ζέστη. Η πρώτη φορά που οδήγησα στη Σεπάνγκ, ήταν σε ένα τετραήμερο τεστ της Formula BMW, σε ηλικία 16 ετών. Δεν ήμουν προετοιμασμένος κατάλληλα. Αν δεν βιώσεις την αφόρητη ζέστη στο κόκπιτ, δεν μπορείς να αντιληφθείς την αίσθηση, ότι κι αν σου πουν. Έπινα 6 λίτρα υγρά την ημέρα αλλά και πάλι υπέφερα. Είναι ένας από τους αγώνες που σε καταπονούν περισσότερο σωματικά. Αν δεν είσαι κατάλληλα προετοιμασμένος, τότε οι τελευταίοι 20 γύροι μπορεί να αποδειχθούν πολύ δύσκολοι, αφού η κούραση θα επηρεάζει την αυτοσυγκέντρωση σου».




Ο Ράικονεν υπογράφει αυτόγραφα σε Μαλαίσιους θαυμαστές.


Ο Φέτελ και ο Αλόνσο είναι οι μόνοι πιλότοι από τους εν ενεργεία
με 3 νίκες στο συγκεκριμένο αγώνα που διεξάγεται ανελλιπώς από το 1999 . Η νίκη του Αλόνσο το 2012 σε μια πίστα που στέγνωνε υπό την πίεση του Πέρεζ άφησε εποχή. Ο Ράικονεν έχει σημειώσει στη Μαλαισία την πρώτη νίκη της καριέρας του το 2003. Από τότε ακολούθησαν 19, η τελευταία πέρυσι στην Αυστραλία.

Η τραχιά άσφαλτος στη Σεπάνγκ είναι μία από τις προκλήσεις που έχουν να αντιμετωπίσουν τα ελαστικά της Pirelli στις δύο μεγάλες ευθείες και τις αρκετές φουρκέτες του σιρκουί όπου δοκιμάζεται η ελκτική πρόσφυση. Η Ιταλική εταιρεία κατασκευής ελαστικών έχει στη διάθεση των ομάδων τη σκληρή γόμα P Zero Orange και τη μέση γόμα P Zero White όπως και πέρυσι. Η εικόνα όμως αναμένεται φέτος να είναι τελείως διαφορετική, λόγω των νέων σκελετών και γομών.



Η σκληρή γόμα της Pirelli ξεχωρίζει από το πορτοκαλί χρώμα, ενώ η μέση γόμα έχει άσπρο χρώμα.

Μιλώντας σχετικά ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Πωλ Χέμπερι
σημείωσε μεταξύ άλλων: «Η Μαλαισία θα είναι ο δεύτερος αγώνας όπου θα δούμε τη νέα γκάμα ελαστικών η οποία σχεδιάστηκε για τη νέα γενιά μονοθεσίων της F1. Επιπλέον για πρώτη φορά φέτος θα χρησιμοποιηθεί η νέα σκληρή γόμα. Η μεσαία γόμα συμπεριφέρθηκε άψογα στη Μελβούρνη, αλλά τα δεδομένα της Μαλαισίας είναι τελείως διαφορετικά από της Αυστραλίας. Από τον λείο ασφαλτοτάπητα της Μελβούρνης περνάμε σε τραχύ οδόστρωμα και από τις σχετικά ψυχρές συνθήκες του Άλμπερτ Παρκ θα βρεθούμε σε πολύ υψηλότερες θερμοκρασίες περιβάλλοντος και πίστας. Ασφαλώς η πρόκληση είναι μεγάλη τόσο για τα νέα μονοθέσια όσο και για τους πιλότους. Βρισκόμαστε ακόμα σε πολύ αρχικό στάδιο στη συνολική καμπύλη κατανόησης των νέων κανονισμών. Οι βροχερές συνθήκες στις κατατακτήριες δοκιμές στην Αυστραλία επέτρεψαν στις ομάδες να δοκιμάσουν τα ενδιάμεσα και βρόχινα (full wet) ελαστικά του 2014, και αυτή η γνώση μπορεί να αποδειχτεί ιδιαίτερα χρήσιμη στην πίστα της Σεπάνγκ».




Αν και η άσφαλτος της Μαλαισίας προσφέρει άφθονη πρόσφυση
, η όποια γόμα στρώνεται στην πίστα παρασύρεται από την σχεδόν καθημερινή δυνατή βροχή, η οποία την επαναφέρει στην αρχική γλιστερή κατάσταση. Τα ελαστικά στην αριστερή πλευρά του μονοθεσίου κάνουν την περισσότερη δουλειά στη Μαλαισία. Το πίσω αριστερό καταπονείται ιδιαίτερα καθώς διασφαλίζει την ελκτική πρόσφυση, με τη θερμοκρασία του να φτάνει τους 130 βαθμούς Κελσίου λόγω πλευρικής επιτάχυνσης έως και 3 G. Το οδόστρωμα δεν έχει πολλές ανωμαλίες, καθώς στρώθηκε νέος ασφαλτοτάπητας το 2007, ενώ η μεγάλη ποικιλία στροφών απαιτεί μέσες κλίσεις στις αεροτομές. Το συνολικό αεροδυναμικό φορτίο δεν είναι πολύ υψηλό ξεπερνά όμως τα 800kg σε ταχύτητες πάνω από 250km/h. Σημειώστε πως οι έξι από τις 15 στροφές έχουν ταχύτητα διέλευσης πάνω από 200km/h.

Για τη Mercedes ο συγκεκριμένος αγώνας θεωρείται εντός έδρας καθότι πρόκειται για την έδρα του βασικού χορηγού της ομάδας της Petronas. Πρόκειται για εταιρεία πετρελαιοειδών με έδρα τη Μαλαισία που ουσιαστικά βρίσκεται πίσω από την κατασκευή της πίστας, τη λειτουργία της αλλά και το συμβόλαιο διοργάνωσης αγώνα F1. Μιλώντας σχετικά ο ισχυρός άντρας της Mercedes, Τότο Γουλφ τόνισε: «Για μας θεωρείτε εντός έδρας αγώνας. Η PETRONAS στηρίζει τον αγώνα, το σπορ και την ομάδα μας για πολλά χρόνια. Αυτές τις μέρες όλη η ομάδα με το μεγαλύτερο βάρος να πέφτει στους οδηγούς θα έχουμε βαρυφορτωμένο πρόγραμμα προωθητικών ενεργειών. Όμως το πιο σημαντικό για μας είναι να πετύχουμε ένα καλό αποτέλεσμα στον αγώνα, δουλεύουμε σκληρά πάνω σ' αυτό».

Στην τηλεόραση!
Το GP της Μαλαισίας που διεξάγεται στις 11:00 ώρα Ελλάδος (ΟΤΕ) θα μεταδοθεί από τον Alpha στις 15:00. Η εκπομπή F1 Countdown θα ξεκινήσει από τις 14:10 με τα καλύτερα στιγμιότυπα των κατατακτήριων δοκιμών. Ο επικεφαλής του τεχνικού τμήματος της Mercedes F1, Πάντι Λόου μιλά στον Τάκη Πουρναράκη για τις νέες μονάδες ισχύος, ο Πάνος Σεϊτανίδης οδηγεί το ολοκαίνουργιο Mini, ενώ οι Χάμιλτον και Ρόσμπεργκ καταθέτουν την άποψή τους για τους νέους κανονισμούς.

Στο www.alphatv.gr/live μεταδίδονται όλα τα Grand Prix σε live streaming.


Σεπάνγκ, Κουάλα Λουμπούρ, Μαλαισία

 

Μήκος γύρου: 5.543km

Ρεκόρ γύρου: 1:34.223 Μοντόγια, WilliamsBMW, 2004

Αριθμός γύρων: 56

Απόσταση: 310.408km

Όριο ταχύτητας στο pit lane: 80km/h  δοκιμές και αγώνα

Αριθμός στροφών: 15 (5 αριστερές)

Φρεναρίσματα: 8 (4 βίαια)



Οι πιλότοι της Mercedes, Νίκο Ρόσμπεργκ και Λιούις Χάμιλτον, φωτογραφίζονται με φόντο τους Δίδυμους Πύργους της Κουάλα Λουμπούρ.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

BEST OF NETWORK

Δείτε Επίσης