F1: Δοκιμές εξέλιξης, Χερέθ 2η μέρα (upd)

F1: Δοκιμές εξέλιξης, Χερέθ 2η μέρα (upd)

Το βρεγμένο οδόστρωμα το πρωί έδωσε την ευκαιρία στους τεχνικούς της Pirelli να συλλέξουν δεδομένα για τα βρόχινα ελαστικά τους. Πολύ περισσσότερα χιλιόμετρα σήμερα από κάποιες ομάδες.

F1: Δοκιμές εξέλιξης, Χερέθ 2η μέρα (upd)
Για τη McLaren ήταν η πρώτη εμφάνιση στην πίστα με τον Τζένσον Μπάτον πίσω από το τιμόνι. Ο Βρετανός χτες έμεινε άπραγος με την ομάδα να αντιμετωπίζει πολλά προβλήματα. Οι μηχανικοί έδωσαν μάχη για να σετάρουν το μονοθέσιο χτες το βράδυ. Σήμερα το πρωί ο Μπάτον ήταν ταχύτερος με τα βρόχινα ελαστικά της Pirelli.

Κλείσιμο
Στην Ιταλική ομάδα μετά τις αλλαγές των αθλητικών κανονισμών που υιοθετήθηκαν για να τους βοηθήσουν στην εξέλιξη των ελαστικών είχαν το δικαίωμα να ζητήσουν από τις ομάδες να πραγματοποιήσουν μια από τις δώδεκα μέρες δοκιμών εξέλιξης, τεστ βρόχινων ελαστικών. Αποφάσισαν να το πραγματοποιήσουν σήμερα, εκμεταλλευόμενοι την πρωϊνή βροχή στη Χερέθ αν και χρειάστηκε επίσης να χρησιμοποιήσουν και υδροφόρα. Μετά την μεσημεριανή ανάπαυλα χρησιμοποιήθηκαν στεγνά ελαστικά.

Επιπλέον το απόγευμα ο Μπάτον ήταν με διαφορά ο ταχύτερος με στεγνά ελαστικά χρησιμοποιώντας τη μέση γόμα της Pirelli. Από την άλλη εντυπωσίασε ο Νίκο Ρόσμπεργκ με τον αριθμό γύρων που συμπλήρωσε για λογαριασμό της Mercedes. Δε χωρά αμφιβολία πως η γερμανική ομάδα δείχνει αυτές τις πρώτες μέρες καλύτερα προετοιμασμένη ώστε να εκμεταλλευτεί στο έπακρο τις δοκιμές εξέλιξης. Αν μάλιστα χτες δεν είχε συμβεί η αστοχία της εμπρός αεροτομής τότε μπορεί η Mercedes να είχε συμπληρώσει ακόμη περισσότερους γύρους. Η W05 ήταν και το μοναδικό μονοθέσιο που μπόρεσε να συμπληρώσει 24 γύρους συνεχόμενους, ώστε οι άνθρωποι της Mercedes και της Pirelli να έχουν δεδομένα φθοράς των νέων ελαστικών της Ιταλικής εταιρείας.



Σ' αυτή τη πρώιμη φάση εξέλιξης των νέων μονοθεσίων είναι κομβικό
να συμπληρώσει η ομάδα όσο το δυνατόν περισσότερα χιλιόμετρα. Οι 97 γύροι του Νίκο Ρόσμπεργκ σήμερα δείχνουν την κατάσταση στην οποία βρίσκεται τόσο ο κινητήρας της Γερμανικής εταιρείας όσο και το μονοθέσιο. Έχουμε τονίσει πως φέτος είναι πιθανόν να αποδειχτεί πλεονέκτημα η κατασκευή κινητήρα για τις εργοστασιακές ομάδες, δηλαδή για Ferrari και Mercedes.

Άσχημα τα νέα για τους φίλους της Red Bull και της Renault. Ο γαλλικός κινητήρας δεν έχει συμπληρώσει τα χιλιόμετρα που θα ήθελαν στο Βιρί Σατιγιόν και σήμερα ο Φέτελ έμεινε άπραγος καθότι η RB10 αντιμετώπισε πρόβλημα με την μπαταρία των ηλεκτροκινητήρων. Αντίστοιχα προβλήματα και για την Caterham που έμεινε στην πίστα αλλά και στην Toro Rosso που δεν εμφανίστηκε καθόλου σήμερα. Οι τρεις αυτές ομάδες χρησιμοποιούν κινητήρα Renault. Η 4η ομάδα με κινητήρα Renault, η Lotus δε βρίσκεται στη Χερέθ καθότι έχει δηλώσει πως θα ξεκινήσει τις δοκιμές εξέλιξης από το Μπαχρέιν στις 19/2.

Θυμίζουμε πως φέτος οι μονάδες ισχύος αποτελούν ένα συνδυασμό θερμικού υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα 1.6lt,600PS και δυο ηλεκτροκινητήρων που ανακτούν συνεχώς ενέργεια και αποδίδουν 160PS ανά γύρο.

Συνολικά οι σημερινοί χρόνοι ήταν:

Θέση Πιλότος           Ομάδα                 Χρόνος     Διαφορά Γύροι

 1. Jenson Button      McLaren               1m24.165s            43

 2. Kimi Raikkonen     Ferrari               1m24.812s   +0.647s  47

 3. Valtteri Bottas    Williams-Mercedes     1m25.344s   +1.179s  35

 4. Nico Rosberg       Mercedes              1m25.588s   +1.423s  97

 5. Sergio Perez       Force India-Mercedes  1m28.376s   +4.211s  37

 6. Esteban Gutierrez  Sauber-Ferrari        1m33.270s   +9.105s  53

 7. Marcus Ericsson    Caterham-Renault      1m37.975s  +13.810s  11

 8. Sebastian Vettel   Red Bull-Renault      1m38.320s  +14.155s   8


Οι δοκιμές εξέλιξης συνεχίζονται αύριο και θα ολοκληρωθούν την Παρασκευή
. Αύριο για λογαριασμό της Ferrari θα οδηγήσει ο Αλόνσο και για λογαριασμό της Mercedes ο Χάμιλτον. Στην Red Bull είχαν προγραμματίσει το Ρικιάρντο αλλά μετά την έλλειψη χιλιομέτρων σήμερα όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά. Για τη Williams αναλαμβάνει ο Μάσα ενώ στην McLaren θα είναι εκτός απροόπτου ο Μάγκνουσεν.



Μιλώντας μετά την ολοκλήρωση της ημέρας ο Νίκο Ρόσμπεργκ δήλωσε: " Η σημερινή μέρα ήταν συγκλονιστική. Έπρεπε να επισκευάσουμε το πρόβλημα που δημιουργήθηκε χτες στο μονοθέσιο. Ξενύχτησαν στο εργοστάσιο για να ετοιμάσουν και να μας στείλουν νέα εξαρτήματα με την πρωινή πτήση. Μπορέσαμε έτσι να κάνουμε πολλά χιλιόμετρα και να μάθουμε πολλά πράγματα. Υπάρχουν πολλοί νέοι τομείς που πρέπει να κατανοήσουμε. Το νέο μονοθέσιο είναι πολύ διαφορετικό από το προηγούμενο. Είναι βαρύτερο, έχει μικρότερη αεροδυναμική απόδοση και το τιμόνι είναι τελείως διαφορετικό. Μοιάζει με smartphone που σου δίνει ότι πληροφορία χρειάζεσαι. Κάθε γύρος είναι σημαντικός για να συνηθίσουμε τη χρήση των νέων συστημάτων και με βοήθησε πολύ ότι είχα δουλέψει πολύ στον προσομοιωτή το προηγούμενο χρονικό διάστημα. Είμαστε ικανοποιημένοι μετά από δυο μέρες δοκιμών στη Χερέθ. Ανυπομονώ να βρεθώ ξανά πίσω από το τιμόνι της W05 την Παρασκευή".

Πολύ ικανοποιημένοι είναι και στην Ferrari από την σημερινή απόδοση της F14 T. Μιλώντας σχετικά ο τεχνικός διευθυντής της ομάδας Τζέιμς Άλισον τόνισε μεταξύ άλλων: " Πιο σημαντικό ίσως από τους χρόνους σήμερα είναι ότι η F14 T συμπλήρωσε 78 γύρους σε δυο μέρες. Είμαι σχετικά ικανοποιημένος απ' όσα έχω δει ως τώρα. Δε βλέπω κάποια παθογένεια στο νέο μονοθέσιο. Σίγουρα η λίστα προβλημάτων είναι μεγάλη όπως σε κάθε νέο μονοθέσιο, αλλά είμαστε σε θέση να τα αντιμετωπίζουμε. Το πιο σημαντικό είναι να ελαχιστοποιήσουμε τα λάθη. Για παράδειγμα είναι σημαντικό να δούμε αν επιτυγχάνεται σωστά η ψύξη του μονοθεσίου. Υπάρχουν πολλά διαφορετικά υγρά προς ψύξη και είναι τρομερά σημαντικό να επαρκεί η ροή αέρα".



O Τζέιμς Άλισον, τεχνικός διευθυντής σασί της Ferrari, αριστερά, ο Νικόλας Τομπάζης, επικεφαλής σχεδιασμού στο μέσο και ο Πατ Φράι, διευθυντής μηχανολογίας της Ferrari παρακολουθούν σήμερα στα πιτ της Χερέθ την προσπάθεια του Ράικονεν.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

Δείτε Επίσης