Με αφορμή τα 20 χρόνια λειτουργείας του Ξενώνα Προσωρινής Διαμονής, η Εταιρία Προστασίας Σπαστικών/ Πόρτα Ανοιχτή βράβευσε την bwin για την πολύπλευρη στήριξη της.
Ποιος είναι ο Mate Rimac;
Η ζωή, η ιστορία, τα όνειρα και τα αυτοκίνητα του Mate Rimac, ο οποίος δημιουργεί ηλεκτρικά hypercars 2.000 ίππων και θα αναλάβει επίσης τις Bugatti του μέλλοντος…
Μερικοί τον έχουν συγκρίνει ακόμη και με τους Elon Musk και Nikola Tesla. Αυτές είναι μερικές από τις λέξεις που χρησιμοποιήθηκαν για να περιγράψουν τον Mate Rimac, τον 33χρονο Βόσνιο-Κροάτη, ο οποίος ίδρυσε τη Rimac Automobili το 2009 και τώρα βρέθηκε να ηγείται της νέας κοινοπραξίας Bugatti-Rimac μαζί με την Porsche.
Γεννημένος στη Βοσνία-Ερζεγοβίνη το 1988, μετακόμισε με την οικογένειά του στη Γερμανία όταν ήταν τριών ετών και μετά επέστρεψε πίσω προκειμένου να εγκατασταθεί στην Κροατία.
Εκεί, ολοκλήρωσε τις σπουδές του και εγγράφηκε στο Πανεπιστήμιο VERN στο Ζάγκρεμπ. Πριν από τα 18 του, ο Mate κέρδισε αρκετούς διεθνείς διαγωνισμούς καινοτομίας και τεχνικής ανάπτυξης σε Γερμανία, Νότια Κορέα και Κροατία. Ένα από τα πρώτα διπλώματα ευρεσιτεχνίας που απέσπασε ήταν το “iGlove”, ένα ψηφιακό γάντι που θα μπορούσε να αντικαταστήσει το ποντίκι και το πληκτρολόγιο. Αυτό ήταν φυσικά πολύ πριν από τις οθόνες αφής.
Το πάθος του για τα αυτοκίνητα και τους αγώνες τον οδήγησε να αγοράσει μια παλιά BMW 323i του 1984 (E30) το 2006 και να συμμετάσχει σε τοπικούς αγώνες. Ο κινητήρας έσπασε σχεδόν αμέσως και αυτό οδήγησε τον Mate να χρησιμοποιήσει έναν ηλεκτροκινητήρα 600 ίππων προκειμένου να δημιουργήσει ένα από τα πρώτα αγωνιστικά EV, το Rimac e-M3. Το ίδιο αποτέλεσε επίσης πεδίο δοκιμών και εξέλιξης για το πρώτο του supercar.
Στην αρχή, τα αποτελέσματα δεν ήταν τόσο καλά, αλλά το 2010 κέρδισε τον πρώτο του αγώνα ενάντια σε βενζινοκίνητα αυτοκίνητα με τη μοναδική ηλεκτρική BMW που αναγνωρίστηκε από τη FIA και το Guinness Book of Records το 2011. Εν τω μεταξύ, η εταιρεία του Rimac Automobili, η οποία μέχρι το 2010 αποτελούνταν μόνο από τον Mate και τον σχεδιαστή Adriano Mudri, άρχισε να εργάζεται για την κατασκευή του πρώτου ηλεκτρικού supercar.
Με αρχική χρηματοδότηση από μέλη της βασιλικής οικογένειας των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, το Rimac Concept_One έκανε το ντεμπούτο του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 2011 με αρχική ισχύ 1.088 ίππους. Η ισχύς θα σκαρφαλώσει αργότερα στους 1.224 ίππους στην τελική έκδοση.
Η παραγωγή του Concept_One σταμάτησε με μόλις οκτώ αυτοκίνητα, αλλά ο Mate και η ομάδα του ετοιμάζονται τώρα να ξεκινήσουν την κατασκευή του πρόσφατα αποκαλυφθέντος Rimac Nevera, του δεύτερου ηλεκτρικού supercar, το οποίο αποδίδει 1.940 ίππους και ξεπερνά τα 412 km/h τελικής ταχύτητας. Η παραγωγή του Nevera θα περιοριστεί σε μόλις 150 μονάδες.
Επιστρέφοντας στη φιλοσοφία ζωής του Mate Rimac, ανακαλύψαμε ότι η παραγωγή ηλεκτρικών supercars και hypercars δεν είναι ο πιο σημαντικός από τους στόχους του.
Όπως είπε σε συνέντευξή του στην Automotive News Europe, το πιο φιλόδοξο έργο του (μαζί με την επόμενη Bugatti) είναι να γίνει ο βασικός προμηθευτής ηλεκτροκίνητων συστημάτων για όλους τους μεγάλους κατασκευαστές, ειδικά εκείνους που θέλουν να εξελίξουν νέο υψηλής απόδοσης EV.
Προς το παρόν, η Rimac Automobili είναι μια εταιρεία με σχεδόν 1.000 υπαλλήλους και εκτιμώμενη αξία 795 εκατομμύρια ευρώ, με έδρα στη Sveta Nedelja, κοντά στο Ζάγκρεμπ της Κροατίας. Η ιδιοκτησία της διαιρείται ως εξής:
Mate Rimac (37%)
Porsche (24%)
Hyundai (12%)
Άλλοι επενδυτές (27%)
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr