Ζήστε τη μαγεία των Χριστουγέννων στο νέο Flagship Store της Toys-Shop στην Αριστοτέλους
Τι είδαμε στα άδυτα του Netflix
Τι είδαμε στα άδυτα του Netflix
Σε ποια χώρα βλέπουν κρυφά το «Narcos»; - Με την επιτυχία ποιου σίριαλ απόρησαν ακόμα και οι άνθρωποί του - Γιατί βρίσκονται σε ανταγωνισμό με το… φεγγάρι; - Ποια ευρωπαϊκή χώρα σήκωσε μπαϊράκι γιατί δεν άντεχε τη μεταγλώττιση; - Θα γυριστεί original παραγωγή στην Ελλάδα; - Ταξιδέψαμε στα δύο αρχηγεία του Netflix, ρωτήσαμε το big boss Ριντ Χέιστινγκς και μας απάντησε με χιούμορ σε όλα
Τα γραφεία του άνοιξε για πρώτη φορά σε δημοσιογράφους από όλο τον κόσμο το Netflix. Σε ένα event που πραγματοποιήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα, η εταιρεία που αυτή τη στιγμή αποτελεί τον «βασιλιά του streaming», με παρουσία σε όλο τον πλανήτη, προσκάλεσε ΜΜΕ από χώρες όπου δραστηριοποιείται για να δουν εκ των έσω πώς λειτουργεί αλλά και για να γνωρίσουν την πρότασή τους περί προσωποποιημένης ψυχαγωγίας, προσαρμοσμένης στις επιλογές και το πρόγραμμα του χρήστη, χωρίς διαφημιστικά διαλείμματα, με πρόσβαση όχι μόνο στο Χόλιγουντ αλλά σε παραγωγές από κάθε γωνιά του πλανήτη.
Το μόνο ελληνικό Μέσο που βρέθηκε στα γραφεία σε Λος Αντζελες και Λος Γκάτος ήταν το «ΘΕΜΑ», το οποίο μίλησε όχι μόνο με τους ανθρώπους που βρίσκονται πίσω από τις εκπληκτικές σειρές που και στην Ελλάδα έχουν γίνει πολύ διάσημες, αλλά και με τον ίδιο τον CEO της εταιρείας και έναν από τους πιο επιτυχημένους επιχειρηματίες στον κόσμο, τον Ριντ Χέιστινγκς.
Ο Mr Netflix Ριντ Χέιστινγκς ενημερώνει δημοσιογράφους από όλο τον κόσμο
Ενα από τα χαρακτηριστικά που έχουν εκτοξεύσει το Netflix σε δημοφιλία είναι ότι γυρίζει δικό του πρωτότυπο περιεχόμενο (σίριαλ, ταινίες, ντοκιμαντέρ), ενώ το στοίχημα στο οποίο πόνταρε και του έφερε απροσδόκητα αποτελέσματα ήταν το γύρισμα ξένων παραγωγών. Οταν, για παράδειγμα, αποφάσισαν να επενδύσουν στο γερμανικό σίριαλ «Dark», γνώριζαν ότι έχουν ένα πολύ καλό υλικό στα χέρια τους και ήλπιζαν να πάει καλά και εκτός Γερμανίας. Οταν τελικά η σειρά ανέβηκε για streaming, η επιτυχία ήταν σαρωτική. Εγινε talk of the... town σε όλο τον πλανήτη, με το 90% των τηλεθεατών του να είναι εκτός Γερμανίας, ποσοστό που έκανε ακόμα και τους ανθρώπους του Netflix να απορήσουν. Αντίστοιχα πολύ καλές επιδόσεις κατέγραψαν το βραζιλιάνικο σίριαλ «3%», το ιταλικό «Suburra» η ινδική ταινία «Love Per Square Foot» και πολλά άλλα.
Υπάρχουν άραγε σχέδια και για ελληνική παραγωγή; Απευθύναμε το ερώτημα στον πλέον αρμόδιο, τον ισχυρό άντρα του Netflix Ριντ Χέιστινγκς. «Η αλήθεια είναι πως στην Ελλάδα ήρθαμε σχετικά πρόσφατα. Θα μας άρεσε να δουλέψουμε στη χώρα σας και να κάνουμε ορίτζιναλ παραγωγές, καθώς ειδικά σε ό,τι έχει να κάνει με τοποθεσίες και μέρη για γυρίσματα η Ελλάδα είναι μοναδική». Αστειευόμενος μάλιστα πρόσθεσε (δείχνοντας ότι παρακολουθεί και την επικαιρότητα): «Αν σκεφτείτε ότι κάνουμε original περιεχόμενο στην Τουρκία, τότε μάλλον κάτι θα πρέπει να κάνουμε και στην Ελλάδα!».
Η είσοδος των γραφείων στο Λος Γκάτος
Η αλήθεια είναι ότι το Netflix ήδη ολοκληρώνει τα γυρίσματα του πρώτου σίριαλ στη γειτονική χώρα. Πρόκειται για μία σειρά φαντασίας γυρισμένη στην Κωνσταντινούπολη, με σούπερ ήρωες, αρχαία τάγματα και όμορφους πρωταγωνιστές που θα βγει στις οθόνες στο τέλος του 2018. Οπως υπογράμμισε και ο Chief Product officer, Γκρεγκ Πίτερς: «Η αλήθεια είναι πως μόλις τώρα ξεκινάμε. Εχουμε εμμονή με το να ανακαλύπτουμε καλό περιεχόμενο και ιστορίες από κάθε γωνιά του πλανήτη».
Πράγματι τους τελευταίους μήνες το Netflix έχει καταγράψει παγκοσμίως μια τρελή κούρσα, φέρνοντας επανάσταση στον τρόπο που ψυχαγωγούμαστε και αναδεικνύοντας το streaming σε κυρίαρχο όσον αφορά τη διασκέδαση. Οι συνδρομητές του αγγίζουν τα 118 εκατομμύρια σε 190 χώρες σε όλο τον κόσμο (εκτός Κίνας, Βόρειας Κορέας, Συρίας και Κριμαίας) και η χρηματιστηριακή του αξία στη Wall Street ξεπερνάει τα 100 δισ. δολάρια, καταγράφοντας τις καλύτερες επιδόσεις της τελευταίας δεκαετίας. Κάθε μέρα οι συνδρομητές παρακολουθούν κατά μέσο όρο 140 εκατομμύρια ώρες περιεχομένου. Το απόλυτο ρεκόρ καταγράφηκε φέτος την Κυριακή 7 Ιανουαρίου, όταν οι χρήστες παρακολούθησαν 350 εκατομμύρια ώρες περιεχομένου, αριθμός που αντιστοιχεί σε 40.309 χρόνια!
Η είσοδος των γραφείων στο Λος Γκάτος
Το μόνο ελληνικό Μέσο που βρέθηκε στα γραφεία σε Λος Αντζελες και Λος Γκάτος ήταν το «ΘΕΜΑ», το οποίο μίλησε όχι μόνο με τους ανθρώπους που βρίσκονται πίσω από τις εκπληκτικές σειρές που και στην Ελλάδα έχουν γίνει πολύ διάσημες, αλλά και με τον ίδιο τον CEO της εταιρείας και έναν από τους πιο επιτυχημένους επιχειρηματίες στον κόσμο, τον Ριντ Χέιστινγκς.
Ο Mr Netflix Ριντ Χέιστινγκς ενημερώνει δημοσιογράφους από όλο τον κόσμο
Ενα από τα χαρακτηριστικά που έχουν εκτοξεύσει το Netflix σε δημοφιλία είναι ότι γυρίζει δικό του πρωτότυπο περιεχόμενο (σίριαλ, ταινίες, ντοκιμαντέρ), ενώ το στοίχημα στο οποίο πόνταρε και του έφερε απροσδόκητα αποτελέσματα ήταν το γύρισμα ξένων παραγωγών. Οταν, για παράδειγμα, αποφάσισαν να επενδύσουν στο γερμανικό σίριαλ «Dark», γνώριζαν ότι έχουν ένα πολύ καλό υλικό στα χέρια τους και ήλπιζαν να πάει καλά και εκτός Γερμανίας. Οταν τελικά η σειρά ανέβηκε για streaming, η επιτυχία ήταν σαρωτική. Εγινε talk of the... town σε όλο τον πλανήτη, με το 90% των τηλεθεατών του να είναι εκτός Γερμανίας, ποσοστό που έκανε ακόμα και τους ανθρώπους του Netflix να απορήσουν. Αντίστοιχα πολύ καλές επιδόσεις κατέγραψαν το βραζιλιάνικο σίριαλ «3%», το ιταλικό «Suburra» η ινδική ταινία «Love Per Square Foot» και πολλά άλλα.
Υπάρχουν άραγε σχέδια και για ελληνική παραγωγή; Απευθύναμε το ερώτημα στον πλέον αρμόδιο, τον ισχυρό άντρα του Netflix Ριντ Χέιστινγκς. «Η αλήθεια είναι πως στην Ελλάδα ήρθαμε σχετικά πρόσφατα. Θα μας άρεσε να δουλέψουμε στη χώρα σας και να κάνουμε ορίτζιναλ παραγωγές, καθώς ειδικά σε ό,τι έχει να κάνει με τοποθεσίες και μέρη για γυρίσματα η Ελλάδα είναι μοναδική». Αστειευόμενος μάλιστα πρόσθεσε (δείχνοντας ότι παρακολουθεί και την επικαιρότητα): «Αν σκεφτείτε ότι κάνουμε original περιεχόμενο στην Τουρκία, τότε μάλλον κάτι θα πρέπει να κάνουμε και στην Ελλάδα!».
Η είσοδος των γραφείων στο Λος Γκάτος
Η αλήθεια είναι ότι το Netflix ήδη ολοκληρώνει τα γυρίσματα του πρώτου σίριαλ στη γειτονική χώρα. Πρόκειται για μία σειρά φαντασίας γυρισμένη στην Κωνσταντινούπολη, με σούπερ ήρωες, αρχαία τάγματα και όμορφους πρωταγωνιστές που θα βγει στις οθόνες στο τέλος του 2018. Οπως υπογράμμισε και ο Chief Product officer, Γκρεγκ Πίτερς: «Η αλήθεια είναι πως μόλις τώρα ξεκινάμε. Εχουμε εμμονή με το να ανακαλύπτουμε καλό περιεχόμενο και ιστορίες από κάθε γωνιά του πλανήτη».
Πράγματι τους τελευταίους μήνες το Netflix έχει καταγράψει παγκοσμίως μια τρελή κούρσα, φέρνοντας επανάσταση στον τρόπο που ψυχαγωγούμαστε και αναδεικνύοντας το streaming σε κυρίαρχο όσον αφορά τη διασκέδαση. Οι συνδρομητές του αγγίζουν τα 118 εκατομμύρια σε 190 χώρες σε όλο τον κόσμο (εκτός Κίνας, Βόρειας Κορέας, Συρίας και Κριμαίας) και η χρηματιστηριακή του αξία στη Wall Street ξεπερνάει τα 100 δισ. δολάρια, καταγράφοντας τις καλύτερες επιδόσεις της τελευταίας δεκαετίας. Κάθε μέρα οι συνδρομητές παρακολουθούν κατά μέσο όρο 140 εκατομμύρια ώρες περιεχομένου. Το απόλυτο ρεκόρ καταγράφηκε φέτος την Κυριακή 7 Ιανουαρίου, όταν οι χρήστες παρακολούθησαν 350 εκατομμύρια ώρες περιεχομένου, αριθμός που αντιστοιχεί σε 40.309 χρόνια!
Η είσοδος των γραφείων στο Λος Γκάτος
Τα σίριαλ που αγαπήσαμε
Η αρχή έγινε με το «House of Cards» και τον Κέβιν Σπέισι στον ρόλο του Φρανκ Αντεργουντ, που έκανε ευρύτερα γνωστό το Netflix, αλλά συνεχίστηκε με το «Narcos», το «Black Mirror», τη συνεργασία με τη Μarvel και τα σίριαλ με ήρωες όπως ο Flash και η Jessica Jones αλλά και τα πολύ επιτυχημένα «The Crown», «Stranger Things» και «13 Reasons Why». Πλέον έχουν original περιεχόμενο από 100 χώρες! Είναι πραγματικά εντυπωσιακό πώς μια εταιρεία που ξεκίνησε να πουλάει DVD μέσω email αντιλήφθηκε εγκαίρως τη δυναμική του streaming και επενδύοντας στο πάντρεμα δυνατού περιεχομένου και υπερσύγχρονης τεχνολογίας έφτασε να ξοδεύει εκατομμύρια σε δικές της παραγωγές και να εγκαινιάζει μια νέα εποχή στον τομέα της ψυχαγωγίας. Εν ολίγοις, το Netflix πάντρεψε τo Χόλιγουντ με τη Silicon Valley και ο γάμος έφερε πολλούς καρπούς...Πώς βλέπουμε Netflix
«Παλιά είχαμε ένα σωρό κανάλια, κι όμως συνέχεια παραπονιόμασταν ότι δεν έχουμε τι να δούμε. Σήμερα η ψυχαγωγία μας είναι on demand», εξηγεί στο «Θέμα» ο ισχυρός άντρας του Netflix. Πράγματι, όποιος είναι συνδρομητής γνωρίζει ότι μπορεί να βλέπει την αγαπημένη του σειρά από το κινητό, την τηλεόραση, το tablet, τον υπολογιστή, ή οποιαδήποτε συσκευή διαθέτει, χωρίς διαφημιστικά διαλείμματα την ώρα που θέλει και για όσο θέλει. Αν βαρεθεί σταματάει, αν του αρέσει μπορεί να δει μια ολόκληρη σειρά μέσα σε λίγα 24ωρα (το λεγόμενο binge watching). Και μάλιστα πλέον έχοντας τεράστια ποικιλία σε περιεχόμενο, ακόμα και πρωτότυπο, με σειρές του Netflix που σαρώνουν σε τηλεθέαση, και δεν προέρχονται μόνο από ΗΠΑ αλλά από κάθε γωνιά του πλανήτη. «Είναι επίσης σημαντικό ότι το λανσάρισμα μιας σειράς γίνεται πάντα μαζί, την ίδια ώρα, ώστε να μπορείς να σχολιάσεις ένα σίριαλ με τον ξάδερφό σου στην Αυστραλία ή με τους φίλους σου στη Γερμανία», όπως δήλωσε στο «ΘΕΜΑ» η διευθύντρια International Dubbing Ντενίζ Κρίγκερ. Οσον αφορά τις εγγραφές, το 25% γίνεται από τηλεόραση, το 40% από υπολογιστή και το 30% από κινητό, ενώ για την παρακολούθηση του περιεχομένου το 70% προτιμά την τηλεόραση, το 15% τον υπολογιστή και το 10% το κινητό.Τα... nerds έχουν τον δικό τους χώρο στο Netflix
Ο ανταγωνισμός με το Φεγγάρι
Στο Netflix συνηθίζουν να λένε ότι ο μόνος ανταγωνιστής είναι ο εαυτός τους και ότι προσπαθούν πάντα να βάζουν τον πήχη πιο ψηλά. Η αλήθεια, όμως, είναι ότι υπάρχουν ανταγωνιστές που στο παρελθόν τους έχουν εκνευρίσει αρκετά αναγκάζοντας την πανέξυπνη ομάδα των social media να κάνει μία επική ανάρτηση. Συγκεκριμένα, στις 22 Αυγούστου το streaming μειώθηκε κατά 10% και ο λόγος ήταν ότι ο κόσμος είχε βγει έξω να δει την έκλειψη Σελήνης. Ετσι λίγο μετά βγήκε στο Twitter το εξής tweet: «Ε, αναρωτιόμασταν γιατί 10% από εσάς επέλεξε να παρακολουθήσει έναν γιγαντιαίο βράχο να καλύπτει μία γιγαντιαία σφαίρα αερίων όταν ΕΓΩ ΗΜΟΥΝ ΠΑΝΤΑ ΕΚΕΙ ΓΙΑ ΕΣΑΣ!».
Ποια ευρωπαϊκή χώρα μισεί τη μεταγλώττιση
Η αλήθεια είναι ότι και στην Ελλάδα είμαστε πολύ πιο εξοικειωμένοι με τους υπότιτλους παρά με τη μεταγλώττιση, υπάρχει ωστόσο μια ευρωπαϊκή χώρα που δεν αντέχει τίποτε από τα δύο. Πρόκειται για την Πολωνία, που έχει συνηθίσει στο lektoring, έναν δύσκολο (για τους μη μυημένους) ίσως και αστείο τρόπο μετάφρασης: παίζει το σίριαλ και ακούγονται χαμηλά οι φωνές των ηθοποιών στη γλώσσα τους, την ώρα που από πάνω ακούγεται ένας εκφωνητής να μεταφράζει (περίπου όπως γίνεται η μετάφραση στο ραδιόφωνο). Το Netflix προτού μπει στη συγκεκριμένη αγορά πραγματοποίησε έρευνες μέσω ερωτηματολογίων και οι Πολωνοί απάντησαν ότι ήθελαν lektoring. Οι υπεύθυνοι αρχικά έκριναν ότι το dubbing θα ήταν καλύτερο, ωστόσο προτού πάρουν τις τελικές αποφάσεις πήγαν στη χώρα και δημιούργησαν ομάδες βάζοντας τους συμμετέχοντες να δουν με μεταγλώττιση για να τσεκάρουν αντιδράσεις. Οι Πολωνοί βρήκαν τόσο γελοίο το θέαμα και τον ήχο του dubbing που δεν άφησαν καμία επιλογή στην εταιρεία και έτσι είναι η μοναδική χώρα όπου η εταιρεία προχώρησε με τη λύση του lektoring.
Μηχάνημα με είδη τεχνολογίας, αλλά πάντα δωρεάν για τους υπαλλήλους
Παιδιά και γονείς
Το Netflix έχει πολύ περιεχόμενο και για τα παιδιά. Μάλιστα το τελευταίο διάστημα το εμπλουτίζει με διαδραστικές σειρές, στις οποίες ο μικρός τηλεθεατής μπορεί να επιλέξει τη συνέχεια της υπόθεσης που παρακολουθεί και να παρέμβει στις εξελίξεις. Η ομάδα που ασχολείται με τα παιδιά και τις οικογένειες έχει διαπιστώσει πολλές διαφορές, όπως ότι στα παιδιά αρέσει να βλέπουν τα ίδια και τα ίδια, κάτι που αντιθέτως σπάνια θα κάνουν οι ενήλικοι. Επίσης οι γονείς είναι πολύ διαφορετικοί ως προς τον έλεγχο που ασκούν στα παιδιά τους. Οι Αμερικανοί προτιμούν να τα αφήνουν ελεύθερα να κάνουν ό,τι θέλουν, οι Μεξικανοί είναι φίλοι με τα παιδιά τους και συζητάνε μαζί τις προτιμήσεις τους, ενώ οι πιο αυστηροί είναι οι Ινδοί και οι Βρετανοί που θέλουν το περιεχόμενο των προγραμμάτων να είναι εκπαιδευτικό και να έχει πάντα να προσφέρει κάτι παραπάνω στον τηλεθεατή. Επίσης, αναλόγως της χώρας υπάρχει τελείως διαφορετική εικόνα ως προς το τι είναι κατάλληλο για ανηλίκους. Για παράδειγμα, στην Κολομβία η σειρά «Narcos» αποτελεί οικογενειακό σίριαλ που το παρακολουθούν όλοι μαζί, ενώ στην Ιαπωνία οι νέοι το βλέπουν στο κινητό τους τις μεταμεσονύκτιες ώρες, γεγονός που δείχνει ότι είναι πολύ πιθανό να το κάνουν κρυφά από τους γονείς τους.
Σκοτώνουν την πειρατεία
Ενα ακόμη εντυπωσιακό στοιχείο το οποίο έχουν παρατηρήσει στο Netflix είναι ότι στις χώρες που τα πάνε καλά έχει καταπολεμηθεί το φαινόμενο της πειρατείας. Για παράδειγμα, στην Ευρώπη, μία από τις χώρες όπου καταγράφονται πολύ υψηλά ποσοστά πειρατείας είναι η Ολλανδία. Από τη μέρα που εμφανίστηκε εκεί το Netflix και όσο τα ποσοστά του αυξάνονται τόσο παρατηρείται να πέφτουν τα ποσοστά του BitTorrent. Αντιστοίχως και σε άλλες χώρες έχει παρατηρηθεί ότι οι χρήστες προτιμούν την ευκολία της έτοιμης πλατφόρμας παρά τη διαδικασία του παράνομου κατεβάσματος.
Η διευθύντρια Enginnering Καταρίνα Προμπστ και το διάσημο tweet για το Φεγγάρι
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα