Η Coca-Cola ταυτίζεται διαχρονικά με τα Χριστούγεννα και τις εορτές του νέου έτους και το κάνει πάντοτε μοναδικά. Φέτος το κάνει ακόμη καλύτερα, πραγματοποιώντας με το κατακόκκινο φορτηγό το μεγαλύτερο χριστουγεννιάτικο tour που έγινε ποτέ στην Ελλάδα και μας προσκαλεί να φέρουμε τη μαγεία... στο χωριό μας!
Ολιβιέ Ντασό: Ποιος ήταν ο πολυτάλαντος κροίσος τον οποίο θρηνεί η Γαλλία
Ολιβιέ Ντασό: Ποιος ήταν ο πολυτάλαντος κροίσος τον οποίο θρηνεί η Γαλλία
Ο εγγονός του ιδρυτή της Dassault Aviation, ήταν επίσης πολιτικός, εικαστικός καλλιτέχνης, φωτογράφος, μουσικός, καθώς και πιλότος και μηχανολόγος αεροσκαφών, που κατείχε μάλιστα παγκόσμια ρεκόρ ταχύτητας
UPD:
13
ΣΧΟΛΙΑ
Μια προσωπικότητα σχεδόν αναγεννησιακή, με πλήθος ικανοτήτων και χαρισμάτων, ο Ολιβιέ Ντασό φαίνεται ότι τα είχε όλα -εκτός από την τύχη να αποφύγει τον αιφνίδιο και (σχετικά) πρόωρο θάνατο σε δυστύχημα με ελικόπτερο.
Εκτός από δισεκατομμυριούχος και στέλεχος της ανώτατης διοίκησης του Ομίλου Ντασό (o ακριβής τίτλος του ήταν Πρόεδρος του Εποπτικού Συμβουλίου Ομίλου Μαρσέλ Ντασό), ο Ολιβιέ ήταν επίσης πολιτικός, εικαστικός καλλιτέχνης, φωτογράφος, μουσικός, κάτοχος παγκόσμιων ρεκόρ ταχύτητας με αεροσκάφη, καθώς ήταν πιλότος και μηχανολόγος αεροσκαφών. Επιπλέον είχε κάνει ανώτερες σπουδές στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές καθώς και στα μαθηματικά, ειδικά στην εφαρμογή τους για τη λήψη αποφάσεων (Decision making).
Σε ό,τι αφορά στην προσωπική του ζωή, εκτός από τη φήμη του playboy, είχε κάνει δύο γάμους και ήταν πατέρας τριών παιδιών, της 31χρονης ηθοποιού Ελένα, του Ρεμί (26) και του Τομά (10).
Το να σημειωθεί ότι ο Ολιβιέ Ντασό ήταν εκ γενετής προνομιούχος, ίσως δεν αρκεί για να αποδώσει το πραγματικό μέγεθος της ισχύος και του πλούτου της δυναστείας στην οποίαν ανήκε. Ήταν γιος του Σερζ Ντασό και της Νικόλ Ραφέλ, κυρίως όμως ήταν εγγονός του ιδρυτή της φερώνυμης βιομηχανίας αεροσκαφών, του Μαρσέλ Ντασό. Ο Ολιβιέ είχε άλλα τρία αδέλφια, όταν όμως το 1986 απεβίωσε ο γενάρχης Μαρσέλ, ο Σερζ Ντασό ανέθεσε στον Ολιβιέ τις κυριότερες θέσεις ευθύνης στον οικογενειακό όμιλο, ο οποίος είχε εξελιχθεί πλέον σε μια αυτοκρατορία.
Ομολογουμένως, με το βιογραφικό του Ολιβιέ, ο Σερζ Ντασό πολύ δύσκολα θα έβρισκε καλύτερον από τον ίδιο του το γιο για να αναλάβει τα ηνία της εταιρείας. Ο Ολιβιέ κατ' αρχάς ανέλαβε καθήκοντα αναπληρωτή διευθυντή στη θυγατρική Europe Falcon Service και κατόπιν επικεφαλής στρατηγικού σχεδιασμού των επιβατηγών αεροσκαφών της Ντασό.
Ωστόσο, η μεγάλη αγωνία του Σερζ Ντασό ήταν ότι ο Ολιβιέ θα εγκατέλειπε τη διοίκηση του Ομίλου για χάρη της πολιτικής. Πατέρας και γιος είχαν συγκρουστεί επανειλημμένως, καθώς ο Ολιβιέ ήταν αποφασισμένος να κάνει πολιτική καριέρα παράλληλα με την εμπλοκή του στο Groupe Dassault -ή και χωρίς αυτήν, αν χρειαζόταν.
Ενάντια στην πατρική βούληση, ο Ολιβιέ έκανε τα πρώτα του βήματα στο δημόσιο στίβο ως δημοτικός σύμβουλος στο Παρίσι (από το 1977 έως το 1989). Παράλληλα, το 1988 έθεσε υποψηφιότητα και εξελέγη ως βουλευτής στη Γαλλική Εθνοσυνέλευση, εκπροσωπώντας την επαρχία Ουάζ, η οποία βρίσκεται στο βόρειο τμήμα της χώρας.
Από το 1988 ο Ολιβιέ Ντασό επανεξελέγη το 1993, το 2002, το 2007, το 2012 και το 2017, πάντα με συντηρητικές -έως και ντεγκολικων- καταβολών παρατάξεις. Από το 2015, όταν ο Νικολά Σαρκοζί ίδρυσε τους Γάλλους Ρεπουμπλικανούς, ο Ολιβιέ Ντασό βρήκε εκεί πολιτική στέγη.
Εκτός από δισεκατομμυριούχος και στέλεχος της ανώτατης διοίκησης του Ομίλου Ντασό (o ακριβής τίτλος του ήταν Πρόεδρος του Εποπτικού Συμβουλίου Ομίλου Μαρσέλ Ντασό), ο Ολιβιέ ήταν επίσης πολιτικός, εικαστικός καλλιτέχνης, φωτογράφος, μουσικός, κάτοχος παγκόσμιων ρεκόρ ταχύτητας με αεροσκάφη, καθώς ήταν πιλότος και μηχανολόγος αεροσκαφών. Επιπλέον είχε κάνει ανώτερες σπουδές στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές καθώς και στα μαθηματικά, ειδικά στην εφαρμογή τους για τη λήψη αποφάσεων (Decision making).
Σε ό,τι αφορά στην προσωπική του ζωή, εκτός από τη φήμη του playboy, είχε κάνει δύο γάμους και ήταν πατέρας τριών παιδιών, της 31χρονης ηθοποιού Ελένα, του Ρεμί (26) και του Τομά (10).
Το να σημειωθεί ότι ο Ολιβιέ Ντασό ήταν εκ γενετής προνομιούχος, ίσως δεν αρκεί για να αποδώσει το πραγματικό μέγεθος της ισχύος και του πλούτου της δυναστείας στην οποίαν ανήκε. Ήταν γιος του Σερζ Ντασό και της Νικόλ Ραφέλ, κυρίως όμως ήταν εγγονός του ιδρυτή της φερώνυμης βιομηχανίας αεροσκαφών, του Μαρσέλ Ντασό. Ο Ολιβιέ είχε άλλα τρία αδέλφια, όταν όμως το 1986 απεβίωσε ο γενάρχης Μαρσέλ, ο Σερζ Ντασό ανέθεσε στον Ολιβιέ τις κυριότερες θέσεις ευθύνης στον οικογενειακό όμιλο, ο οποίος είχε εξελιχθεί πλέον σε μια αυτοκρατορία.
Ομολογουμένως, με το βιογραφικό του Ολιβιέ, ο Σερζ Ντασό πολύ δύσκολα θα έβρισκε καλύτερον από τον ίδιο του το γιο για να αναλάβει τα ηνία της εταιρείας. Ο Ολιβιέ κατ' αρχάς ανέλαβε καθήκοντα αναπληρωτή διευθυντή στη θυγατρική Europe Falcon Service και κατόπιν επικεφαλής στρατηγικού σχεδιασμού των επιβατηγών αεροσκαφών της Ντασό.
Ωστόσο, η μεγάλη αγωνία του Σερζ Ντασό ήταν ότι ο Ολιβιέ θα εγκατέλειπε τη διοίκηση του Ομίλου για χάρη της πολιτικής. Πατέρας και γιος είχαν συγκρουστεί επανειλημμένως, καθώς ο Ολιβιέ ήταν αποφασισμένος να κάνει πολιτική καριέρα παράλληλα με την εμπλοκή του στο Groupe Dassault -ή και χωρίς αυτήν, αν χρειαζόταν.
Ενάντια στην πατρική βούληση, ο Ολιβιέ έκανε τα πρώτα του βήματα στο δημόσιο στίβο ως δημοτικός σύμβουλος στο Παρίσι (από το 1977 έως το 1989). Παράλληλα, το 1988 έθεσε υποψηφιότητα και εξελέγη ως βουλευτής στη Γαλλική Εθνοσυνέλευση, εκπροσωπώντας την επαρχία Ουάζ, η οποία βρίσκεται στο βόρειο τμήμα της χώρας.
Από το 1988 ο Ολιβιέ Ντασό επανεξελέγη το 1993, το 2002, το 2007, το 2012 και το 2017, πάντα με συντηρητικές -έως και ντεγκολικων- καταβολών παρατάξεις. Από το 2015, όταν ο Νικολά Σαρκοζί ίδρυσε τους Γάλλους Ρεπουμπλικανούς, ο Ολιβιέ Ντασό βρήκε εκεί πολιτική στέγη.
Η ενασχόληση του Ολιβιέ με την πολιτική προέκυψε, ως έναν βαθμό τουλάχιστον, από τη φιλοδοξία του να αναμετρηθεί με την προσωπικότητα των προγόνων του, καθώς τόσο ο παππούς όσο και ο πατέρας του είχαν αναμιχθεί ενεργά στα κοινά.
Υπό την ιδιότητά του ως μέλους της Εθνοσυνέλευσης, ο Ολιβιέ Ντασό ασχολήθηκε με την κρατική χρηματοδότηση του πολιτισμού, το εξωτερικό εμπόριο, ενώ εκπροσώπησε τη Γαλλία σε πλήθος επιτροπών φιλίας με χώρες όπως το Μονακό, το Κατάρ, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, τη Σαουδική Αραβία κ.α.
Μεταξύ των άλλων, πολυσχιδών ενασχολήσεών του, ο Ολιβιέ Ντασό συνέθεσε τον ύμνο της Γαλλικής Εθνοσυνέλευσης.
Μετά από το θάνατο του πατέρα του, ο Ολιβιέ Ντασό κληρονόμησε το μερίδιο που του αναλογούσε σε έναν αχανή επιχειρηματικό όμιλο, στον οποίον ανήκουν βιομηχανίες αεροσκαφών όλων των τύπων, αμπελώνες και οινοποιία, καθώς και μία από τις εμβληματικές γαλλικές εφημερίδες, η Le Figaro.
Λόγω της πρόσφατης προμήθειας των μαχητικών αεροσκαφών Rafale, το όνομα «Dassault» έγινε εσχάτως ιδιαίτερα οικείο στους Έλληνες. Και, όπως περιέγραφε σχετικό άρθρο του Βασίλη Δαλιάνη στο Πρώτο ΘΕΜΑ, οι Ντασό είχαν στενό δεσμό με την Ελλάδα.
Aνάμεσα σε πολλές διακρίσεις, ο Ολιβιέ Ντασό είχε χριστεί ως Ιππότης της Λεγεώνας της Τιμής, Αξιωματικός του Εθνικού Τάγματος Διακεκριμένων Πράξεων και Αξιωματικός του Τάγματος των Τεχνών και των Γραμμάτων.
Για το θάνατο του Ολιβιέ Ντασό το απόγευμα της Κυριακής 7 Μαρτίου, ο Πρόεδρος της Γαλλικής Δημοκρατίας, Εμανουέλ Μακρόν έγραψε στο Twitter ότι «ο Ολιβιέ Ντασό αγαπούσε τη Γαλλία. Ήταν ηγετική φυσιογνωμία στον κλάδο της βιομηχανίας, βουλευτής, εκπρόσωπος της περιφέρειάς του, έφεδρος αξιωματικός της Πολεμικής μας Αεροπορίας. Καθ' όλη τη διάρκεια της ζωής του δεν είχε πάψει ποτέ να υπηρετεί και να τιμά την πατρίδα. Ο αιφνίδιος θάνατός του συνεπάγεται μια τεράστια απώλεια. Οι σκέψεις μου αυτή την ώρα είναι με την οικογένεια και τους αγαπημένους του».
Υπό την ιδιότητά του ως μέλους της Εθνοσυνέλευσης, ο Ολιβιέ Ντασό ασχολήθηκε με την κρατική χρηματοδότηση του πολιτισμού, το εξωτερικό εμπόριο, ενώ εκπροσώπησε τη Γαλλία σε πλήθος επιτροπών φιλίας με χώρες όπως το Μονακό, το Κατάρ, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, τη Σαουδική Αραβία κ.α.
Μεταξύ των άλλων, πολυσχιδών ενασχολήσεών του, ο Ολιβιέ Ντασό συνέθεσε τον ύμνο της Γαλλικής Εθνοσυνέλευσης.
Μετά από το θάνατο του πατέρα του, ο Ολιβιέ Ντασό κληρονόμησε το μερίδιο που του αναλογούσε σε έναν αχανή επιχειρηματικό όμιλο, στον οποίον ανήκουν βιομηχανίες αεροσκαφών όλων των τύπων, αμπελώνες και οινοποιία, καθώς και μία από τις εμβληματικές γαλλικές εφημερίδες, η Le Figaro.
Λόγω της πρόσφατης προμήθειας των μαχητικών αεροσκαφών Rafale, το όνομα «Dassault» έγινε εσχάτως ιδιαίτερα οικείο στους Έλληνες. Και, όπως περιέγραφε σχετικό άρθρο του Βασίλη Δαλιάνη στο Πρώτο ΘΕΜΑ, οι Ντασό είχαν στενό δεσμό με την Ελλάδα.
Aνάμεσα σε πολλές διακρίσεις, ο Ολιβιέ Ντασό είχε χριστεί ως Ιππότης της Λεγεώνας της Τιμής, Αξιωματικός του Εθνικού Τάγματος Διακεκριμένων Πράξεων και Αξιωματικός του Τάγματος των Τεχνών και των Γραμμάτων.
Για το θάνατο του Ολιβιέ Ντασό το απόγευμα της Κυριακής 7 Μαρτίου, ο Πρόεδρος της Γαλλικής Δημοκρατίας, Εμανουέλ Μακρόν έγραψε στο Twitter ότι «ο Ολιβιέ Ντασό αγαπούσε τη Γαλλία. Ήταν ηγετική φυσιογνωμία στον κλάδο της βιομηχανίας, βουλευτής, εκπρόσωπος της περιφέρειάς του, έφεδρος αξιωματικός της Πολεμικής μας Αεροπορίας. Καθ' όλη τη διάρκεια της ζωής του δεν είχε πάψει ποτέ να υπηρετεί και να τιμά την πατρίδα. Ο αιφνίδιος θάνατός του συνεπάγεται μια τεράστια απώλεια. Οι σκέψεις μου αυτή την ώρα είναι με την οικογένεια και τους αγαπημένους του».
UPD:
13
ΣΧΟΛΙΑ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα