Τέλος στο «κυνήγι» των εγγράφων: Πλατφόρμα θα συγκεντρώνει τα στοιχεία επικοινωνίας των πολιτών

paperwaork

Από την συγκεκριμένη «τράπεζα πληροφοριών», που σχεδιάζει το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, θα μπορούν να αντλούν στοιχεία δημόσιες υπηρεσίες αλλά και τράπεζες, υπό τη βασική προϋπόθεση ότι ο ίδιος ο πολίτης θα δίνει την έγκρισή του

Τέλος η γραφειοκρατία, αλλά και η ταλαιπωρία, το χάσιμο χρόνου κι ενέργειας για τους πολίτες, οι οποίοι μέχρι σήμερα υποχρεώνονται να προσκομίζουν έγγραφα που τους ζητούνται από τους δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς, όπως τα τραπεζικά ιδρύματα, με τους οποίους συναλλάσσονται.

Ήδη, το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης σχεδιάζει και αναμένεται στους επόμενους μήνες να είναι έτοιμη μια πλατφόρμα (κεντρική βάση δεδομένων), η οποία θα συγκεντρώνει τα στοιχεία επικοινωνίας όλων των πολιτών. Από την συγκεκριμένη «τράπεζα πληροφοριών» μπορεί να αντλούν στοιχεία δημόσιες υπηρεσίες, αλλά και τράπεζες, όποτε κρίνεται αναγκαίο, όπως για περιπτώσεις επικαιροποίησης, υπό την βασική προϋπόθεση ότι ο ίδιος ο πολίτης, είτε είναι φυσικό, είτε νομικό πρόσωπο θα δίνει την έγκρισή του, γραπτή ή ηλεκτρονική συναίνεση. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι δεν θα χρειάζεται ούτε η φυσική του παρουσία, ούτε το «κυνήγι» εγγράφων που του έχουν ζητηθεί.

Όπως δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης για θέματα απλούστευσης διαδικασιών, Γιώργος Γεωργαντάς «ουσιαστικά απλουστεύουμε τη διαδικασία επαλήθευσης-πιστοποίησης της ταυτότητας των φυσικών προσώπων, δίνοντας τη δυνατότητα στα πιστωτικά ιδρύματα, εφόσον φυσικά υπάρχει η εξουσιοδότηση από τον πολίτη, να αντλούν σημαντικά στοιχεία, όπως διεύθυνση επικοινωνίας, τηλέφωνο και e-mail αυτόματα, μέσω του Μητρώου Επικοινωνίας της ΓΓΠΣΔΔ του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Έτσι, εξοικονομούμε πόρους, καταπολεμούμε τη γραφειοκρατία και ενισχύουμε τη διαφάνεια».

Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης αρμόδιος για την ψηφιακή στρατηγική και την προσέλκυση επενδύσεων Γρηγόρης Ζαριφόπουλος τονίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι «πρόκειται για μία καινοτομία που βάζει επιτέλους μία τάξη, μειώνει την γραφειοκρατία και διευκολύνει τους πολίτες. Από εκεί που δηλώναμε σε κάθε υπηρεσία του Δημοσίου την αλλαγή της διεύθυνσης κατοικίας, του τηλεφώνου ή του e-mail μας, πλέον θα το κάνουμε μόνο στο Μητρώο Επικοινωνίας και όλοι οι δημόσιοι φορείς θα αντλούν από αυτό όποια πληροφορία χρειάζονται, όποτε είναι απαραίτητο».

Για διαλειτουργικότητα μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού τομέα κάνει λόγο ο γενικός γραμματέας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (ΓΓΠΣΔΔ), Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος υπογραμμίζοντας ότι «το σχέδιο νομοθετικής διάταξης -KYC θα αποτελέσει την περισσότερο σημαντική δράση διαλειτουργικότητας μεταξύ ιδιωτικού και δημόσιου τομέα σε ό,τι αφορά το πλήθος των εξυπηρετούμενων πολιτών, τα δεδομένα που ανταλλάσσονται και τις ώρες που εξοικονομούνται. Με πλήρη συμμόρφωση με τον κανονισμό για τη προστασία δεδομένων, είναι μια εξαιρετικά σημαντική υλοποίηση για την ΓΓΠΣΔ».


Τι προβλέπεται

Δημιουργείται στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης κεντρική βάση μοναδικής καταχώρησης των στοιχείων επικοινωνίας όλων των πολιτών, όπως η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail), η ταχυδρομική διεύθυνση, ο αριθμός του κινητού τηλεφώνου.

Όπως αναφέρεται στο σχέδιο νόμου, μέσω αυτής της κεντρικής βάσης αποκλειστικά θα ενημερώνονται ηλεκτρονικά τα αντίστοιχα δεδομένα των πληροφοριακών συστημάτων των φορέων του δημόσιου τομέα και του ευρύτερου δημόσιου τομέα. Η καταχώρηση και ενημέρωση των ανωτέρω δεδομένων στην κεντρική βάση πραγματοποιείται μέσω πιστοποιημένης πρόσβαση σε ειδική εφαρμογή με κωδικούς μοναδικής ηλεκτρονικής ταυτοποίησης.

Τα στοιχεία των πολιτών που είναι καταχωρημένα στην πλατφόρμα θα μπορεί να τα αξιοποιεί το Κέντρο Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας ΓΓΠΣΔΔ για την ταυτοποίηση των πολιτών στα μητρώα της δημόσιας διοίκησης, ενώ μπορούν και οι τράπεζες να αντλήσουν πληροφορίες σε περιπτώσεις επικαιροποίησης των στοιχείων των πελατών τους. Αυτό μπορεί να γίνεται όμως μόνο κατόπιν γραπτής ή ηλεκτρονικής ρητής συναίνεσης του πολίτη ώστε να αποφύγει την ταλαιπωρία και το χάσιμο χρόνου και ενέργειας για να προσκομίζει τα απαραίτητα έγγραφα που του ζητάει η τράπεζά του.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΣΧΟΛΙΑ (17)

ένα μπράβο

σε όλους όσοι προσπαθούν να αλλάξουν την μίζερη αριστερή νοοτροπία που έφερε τη χώρα ουραγό της Ευρώπης.

Πότε θα ανοίξει η πλατφόρμα

Για να δηλωθούν τα τετραγωνικά στους δήμους;

Ναι καλα

τωρα θα τα παιρνουν online και θα σου λενε φερτα κιολας σε χαρτι με γνησιο για να διασταυρωσουμε... Πολλα ακουμε απο τη ΝΔ αλλα μεχρι τωρα λιγα πραματα...

Δημοσιος Σφραγιδοκρουστης

ναι καλααααααααα......ΥΓ οι super-auto-ξυστρες εχουν αργησει....για καντε κατι.ΚΕΡΔΑΜΕ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ΞΥΣΤΡΑΣ

Και εμεις οι ΔΥ τι θα απογινουμε δηλαδη; Μια δουλεια ξεραμε, μαλακο ξυσιμο, και θα μας αναγκασουν να την ξεχασουμε; Λιγη συμπονια δεν εχετε παλιοφιλελεδες;

Ts

Ειμαι παιδι δημοσιων υπαλληλων και του χρόνου τελειώνω το ατει ζαμπονοκοπτικης σε ενα χωριο της Λαμιας. Εμενα δεν με ενδιαφερει η πλατφορμ οικονομι η οπως αλλιως λεγεται. Εγω θελω με τους ψηφους του χωριου κ με το χαρτι να χωθω στο κεπ ή στο δημο του χωριου. Δηλαδη τι θα γινει, θα αναγκαστω να δουλεψω σε ιδιωτη;

Σταμος

Αυτο και αν ειναι φακελωμα. Η λυση θα ηταν να περιοριστουν τα ασκοπα εγγραφα και να αλποποιηθει η διαδικασια οχι να φακελωθουν οι πολιτες για να μπορει ο καθε κιτρινομυτης του δημοσιου να σκαλιζει και ενδεχομενως να πουλαει πληροφοριακα στοιχεια στο εμποριο. Φανταστειτε τι εχει να γινει με υποκλοπες τραπεζικων στοιχειων και αλλες απατες απο τους επιτηδειους.

Γιάννης

Τι θα πει φακέλωμα; Το δημόσιο κάπου έχει τα στοιχεία μας. Συμφωνώ στο να περιοριστούν τα έγγραφα, αλλά κι αυτό κάπου προϋποθέτει ενδοεπικοινωνία μεταξύ των εταιρειών. Η ιδιωτικότητα/απόρρητο είναι πολύ σημαντικό πράγμα, δεν μπορούμε όμως να μην κάνουμε κανένα βήμα μπρος και να μένουμε στην εποχή του χαλκού από φόβο για το τι μπορεί να πάει στραβά.

Οι δημόσιοι υπάλληλοι κάνουν άσκοπες δουλειές

Πληρώνουμε ως κράτος ανθρώπους που μπορεί να εργάζονται σκληρά στο ωράριό τους (σε ορισμένες περιπτώσεις) αλλά στην ουσία απλώς διεκπεραιώνουν περιττές γραφειοκρατικές διαδικασίες άνευ σημασίας, σπαταλώντας έτσι εργατοώρες άδικα. Αυτούς τους ανθρώπους θα μπορούσε το κράτος να τους αξιοποιήσει σε τομείς πραγματικά κρίσιμους για την καθημερινότητα των πολιτών.

Χμμμ....

τομείς πραγματικά κρίσιμοι; ... Όπως; Να τους πάμε στην καθαριότητα; Μήπως εκεί να βάλουμε τους τραπεζοϋπαλλήλους που και αυτοί σήμερα διεκπεραιώνουν περιττές γραφειοκρατικές διαδικασίες άνευ σημασίας, σπαταλώντας έτσι εργατοώρες άδικα; Και σε μερικά χρόνια που πάρα πολλά θα τα κάνουν οι μηχανές θα ψάχνουμε τομείς πραγματικά κρίσιμους για να εργαστούμε. Ή μάλλον θα είμαστε αραχτοί, θα αναπαραγόμαστε και θα απολαμβάνουμε όλοι όπως στα πολύ παλιά που αντί για μηχανές είχαν δούλους.

Ντίβα

Διαβατήρια και δρόμο - όσο ειναι καιρός. Ειδικά οι νέοι. Επειδή ξέρουμε πως θα εξελιχθεί κι αυτό το φακέλλωμα.

Γιάννης

Πες μας Ντίβα πώς θα εξελιχθεί, γιατί εγώ δεν ξέρω. Εγώ βέβαια έχω ήδη πάρει το διαβατήριο κι έχω φύγει... Δεν καταλαβαίνω όμως τι υπονοείς με αυτά που λες. Νομίζεις ότι στο εξωτερικό πχ. δεν υπάρχει μηχανοργάνωση για παράδειγμα; Μήπως οι υπόλοιπες χώρες της ΕΕ έχουν προοδεύσει περισσότερο επειδή έχουν πιο αποτελεσματικό δημόσιο τομέα και λιγότερη γραφειοκρατεία; Λέμε τώρα...

ΜΑΣ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ;

Η ΑΑΔΕ/ΓΓΠΣ ήδη έχει τα στοιχεία επικοινωνίας μας. Δηλαδή αυτοί τι παραπάνω θα προσφέρουν; Απλώς μια πρόσβαση; ΣΩΘΗΚΑΜΕ! Εδώ π.χ. για να κάνεις ένα συμβόλαιο πώλησης ακινήτου ή αποδοχής κληρονομίας απαιτούνται 50 δικαιολογητικά και για να τα συγκεντρώσεις πρέπει να τρέχεις ΓΙΑ ΜΗΝΕΣ σε ΔΟΥ, δήμο, κτηματολόγιο, γραμματείες δικαστηρίων, τράπεζες, πολιτικούς μηχανικούς κλπ. Η γραφειοκρατία είναι ΤΕΡΑΣΤΙΑ για να κάνεις οτιδήποτε σε αυτή τη χώρα και δυστυχώς δεν βλέπω η κυβέρνηση να έχει πραγματική βούληση να την καταπολεμήσει..

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης