Έρευνα ΙΟΒΕ: Οι οικογένειες με παιδιά σε Γυμνάσιο-Λύκειο δίνουν το 87% των δαπανών τους στα φροντιστήρια

mathites-aitsa

Εκτοξεύτηκε η δαπάνη για φροντιστήρια και στα δημοτικά σχολεία - Πού δίνουν τα χρήματα οι γονείς

Τα φροντιστήρια, τα ιδιαίτερα μαθήματα και οι ξένες γλώσσες εξακολουθούν να αποτελούν το μεγαλύτερο τμήμα των δαπανών για μια οικογένεια παρά το γεγονός ότι σε απόλυτους αριθμούς η ιδιωτική δαπάνη έχει μειωθεί λόγω της κρίσης.

Συγκεκριμένα σύμφωνα με έρευνα του ΙΟΒΕ το 87% των δαπανών μιας οικογένειας με παιδιά στο Γυμνάσιο και το Λύκειο πηγαίνει για να καλυφθούν τα κενά της δημόσιας και δωρεάν παιδείας.

Το ακόμα πιο εντυπωσιακό είναι ότι έχει εκτοξευθεί η δαπάνη για φροντιστήρια στις τάξεις του δημοτικού στα 11,3 εκατ. ευρώ το 2016 από τα 3,3 εκατ. ευρώ το 2008.

Την ίδια ώρα η δημόσια δαπάνη για την παιδεία ήταν το 2015 ύψους 8,7 δισ. ευρώ την ώρα που τα νοικοκυριά την ίδια χρονιά δαπανούσαν 2,2 δισ. ευρώ (από 3,3 δισ. ευρώ το 2009).

Όσον αφορά την κατανομή των δαπανών αυτή έχει ως εξής:

- στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση το μεγαλύτερο έξοδο για τους γονείς αποτελεί η ξένη γλώσσα (53%) ενώ δεύτερο έξοδο αποτελούν τα δίδακτρα για τα ιδιωτικά σχολεία (35%, ποσοστό μειωμένο σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια που έφτανε το 42%)

- στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση τα έξοδα επιμερίζονται κατά σειρά σε φροντιστήρια, ξένες γλώσσες, και ιδιαίτερα μαθήματα

- στην τριτοβάθμια εκπαίδευση καταγράφεται άνοδος των δαπανών λόγω των μεταπτυχιακών προγραμμάτων.

Η έρευνα καταγράφει τέλος ότι στην Ελλάδα στην υπό περίοδο εξέταση η κυβέρνηση δαπανούσε από 7,4% έως 9,2% την ώρα που στην ΕΕ ο αντίστοιχος μέσος όρος κυμαινόταν από 10,1% έως 11,1%.

Διαβάστε την έκθεση

Δείτε την παρουσίαση της έκθεσης

ΣΧΟΛΙΑ (9)

αφιλοτιμος

Απολυση σε ολους τους δημοσιοκοπριτες καθηγητες και δασκαλους. Να πανε σπιτι τους, δεν εγινε και τιποτα αν ξυνονται επιπλεον 12-14 ωρες. Για ιδιαιτερα ουτε λογος, μιλαμε για ΤΟΥΣ αχρηστους. Αυτο που χρειαζομαστε ειναι το δικαιωμα να μορφωνουμε μονοι μας τα παιδια εχοντας την διδακτεα υλη, οπως στην Αγγλια. Και φυσικα φοροαπαλλαγη απο τα εξοδα για την.... εκπαιδευση.

Γονιός με προτεραιότητα στην εκπαίδευση

Η εκπαίδευσή μας είναι προβληματική σε όλες τις διαστάσεις της. Ξεκινώ απο την οικογένεια. Οι γονείς ασχολούνται όλο και λιγότερο με τα παιδιά τους, δεν εμφυσούν στα παιδιά τους την αγάπη για την μάθηση (συνήθως κενοί και οι ίδιοι) αλλά ούτε το "κόποις κτώνται τα αγαθά" οπότε τα κάνουν φυγόπονα. Οι εκπαιδευτικοί έχουν αποχαιρετίσει προ πολλού το ότι ασκούν λειτούργημα και συμπεριφέρονται απλά ως δυσαρεστημένοι υπάλληλοι (είτε έχουν δίκιο σε κάποια είτε έχουν άδικο σε πολλά). Οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί δεν νιώθουν υπεύθυνοι για την πρόοδο των παιδιών και έχουν ένα σωρό δικαιολογίες (για τον εαυτό τους και για τους άλλους) για το γιατί δεν κάνουν αυτό που πρέπει. Το Υπουργείο δεν είναι ικανό εδώ και χρόνια να κάνει ένα αναλυτικό πρόγραμμα που να έχει δομή, αρχή-μέση-τέλος , στόχους. Τα βιβλία είναι γεμάτα κομπλεξικά (απο δήθεν μορφωμένους) κείμενα που αντι να διδάσκουν ταλαιπωρούν ανούσια τους μαθητές. Πουθενά στο αναλυτικό πρόγραμμα δεν τηρείται η αρχή "ουκ εν τω πολλώ το ευ" και πουθενά δεν υφίσταται η κατεύθυνση προς την κατανόηση. Αντίθετα ακόμη και μαθήματα αντίθετα στη μηχανική μάθηση όπως τα μαθηματικά πλέον είναι ΑΠΟΛΥΤΑ μηχανικά και μόνο το εκ γεννετής ταλέντο κάποιων παιδιών αντιστέκεται σ' αυτό. Η γλώσσα που είναι η βασικός κορμός μια δομημένης προσωπικότητας έχει μετατραπεί σ 'ενα άναρχο χάος και συνεχώς υποβαθμίζεται στη διδασκαλία της. Πουθενά στα προγράμματα δεν καλλιεργείται η λογική συνεπαγωγή ώστε να συνηθίσουν οι μαθητές να διατυπώνουν επιχειρήματα αλλά και να κρίνουν τα όσα τους λένε. Σ' όλα αυτά οι γονείς που θελουν ένα καλύτερο μέλλον για τα παιδιά τους θεωρούν ότι η λύση τους λέγεται φροντιστήριο ή ιδιαίτερα και έτσι φτάνουμε στο σήμερα όπου ξοδεύονται δις αλλά το αποτέλεσμα έρχεται μόνο απο εκείνα τα παιδιά που έχουν στο DNA τους την μάθηση και την κριτική σκέψη να βλέπουμε αποτέλεσμα (άρα δεν χρειάζονται κανέναν γιατί είναι προορισμένα να ξεχωρίσουν). Ολα τα άλλα παιδιά δεν λαμβάνουν ΤΙΠΟΤΕ απο τα δις που ξοδεύουμε ως κοινωνία και προορίζονται να εξυπηρετήσουν τους σκοπούς της άρχουσας τάξης (δεξιοί και αριστεροί είναι το ίδιο) δηλ. να χειραγωγούνται απο τους λαικιστές και απλά να παράγουν ως εργατες ότι χρειάζεται και φυσικά να ψηφίζουν τον Τσίπρα, τον Μητσοτάκη κλπ ώστε να είναι βέβαιο ότι μεθαύριο θα μας διοικούν τα παιδιά του Μητσοτάκη και τα παιδιά του Τσίπρα. Η Δημοκρατία αρχίζει και τελειώνει με την εκπαίδευση των πολιτών. Χωρίς μορφωμένους πολίτες ΔΕΝ μπορεί να λειτουργήσει η Δημοκρατία.

Τακης

Όταν δεν υπαρχει σωστο συστημα αυτά γινονται. Καθηγητες στον κοσμο τους που πληρωνονται οτι και να κανουν. Υπαρχουν ένα σωρο αχρηστα μαθηματα που δεν θα τους είναι χρήσιμα ποτε ή θα τους χρειαστεί μονο στο πανεπιστημιο. Εγω στα οικονομικα 1ο και 2ο ετος συναντουσα ας πουμε μαθηματικα που ειχα μαθει στο λυκειο. Γιατι να γινεται αυτή η επαναληψη ?Γιατι να μην βαζουν πιο σχετικα μαθηματα με την τεχνολογια ας πουμε? Μας μαθαιναν λογιστικα που πλεον δεν ισχυουν αφου πλεον όλα γινονται ηλεκτρονικα.

Μάνθος

Μόνο το 87%; Επί ΝΔ έδιναν πάνω από το 89%, άρα έχουμε μείωση δαπανών! Τα βλέπει αυτά ο λαός μας και τον Οκτώβριο πάλι Αλέξη θα ψηφίσει. Όχι θα ψηφίσει ΝΔ που μας τάραξε στα μνημόνια, στους φόρους, στις μειώσεις μισθών και συντάξεων, στις αυτοκτονίες, στους πλειστηριασμούς, στον ΕΝΦΙΑ, στις μεταναστεύες των νέων μας στο εξωτερικό, στον εποικισμό της χώρας μας από Αφγανοπακιστανούς! Για χαζό τον περνάτε;

Dr.

Οπότε, αποδεικνύεται περίτρανα ότι, στην πλειοψηφία τους, οι δάσκαλοι και καθηγητές των δημοσίων σχολείων δεν κάνουν τη δουλειά τους! Είτε επειδή είναι άσχετοι, είτε επειδή βαριούνται και είναι αδιάφοροι, είτε επίτηδες, ώστε να εξαναγκάσουν τους γονείς να τους προσλάβουν για ιδιαίτερα. Αναμενόμενα όλα αυτά, αφού, μάλιστα, οι δάσκαλοι και καθηγητές εξακολουθούν να μην αξιολογούνται.

????

τι περιμενατε ... δωσαμε εμπιστοσυνη στους αθεους που θελανε να τα αλλαξουν ολα προς το καλυτερο αποτι ελεγαν.Τι να περιμενεις ? κατι καλυτερο ? οχι ,απλα μας πιασανε κοροιδα ,θα μου πεις αυτα πριν δεν γινονταν ? και θα σου απαντησω , οτι δεν μιλαω μονο για αυτο αλλα για την γενικοτερη κατασταση που επικρατει ! Εαν ηταν στο 3 ... με αυτους εδω πηγε στο 7-8 !!!

Γιώργος λιμενεργάτης Ολλανδία

Όσο δε καταργουντε τα αρχαία και τα αχρείαστα Μαθήματα και στη θέση τους περισσότερες ώρες αγγλικά υπολογιστές και δε θα υπάρχουν φροντιστήρια όπως είπε η διαμαντοπουλου το μάθημα στο λύκειο να διδάσκετε στα αγγλικά

nik the greek

Κοινωνικο κρατος στην Ελλαδα,ανυπαρκτο!!!

Και πως ζούνε με τα υπόλοιπα;

Προφανώς δεν λαμβάνεται υπόψη το εισόδημα από τρίτους (βλέπε παπούδες) και τα "μαύρα" ειδοδήματα...

εσυ....

που ψαχνεις μαυρο χρημα, να ρωτησεις το Γαβρογλου για ¨τη μικρη συμπληρωση στο εισοδημα που κανουν οι καθηγητες των δημοσιων σχολειων με τα ιδιαιτερα " και μετα να σου πει "αφου ειναι μαυρα τα λεφτα των καθηγητων , πως να τα βρουμε?"!!!!!!!

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

twa22

Η αεροπειρατεία της πτήσης Αθήνα - Ρώμη του 1985 είχε συγκλονίσει τη διεθνή κοινή γνώμη και είχε ως συνέπεια να σκοτωθεί ένας δύτης του Αμερικανικού Ναυτικού, ο οποίος αντιστάθηκε στους τρομοκράτες - Ανάμεσα στους επιβάτες και ο  τραγουδιστής Ντέμης Ρούσσος

37