Πόσο κοστίζει η εθνική ασπίδα κατά των Τούρκων

aspidamesa

Στο ποσό των 14.815 ευρώ την ώρα ανέρχεται το κόστος πτήσης του μη επανδρωμένου αεροσκάφους Sperwer που διαθέτει ο Στρατός Ξηράς-Το ετήσιο κόστος λειτουργίας μίας εκ των 4 φρεγατών που περιπολούν στο Αιγαίο φτάνει τα 11.200.000 ευρώ, ενώ για να επιτηρεί τα θαλάσσια σύνορα της χώρας μας μία από τις 9 φρεγάτες τύπου S απαιτούνται 10.200.000 ευρώ ετησίως.

Πρόκειται πραγματικά για αστρονομικά ποσά, τα οποία, όμως, αποτυπώνουν κατά επίσημο τρόπο το τεράστιο οικονομικό βάρος της επιχειρησιακής ετοιμότητας των ενόπλων δυνάμεων έναντι της τουρκικής προκλητικότητας, που κλιμακώνεται επικίνδυνα το τελευταίο διάστημα. Πιλότοι και αεροσκάφη ξεπερνούν τα όριά τους κατά τη διάρκεια των αναχαιτίσεων στον εθνικό εναέριο χώρο, με την πρόσφατη απώλεια του σμηναγού Γιώργου Μπαλταδώρου να προστίθεται στον μακρύ κατάλογο των Ελλήνων ηρώων. Την ίδια ώρα συνεχίζεται η οικονομική αιμορραγία της ελληνικής οικονομίας ως ανάχωμα στην εντεινόμενη προσπάθεια επιβουλής της εθνικής μας κυριαρχίας από τη γείτονα. Σύμφωνα με τις κατασκευάστριες εταιρείες, το ποσό του κόστους πτήσης είναι της τάξης των 10.000-12.000 ευρώ ανά ώρα για τα Mirage 2000-5 και τα F-16 Block 52, νούμερο που αυξάνεται ραγδαία έτσι και υπάρξει εμπλοκή σε αερομαχία.
Σε κάθε περίπτωση, τα στοιχεία που δημοσιεύτηκαν στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως στις 16 Φεβρουαρίου 2018 από το αρμόδιο υπουργείο αναφορικά με το κόστος ώρας πτήσης των μεταφορικών αεροσκαφών και ελικοπτέρων των ενόπλων δυνάμεων είναι αποκαλυπτικά. Τα ποσά αυτά συμπεριλαμβάνουν το κόστος καυσίμων, τεχνικής υποστήριξης, μισθού του προσωπικού (κυβερνήτη και μηχανικών) και ανταλλακτικών ώστε τα αεροσκάφη να είναι αξιόπλοα.

Στην εμφάνιση των τουρκικών μη επανδρωμένων αεροσκαφών (UAV) στο Αιγαίο η χώρα μας απαντά με τα γαλλικής κατασκευής Sperwer, που υπηρετούν σε δύο νευραλγικούς σχηματισμούς του Ελληνικού Στρατού: στην Ανώτερη Στρατιωτική Διοίκηση Εσωτερικού και Νήσων (ΑΣΔΕΝ) και στο Δ’ Σώμα Στρατού -και ειδικότερα στον Λόχο Μη Επανδρωμένων Αεροχημάτων του 472 Τάγματος Επιτήρησης-Πληροφορικής (472 ΤΕΠΠ) και στο 1ο Συγκρότημα Επικοινωνιών Ηλεκτρονικού Πολέμου Πληροφορικής και Επιτήρησης. Εκτελούν αποστολές αναγνώρισης έχοντας απογειωθεί από καταπέλτη, ενώ η προσγείωση πραγματοποιείται με αλεξίπτωτο. Το Sperwer (σπουργίτι) έχει επιχειρησιακή δυνατότητα ύψους πτήσης τα 4.000 μέτρα και ακτίνα δράσης τα 200 χιλιόμετρα, με αυτονομία 6 ωρών, αλλά και κόστος ανά ώρα τα 14.815 ευρώ. Πλέον, από το αεροδρόμιο της Λάρισας επιχειρεί και το ελληνικής κατασκευής «Πήγασος». Το μη επανδρωμένο αεροσκάφος, με βάση όλα αυτά τα χρόνια το αεροδρόμιο του Ακτίου, μεταφέρει εικόνα στα κέντρα επιχειρήσεων με κόστος ανά ώρα πτήσης της τάξης των 2.759,09 ευρώ.

Αεροπλάνα και ελικόπτερα

Στην κορυφή από πλευράς κόστους της 1ης Ταξιαρχίας Αεροπορίας Στρατού βρίσκεται το ελικόπτερο NH-90 με 6.707,51 ευρώ ανά ώρα πτήσης. Πρόκειται για 13 ελικόπτερα, τα οποία εκτελούν ειδικές αποστολές, αλλά και αεροδιακομιδές, με τον τελικό αριθμό τους το επόμενο διάστημα να φτάνει τα 20 τον αριθμό. Ακολουθούν τα ελικόπτερα CH-47D Chinook, τα οποία έχουν έδρα το αεροδρόμιο στην Πάχη Μεγάρων, καθώς μία ώρα πτήσης τους κοστίζει 5.744,82 ευρώ. Τον περασμένο Νοέμβριο αφίχθησαν τρία επιπλέον ελικόπτερα αυτού του τύπου, παραχωρούμενα από το απόθεμα του αμερικανικού στρατού, με τον συνολικό αριθμό τους να ανέρχεται στα εννέα. Για για μία ώρα πτήσης τον πλέον επιτυχημένου στρατιωτικού ελικοπτέρου στον κόσμο που χρησιμοποιήθηκε από 70 χώρες, το θρυλικό UH-1H, γνωστό παγκοσμίως ως Huey (Χιούι), απαιτείται δαπάνη 2.360,10 ευρώ.

Στο μεταξύ, εντυπωσιακά είναι και τα νούμερα των μεταφορικών πτητικών μέσων της Πολεμικής Αεροπορίας. Μία ώρα πτήσης του δικινητήριου μεταγωγικού C-27J τιμολογείται στα 9.114,23 ευρώ. Το κόστος πτήσης των 8 C-27J της 354 Μοίρας «Πήγασος» είναι σχεδόν διπλάσιο από αυτό των μεταγωγικών C-130. Τα τετρακινητήρια C-130 της Μοίρας Τακτικών Μεταφορών «Ηρακλής» στην Ελευσίνα έχουν δυνατότητα εκτέλεσης μεγάλου εύρους αποστολών έναντι 5.887,34 ευρώ την ώρα. Σημαντικό είναι και το έργο των 4 αεροσκαφών της 380 Μοίρας Αεροφερόμενου Συστήματος Εγκαίρου Προειδοποίησης και Ελέγχου (ΜΑΣΕΠΕ). Το δικινητήριο jet Embraer (EMB-145) αποτελεί εναέρια πλατφόρμα διοίκησης και ελέγχου, με δυνατότητα υποστήριξης αεροπορικών και ναυτικών επιχειρήσεων. Το κόστος ανά ώρα πτήσης του συγκεκριμένου αεροσκάφους υποστήριξης είναι στα 4.292,80 ευρώ.




Η Πολεμική Αεροπορία διαθέτει τρεις τύπους εκπαιδευτικών αεροσκαφών. Μία ώρα πτήσης του αεροσκάφους Τ-2, με το οποίο ολοκληρώνουν την εκπαίδευσή τους οι Ελληνες ιπτάμενοι στην αεροπορική βάση της Καλαμάτας, στοιχίζει 5.154,07 ευρώ. Η αντίστοιχη κοστολόγηση για το αμερικανικής προέλευσης μονοκινητήριο Τ-6, που έχει χαρακτηριστικά πτήσης και αίσθηση jet αεροσκάφους, είναι στα 2.127,99 ευρώ. Στα 1.314,07 ευρώ τιμολογείται η ωριαία πτήση του T-41, του αμερικανικού μονοκινητήριου ελικοφόρου που παρελήφθη το 1969 και με το οποίο εκτελείται το αρχικό στάδιο της εκπαίδευσης των νέων Ικάρων στο αεροδρόμιο του Τατοΐου.
Στο δυναμικό του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας περιλαμβάνονται επίσης τέσσερις τύποι ελικοπτέρων. Το AS-332C1 Super Puma που επιχειρεί από την 112 Πτέρυγα Μάχης στην Ελευσίνα και εκτελεί αποστολές έρευνας και διάσωσης ακόμα και σε ακραίες καιρικές συνθήκες. Το κόστος ώρας πτήσης του είναι 3.583,64 ευρώ. Το ελικόπτερο Agusta Bell-205 που αποτελεί την πολιτική έκδοση του Χιούι, λαμβάνοντας μέρος σε επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης και μεταφοράς ασθενών με ωριαία οικονομική επιβάρυνση τα 2.479,77 ευρώ. Τα ελικόπτερα B-212 της 358 Μοίρας Ερευνας-Διάσωσης που χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για μεταφορές υψηλών προσώπων. Τον ίδιο τύπο ελικοπτέρου έχει στις τάξεις του και ο Στρατός Ξηράς, με το κόστος πτήσης του ανά ώρα να φτάνει τα 2.297 ευρώ. Στα 1.788,13 ευρώ ανά ώρα κοστολογούνται οι υπηρεσίες εναέριας διακομιδής ασθενών που παρέχει το ελικόπτερο Α-109 διαθέτοντας εξοπλισμό πλήρους εντατικής ιατρικής μονάδας.

Το κοστοβόρο Canadair

Στην πιο κοστοβόρα κατηγορία των πτητικών μέσων των Ενόπλων Δυνάμεων ανήκει ο στόλος των πυροσβεστικών αεροσκαφών. Το Canadair CL-215, με δυνατότητα λήψης 5.000 λίτρων νερού σε 12 δευτερόλεπτα, εκτελεί επιχειρήσεις δασοπυρόσβεσης στην ελληνική επικράτεια, με το ωριαίο κόστος πτήσης του να φτάνει τα 7.117,25 ευρώ. Ο διάδοχός του, το Canadair CL-415, με αυξημένη χωρητικότητα νερού, πετάει από την έδρα του στην 113 Πτέρυγα Μάχης στη Θεσσαλονίκη με 10.696,98 ευρώ ανά ώρα. Το πολωνικής κατασκευής PZL, που από το 1983 χρησιμοποιούνταν σε αεροψεκασμούς και τα τελευταία χρόνια στην πυρόσβεση, έχει κόστος ώρας πτήσης 2.884,25 ευρώ.

Ειδικό έργο επιτελεί η 352 Μοίρα Μεταφοράς Υψηλών Προσώπων (352 ΜΜΥΠ) στην αεροπορική βάση Ελευσίνας με αποστολή την ασφαλή και έγκαιρη μετακίνηση των υψηλών προσώπων της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας της χώρας. Ο VIP στόλος της Πολεμικής Αεροπορίας αποτελείται από δύο Embraer EMB-135, με ικανότητα μεταφοράς 32 και 15 ατόμων αντίστοιχα, ενώ η ναυαρχίδα του είναι το G-V Gulfstream. Το κόστος πτήσης των Embraer ανά ώρα ανέρχεται στα επίπεδα των 3.162,17 ευρώ, ενώ του πρωθυπουργικού Gulfstream στα 3.514,70 ευρώ. Σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα (959,07 ευρώ ανά ώρα) ανέρχεται το κόστος για τα αεροσκάφη μεταφοράς και αεροφωτογράφησης C-12 του Στρατού Ξηράς, με το πιο οικονομικό πτητικό μέσο (563,28 ευρώ/ώρα) των Ενόπλων Δυνάμεων να είναι το μονοκινητήριο αεροσκάφος U-17 Cessna.

Αν και το κόστος πλου των πολεμικών πλοίων χαρακτηρίζεται ως απόρρητο στην απόφαση του υπουργού Εθνικής Αμυνας που δημοσιεύεται στο ΦΕΚ της 16ης Φεβρουαρίου 2018, σχετική ενημέρωση που έχει παρασχεθεί κατά το παρελθόν στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου στη Βουλή αποκαλύπτει την τάξη οικονομικού μεγέθους. Βάσει των στοιχείων του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού, το μέσο ετήσιο κόστος λειτουργίας των φρεγατών MEKO-HN200 ανέρχεται σε 11.200.000 ευρώ. Στο Πολεμικό Ναυτικό επιχειρούν από τη δεκαετία του 1990 συνολικά τέσσερα πλοία αυτού του τύπου («Υδρα», «Σπέτσαι», «Ψαρά», «Σαλαμίς»).
Η ετήσια δαπάνη για τις φρεγάτες τύπου S είναι ένα εκατομμύριο μικρότερη (10.200.000 ευρώ), με εννέα τέτοιου τύπου πλοία να επιχειρούν αυτή τη στιγμή στις ελληνικές θάλασσες. Στα 3.000.000 ευρώ φτάνει η ετήσια δαπάνη λειτουργίας καθεμιάς από τις πέντε τορπιλακάτους τύπου La Combattante IIIb, με το αντίστοιχο ποσό για καθεμία από τις τέσσερις τύπου La Combattante III να βρίσκεται στα 2.600.000 ευρώ. Οσο για τα τέσσερα πλοία ταχείας μεταφοράς Zubr, το ετήσιο κόστος επιχειρησιακής ετοιμότητάς τους είναι 2.300.000 ευρώ.

asp1
10.000-12.000 ευρώ την ώρα το κόστος για τα Mirage 2000-5
asp2
5.744,82ε υρώ κοστίζει κάθε ώρα πτήσης του Chinook
asp3
14.815 ευρώ την ώρα μάς κοστίζει το γαλλικής κατασκευής μη επανδρωμένο αεροσκάφος Sperwer
asp4
2.360,10 ευρώ απαιτούνται για μία ώρα πτήσης του θρυλικού UH-1H, γνωστού παγκοσμίως ως Huey (Χιούι)
asp5
2.127,99 ευρώ μας κοστίζει ανά ώρα πτήσης το εκπαιδευτικό μονοκινητήριο Τ-6, που έχει χαρακτηριστικά πτήσης και αίσθηση jet αεροσκάφους
asp6
10.000-12.000 ευρώ το κόστος ανά ώρα πτήσης για τα F-16
asp7
3.000.000 ευρώ είναι η ετήσια δαπάνη λειτουργίας καθεμιάς από τις πέντε τορπιλακάτους τύπου La Combattante IIIb που διαθέτει το Πολεμικό Ναυτικό

ΣΧΟΛΙΑ (21)

Είναι φανερό.

Έως ότου αποκτήσουμε κοινά σύνορα με Ελβετία, Λουξεμβούργο και Λιχτενστάιν, οι εξοπλισμοί θα είναι υποχρεωτικοί. Η συντήρησή τους, επίσης. Η μόνη λύση περιορισμού του κόστους -και, ταυτόχρονα, πολλαπλασιαστής ισχύος της Εθνικής Οικονομίας- είναι η ανάπτυξη ισχυρής εγχώριας Αμυντικής Βιομηχανίας.

κοινος νους

τελικα ειμαστε αξιοι της μοιρας μας....αντι να λυσουμε τις διαφορες μας με τους γειτονες και να επωφεληθουμε και οι δυο λαοι απο την εξοικονομηση των πορων αυτων αλλα και απο την εκμεταλευση των πορων του αιγαιου προτιμαμε να ειμαστε χωμενοι στην μιζερια μας και να πληρωνουμε δις καθε χρονο για τα παιγνιδακια που μας πουλανε οι προστατες μας και για τους κοπριτες δημοσιους υπαλληλους που ταχα μας φυλατουν απο τον εχθρο...τι να περιμενεις ομως απο μια χωρα που δινει το 1% του αεπ στην παιδεια και πανω απο 8% στον στρατο....ηλιθιους χρυσαυγιτες θα παραγει!τελικα μνημονιο μεχρι να σβησει ο ηλιος.

κοινος

και ποιος σου ειπε οτι ο τουρκος θελει να λυσουμε τις διαφορες ειρηνικα ?

Νίκος Χ.Ν

Πόσο κοστίζει η ανεξαρτησία σου απέναντι σε εσωτερικούς Εφιάλτες και εξωτερικούς εχθρούς? Δε θα μαντέψω νούμερο απλά θα διαπιστώσω τα όσα ζούμε διαρκώς. Και μην ασχολείστε με δήθεν κόστη των ΕΔ διότι η χώρα μας πληρώνει εξοπλιστικά για να κατευνάσουν τις διαθέσεις των δήθεν συμμάχων μας να μας πουλήσουν που έτσι και αλλιώς θα συμβεί όταν θεωρήσουν συμφέρον τους να το πράξουν. Δε θ ασχοληθούμε με το προσωπικό των ΕΔ παρά μόνο με αυτούς που διαπραγματεύονται τα εξοπλιστικά και δόξα τω θεώ όλα τα πολιτικά κόμματα απέδειξαν πόσο πιστεύουν στην πραγματική ανεξαρτησία της πολιτείας μας. Τύφλα να έχουν οι εχθροί μας με αυτούς που αφήνουμε να μας διαχειρίζονται.

JOHN

ΜΠΟΡΕΊ ΝΑ ΓΊΝΕΙ ΚΟΣΤΟΛΌΓΗΣΗ ΠΟΣΑ ΕΊΝΑΙ ΤΑ ΕΞΟΔΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΤΩΝ ΕΔΏ? ΠΟΥΘΕΝΆ ΣΤΗΝ ΕΥΡΏΠΗ ΔΕΝ ΈΧΟΥΝ ΟΙ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟΙ ΤΈΤΟΙΑ ΠΡΟΝΌΜΙΑ ΟΠΩΣΔΉΠΟΤΕ ΕΔΏ. ΠΟΙΟΣ ΆΛΛΟ ΠΑΊΡΝΕΙ ΕΦΆΠΑΞ? ΠΟΥ ΑΛΛΟΎ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟΙ ΓΙΑΤΡΟΙ ΠΛΗΡΏΝΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΝΤΑΙ ΑΠΌ ΤΟ ΚΡΆΤΟΣ ΚΑΙ ΈΧΟΥΝ ΙΔΙΩΤΙΚΌ ΙΑΤΡΕΊΟ. ΣΤΟΠ ΛΟΙΠΌΝ ΣΤΑ ΕΦΆΠΑΞ ΚΑΙ ΝΑ ΛΕΦΤΑ. ΤΙ ΈΓΙΝΕ ΤΕΛΙΚΆ ΜΕ ΤΑ ΔΆΝΕΙΑ ΤΟΥΣ? ΤΑ ΠΛΗΡΏΝΟΥΜΕ ΌΛΟΙ? ΒΑΘΎ ΚΡΆΤΟΣ ΕΔΏ ΕΊΝΑΙ ΟΙ ΕΔ ΚΑΙ ΟΙ ΔΥ.

όταν

κοπάσει η τρικυμία στο κρανίο σου, ξαναγράψε το ίδιο ακριβώς και προσπάθησε να μην μηδενίζεις τους πάντες.

Μακ

Μπορούμε να μη δινουμε σεντ και τα σύνορα να φτάσουν ξανά εξω απο την Λαμία. Βέβαια τρώγοντας ανοίγει η όρεξη, οπότε μπορεί οι Τούρκοι να θελήσουν να κάνουν εξοχικό στην Ακρόπολη και να μπουκάρουν και στο υπόλοιπο κρατίδιο. Ποιος θα τους σταματήσει; Αφού η ελευθερία ειναι ακριβή τι να την κάνουμε; Καλύτερα δούλοι με μισθό και επιδόματα...Αλλά θα πρέπει καποιος να εξηγήσει στους προγόνους μας γιατί πέθαναν για να είμαστε ελεύθεροι και να μιλάμε ελληνικά.

Δρ Ελένη

Αν οι Υπουργοί Υγείας του ΣΥΡΙΖΑ Πολάκης-Ξανθός πλήρωναν 5.000 ευρώ μηνιαίο μισθό για γιατρούς που θα μετανάστευαν σε νησιά του Αιγαίου, θα εξοικονομούνταν πολλά χρήματα από τις καθημερινές κοστοβόρες αεροδιακομιδές ασθενών. Αλλά δεν τους αφήνει η κομμουνιστική ιδεοληψία τους.

ενώ

όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις... χαμός γινόταν στα νησιά από γιατρούς

Δυστυχως

ξοδευουμε 25 δις το χρονο περιπου σε αμυνα...

Εicke

Oτι να ναι. Εαν διναμε ασχετε 25 δις το χρονο για αμυνα, καθε δεκαετια η Ελλαδα θα μπορουσε να επανεξοπλιζει το στρατο της ολο απο την αρχη !! Μαθηματικε μου ξαναδες τα νουμερα γιατι εχασες το μπουσουλα !

Menelaos

Ωραίο ρεπορτάζ αλλα βαλτε και το κόστος του υπουργου Καμμένου που έχει κάνει τα ελικόπτερα του στρατού ταξι για να πηγαινοέρχεται στις ψαροταβέρνες

Citizen

Δηλαδή τωρα που καλοκαιριαζει και ο Πάνος Καμμένος θα αρχίσει πάλι να πηγαίνει για ουζακια και για αστακομακαρονάδες με τα ελικόπτερα του στρατού και του ναυτικου ποσο θα μας κοστίσει;

ΜΗΤΣΑΡΑΣ

Τα ποσά δεν έχουν καμμία μα καμμία σχέση με την πραγματικότητα... Δημοσιογραφία της πλάκας ως συνήθως ....

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης