LIVE

Κορωνοϊός

Μετρό: Ανάσα για τη Δυτική Αθήνα με τρεις νέους σταθμούς

metro_nikaia

Από μεθαύριο Τρίτη σε πλήρη λειτουργία οι τρεις νέοι σταθμοί    “Αγία Βαρβάρα”, “Κορυδαλλός” και “Νίκαια” - Η απόσταση από το Σύνταγμα θα καλύπτεται σε 14 ' - Θα εξυπηρετούνται πάνω από 60.000 επιβάτες καθημερινά 

Ανάσα σε χιλιάδες επιβάτες αναμένεται να δώσει η λειτουργία της επέκτασης της γραμμής 3 του Μετρό προς Πειραιά μέχρι τον σταθμό της Νίκαιας.



Το τμήμα μήκους 7,5 χιλιομέτρων από την Αγία Μαρίνα που τερματίζει τώρα η γραμμή 3 του Μετρό μέχρι την Νίκαια περιλαμβάνει «Τρεις σταθμούς κοσμήματα» όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Νίκος Ταχιάος, οι οποίοι παραδίδονται αύριο σε εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και του υπουργού Υποδομών & Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, ενώ σε εμπορική λειτουργία θα τεθούν την ερχόμενη Τρίτη 7 Ιουλίου.



«Σχεδιασμένοι από μηχανικούς της εταιρίας με ευδιάκριτη πρόθεση να δοθεί προτεραιότητα στα βιοκλιματικά χαρακτηριστικά τους, οι σταθμοί “Αγία Βαρβάρα”, “Κορυδαλλός” και “Νίκαια” εκτός από την συμβολή τους στη διευκόλυνση των μετακινήσεων νέων 63.000 επιβατών καθημερινά, αποτελούν και αξιόλογες πολεοδομικές και αρχιτεκτονικές παρεμβάσεις που αλλάζουν την εικόνα των περιοχών αυτών» πρόσθεσε ο κ. Ταχιάος.



Ο Σταθμός Αγ. Βαρβάρα έχει χωροθετηθεί κάτω από την πλατεία της Αγ. Βαρβάρας, σε βάθος 20 μέτρων. Η κατασκευή του σταθμού έγινε με τη μέθοδο της εκσκαφής και επανεπίχωσης (cut & cover).

neoi_stathmoi_metro_


Η πρόσβαση στον σταθμό οργανώνεται με κλιμακοστάσια που περιλαμβάνουν κυλιόμενες και σταθερές κλίμακες. Υπάρχουν 3 είσοδοι, οι δυο από αυτές επί της λεωφόρου Ελ. Βενιζέλου και η τρίτη επί της πλατείας. Για την εξυπηρέτηση των ατόμων μειωμένης κινητικότητας τοποθετήθηκε ανελκυστήρας ο οποίος συνδέει το επίπεδο οδού με το επίπεδο έκδοσης εισιτηρίων του σταθμού.

neoi_stathmoi_metro_2


Ένα αίθριο που απολήγει στο επίπεδο έκδοσης εισιτηρίων με βαθμιδωτή φυτοκάλυψη θάμνων αποτελεί το βασικότερο στοιχείο του σταθμού. Οι κατακόρυφες επιφάνειες του αιθρίου φέρουν υαλοστάσια για το φωτισμό των χώρων κυκλοφορίας κοινού στο επίπεδο έκδοσης εισιτηρίων.

neoi_stathmoi_metro_4


Τα υλικά επενδύσεων στους χώρους κοινού προβλέπονται με μεταλλικά πανέλα, αναρτημένους γρανίτες αλλά και επιφάνειες εμφανούς σκυροδέματος με ανάγλυφα μοτίβα.

neoi_stathmoi_metro_10


Η αποκατάσταση της πλατείας μελετήθηκε και υλοποιήθηκε σύμφωνα με τις υποδείξεις της τοπικής αυτοδιοίκησης και περιλαμβάνει χώρους πρασίνου, υπαίθρια καθιστικά, επανένταξη των μνημείων και διαμόρφωση χώρου νερού (σιντριβάνι).



Ο Σταθμός Κορυδαλλός έχει κατασκευασθεί κάτω από την πλατεία Ελευθερίας, επίσης με την μέθοδο cut & cover.

neoi_stathmoi_metro_7_2


Ανελκυστήρας και 2 στεγασμένες είσοδοι με κλιμακοστάσια που περιλαμβάνουν κυλιόμενες και σταθερές κλίμακες, τη βόρεια που βρίσκεται στον πεζόδρομο του Αγ. Γεωργίου και τη νότια που βρίσκεται επί της πλατείας, οδηγούν στις αποβάθρες στο βάθος των 26 μέτρων.

neoi_stathmoi_metro_8_2


Βασικό χαρακτηριστικό του σχεδιασμού του αποτελεί η ύπαρξη δυο φεγγιτών σχήματος κόλουρου κώνου χωροθετημένων στον άξονα του Σταθμού για την είσοδο φυσικού φωτισμού στο επίπεδο έκδοσης εισιτηρίων.

metro-maketa-arthrou_2


Οι επενδύσεις του Σταθμού συνδυάζουν αναρτήσεις γρανιτών/ μεταλλικών πανέλων και τμημάτων εμφανών σκυροδετήσεων.

neoi_stathmoi_metro_9


Η αποκατάσταση της μεγάλης πλατείας έχει γίνει σύμφωνα με τις απαιτήσεις του Δήμου και περιλαμβάνει χώρους παιδικής χαράς, υπαίθρια καθιστικά και χώρους πρασίνου.



Ο Σταθμός Νίκαια χωροθετήθηκε κάτω από την πλατεία Ελ. Βενιζέλου, σε βάθος 22 μέτρων. Εξαιτίας του περιορισμένου μεγέθους της η κατασκευή του σταθμού έγινε με μικτή μέθοδο, περιλαμβάνοντας τμήμα με υπόγεια διάνοιξη και τμήμα με την μέθοδο cut & cover.

metro_nikaia_2


Η πρόσβαση στον σταθμό οργανώνεται με κλιμακοστάσια που περιλαμβάνουν κυλιόμενες και σταθερές κλίμακες. Υπάρχουν 3 είσοδοι, οι δυο από αυτές παρακείμενα της εκκλησίας του Αγ. Νικολάου και η τρίτη επί της πλατείας, στεγασμένη. Για την εξυπηρέτηση των ατόμων μειωμένης κινητικότητας εγκαταστάθηκε ανελκυστήρας ο οποίος συνδέει το επίπεδο οδού με το επίπεδο έκδοσης εισιτηρίων του σταθμού.



Στην πλατεία διαμορφώνονται τρεις φεγγίτες με υαλοπετάσματα χωροθετημένοι εν σειρά, για την παροχή φυσικού φωτισμού στο εσωτερικό του σταθμού σε χώρους κυκλοφορίας κοινού.

neoi_stathmoi_metro_12


Τα υλικά επενδύσεων στους χώρους κοινού περιλαμβάνουν μεταλλικά πάνελα, αναρτημένους γρανίτες αλλά και επιφάνειες εμφανούς σκυροδέματος με ανάγλυφα μοτίβα.



Η αποκατάσταση της πλατείας αλλά και του πεζοδρομημένου τμήματος της οδού Τσαλδάρη πλησίον της εκκλησίας έχει μελετηθεί σε απόλυτη συνέργεια με την τοπική αυτοδιοίκηση και περιλαμβάνει χώρους πρασίνου, υπαίθρια καθιστικά, επανένταξη μνημείων καθώς και χώρο παιδικής χαράς.

neoi_stathmoi_metro_13


«Είναι επιτέλους καιρός να ακουστεί ένα μεγάλο μπράβο για τους ανθρώπους της Αττικό Μετρό Α.Ε., που στα 29 χρόνια που έχουν περάσει από την ίδρυσή της, έχουν επιτύχει να ενσωματώσουν και να εξελίξουν μία τεράστια τεχνογνωσία που φέρνει ορατές αλλαγές που διαχέονται πλέον σε όλον τον πολεοδομικό ιστό της Αθήνας και του Πειραιά.» τόνισε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Νίκος Ταχιάος. «Οι πολίτες της Αττικής βιώνουν μία διαρκή βελτίωση των μετακινήσεων τους χάρη στη δουλειά αυτών των ανθρώπων. Παραμένουμε προσηλωμένοι αμετακίνητα σε αυτόν τον σκοπό, αναγνωρίζοντας φυσικά πως πολλαπλές διοικήσεις πριν από την δική μας έχουν την δική τους συμβολή στην επίτευξή του. Και με την ευκαιρία επαναλαμβάνω την δέσμευση μας πως στις αρχές του 2023 η Θεσσαλονίκη θα μπει στην ίδια τροχιά, αποκτώντας ένα από τα πιο σύγχρονα μετρό της Ευρώπης», πρόσθεσε ο κ.Ταχιάος.

neoi_stathmoi_metro_9_2
neoi_stathmoi_metro_15
neoi_stathmoi_metro_16


Από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας Νίκος Κουρέτας υπογράμμισε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι «το σύνολο της επέκτασης της Γραμμής 3 αναμένεται να δοθεί σε εμπορική λειτουργία το καλοκαίρι του 2022. Με την ολοκλήρωση του έργου και την προσθήκη των υπόλοιπων τριών σταθμών “Μανιάτικα”, “Πειραιάς” και “Δημοτικό Θέατρο” αναμένεται αύξηση της συνολικής επιβατικής κίνησης στο δίκτυο του Μετρό σε 132.000 πολίτες ημερησίως, μειώνοντας τόσο την κυκλοφορία των Ι.Χ. οχημάτων κατά 23.000 ημερησίως όσο και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 120 τόνους ημερησίως». Όπως τόνισε η διαδρομή από το λιμάνι έως το αεροδρόμιο θα διανύεται με το μετρό σε μόλις 55 λεπτά. Κι επίσης, ο κ. Κουρέτας δεν παραλείπει να υπενθυμίσει πως με την ολοκλήρωση του έργου, στο σταθμό «Πειραιάς» θα δημιουργηθεί ένας ιδιαίτερα σημαντικός συγκοινωνιακός κόμβος, συνενώνοντας λειτουργικά τις γραμμές 1 και 3 του μετρό, τον προαστιακό σιδηρόδρομο και την ήδη ολοκληρωμένη επέκταση του τραμ προς Πειραιά μήκους 5,4 χλμ. μονής γραμμής και 12 σταθμών με το λιμάνι.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

ΣΧΟΛΙΑ (52)

ΜΜΜ

Κάνα καινούργιο ή έστω επισκευασμενο συρμό θα βάλετε; Τα δρομολόγια θα πυκνώσουν καθολου; Μπαααα....Φανταστου 63000 επιπλεον επιβάτες στην ήδη επιβαρυμένη γραμμή 3

Μετρο

χωρις συρμους πρωτη φορα βλεπω παντως. Φθανεις στην αποβαθρα τζονενο και οταν φθασει ο συρμος χρειαζεσαι περ'πατουρα για να μπεις, γιατι εχουν περασει και τα χρονια

Εicke

Ρε ,ποιον βαλατε προεδρο στην Αττικο Μετρο ? Τον κοπριτη τον αχρηστο τον μπουγατσα ? αυτον που δεν βρηκε ουτε τη ψηφο του στις εκλογες στη Θεσσαλονικη ?αυτον που τον μαυρισαν ολοι οι βορειοι επειδη φαινεται ηταν ταλεντο απο τα λιγα, τον θρονιασατε στην Αθηνα να μασαει κανα πεντοχιλιαρο το μηνα ? γιατι δεν τον τοποθετησατε προεδρο του μετρο στη πολη του ? α, ξεχασα αυτο ακομα ερχεται...

Όλα

στην Αθήνα γίνονται και στην Θεσσαλονίκη με ρυθμούς χελώνας τα κάνουν και αν τα κάνουν. Εκείνο το μετρό μέχρι να τελειώσει αίμα φτύνει,τα αστικά είναι που είναι σε αυτήν κατάσταση,για να βελτιωθούν οι γραμμές και να πυκνώσουν τα δρομολόγια και να μπουν νέες ούτε λόγος. Θα ήταν κόσμημα και θα εξυπηρετούνταν όλη η Βόρεια Ελλάδα που κατεβαίνει για δουλειές και για βόλτες στην πόλη.Όμως κανείς δεν βρέθηκε να συγκινηθεί,τόσες και τόσες κυβερνήσεις αλλάξανε και κοιτάνε μόνο την Αθήνα και την πάρτη τους και εμάς εδώ μας έχουν στο φτύσιμο και στο περίμενε. Η Θεσσαλονίκη έπρεπε να είναι η πόλη με ΤΡΑΜ εδώ και 100 χρόνια αλλά δυστυχώς δεν είναι όπως είχε από το 1813-1957. Απορώ ποιους ψηφίζουμε τότε.

κωστας αιρετικος κυνικος 53

Eυχομαι να προλαβω να δω ολοκληρωμενη με τις προεκτασεις της μεχρι την ανω ηλιουπολη τη γραμμη 4 .........ειναι λιγο δυσκολο αλλα ελπιζω!!!!!Χωρις πλακα τωρα οταν δεν εχεις ολοκληρωμενο μετρο οι παρεμβασεις για περιπατους μεγαλους και μικρους στο κεντρο της αθηνας μοιαζουν με κακογουστο αστειο!!!!!

Προς θραξ......

Θραξ για πες μου ρε αετε ποτε θα γινετε η συντηρησει αν λυτουργει 24ωρεσ;;;

@

Να πάνε οι κατσαπλιάδες να τα κάνουν σαν τα στέκια τους. Δεν επιτρέπετε καπιταλισμός στο τελευταίο Σοβιέτ/τσαντίρι των Βαλκανίων.

άνον

Δεν βάλανε πύλες για να μη χρειάζεται οι γύφτοι να τις πηδάνε από πάνω και πέσει κανένας και χτυπήσει, ε?

Faliriotis

Εμείς στο Παλαιό Φάληρο επιλέγουμε τραμ και μετεπιβιβαση στο μετρό του νέο κόσμου για να φτάσουμε σε 45 λεπτά στο Σύνταγμα γιατί μας αρέσει να βολταρουμε :p

Dr.

Και παίρνεις τόσο συχνά το τραμ, που δεν ξέρεις ότι εδώ και χρόνια δεν πηγαίνει μέχρι το Σύνταγμα πλέον. :-D

Η επικύρωση του εισιτηρίου

θα είναι προαιρετική σε αυτούς τους σταθμούς

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης