Cosco: Τα αλλεπάλληλα ρεκόρ του λιμανιού του Πειραιά σε Ευρώπη, Μεσόγειο και παγκοσμίως

cosco

Ο Πειραιάς είναι πλέον 2ο λιμάνι στη Μεσόγειο μετά τη Βαλένθια με προοπτική να ανέβει στην κορυφή και 6ο μεγαλύτερο λιμάνι στην Ευρώπη και 36ο στον κόσμο

Η αλματώδης ανάπτυξη του λιμανιού του Πειραιά μετά την είσοδο της Cosco, οι επενδύσεις που έγιναν και θα γίνουν, η δημιουργία θέσεων εργασίας και τα έσοδα του κράτους από την επένδυση αναδείχθηκαν στο συνέδριο του Economist. Ο Πειραιάς είναι πλέον 2ο λιμάνι στη Μεσόγειο μετά τη Βαλένθια με προοπτική να ανέβει στην κορυφή και 6ο μεγαλύτερο λιμάνι στην Ευρώπη και 36ο στον κόσμο.

«Οι πρωτιές που επιτυγχάνει το λιμάνι του Πειραιά δεν θα είχαν τόση σημασία αν δεν συνοδεύονταν από απτά αποτελέσματα που να συμβάλλουν στην ανάπτυξη της τοπικής και εθνικής οικονομίας και να διαχέονται στους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής» επεσήμανε ο Νεκτάριος Δεμενόπουλος εκπρόσωπος του ΟΛΠ στην τοποθέτησή του στο συνέδριο:

«Οι επενδύσεις μόνο στο container terminal έχουν συμβάλλει στη δημιουργία σχεδόν 2.000 άμεσων θέσεων εργασίας που αφορούν σε διάφορους τομείς λιμενικών υπηρεσιών (φορτοεκφόρτωση, αποθήκευση, logistics κα) και ακόμη περισσότερες νέες θέσεις σε συμπληρωματικές υπηρεσίες όπως μεταφορές, εφοδιαστική αλυσίδα, διαχείριση αποβλήτων κα. Επίσης μετά τη μεταβίβαση των μετοχών της ΟΛΠ Α.Ε. η νέα διοίκηση διατήρησε τον αριθμό προσωπικού (περίπου 1.000 άτομα) δείχνοντας εμπιστοσύνη στο ελληνικό δυναμικό. Συνολικά λοιπόν υπάρχουν 3.000 άτομα που απασχολούνται άμεσα στο λιμάνι του Πειραιά» και προσέθεσε:

«Είναι ραγδαία η άνοδός του στην παγκόσμια κατάταξη λιμένων (από τη 93η στη 36η θέση). Η διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων το 2019 θα ξεπεράσει τα 5 εκ. TEU και καλώς εχόντων των πραγμάτων ο Πειραιάς θα γίνει το μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου. Ήδη για το πρώτο τρίμηνο του 2019 έχει σημειωθεί νέο ρεκόρ διακίνησης στους προβλήτες εμπορευματοκιβωτίων, καθώς και οι τρεις μαζί αθροιστικά ξεπέρασαν τα 1,33 εκατ. TEU».



Στη συνέχεια ο Ν.Δεμενόπουλος έκανε μία αναφορά σε όλα τα ζητήματα που απασχολούν την Cosco αλλά και στα επενδύσεις:

«- Πριν από 10 περίπου χρόνια συντελέστηκε μία διαρθρωτική και ιστορική θα λέγαμε εξέλιξη στο λιμάνι του Πειραιά που άλλαξε την πορεία των πραγμάτων και λειτούργησε ως καταλύτης για τις μετέπειτα εξελίξεις. Η παραχώρηση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων στην ΣΕΠ Α.Ε. απελευθέρωσε κρυμμένες δυνάμεις και αποτέλεσε το εφαλτήριο για τη δυναμική άνοδο του Πειραιά στα κορυφαία container terminals της Ευρώπης.

- Ας θυμηθούμε συνοπτικά τι προέβλεπε η συγκεκριμένη σύμβαση παραχώρησης: αναβάθμιση του Προβλήτα ΙΙ, κατασκευή του Ανατ. Προβλήτα ΙΙΙ και στη συνέχεια μέσω της φιλικής διευθέτησης και του Δυτ. Προβλήτα ΙΙΙ, δηλαδή επενδύσεις που τετραπλασίασαν το capacity του λιμένος που πλέον μαζί με τον προβλήτα Ι που διαχειρίζεται η ΟΛΠ Α.Ε. ανέρχεται σε 7,2 εκατ. TEU. Επενδύσεις περίπου 580 εκατ. Ευρώ για υποδομές και εξοπλισμό και αντάλλαγμα παραχώρησης που ανέρχεται σήμερα στο 24,5% του συνολικού τζίρου της ΣΕΠ Α.Ε. Όλα τα παραπάνω σε συνδυασμό με την πρωτοβουλία Belt & Road της Κίνας οδήγησαν στα λίγο έως πολύ γνωστά αποτελέσματα για το λιμάνι του Πειραιά.

- Μέσα σε αυτά τα χρόνια λειτούργησε επίσης η σιδηροδρομική σύνδεση του λιμένος η οποία ισχυροποίησε τη θέση του Πειραιά ως το πρωτεύον Hub στην Ανατ. Μεσόγειο καθώς ανέδειξε το συγκριτικό πλεονέκτημά του για την εξυπηρέτηση των αγορών της Κεντρικής και Ανατ. Ευρώπης. Μέσα σε λίγα χρόνια, έκλεισαν εμπορικές συμφωνίες και πλέον σε καθημερινή βάση εκκινούν από το λιμάνι του Πειραιά τρένα που φτάνουν μέχρι και την Τσεχία.

- Τον Αύγουστο του 2016 ολοκληρώθηκε η μεταβίβαση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών της ΟΛΠ Α.Ε. από το ΤΑΙΠΕΔ στο μεγαλύτερο ναυτιλιακό όμιλο του κόσμου τη COSCO SHIPPING. Η αγορά των μετοχών συνοδευόταν με την ανάληψη της υποχρέωσης ενός πακέτου επενδύσεων 294 εκατ. ευρώ που αφορούν το σύνολο των λιμενικών υπηρεσιών και κινούνται στη σωστή κατεύθυνση καθώς στοχεύουν στην ολιστική ανάπτυξη του λιμένος. Δεν επαρκούν όμως για να καλύψουν τις συνεχώς αυξανόμενες ανάγκες και απαιτήσεις της λιμενικής βιομηχανίας ώστε να ανταποκριθεί ο Πειραιάς στον έντονο διεθνή ανταγωνισμό. Για το λόγο αυτό η Διοίκηση της ΟΛΠ Α.Ε. λειτουργώντας ως μακροχρόνιος και υπεύθυνος επενδυτής συμπεριέλαβε στο Master Plan του λιμένος πέραν των υποχρεωτικών επιπλέον – εθελοντικές - επενδύσεις ύψους 318 εκατ. ευρώ, οι οποίες είναι απολύτως απαραίτητες ώστε να μην απολέσει ο Πειραιάς την ελκυστικότητά και το συγκριτικό του πλεονέκτημα.

- Οι πρόσθετες αυτές επενδύσεις οι οποίες λειτουργούν συμπληρωματικά στις υποχρεωτικές επενδύσεις ενισχύουν όπως είπαμε την ανταγωνιστικότητα του Πειραιά και συντελούν στην μετατροπή του σε ένα μεγάλο hub στη Μεσόγειο, που θα πρωταγωνιστεί στην παροχή μίας μεγάλης γκάμας υπηρεσιών: κρουαζιέρα, ακτοπλοΐα, container και car terminals, εφοδιαστική αλυσίδα. Υπάρχουν λοιπόν οι προϋποθέσεις για την περαιτέρω ανάπτυξη του λιμένος ώστε να ακολουθήσουν και οι υπόλοιπες επιχειρησιακές μονάδες την επιτυχημένη πορεία του τομέα εμπορευματοκιβωτίων.

- Και βέβαια εκτός από τις θέσεις εργασίας οι επενδύσεις στο λιμάνι του Πειραιά ενίσχυσαν τα έσοδα του Ελληνικού Δημοσίου ποικιλοτρόπως: Αντάλλαγμα παραχώρησης της ΣΕΠ, αντάλλαγμα παραχώρησης της ΟΛΠ ΑΕ προς το Ελληνικό Δημόσιο, Μερίσματα, Φόρος Εισοδήματος επί των συνεχώς αυξανόμενων κερδών, ΦΜΥ, ΦΠΑ, Ασφαλιστικές Εισφορές κλπ.

- Με βάση υπολογισμούς οι επενδύσεις στο λιμάνι του Πειραιά κατά την τελευταία δεκαετία έχουν αποφέρει επιπλέον έσοδα στο Ελληνικό Δημόσιο της τάξης των 800 εκατ. ευρώ., χωρίς βέβαια να υπολογίζονται σε αυτό το ποσό οι επενδύσεις σε υποδομές ή το τίμημα για την αγορά του πλειοψηφικού πακέτου της ΟΛΠ Α.Ε. που με αυτά μαζί φτάνουμε στο 1,8 δισ. περίπου. Ενδεικτικά μόνο να αναφέρουμε ότι το ΤΑΙΠΕΔ κατέχοντας πλέον το 23,14% των μετοχών εισπράττει πολύ μεγαλύτερο μέρισμα από όταν είχε το 74,14% λόγω του αυξημένου μερίσματος που καταβάλλει η ΟΛΠ Α.Ε. στους μετόχους της.

- Επιβεβαιώνεται λοιπόν για μία ακόμη φορά ότι υγιείς επενδύσεις δημιουργούν και συνθήκες υγιούς ανάπτυξης για την τοπική οικονομία συμβάλλοντας έτσι στην κοινωνική ευημερία. Τέτοιες επενδύσεις που θα φέρουν ανάλογα και ακόμη καλύτερα αποτελέσματα έχουμε συμπεριλάβει στο Master Plan και θέλουμε να υλοποιήσουμε στο λιμάνι του Πειραιά ακολουθώντας ένα μοντέλο ανάπτυξης που σεβόμενο το περιβάλλον και με επίκεντρο τον άνθρωπο θα καταστήσει τον Πειραιά ένα πρότυπο και πρωτοπόρο λιμάνι στον 21ο αιώνα».

ΣΧΟΛΙΑ (4)

Παναγιώτης

Γίναμε το μεγαλύτερο κέντρο διακίνησης κινεζικών προϊόντων και μαϊμούδων. Γλυτώσαμε όμως απο τους μιζαδόρους και τους εργατοπατέρες του λιμανιού, κάτι είναι και αυτό. Μια (ελληνική) κυβέρνηση θα έβλεπε το λιμάνι ως ευκαιρία για διακίνηση Α Υλών και προϊόντων για την ντόπια βιομηχανία, άνθρακας όμως ο θησαυρός. Ο Τσίπρας χειροτέρεψε το διοικητικό πλαίσιο, πάτωσε την ανταγωνιστικότητα της οικονομίας και βύθισε το βιοτικό επίπεδο των Ελλήνων. Άρα για εμάς, η μόνη χρησιμότητα του λιμανιού είναι η αγορά προϊόντων μαϊμού απο το κύκλωμα των λάθρο.

Φοιτητής Λογιστικής

Ο καθηγητής στη σχολή μας το έλεγε καιρό ότι η Ελλάδα είναι η μόνη ανεπτυγμένη χώρα που δεν ιδιοτικοιούσε τα λιμάνια/αεροδρόμια/κλπ της σε αντίθεση με χώρες όπως ΗΠΑ, Ιαπωνία, Γερμανία, κλπ. Άλλος καθηγητής μας εξήγησε ότι δεν υπάρχουν μεγάλες Ελληνικές εταιρείες καθώς το 94,7% των Ελληνικών εταιρειών έχει κάτω από 4 εργαζομένους ενώ το 98% κάτω από 10 (τα 3 κριτήρια απ' τα οποία πρέπει να πληρεί τα 2 τουλάχιστον μια εταιρεία ώστε να χαρακτηριστεί μεγάλη είναι α) να έχει 250+ εργαζομένους, β) ετήσιο τζίρο 50 εκατ. ευρώ, και γ) ετήσιο ισολογισμό 43 εκατ. ευρώ. Μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις = άτυπη οργάνωση και γραφειοκρατεία. Άλλος καθηγητής μασ εξήγησε ότι οι υποδομές τις χώρας είναι παραπάνω από ελειπής και ο λόγος που δεν ανοίγουν βιομηχανίες οι οποίες να μπορούν να αναπτυχθούν χωρίς κίνδυνο χρεωκόπησης είναι τα λάθη της εσωτερικής πολιτικής της χώρας. Σημείωση: Τα έσοδα της χώρας είναι αξιολύπητα σε σχέση με τις δαπάνες μας και αυτό ισχούσε για δεκαετιές ολόκληρες και μυαλό βάζουνε τώρα... Τι να πω εγώ ο ίδιος που ακούω τους γέρους με το ένα πόδι στον τάφο να λένε "προδώτες και μη πατριώτες" τους νέους που φεύγουν από τη χώρα; Καλά κάνουν, γιατί αν διαβάσεις αναλυτικά την οικονομική ιστορία της σύγχρονης Ελλάδας και τις αποφάσεις των ξεροκέφαλων και άπλειστων πολιτικών που το μόνο που ξέρουν εδώ είναι να εξυπηρετούν τα συμφέροντά τους καταστρέφοντας τον άλλο, γίατι να σηκώσει η νεολαία τα δικά τους λάθη (που τα επέλεξαν οι ίδιοι και με χαρές μάλλιστα) στη δική της πλάτη; Άντε ιδιωτικοποιήστε τα πάντα, δημιουργήστε ομίλους επιχειρηματικότητας, αναπτύξτε ότι έχει προοπτική και βάλτε επιτέλους σωστή δομή και οργάνωση σε αυτό το απαρχαιομένο και μη ανταγωνιστικό "κράτος."

Ηρώ

Ας θυμηθούν τα προηγούμενα χάλια αυτοί που ανέβαιναν στα κάγκελα και πρωτοστατούσαν για την κρατική διαχείριση και αξιοποίηση των λιμανιών και των αεροδρομίων .

Μπεεε

Για την γεωγραφικη του θεση μικρο ειναι ακομα οπως μικροι ειναι αυτοι που διαχειριζονται αυτη τη χωρα, με τα ψηφοθηρικα τερτηπια και την διαφθορα να ειναι ο μεγιστος κινδυνος να παραμεινουμε μικροι.

Σωτηρης

Το σπιτι του Ολυμπιακου γινεται ακομα καλυτερο

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

roumeliotis

Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο κ. Ρουμελιώτης ανέφερε πως, λόγω των επιφυλάξεων του ΔΝΤ για την εμπλοκή του σε ένα πρόγραμμα χρηματοδοτικής στήριξης της Ελλάδα, ο τότε Γενικός Διευθυντής του Ταμείου Ντομινίκ Στρος Καν κάλεσε μυστικά κυβερνητικούς εκπροσώπους της Γαλλίας και της Γερμανίας στην Ουάσιγκτον, ώστε να τους πείσει για την αναγκαιότητα άμεσης αναδιάρθρωσης του ελληνικού χρέους

15
crisis_ar

Στο υψηλότερο σημείο του τελευταίου 7μήνου έφθασε τον Απρίλιο το ποσοστό των πολιτών που καλύπτουν οριακά τις ανάγκες τους - Το 87% των καταναλωτών αδυνατεί να αποταμιεύσει και το 42% προβλέπει επιδείνωση της οικονομικής του κατάστασης το επόμενο 12μηνο

8
o-proedros-tis-komision-zan-klont-giounker

Ο απερχόμενος πρόεδρος της Κομισιόν σε συνέντευξή του στην «Bild» είπε ότι έχει ευθύνη και ο ίδιος για το συγκεκριμένο γεγονός - Ξεκαθάρισε όμως ότι η ελληνική βοήθεια δεν έχει κοστίσει σε κανέναν ούτε ένα ευρώ

3