Κουβέλης: Υπήρχαν λάθη και ασάφειες στο master plan του ΟΛΠ

4723394

«Δεν σας ενδιαφέρει η αξιοπιστία της χώρας και οι επενδύσεις, έχετε βολευτεί με τους φόρους» του απάντησε κατά τη διάρκεια συζήτησης στη Βουλή ο Γιάννης Πλακιωτάκης

Απαντήσεις στις κατηγορίες της αξιωματικής αντιπολίτευσης περί ιδεοληπτικής συμπεριφοράς εκ μέρους της κυβέρνησης που οδήγησε σε εμπλοκή στο θέμα του master plan του ΟΛΠ-Cosco, έδωσε από την Ολομέλεια ο υπουργός Ναυτιλίας, Φώτης Κουβέλης.

Ο κ. Κουβέλης εξήγησε ότι τη μεταβίβαση του πλειοψηφικού πακέτου του ΟΛΠ στην Cosco και την κύρωση με τον νόμο της σχετικής σύμβασης παραχώρησης μεταξύ ελληνικού Δημοσίου και ΟΛΠ-Ανώνυμη Εταιρεία, η κινεζική εταιρεία ανέλαβε τη δέσμευση μέσω του σχετικού νόμου να υλοποιήσει σειρά υποχρεωτικών επενδύσεων, ενώ είχε τη δυνατότητα να υλοποιήσει και πρόσθετες επενδύσεις. Επισήμανε ότι η ΟΛΠ Α.Ε. είχε την υποχρέωση να εκπονήσει master plan, το οποίο θα περιελάμβανε τον συνολικό επενδυτικό σχεδιασμό, δηλαδή υποχρεωτικές και πρόσθετες ή προαιρετικές, όπως τις λένε, επενδύσεις του οργανισμού και να τον υποβάλει προς έγκριση στην Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ). Σημείωσε ακόμη ότι η ΕΣΑΛ αποτελεί διυπουργική επιτροπή, της οποίας πρόεδρος είναι ο εκάστοτε γενικός γραμματέας Λιμένων και μέλη υπηρεσιακοί παράγοντες υπουργείων και φορέων του Δημοσίου. Προεδρεύεται, δηλαδή από τον γενικό γραμματέα Λιμένων, τον Χρήστο Λαμπρίδη. Σύμφωνα με την ενημέρωση του αρμόδιου υπουργού, στις 19 Φεβρουαρίου 2019 και πριν παρέλθει το τρίμηνο της προθεσμίας η ΕΣΑΛ ενέκρινε ομόφωνα τις επενδύσεις που ορίζονται ως υποχρεωτικές στο παράρτημα 7.2 της σύμβασης παραχώρησης.

Συγκεκριμένα, ενέκρινε την επέκταση του επιβατικού λιμένα, την επισκευή δαπέδων σιδηροτροχιών και γερανογεφυρών στοιβασίας στον Προβλήτα 1 του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων, τη μετατροπή της πενταγωνικής αποθήκης σε επιβατικό σταθμό κρουαζιέρας, την υπόγεια οδική σύνδεση του σταθμού διακίνησης αυτοκινήτων με τον πρώην χώρο του ΟΔΔΥ, τη βελτίωση και συντήρηση υποδομών λιμένα, την προμήθεια εξοπλισμού λιμένα, τη βυθοκόρηση του κεντρικού λιμένα, την εκπόνηση μελετών, την κατασκευή νέου προβλήτα πετρελαιοειδών, την επέκταση σταθμού διακίνησης αυτοκινήτων, τη βελτίωση υποδομών ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης.

Για τις επενδύσεις που η ΟΛΠ Α.Ε. προτείνει ως πρόσθετες επενδύσεις η ΕΣΑΛ αποφάσισε και εγκρίνει τις ακόλουθες: οικολογικά λεωφορεία, κατασκευή επιβατικού σταθμού κρουαζιέρας στην περιοχή της νότιας ζώνης του λιμένα μόνο κατά το σκέλος που αφορά αμιγώς στον επιβατικό σταθμό, ενώ απέρριψε την προτεινόμενη επένδυση του κέντρου αναψυχής, που περιλαμβάνει μη λιμενικές εμπορικές χρήσεις, δηλαδή mall, κινηματογράφους και άλλα παρόμοια.

Η ΕΣΑΛ απέρριψε όμως τις επενδύσεις: Νέα αποθήκη στην πρώην περιοχή του ΟΔΔΥ, κατασκευή δύο πενταώροφων κτιρίων στάθμευσης αυτοκινήτων, έκτασης 75.000 τετραγωνικών μέτρων στην περιοχή Γ2, διότι - όπως είπε ο κ. Κουβέλης - η σχετική μελέτη είχε λάθη, ασάφειες αναφορικά με τα αριθμητικά μεγέθη της επένδυσης. Έκρινε, επίσης, η ΕΣΑΛ ότι δεν είναι δυνατόν να αξιολογηθούν οι επενδύσεις: κατασκευή ναυπηγοεπισκευαστικής για mega yachts στην περιοχή Γ1, επειδή εκκρεμεί η έκδοση απόφασης από το Συμβούλιο της Επικρατείας επί προσφυγής του ΟΛΠ για το σχετικό θέμα και κατασκευή ξενοδοχείου πέντε αστέρων στο Πόρτο Λεόνε, επειδή εκκρεμεί η εξέταση της πρότασης από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο.

Τέλος, υπογραμμίστηκε από την ΕΣΑΛ ότι οι εγκρίσεις για υποχρεωτικές και πρόσθετες επενδύσεις τελούν υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα προκύψουν αντιρρήσεις τόσο κατά την έγκριση της στρατηγικής μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων, όσο και κατά την εξέταση από το ΚΑΣ.

Κατόπιν αυτών, ο κ. Κουβέλης απευθύνθηκε προς την πτέρυγα της ΝΔ, θέτοντας το ερώτημα: "Δηλαδή ποια ιδεοληψία μάς οδηγεί στο να μην υπάρξουν αυτές οι επενδύσεις; Βεβαίως να υπάρξουν. Ποιος, όμως, δεν είναι σύμφωνος ότι η οποιαδήποτε μελέτη, η οποιαδήποτε επένδυση -και αναφέρομαι στις επιμέρους επενδύσεις- πρέπει να εξασφαλίζουν τη νομιμότητα;". Όπως προσέθεσε ο υπουργός Ναυτιλίας, νομιμότητα είναι η απόφαση-κρίση του υπουργείου Περιβάλλοντος, νομιμότητα είναι και η κρίση, αξιολόγηση και απόφαση του υπουργείου Πολιτισμού από τα συμβούλιά του, ενώ κάλεσε: "Εάν υπάρχει αντίρρηση επ' αυτού, να κατατεθεί, διότι στον βαθμό που δεν κατατίθεται και αναδεικνύεται ο λόγος ότι ιδεοληπτικά ενεργεί η κυβέρνηση για τις επενδύσεις, τότε αυτός ο λόγος δεν είναι μόνο αβάσιμος, είναι και πρόχειρος και θα έλεγα είναι και προσβλητικός της ίδιας της αλήθειας και της πραγματικότητας".

4723391
Ο Γιάννης Πλακιωτάκης

Προηγουμένως, ο εισηγητής της ΝΔ Γιάννης Πλακιωτάκης είχε επικαλεστεί την απόφαση της ΕΣΑΛ σύμφωνα με την οποία εγκρίνονται οι υποχρεωτικές επενδύσεις, "αφού δεν μπορούσε να κάνει διαφορετικά" και μέρος των προαιρετικών επενδύσεων, 580 εκατ. ευρώ, όλες όμως είναι υπό την έγκριση του υπουργείου Πολιτισμού, μετά από γνωμοδότηση των κεντρικών συμβουλίων και μετά από έγκριση της στρατηγικής μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων και παρατήρησε: "Αρχή σχεδιασμού υπάρχει; Διότι η μελέτη στρατηγικών περιβαλλοντικών επιπτώσεων υπάρχει. Άρα, ποιος θα την εξετάσει; Έχει κατατεθεί στο υπουργείο Ναυτιλίας. Θα την εξετάσει το υπουργείο Ναυτιλίας; Θα την εξετάσει το υπουργείο Περιβάλλοντος; Και μιλάμε για επενδυτές που θέλουν να προχωρήσουν σε συγκεκριμένες επενδύσεις". Επίσης, όπως ανέφερε ο κ. Πλακιωτάκης, οι υποχρεωτικές επενδύσεις πρέπει να ολοκληρωθούν μέχρι το 2021 και η κυβέρνηση ακόμα δεν τις έχει εγκρίνει και διερωτήθηκε: "Θα περιμένουμε, δηλαδή, την Αρχαιολογία, όπως έκανε στο Ελληνικό τρία χρόνια, προκειμένου να εγκρίνει τις συγκεκριμένες επενδύσεις; Αυτό είναι το μήνυμα που στέλνετε σε δυνητικά υποψήφιους ξένους επενδυτές;". Εξάλλου ο κ. Πλακιωτάκης επισήμανε ως ανησυχητικό το ότι δεν παρέστη στην συνεδρίαση της ΕΣΑΛ το υπουργείο Οικονομικών, ενώ το ΤΑΙΠΕΔ απείχε από αυτή.

"Μπορεί εσάς να μην σας ενδιαφέρει η αξιοπιστία της χώρας, αλλά εμάς μας ενδιαφέρει, διότι σε μια δύσκολη δημοσιονομικά περίοδο η Ελλάδα οφείλει και πρέπει να δημιουργήσει φιλικό και ελκυστικό περιβάλλον για τις επενδύσεις, εκτός βέβαια και εάν δεν σας ενδιαφέρει και έχετε βολευτεί με την επιβολή φόρων. Δίνετε και τα επιδόματά σας, παρατείνετε και τη θητεία σας, αλλά να ξέρετε ότι όλα αυτά τελειώνουν" κατέληξε στην τοποθέτησή του επί του θέματος ο κ. Πλακιωτάκης.

Τέλος, ο εισηγητής της ΝΔ, ζήτησε από τον κ. Κουβέλη να εξετάσει αν υπάρχει διευθύνων σύμβουλος Οργανισμού Λιμένων, ο οποίος έχει συγγενική σχέση με μέλος του Εποπτικού Συμβουλίου, το οποίο εποπτεύει και το ΤΑΙΠΕΔ και το Υπερταμείο, άρα ελέγχει και τους Οργανισμούς Λιμένων.

ΣΧΟΛΙΑ (4)

nikos

Άι ντε ρε μπάρμπα-Φώτη πήγαινε σπιτάκι σου!Αχόρταγοι είστε όλοι!

FREDY

Το πολιτικό ρετάλι της Ελλάδας,ακόμα διαχειρίζεται πράγματα, πού ούτε ιδέα είχε ότι υπάρχουν στήν οικονομική πολιτική της χώρας.Με νιμικές σπουδές πού ούτε κάν τις άσκησε,κατέφυγε στήν πολιτική γιά να τρώει από τις σάρκες των Ελλήνων.Και επί τέλους ένας καλός οίκος ευγηρίας είναι ότι καλύτερο για μάς.Πότε θα απαλαγούμε από τα ραμολιμέντα που θέλουν τίς καρέκλες τόσο πολύ πού έχουν κολίσει στόν πισινό τους.Φτάνει πιά,εδώ και τώρα να γίνει νόμος όπως και για τούς συνταξιούχους,πολιτικός μετά τα 65 να μην υπάρχει στην βουλή.

Μπαμπης

200 χρόνων έφτασε ο κουβελης. Φτάνει. Ίδρυμα τώρα και τόπο στα αξιόλογα νιάτα

πολιά κεφαλή-ανωγειανή κουζουλάδα

Μάλιστα κ. Παρ'ολίγον Πρόεδρε! Βρε ουστ ρετάλια της πολιτικής και της ιστορίας...

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

Used_car-1000

Ιδιαίτερα δύσκολη -έως σχεδόν αδύνατη- θα είναι η εισαγωγή μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στην Ελλάδα, μετά και το… πογκρόμ εισαγωγών όλων των… σαράβαλων που δεν ήθελε η Ευρώπη στη χώρα μας.

eforia-120-doseis

Περίπου 240.340 φορολογούμενοι έχουν ενταχθεί στη ρύθμιση των 120 δόσεων για ληξιπρόθεσμα χρέη προς την εφορία, ενώ από τον επόμενο μήνα θα ισχύσουν οι βελτιώσεις ως προς την ελάχιστη δόση και το επιτόκιο, αλλά κυρίως ως προς τις οφειλές των επιχειρήσεων

moodys2

Νωρίτερα, με έκθεσή του, οι οίκος είχε φροντίσει να στείλει μήνυμα πως τα επίμονα «αγκάθια» της ελληνικής οικονομίας, από τις χαμηλές επενδύσεις και τις αρνητικές δημογραφικές τάσεις έως τους κινδύνους του τραπεζικού τομέα και το υπέρογκο χρέος, δεν αφήνουν προς το παρόν περιθώρια για σημαντικές αλλαγές στο αξιόχρεο

7