Φαρμακοποιός ή χορογράφος;

farmakopoios-xorografos

Τι είδους σχέση μπορεί να αποκτήσει η φαρμακευτική με τη χορογραφία; Ίσως την ιδανική. Χορός, μουσική, λόγια και βοτάνια αναμειγνύονται, με την Ελπίδα Ορφανίδου να παρουσιάζει ένα εργαστήριο παρασκευής «χορογραφικών φαρμάκων»

Η Ελπίδα Ορφανίδου είναι απόφοιτη του Τμήματος Φαρμακευτικής του ΕΚΠΑ. Με σπουδές χορού στην επαγγελματική σχολή χορού της Δέσποινας Γρηγοριάδου, -αλλά και πιάνου από το Ελληνικό Ωδείο-, η ίδια έκανε το επιπλέον βήμα στις καλλιτεχνικές της ανησυχίες και με υποτροφία από το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών συνέχισε τον χορό και την χορογραφία στο Άρνεμ και στο Λονδίνο, καταφέρνοντας να προσεγγίσει σήμερα με ¨θεραπευτικό¨ τρόπο τα δύο διαφορετικά αντικείμενα σπουδών της.  
farmakopoios-xorografos-1

Το τελευταίο της πρότζεκτ Pharmacist or Balloonist - ένα χορογραφικό φαρμακείο βοτάνων- παρουσιάζεται στις 28 και 29 Απριλίου στη «Στέγη», στο πλαίσιο του 5ου Φεστιβάλ Νέων Χορογράφων.

Ως χορογράφος και χορεύτρια, διατηρεί μια ιδιότυπη, αντισυμβατική σχέση με το αντικείμενο του χορού. «Θα τολμούσε να πει κανείς ότι είναι μια σχέση που διαρκώς τροφοδοτείται και εμπλουτίζεται από άλλα πεδία, όπως ο κινηματογράφος και τα αρχετυπικά είδωλα» -στην περίπτωση της περφόρμανς Elpid’Arc, όπου παρουσιάστηκε τον Φεβρουάριο του 2014 στη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση στο πλαίσιο του 1oυ Φεστιβάλ Νέων Χορογράφων, ή από το δικό της επιστημονικό υπόβαθρο ως φαρμακοποιού, το οποίο είναι εμφανές στο πιο πρόσφατο έργο της, Pharmacist or Balloonist με υπότιτλο a choreographic herbal pharmacy.
farmakopoios-xorografos-2

Σχετικά με την περφόρμανς διαβάζουμε στο ενημερωτικό σημείωμα, «Η Ορφανίδου, μαζί με ένα ετερόκλητο γκρουπ από «βοηθούς» και «γκεστ σταρ», προτείνει ένα τελετουργικό επί σκηνής, στο οποίο αλχημεία και θεατρικότητα συγχέονται, καλώντας τον θεατή να αψηφήσει τις καθιερωμένες συμβάσεις. Όπως λέει η ίδια, σκοπός του εν λόγω εγχειρήματος είναι να «χορογραφήσουμε τη σύγχυση», να βρούμε δηλαδή τρόπους να θεραπεύσουμε τον ανθρώπινο μόχθο από την παραγωγικότητα, τον αυθορμητισμό από τα στερεότυπα της δημιουργικής έμπνευσης. Σε αυτό το διαλογικό εργαστήριο παρασκευής «χορογραφικών φαρμάκων», όπου αναμειγνύονται χορός, μουσική, λόγια και βοτάνια, ο θεατής γίνεται «θεράπων και θεραπευόμενος», αναθεωρώντας την ίδια την καλλιτεχνική πράξη. Το Pharmacist or Balloonist, παίζοντας με το ελιξίριο της έμπνευσης αλλά και με το δηλητήριο της αποτυχίας, δοκιμάζει συνταγές, προσευχές, επωδές και άλλα «σκευάσματα», ώστε ο χρόνος να ξαναγίνει «φάρμακον» και εργαλείο θεραπείας στη διάθεση του κάθε συμμετέχοντος.»

Γεφυρώνοντας τις αποστάσεις μεταξύ τέχνης και επιστήμης, με τον ίδιο τρόπο η Ελπίδα Ορφανίδου ζει και εργάζεται -ως χορογράφος και ερμηνεύτρια- μεταξύ Βερολίνου και Αθήνας. Ως περφόρμερ και δημιουργός, έλκεται από το παράδοξο και συχνά χιουμοριστικό στοιχείο. Δημιουργεί επί σκηνής χαρακτήρες, πρόσωπα φανταστικά που υποστηρίζουν την παραδοξότητα των ίδιων των δράσεων, αλλά και ενθαρρύνουν υπόγεια την απρόσκοπτη επικοινωνία μεταξύ ερμηνευτή και κοινού.»

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

9o-festival-protoporiakou-cine

2 ταινίες μυθοπλασίας, 1 βίντεο προσχέδιο και 1 ντοκιμαντέρ –από το 1959 έως το 2010- αποτελούν τις ελληνικές συμμετοχές στο αφιέρωμα «Μυήσεις» του 9ου Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου Αθήνας

parastaseis-gia-paidia

Οι δύο νέες παραστάσεις της Κάρμεν Ρουγγέρη για παιδιά στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης και στο θέατρο Κιβωτός

kiouri

Ποια ήταν η Μαρί Κιουρί; Πώς έφτασε να είναι η πιο φημισμένη γυναίκα των επιστημών στην εποχή της; Πώς λειτουργούσε στην καθημερινότητά της; Τι ρόλο έπαιξε ο έρωτας στη ζωή της;

saia01

Η Ηρώ Σαΐα πάνω στη σκηνή του θεάτρου Γκλόρια Μικρό μαζί με δυο σπουδαίους μουσικούς «παραδίνονται» στην παραδοσιακή μουσική και δημοτική ποίηση και μας παρασύρουν στη μαγεία μιας ιδιαίτερης μουσικής παράστασης με ανάμεικτα στοιχεία: την ελληνικότητα, τη διαφορετικότητα, την έκπληξη!

59-diethnes-festival-thess

Η Caritas Romana (Ρωμαϊκή Ευσπλαχνία) και τα εκατοντάδες έργα τέχνης που την αναπαριστούν, χρησιμοποιήθηκαν ως πυξίδες για την επιλογή των 15 ταινιών του Επίσημου Διαγωνιστικού Τμήματος του Διεθνούς Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και οι ταινίες με την σειρά τους τροφοδοτούν το υλικό μιας πρωτότυπης έκθεσης νέων εικαστικών