GP Αυστρίας: Αυτή την Κυριακή, στην έδρα της Red Bull

GP Αυστρίας: Αυτή την Κυριακή, στην έδρα της Red Bull

Ο Φέτελ ζήτησε συγνώμη δημόσια για την αντιαθλητική του ενέργεια στο Μπακού και έπεσε στα μαλακά. Με 14 βαθμούς προβάδισμα θέλει να κρατήσει το Χάμιλτον πίσω του στον 9ο αγώνα του πρωταθλήματος.

GP Αυστρίας: Αυτή την Κυριακή, στην έδρα της Red Bull
Ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας Σεμπάστιαν Φέτελ έπεσε στα μαλακά μετά την αντιαθλητική του ενέργεια στο Μπακού εναντίον του πρωταθλητή Λιούις Χάμιλτον. Η FIA άνοιξε εκ νέου την υπόθεση και αρκετοί υπέθεσαν πως ο Γερμανός θα τιμωρηθεί, τελικά όμως τη γλύτωσε με μια συγνώμη και μια αυστηρή προειδοποίηση αν εμπλακεί σε ανάλογο συμβάν στο μέλλον. Οι Mercedes δείχνουν να έχουν το πάνω χέρι στους τελευταίους αγώνες με απόλυτη κυριαρχία στη μάχη της pole αλλά και στο βάθρο. Στη Ferrari βρέθηκαν στο Μπακού για 2ο συνεχή αγώνα εκτός βάθρου και θέλουν όσο τίποτε να επιστρέψουν σ’ αυτό. Σίγουρα κανείς δε θα μπορούσε να ζητήσει φέτος κάτι περισσότερο απ’ αυτή την επική μάχη Mercedes – Ferrari για τον τίτλο με ρυθμιστή τη Red Bull.

Στον τελευταίο αγώνα του πρωταθλήματος στους δρόμους του Μπακού
, πρωτεύουσας του Αζερμπαϊτζάν κέρδισε ο Ντάνιελ Ρικιάρντο για λογαριασμό της Red Bull. Αυτό αποτελεί το ιδανικό εφαλτήριο στην ψυχολογία της Red Bull που πλέον πάει με άλλον αέρα στον εντός έδρας αγώνα στο Red Bull Ring. Οι Αυστριακοί δικαίως περηφανεύονται για την υπερσύγχρονη εγκατάσταση που φτιάχτηκε πάνω στην παλιά θρυλική πίστα, διατηρώντας μέρος του χαρακτήρα της. Ο Ρικιάρντο μιλώντας ως οικοδεσπότης τόνισε: «Στην Αυστρία νιώθουμε πραγματικά τη φιλοξενία της Red Bull αλλά και περήφανος ως αθλητής αυτής της μεγάλης οικογένειας. Η πίστα απαιτεί δύναμη από την υβριδική μηχανή και πρέπει να έχεις καλές εξόδους από τις αργές στροφές ώστε να σου δίνεται η ευκαιρία για προσπέρασμα στις μεγάλες ευθείες. Στο δεύτερο μισό του γύρου χρειάζεται περισσότερη κάθετη δύναμη, όμως αυτή η αεροδυναμική ρύθμιση σου στερεί ταχύτητα στην ευθεία. Το κλειδί είναι ο σωστός συμβιβασμός. Θα ήθελα μερικές στροφές ακόμη από την παλιά χάραξη».


Εικόνα από το περσινό βάθρο: Νικητής ήταν ο Χάμιλτον, 2ος ο Φερστάπεν και 3ος ο Ράικονεν.
Κλείσιμο


O Μαξ Φερστάπεν της RBR είχε ανέβει στο δεύτερο σκαλί του βάθρου πέρυσι στην Αυστρία
και στην ομάδα των Ταύρων έχουν στο μυαλό τους κάτι περισσότερο για φέτος. Ο νεαρός Ολλανδός που αγωνίζεται με το Νο 33 λέει: «Πέρυσι αμφέβαλλα για τα ελαστικά και προσπάθησα να τα διατηρήσω σε καλή κατάσταση. Κατάφερα να βγάλω τον αγώνα με μια αλλαγή, αυτό είναι πάντοτε ρίσκο που πέρυσι μας βγήκε. Φέτος πρέπει να σιγουρευτούμε για την συμπεριφορά του μονοθεσίου στις στροφές και να είμαστε γρήγοροι στην ευθεία ώστε να κοντράρουμε τους πρωτοπόρους. Χρειάζεται πάντα συμβιβασμός στο Red Bull Ring. Πέρυσι η πίστα είχε γεμίσει από συμπατριώτες μου, υποστηρικτές της ομάδας και το ίδιο περιμένω και φέτος».



Το παγκόσμιο πρωτάθλημα της F1, συνεχίζεται αυτό το Σαββατοκύριακο με τον 9ο αγώνα το Αυστριακό GP.
Ο αγώνας θα διεξαχθεί στο Red Bull Ring μια πίστα μοναδικής αισθητικής, με 9 στροφές που παραπέμπει σε άλλες εποχές της F1 με το θρυλικό Οsterreichring.

Το Αυστριακό GP βρίσκονταν στο πρόγραμμα της Formula1
μέχρι το 2003 τότε η εγκατάσταση ονομάζονταν Α1 Ring. Από τότε πέρασαν 12 χρόνια, η πίστα ανακαινίστηκε και το 2014 επέστρεψε στο πρόγραμμα ως Red Bull Ring. Ο τελευταίος νικητής, αγώνα F1, επί Αυστριακού εδάφους στην πρότερη εκδοχή του αγώνα είναι ο άτυχος Μίκαελ Σουμάχερ που είχε κερδίσει τότε με τη Ferrari. Το 2014 και το 2015 κέρδισε επίσης ένας Γερμανός ο λόγος για το Νίκο Ρόσμπεργκ που πήρε τη νίκη με Mercedes. Πέρυσι κέρδισε ο Χάμιλτον επίσης με Mercedes. Πολυνίκης στην Αυστρία είναι ο Προστ με 3 νίκες (1983, 1985, 1986) ενώ από τους εν ενεργεία πιλότους δεν έχει κερδίσει κάποιος εκτός του Χάμιλτον.



Το πρώην Α1 νυν Red Bull Ring έχει φιλοξενήσει από το 1997 μέχρι και το 2003
, επτά από τα 26 Αυστριακά GP. Παλαιότερα ως Όστερινγκ είχε φιλοξενήσει άλλα 18. H πίστα αγοράστηκε και ανακαινίστηκε από τη Red Bull το 2011 και ξαναβρήκε τη θέση της στο καλεντάρι. Μάλιστα ο βαθύπλουτος Αυστριακός ιδιοκτήτης της Red Bull, Ντήτριχ Μάτεζιτς, έχει αναλάβει και το κόστος διοργάνωσης του αγώνα στην πατρίδα του. Πέρα από άλλους αγώνες αυτοκινήτων στο Σπήλμπεργκ διεξήχθη νωρίτερα φέτος και ο διάσημος αγώνας Red Bull Air Race με ακροβατικά αεροσκάφη στον εναέριο χώρο της εγκατάστασης.

Όλα καταλήγουν στα λάστιχα!

Η διαδρομή των 4.3km βρίσκεται σ’ ένα οροπέδιο των Αυστριακών Άλπεων στην περιοχή της Στυρίας. Έχει τέσσερις ευθείες, οι δυο εξ αυτών μεγάλες και 9 στροφές όλες αργές ή πολύ αργές. Η πρόσφυση και τα εγκάρσια φορτία προκαλούν μέσες προς υψηλές καταπονήσεις στα ελαστικά ειδικά στις στροφές πέντε και έξι.  Όλα τα δυνατά σημεία φρεναρίσματος είναι σε ανηφόρα, αυτό δυσκολεύει τα προσπεράσματα γιατί οι αποστάσεις πέδησης είναι μειωμένες. Οι μηχανικοί αναμένεται να σετάρουν τα μονοθέσια με μέγιστη κλίση στις αεροτομές για καλύτερο κράτημα στις στροφές θυσιάζοντας μέρος της τελικής ταχύτητας στην ευθεία.



Το Red Bull Ring έχει κάποια κοινά χαρακτηριστικά με τους τελευταίους αγώνες
σε Αζερμπαϊτζάν, Καναδά, Μονακό: Γλιστερή επιφάνεια και σχετικά περιορισμένα πλευρικά φορτία. Είναι όμως μόνιμη πίστα μια σύγχρονη μικρότερη εκδοχή του θρυλικού Osterreichring. Για την Αυστρία επελέγησαν οι τρεις πιο μαλακές γόμες στη γκάμα της Pirelli: P Zero Yellow (κίτρινη, μαλακή), P Zero Red (κόκκινη, πολύ μαλακή) και P Zero (μωβ, πάρα πολύ μαλακή). Αυτές οι γόμες ταιριάζουν στη rollercoaster χάραξη του Σπήλμπεργκ παρέχοντας το σωστό συνδυασμό μεταξύ του χρόνου προθέρμανσης, της απόδοσης και της διάρκειας. Στρώθηκε νέο οδόστρωμα πέρυσι πρόκειται για μια από τις πιο λείες επιφάνειες όλης της χρονιάς. Οι επιλογές ελαστικών είναι ίδιες με τις περσινές: Θα δούμε στρατηγικές ενός ή δυο αλλαγών. Η τοπική μορφολογία του εδάφους δίνει άστατο καιρό οπότε το ρίσκο είναι υψηλό. Τα πρώτα δυο τμήματα της πίστας είναι γρήγορα και με συνεχή ροή. Το τρίτο τμήμα είναι πιο αργό και πιο τεχνικό. Υπάρχουν μεγάλες υψομετρικές διαφορές και κάποια σημεία όπου φρενάρεις στην ανηφόρα, εκεί εύκολα μπορεί να κάνεις λάθος.

Ο Μάριο Ίσολα, επικεφαλής αγώνων της Pirelli σημείωσε: «Θα δούμε στρατηγικές ενός ή δυο αλλαγών είναι όμως σημαντικό για τις ομάδες να έχουν ευελιξία στις επιλογές τους. Οι δυνάμεις στο διαμήκη άξονα – φρένα και επιτάχυνση – είναι τα κρίσιμα μεγέθη στην Αυστρία, όχι τόσο πολύ οι στροφές. Είναι πιθανό να δούμε σημαντική βελτίωση στο ρεκόρ πίστας όπως καταγράφηκε και στο Μπακού».

Η πίστα του Σπήλμπεργκ μοιάζει περισσότερο ίσως από άλλες, με ειδική διαδρομή ράλι: Μεγάλες υψομετρικές εναλλαγές και μια συνεχή αλληλουχία γρήγορων και απαιτητικών στροφών.  Ο καιρός στην περιοχή είναι πάντοτε απρόβλεπτος. Μολονότι η πίστα επέστρεψε στο ημερολόγιο της F1 το 2014 έχει μακρά ιστορία ως Osterreichring με ρίζες πίσω στο 1969. Αυτό δίνει στη διαδρομή ένα χαρακτήρα «παλιάς σχολής» που είναι αισθητός ακόμη και σήμερα. Τα πρώτα δυο μέρη της πίστας είναι γρήγορα ενώ το τελευταίο είναι αργό και πιο τεχνικό. H φθορά, η πτώση στην απόδοση λόγω θερμικής καταπόνησης αλλά και η θερμοκρασία περιβάλλοντος βρίσκονται σε χαμηλά επίπεδα, γι’ αυτό και επιλέγηκαν τα πιο μαλακά ελαστικά. Η επιφάνεια του οδοστρώματος γενικώς παρέχει χαμηλή πρόσφυση, έχει χαμηλή τραχύτητα και σε κάποια σημεία υπάρχουν ανομοιομορφίες. Ένας γύρος στο Σπήλμπεργκ διαρκεί χρονικά, λιγότερο απ’ ότι σε οποιαδήποτε άλλη πίστα του πρωταθλήματος.



Οι Red Bull και Force India έχουν κάνει την πιο επιθετική επιλογή με 9 και 10 σετ πάρα πολύ μαλακής γόμας. Οι δυο πρωτοπόροι στη βαθμολογία του πρωταθλήματος (Φέτελ 153β., Χάμιλτον 139β.) έχουν κάνει διαφορετική επιλογή σετ ελαστικών.


GP Αυστρίας

Πίστα: Red Bull Ring

Μήκος: 4326 m

Γύροι: 71

Απόσταση: 307.020km

Ρεκόρ γύρου: 1:08.337 (Μ.Σουμάχερ, 2003)

Στροφές: 9 (6 δεξιές, 3 αριστερές)

Τέρμα γκάζι: Στο 59% του γύρου (χρονικά)

Αλλαγές ανά γύρο: 52 (3640 στον αγώνα)




Πανοραμική άποψη του Red Bull Ring σε οροπέδιο των Αυστριακών Άλπεων.


Ο αγώνας εκκινεί στις 15:00 ώρα Ελλάδος την Κυριακή και θα μεταδοθεί απευθείας από ΕΡΤ, COSMΟΤΕ.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης