Τραγωδία στη Γένοβα: Έπαιξε ρόλο η Μαφία στην κατασκευή της γέφυρας που σκότωσε 39 ανθρώπους;

bridge_main01

Η κυβέρνηση κατηγορεί τον όμιλο Benetton και την θυγατρική εταιρεία της Atlantia, Autostrade Per Italia, για τον θάνατο 39 ανθρώπων, όμως ένα σενάριο φέρνει στο προσκήνιο τις δραστηριότητες της ιταλικής Μαφίας, που είχε παρεισφρύσει στη βιομηχανία σκυροδέματος - Συγκλονιστικές φωτογραφίες δείχνουν την γέφυρα να κρέμεται από μία κλωστή λίγο καιρό πριν την κατάρρευση

Δύο ημέρες μετά την κατάρρευση της γέφυρας Morandi στη Γένοβα, τα στοιχεία που κάνον την εμφάνισή τους όσον αφορά στους υπεύθυνους της τραγωδίας ολοένα και αυξάνονται, ενώ όπως αποδεικνύεται στην πράξη ουδείς δεν ένιωσε έκπληξη από την κατάρρευση, καθώς όλοι το θεωρούσαν πιθανό.

Ο πρωθυπουργός Τζουζέπε Κόντε, αφού κήρυξε εθνικό πένθος στην χώρα, κατηγόρησε την τον όμιλο Benetton και την θυγατρική εταιρεία της Atlantia, Autostrade Per Italia, που έχει την διαχείριση της γέφυρας, ως υπεύθυνη για την τραγωδία.

Ο Ιταλός πρωθυπουργός, επίσης, επιβεβαίωσε ότι θα ξεκινήσει η διαδικασία για την ακύρωση της ανάθεσης εκμετάλλευσης του δικτύου αυτοκινητοδρόμων στην ιδιωτική εταιρία Atlantia, του ομίλου Μπενετόν.

«Δεν μπορούμε να περιμένουμε τους ρυθμούς της δικαιοσύνης», είπε ο Κόντε. Παράλληλα τόνισε ότι η πόλη της Γένοβας θα κηρυχθεί για δώδεκα μήνες σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης, και ότι η κυβέρνηση σκοπεύει να ορίσει ειδικό επίτροπο που θα ελέγχει τα έργα ανοικοδόμησης.

«Για την νέα ανάθεση εκμετάλλευσης του δικτύου αυτοκινητοδρόμων, η κυβέρνηση θα ορίσει σαφώς πιο αυστηρούς κανόνες», τόνισε τέλος ο επικεφαλής της ιταλικής κυβέρνησης.

Στο ίδιο μήκος κύματος ο αναπληρωτής πρωθυπουργός Λουίτζι Ντι Μάιο κατηγόρησε τον όμιλο Benetton πως «τσεπώνει» χρήματα από την διαχείριση των αυτοκινητόδρομων και τα διόδια, χωρίς να ξοδεύει για τη συντήρηση και τη βελτίωση των δρόμων.

Ο Ντι Μάιο θεωρεί ότι η συντήρηση που έπρεπε να γίνει από την εταιρία αυτοκινητοδρόμων, ήταν ελλιπής, και ότι οι υπεύθυνοί τους θα πρέπει να παραιτηθούν.

Υπενθύμισε, δε, ότι βάσει νόμου μπορεί να επιβληθεί πρόστιμο μέχρι και 150 εκατομμύρια ευρώ. Από την μεριά της, όμως, η εταιρία αυτοκινητοδρόμων δεν παραδέχεται, μέχρι στιγμής, καμία σχετική ευθύνη.

Η εισαγγελία της Γένοβας ξεκίνησε έρευνα για εξ αμελείας ανθρωποκτονία και καταστροφή,χωρίς να υποδεικνύεται, προς το παρόν, κάποιος υπεύθυνος. «Πρόκειται για μια τεράστια και παράλογη τραγωδία», δήλωσε ο εισαγγελέας της Γένοβας, Φραντσεσκο Κότσι.

Την ίδια ώρα, τίθενται ερωτήματα σχετικά με την ενδεχόμενη εμπλοκή της Μαφίας στην κατασκευή της γέφυρας, κατά τη δεκαετία του 1960.

«Οι εταιρείες που σχετίζονταν με τη μαφία είναι γνωστό ότι είχαν διεισδύσει στις βιομηχανίες τσιμέντου και ανακατασκευής τις προηγούμενες δεκαετίες», έγραψε η καναδική Globe and Mail.

Μάλιστα, ορισμένοι υπενθυμίζουν τους αστικούς μύθους, σύμφωνα με τους οποίους η μαφία είχε παρεισφρύσει στη βιομηχανία σκυροδέματος, υπερτιμώντας το προϊόν και παραδίδοντας λιγότερο τσιμέντο, κάτι που έκανε την κατασκευή ασταθή.

Στους 39 οι νεκροί

Να υπενθυμίσουμε ότι η γέφυρα που κατέρρευσε την Τρίτη σε ώρα αιχμής της κυκλοφορίας είχε ως αποτέλεσμα να χάσουν την ζωή τους τουλάχιστον 39 άτομα, μεταξύ των οποίων και τρία παιδιά. Οι έρευνες των σωστικών συνεργείων συνεχίζονται με σκόπο να ανασυρθούν από τα συντρίμμια της γέφυρας Morandi τυχόν επιζώντες.

Οι τραυματίες στα νοσοκομεία είναι δεκαέξι, εκ των οποίων δώδεκα σε σοβαρή κατάσταση ενώ πέντε από τους νεκρούς δεν έχουν ακόμη αναγνωριστεί από τους συγγενείς τους

Κατά την κατάρρευση της Γέφυρας έχασε τη ζωή του ένας άνδρας από την Χιλή καθώς και τρεις γάλλοι. Πηγές της Πολιτικής Προστασίας της Ιταλίας, παράλληλα, αναφέρουν ότι είναι πιθανό, στο τέλος, ο απολογισμός των νεκρών, να φτάσει τους σαράντα.

Στο μεταξύ, οι πυροσβέστες προσπαθούν ακόμη να εντοπίσουν τυχόν επιζώντες κάτω από τα ερείπια. Ο δε περιφερειάρχης της ευρύτερης περιοχής της Γένοβας, Τζοβάνι Τότι, δήλωσε ότι «υπάρχουν ελπίδες να μπορέσουν να σωθούν οι περισσότεροι τραυματίες» και επιβεβαίωσε ότι «αναζητώνται ακόμη πολλοί αγνοούμενοι, κάτω από τη γέφυρα».

Ο ιταλός υπουργός εσωτερικών, Ματτέο Σαλβίνι, ευχαρίστησε όλους τους διασώστες και τους εθελοντές του έσπευσαν να βοηθήσουν.

Συγκλονιστικές φωτογραφίες: Ετοιμόρροπη εδώ και καιρό η γέφυρα

Φωτογραφίες που είδαν το «φως» της δημοσιότητας, και οι οποίες τραβήχτηκαν λίγο καιρό πριν την τραγωδία, δείχνουν το κομμάτι που κατέρρευσε να είναι σε άθλια κατάσταση, με τεράστια καλώδια να έχουν αποκολληθεί και να πετάγονται, δίνοντας την εντύπωση πως πραγματικά… κρέμεται από μια κλωστή.

gefira-1-1
gefira-2
gefira-3

ΣΧΟΛΙΑ (7)

dtl

ΠΡΟΣ: Τον συντάκτη του κειμένου Έχω να χαρακτηρίσω τουλάχιστον χαλαρό τον τρόπο με τον οποίο κάνετε δομικές διαπιστώσεις και μάλιστα προχωράτε ακόμη παρακάτω επισημαίνοντας το ετοιμόρροπο της γέφυρας με κόκκινους κύκλους πάνω σε φωτογραφίες ή αναφορές σε καλώδια που κρέμονταν. Είναι προφανές το ετοιμόρροπο από το αποτέλεσμα (εξάλλου «δρυός πεσούσης …») όμως δεν είναι με τον ίδιο τρόπο και η αιτία. Το ότι έχετε πρόσβαση σε μέσα ενημέρωσης δεν σας κάνουν περισσότερο γνώστες της πραγματικότητας, αντίθετα σας ωθούν στο να γράφετε και χαλαρότητες. Λίγη περισσότερη σοβαρότητα ….

vg

Ένα απλό παράδειγμα του που οδηγεί η ιδιωτικοποίηση σε συνάρτηση με την επιδίωξη του κέρδους και ένας ακόμη λόγος που δε πρέπει να δίνονται σε ιδιώτες τομείς που αφορούν ύδρευση, ενέργεια και βασικές κοινωνικές δομές. Μπροστά στην επίτευξη του κέρδους και προκειμένου να κερδίσουν πελάτες, θυσιάζονται συντήρηση και ανάπτυξη των υφιστάμενων δομών.

Ναι...

...είδαμε και τα δημόσια έργα. Πλήρωνουμε 5 για να ξύνονται οι 4 και να δουλεύει ο 1.

Μικές

Μπορείς να αρθρώσεις λόγο ουσιαστικό με επιχειρήματα ή απλά αναμασάς ότι ακούς στον σκάι? Η ουσία είναι ότι η κρατική παρέμβαση, όπου υπάρχει μειώνει το handicap, μεταξύ πλουσίων και φτωχών (έστω ελάχιστα αλλά το κάνει). Η ιδιωτική πρωτοβουλία έχει στόχο το κέρδος και πολλές φορές με ανήθικό τρόπο ώστε να το μεγιστοποιήσει. Πχ δες τι έγινε στους σιδηροδρόμους, και στην υδρευση στην Αγγλία, στο ηλεκτρικό και στην ιατρική ασφάλιση στην Ολλανδία και άλλα. Δεν ζήτησε ο φίλος κομμουνιστικό καθεστώς, ζήτησε προστασία κρατική σε βασικούς τομείς. Εσύ γιατί θίχτηκες? Αν θεωρείς ότι στο δημοσιο το ξύνουν, κάνε αγώνα να φύγουν αυτοί που το ξύνουν και να προσληφθούν νέοι και μορφωμένοι να δουλέψουν και να προσφέρουν. Μαύρισε επίσης τους πολιτικόυς που ενθαρρύνουν τέτοιες πρακτικές και απαξίωσε τα συνδικάτα που κάνουν το ίδιο με σαφή πολιτικά κίνητρα. όχι ιδιωτικόποίηση των πάντων για να μπορεί ο χ ή ψ ιδιώτης να παίρνει δημόσια περιουσία τσάμπα και μετά να την πουλάει 100 φορές πάνω στο κράτος. Και επειδή σε κόβω για μπατιράκι και όχι για ματσό ιδιώτη που θα δικαιολογούσε τη θέση σου, άνοιξε λίγο τα μάτια σου και μην αναμασάς μια προπαγάνδα. Υ.Γ. Είμαι αντισυριζαίος και με πληθώρα παρεμβάσεών μου έχω επισημάνει πόσο επικίνδυνοι είναι. Ας μην μπουν λοιπό στον πειρασμό διάφορα τρολς να κολλούν ταμπέλες..Να μάθουν να αντιπαρατίθεντε με επιχειρήματα. Μικές, Έλλην εξωτερικού (παιδί της κρίσης)...

MiKo

Για να κατασκευάσει το κράτος με ίδια μέσα τέτοιου είδους υποδομές χρειάζεται: 1. Μεγάλες ομάδες μελετητών, που για το συγκεκριμένο έργο θα ήταν: - Πολεοδόμοι - Συγκοινωνιολόγοι - Εδαφοτεχνικοί - Ειδικοί μηχανικοί θεμελιώσεων - Ειδικοί μηχανικοί γεφυροποιΐας κλπ, οι οποίοι φυσικά δεν θα είχαν καμμία σχέση, όσον αφορά την εξειδίκευση και το επίπεδο γνώσεων και ενημέρωσης, με το δυναμικό που ήδη υπάρχει στο δημόσιο, αλλά και σε ό,τι αφορά στην διάθεση για εργασία. 2. Project Managers για τον συντονισμό των ανωτέρω μελετητών και την παραγωγή των μελετών σε συγκεκριμένο προαποφασισμένο χρόνο.. 3. Εξειδικευμένο εργατοτεχνικό προσωπικό σε επαρκή αριθμό, που θα απασχοληθεί στην κατασκευή. 4. Χειριστές συνήθων αλλά και ειδικών μηχανημάτων έργων σε επαρκή αριθμό. 5. Έμπειρους εργοδηγούς εξειδικευμένους σε κάθε συγκεκριμένο τομέα της κατασκευής. 6. Έμπειρους μηχανικούς εργοταξίου και εργοταξιάρχες για την επίβλεψη και καθοδήγηση της κατασκευής. 7. Τμήμα προμηθειών επαρκώς στελεχωμένο με μηχανικούς ενημερωμένους για την αγορά υλικών και τις σύγρονες τεχνολογίες και εφαρμογές. 8. Λογιστήριο κλπ Αν παραβλέψουμε το πόσο δύσκολο, αν όχι αδύνατον, είναι να υπάρξουν στο δημόσιο οι παραπάνω προϋποθέσεις, εγώ θα συμπληρώσω οτι για την στελέχωση και μόνο μιας τέτοιας οργάνωσης θα πρέπει μια κυβέρνηση σαν την σημερινή δική μας, να ξεχάσει ό,τι ξέρει από πολιτική και διοίκηση μέχρι τώρα και να λειτουργήσει με: - Αξιοκρατία και επιλογή των αρίστων, τους οποίους βέβαια θα πρέπει να αμοίβει ανάλογα για να τους προσελκύσει. Επιλογή κομματικών, φίλων και συγγενών εδώ δεν χωράει, ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ!!! - Διαφάνεια για τις επιλογές προσωπικού με ανοιχτές διαδικασίες και αντικειμενικότητα - Αυστηρότητα στην διοίκηση - Γνώση για την οργάνωση τέτοιων οργανισμών. Αν ξέρετε εσείς πώς μπορούν να γίνουν στα πλαίσια του ελληνικού δημοσίου και από το δεδομένο πολιτικό προσωπικό, ας μας το πείτε για να το συζητήσουμε. Έχω όμως την γνώμη οτι η κυβέρνηση αυτό που μπορεί να κάνει και αυτό άθλια, είναι η επικοινωνιακή διαχείριση των αδυναμιών της.

christos

μπράβο Μίκο που έκατσες και τα έγραψες αν και νομίζω άδικα. Μιλάς σε ντουβάρια που το μόνο που ξέρουν είναι δημόσιο, ρουσφέτι, διορισμός, χαβαλες και δήθεν μεγάλες κουβέντες

Ενώ,

να υποθέσω, θεωρείς ότι όλες τις προϋποθέσεις που περιγράφεις μπορεί να τις διαθέσει μία οποιαδήποτε, ανεξέλεγκτη κατά κανόνα, αδιαφανούς χαρακτήρα όπως επανειλημμένα έχει αποδειχθεί, ιδιωτική ανάδοχος εταιρεία, έναντι του κακού Δημοσίου της κοινωφέλειας!!! Δεν μάς τα λες καθόλου καλά!!!

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

flights

Οι ελεγκτές επανασχεδιάζουν τον εναέριο χώρο προσφέροντας στα επιβατικά αεροσκάφη τμήμα του, το οποίο προορίζεται για τα στρατιωτικά - 54,3 εκατ. επιβάτες αναμένεται να ταξιδέψουν αεροπορικώς

1
kasog09

Η γυναίκα δήλωσε πως παντρεύτηκε τον Σαουδάραβα δημοσιογράφο τον Ιούνιο στις ΗΠΑ σε μυστική ισλαμική τελετή - Η Τουρκάλα αρραβωνιαστικιά του, Χατιτζέ Τσενγκίζ, ανέφερε πως δεν γνώριζε την ύπαρξη αυτής της γυναίκας και αναρωτήθηκε για τα κίνητρά της

20310633

Νέα μείωση καταγράφει η δημοτικότητα του Γάλλου προέδρου Εμανουέλ Μακρόν – Αιτία της νέας πτώσης θεωρείται το κίνημα με τα «Κίτρινα Γιλέκα» που αντιδρούν στην αύξηση των φόρων στα καύσιμα 

2
20080798

Ο Τζέρεμι Κόρμπιν πιάστηκε... αδιάβαστος στη συμφωνία της Τερέζα Μέι με τις Βρυξέλλες, που έχει προκαλέσει πολιτική κρίση στη χώρα – Παρόλα αυτά υποστήριξε ότι θα έκανε καλύτερη δουλειά στις διαπραγματεύσεις

2