Γερμανία: Έφοδος εισαγγελέων στα γραφεία της Volkswagen

Γερμανία: Έφοδος εισαγγελέων στα γραφεία της Volkswagen

Στόχος να βρεθούν έγγραφα και αποθηκευμένα δεδομένα που αφορούν την υπόθεση της παραποίησης των ελέγχων των εκπομπών καυσαερίων στα ντιζελοκίνητα οχήματα του ομίλου

Γερμανία: Έφοδος εισαγγελέων στα γραφεία της Volkswagen
Έφοδο στη Volkswagen πραγματοποίησαν την Πέμπτη Γερμανοί εισαγγελείς οι οποίοι προχώρησαν σε εκτενείς έρευνες στα κεντρικά γραφεία της αυτοκινητοβιομηχανίας στο Βόλφσμπουργκ, αλλά και σε αλλά και σε άλλες περιοχές. 

Σύμφωνα με ανακοίνωση της εισαγγελίας του Μπράουνσβαϊχ, στόχος αυτών των ερευνών ήταν να βρεθούν έγγραφα και αποθηκευμένα δεδομένα που αφορούν την υπόθεση της παραποίησης των ελέγχων των εκπομπών καυσαερίων στα ντιζελοκίνητα οχήματα του ομίλου. Οι έρευνες πραγματοποιήθηκαν από τρεις εισαγγελείς με τη βοήθεια της υπηρεσίας εγκληματικών ερευνών του κρατιδίου της Κάτω Σαξονίας.

Λίγη ώρα έπειτα από την ολοκλήρωση των ερευνών, η αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε ότι παρέδωσε μια σειρά εγγράφων στους Γερμανούς εισαγγελείς, προσθέτοντας πως έχει καταθέσει μήνυση στην εισαγγελία του Μπράουνσβαϊχ από τις 23 Σεπτεμβρίου.

Κλείσιμο
Στην ανακοίνωσή της η εταιρεία, που αγωνίζεται να περιορίσει τις συνέπειες από το σκάνδαλο της χρησιμοποίησης παράνομου λογισμικού το οποίο εντόπιζε τους ελέγχους για την εκπομπή καυσαερίων στα ντιζελοκίνητα οχήματά της, διευκρινίζει ότι θα συνεργαστεί με την έρευνα της εισαγγελίας για την παραποίηση αλλά και για τον εντοπισμό των υπευθύνων.

Εν τω μεταξύ, ο πρόεδρος της Volkswagen Βόρειας Αμερικής, ο Μάικλ Χορν, καταθέτοντας στο Κογκρέσο, δήλωσε ότι ενημερώθηκε για το παράνομο λογισμικό στις αρχές Σεπτεμβρίου, λίγες ημέρες δηλαδή πριν δοθούν στη δημοσιότητα τα συμπεράσματα από την έρευνα που διεξήγαγαν οι αμερικανικές αρχές.

Όταν ρωτήθηκε πότε ενημερώθηκε για το πρόβλημα, ο Χορν απάντησε: "Γύρω στις 3 Σεπτεμβρίου" 2015, στη συνάντηση που είχε με έναν ελεγκτή από την Καλιφόρνια. "Λίγες ημέρες νωρίτερα", πρόσθεσε κατόπιν.

Ο επικεφαλής της εταιρείας στη Βόρεια Αμερική υποστήριξε επίσης ότι η απάτη δεν ήταν μια απόφαση που έλαβε ο όμιλος αλλά «κάτι που έκαναν μεμονωμένα άτομα».

Η αμερικανική υπηρεσία προστασίας του περιβάλλοντος (EPA) κατηγόρησε στις 18 Σεπτεμβρίου τη VW ότι είχε εγκαταστήσει στα οχήματά της ένα λογισμικό που εντόπιζε τους ελέγχους και επέτρεπε την παραποίηση του αποτελέσματος όσον αφορά τις εκπομπές ρύπων. 

Λίγες ημέρες αργότερα ο όμιλος παραδέχτηκε ότι 11 εκατομμύρια οχήματα σε όλον τον κόσμο -εκ των οποίων τα 8 εκατομμύρια στην Ευρώπη- είναι εξοπλισμένα με αυτό το λογισμικό.
Στο γραπτό κείμενο της μαρτυρίας του, που αναρτήθηκε την Τετάρτη στον ιστότοπο του αμερικανικού Κογκρέσου, ο Χορν ήταν ασαφής, γεγονός που οδήγησε πολλούς να υποθέσουν ότι γνώριζε το πρόβλημα εδώ και χρόνια. 

«Την άνοιξη του 2014 (...) μου είπαν ότι υπήρχε ένα πρόβλημα μη συμμόρφωσης (που αφορούσε τις εκπομπές ρύπων) το οποίο μπορούσε να διορθωθεί. Ενημερώθηκα ότι οι κανονισμοί της EPA προβλέπουν πολλές κυρώσεις για τη μη τήρηση των ορίων εκπομπής ρύπων», ανέφερε στο κείμενο αυτό.

Σήμερα, ωστόσο, επιχείρησε να αποσαφηνίσει ορισμένα σημεία. 

«Θέλω να είμαι σαφής: όταν ενημερώθηκα για την έρευνα της EPA δεν μου είχαν πει και εγώ δεν είχα κανένα λόγο να υποψιάζομαι ή να πιστεύω ότι τα οχήματά μας ήταν εξοπλισμένα με ένα τέτοιο λογισμικό», είπε εκφράζοντας την «ειλικρινή συγγνώμη» του ομίλου.

Όταν ρωτήθηκε αν θεωρεί ότι και ο ίδιος εξαπατήθηκε στο θέμα αυτό, ο Χορν απάντησε λακωνικά: «Ναι».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης