Βουλή: Ντεμπούτο για το ρομπότ «Μαργαρίτα», την καλύτερη φίλη των παιδιών στο φάσμα του αυτισμού
Σε παστέλ χρώματα του σιέλ και του μοβ η Μαργαρίτα προσαρμόζει την έκφρασή της ανάλογα με τα συναισθήματα που θέλει να εκφράσει – Αποτελεί δημιούργημα του Πανεπιστημίου Μακεδονίας
Ένα κοινωνικό ρομπότ, με όνομα «Μαργαρίτα» ή «Daisy» παρουσιάστηκε σήμερα στη Βουλή, κατά τη συνεδρίαση της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Έρευνας και Τεχνολογίας.
Στα παστέλ χρώματα του σιέλ και του μοβ, η Μαργαρίτα έχει πέταλα μαλακά σαν μαξιλάρι και ένα πρόσωπο άλλοτε χαμογελαστό και άλλοτε σοβαρό. Η έκφραση που θα πάρει εξαρτάται από τα συναισθήματα που θέλει να εκφράσει.
Το κοινωνικό ρομπότ σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε από το «Εργαστήριο Lires» του Τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, προκειμένου να υποστηρίζει τα παιδιά που είναι στο φάσμα του αυτισμού.
Διαθέτοντας τεχνητή νοημοσύνη, η Μαργαρίτα μιλάει και τα πέταλά της κινούνται. Στόχος των δημιουργών είναι το ρομπότ να αποτελέσει τον καλύτερο βοηθώ των εκπαιδευτών, των θεραπευτών και των γιατρών που προσπαθούν να προσεγγίσουν ένα παιδί με αυτισμό και να το βοηθήσουν να αναπτύξει κοινωνικές δεξιότητες που θα του φανούν χρήσιμες μεγαλώνοντας.
«Η αλληλεπίδραση είναι πιο εύκολη και έτσι ο εκπαιδευτής ή ο θεραπευτής μπορεί να χρησιμοποιήσει τη Μαργαρίτα ως «γέφυρα» για να πραγματοποιήσει το εκπαιδευτικό του πρόγραμμα, το πρόγραμμα αξιολόγησης ή διάγνωσης», είχε δηλώσει στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ – ΜΠΕ «Πρακτορείο 104,9Fm» ο καθηγητής στο Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και διευθυντής του Εργαστηρίου Πληροφορικής και Ρομποτικής στην Εκπαίδευση και στην Κοινωνία «LIRES», Νίκος Φαχαντίδης.
Κοινωνικές δεξιότητες
Το πρόσωπο της Μαργαρίτας και οι διαφορετικές εκφράσεις της δίνουν στα παιδιά με αυτισμό τη δυνατότητα να ερμηνεύουν συναισθήματα. Λόγω της κατασκευής της μπορούν είτε να την πάρουν αγκαλιά, ως άλλο ένα λούτρινο παιχνίδι και άλλοτε να τη βάλουν αν «καθίσει» στο καρεκλάκι της. Σύμφωνα με τον κ.Φαχαντίδη, μεταξύ άλλων, έχουν γίνει έρευνες σε ειδικά σχολεία και τα αποτελέσματα που ανακοινώθηκαν σε διεθνή συνέδρια και περιοδικά έδειξαν πως υπήρξε βελτίωση στις κοινωνικές δεξιότητες των παιδιών και αυτό παρέμεινε μετά την παρέμβαση για αρκετό διάστημα.
Η Μαργαρίτα είχε κάνει την εμφάνισή της στην έκθεση Beyond 2023, στις εγκαταστάσεις της ΔΕΘ – Helexpo, ενώ «γεννήθηκε» στο πλαίσιο της συνεργασίας που έχουν από το 2017 το Πανεπιστήμιο «Μακεδονίας» και το «Εργαστήριο LIRES» με τις εταιρείες Cactus S.A. και Revival Consulting Services S.A.
Ο Chef θα παρουσιάσει μέσα από τα ψηφιακά του κανάλια (Instagram, Facebook και YouTube) δύο νέες σειρές επεισοδίων, βασισμένες σε ένα φρέσκο concept, ειδικά σχεδιασμένο για την AEG
Ο Όμιλος Active πρωταγωνιστεί στη νέα τεχνολογική εποχή, διευκολύνοντας την ψηφιακή μετάβαση και οδηγώντας τις εξελίξεις σε μια σειρά από κρίσιμους τομείς για το μέλλον της χώρας, όπως για παράδειγμα της Εκπαίδευσης.
Για την Coca-Cola, τα Χριστούγεννα δεν είναι απλώς μια γιορτή. Είναι η στιγμή που η μαγεία της προσφοράς συναντά την ανάγκη για αλληλεγγύη. Η εποχή που μας θυμίζει πόσο σημαντικό είναι να στεκόμαστε δίπλα σε όσους μας χρειάζονται.