Τι γράφουν οι Αλβανοί για την ιστορία τους;

51A6F2eLs-L__SX258_BO1_204_203_200_

Η προϊστορία, η αρχαιότητα και οι Ιλλυριοί - Από τους Ιλλυριούς στους Αλβανούς - Τι αναφέρουν στο βιβλίο τους “ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΑΛΒΑΝΙΑΣ (από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα)”, οι Αλβανοί καθηγητές και ακαδημαϊκοί Pollo και Puto

Είναι γεγονός, ότι πολλά άρθρα μας στο protothema.gr, αφορούν άμεσα ή έμμεσα, την Αλβανία. Σχεδόν όλα, είχαν μεγάλη απήχηση, ενώ ορισμένα προκάλεσαν και σφοδρές αντιπαραθέσεις στα σχόλια. Κι εμείς βέβαια, έχουμε “εισπράξει”, μια σειρά από διόλου κολακευτικούς χαρακτηρισμούς, ενώ έχουμε κατηγορηθεί ακόμα και ρατσισμό εναντίον των Αλβανών. Βέβαια, εμείς απλά αναπαράγουμε δηλώσεις π.χ. του Κλεμανσό ή αναφερόμαστε, τεκμηριωμένα, σε πρόσωπα και γεγονότα. Έχουμε επανειλημμένα ζητήσει να μας παρουσιαστούν αποδείξεις για όσα ισχυρίζονται οι Αλβανοί ή, έστω, πού βρίσκουν όλα αυτά που αναφέρουν. Ακόμα περιμένουμε τις απαντήσεις…

Για να ενημερώσουμε λοιπόν τους αναγνώστες του protothema.gr, σκεφτήκαμε να γράψουμε ένα άρθρο, με το τι αναφέρουν στο βιβλίο τους “Histoire de Albanie, des origines a nos jours”{ελληνικός τίτλος “ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΑΛΒΑΝΙΑΣ (από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα)”}, οι Αλβανοί ακαδημαϊκοί Stefanad Pollo (1924-1997) και Arben Puto (1924-2016). Το βιβλίο αυτό, εκδόθηκε για πρώτη φορά στα γαλλικά, το 1974. Το 1979, κυκλοφόρησε και στα ελληνικά, από την ΕΚΔΟΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ, σε μετάφραση (από τα γαλλικά) του Μπάμπη Ακτσόγλου (1954-2007), που έγινε γνωστός, κυρίως, ως κριτικός κινηματογράφου.
Γνωρίζουμε επίσης ότι μεταφράστηκε και στα αγγλικά με τον τίτλο “The History of Albania: From its Origins to the Present Day”. Με τους Pollo και Puto συνεργάστηκαν και οι Kristo Frasheri και Skendi Anamali. Θα ασχοληθούμε σήμερα με όσα αναφέρονται στο βιβλίο αυτό, για την ιστορία της Αλβανίας από τα πανάρχαια χρόνια ως τον 11ο αιώνα. Ό,τι γράφουμε μέσα σε εισαγωγικά, είναι αυτούσια μεταφορά από το βιβλίο. Ελπίζουμε ότι οι αναγνώστες μας θα βρουν ενδιαφέρον αυτό το άρθρο και θα χρησιμοποιήσουν κόσμιες εκφράσεις στα σχόλιά τους. Καθώς το βιβλίο αυτό έχει γραφτεί επί Εμβέρ Χότζα, εκφράζει απόλυτα τις επίσημες αλβανικές απόψεις. Θεωρούμε αδιανόητο, κάτι διαφορετικό…

Η προϊστορία και η αρχαιότητα στην Αλβανία - Οι Ιλλυριοί

Τα αποτελέσματα των ανασκαφών στην Αλβανία, ιδιαίτερα μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, έλυσαν πολλές από τις απορίες για την προϊστορία και την αρχαιότητα στην χώρα. “Η Αλβανία αποκαλύφθηκε ότι είναι μια χώρα με πολύ αρχαίο πολιτισμό. Μπορούμε να πούμε ότι από δω και πέρα η προϊστορία της δεν είναι λιγότερο γνωστή από πολλών άλλων ευρωπαϊκών χωρών”. Τα πρώτα ανθρώπινα ίχνη στο έδαφος της Αλβανίας, φτάνουν στη μέση και τη νεότερη παλαιολιθική εποχή (100.000 π.Χ. -10.000 μ.Χ., οι Pollo και Puto χρησιμοποιούν τη συντομογραφία π.ε., παλαιά εποχή). Ο πολιτισμός του Τσάκραν, στα ΝΔ παράλια της Αλβανίας, ο νεολιθικός συνοικισμός του Καμνίκ, στη Κολόνια (μεταξύ Κόνιτσας και Κορυτσάς), αλλά κυρίως οι ανακαλύψεις στο Μαλίκ, στο οροπέδιο της Κορυτσάς (Κόρτσα κατά τους Pollo – Puto), αποτελούν τα σημαντικότερα ευρήματα της εποχής.

Κατά τους Pollo και Puto, οι “φορείς” αυτού του πολιτισμού, έφυγαν απ’ τη Μικρά Ασία, κι έφτασαν αναζητώντας νέα γη, στα Νότια Βαλκάνια. Έπειτα, προχωρώντας κατά μήκος της κοιλάδας του Αλιάκμονα και του Δεβόλη (ποταμός της Αλβανίας), εγκαταστάθηκαν στα νοτιοανατολικά.
Οι Ιλλυριοί, ήρθαν στα Βαλκάνια από τον βορρά, στα τέλη της 2ης χιλιετίας π.Χ. Κατά τον Γερμανό αρχαιολόγο και ιστορικό Gustav Kossina (1858-1931), οι Ιλλυριοί ξεκίνησαν από το Lausitz (Λουσατία) της Πολωνίας και κατευθύνθηκαν προς το νότο “φέρνοντας μαζί τους το έθιμο της ταφής των νεκρών του Λουσατικού πολιτισμού”. Από τη μελέτη προϊστορικών ιλλυρικών κέντρων της Αλβανίας, ιδιαίτερα στη Βάιζα (στην περιοχή της Αυλώνας), προκύπτει ότι “έχουμε μ’ έναν αυτόχθονα αλβανικό πολιτισμό”. Οι Pollo και Puto, δεν δέχονται ότι πρόγονοι των Αλβανών είναι οι Πελασγοί, που δεν είχαν σχέση ούτε με τους Ιλλυριούς ούτε με τους Αλβανούς, τους οποίους θεωρούν απογόνους των Ιλλυριών. Αναφέρουν μια σειρά από φυλές που κατοικούσαν στη σημερινή Αλβανία και θεωρούν ότι μαχαίρια μυκηναϊκής προέλευσης που βρέθηκαν στους τύμβους του Παζιόκ και της Βάιζα “έφθασαν στη νότια Ιλλυρία στα πλαίσια των ανταλλαγών με την Ελλάδα”.

Η γλώσσα των Ιλλυρίων, είναι σχεδόν άγνωστη, καθώς δεν υπάρχει καμία επιγραφή, ούτε κάποιο γραπτό κείμενο της γλώσσας αυτής. Τα ιλλυρικά ήταν η γλώσσα της καθημερινής χρήσης, ενώ τα ελληνικά και τα λατινικά, κυρίως, χρησιμοποιήθηκαν στις επιγραφές και σαν εμπορικές και διοικητικές γλώσσες. Οι Ιλλυριοί λάτρευαν τον Δία και τη Διάνα (Άρτεμη), οι οποίοι κατά τους Pollo και Puto δεν πρέπει να συγχέονται με τις αντίστοιχες ρωμαϊκές (σημ. και όχι ελληνικές…) θεότητες .
Το 627 π.Χ., ιδρύθηκε από τους Κορίνθιους και τους Κέρκυρας η Επίδαμνος, το σημερινό Δυράχιο (Ντούρες κατά τους Αλβανούς) και αργότερα η Απολλωνία. Τους επόμενους αιώνες, Ιλλυριοί εγκαταστάθηκαν στις δύο αυτές πόλεις και “απόκτησαν τα ίδια δικαιώματα με τον ελληνικό πληθυσμό”.

Οι διαφορετικές γεωγραφικές συνθήκες και η άνιση κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη “δεν επέτρεψαν στους Ιλλυριούς να σχηματίσουν ένα ενιαίο κράτος. Η νότια Ιλλυρία περιλάμβανε δύο ξεχωριστά κράτη, το βασίλειο των Ιλλυριών και το Κοινόν (κοινότητα) των Μολοσσών. Κατά τους Pollo και Puto, το βασίλειο της Ιλλυρίας περιλάμβανε στο πρώτο μισό του 4ου π.Χ. αιώνα, τις περιοχές της ΝΑ Αλβανίας. “Ανατολικά συνόρευε με το Μακεδονικό κράτος και δυτικά με το Κοινόν των Μολοσσών (Ήπειρος)”. Στα τέλη του 5ου π.Χ. αιώνα, άρχισαν να διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη Νότια Ιλλυρία, οι φυλές της Ηπείρου. “Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ήταν ιλλυρικής εθνικότητας” (συγγνώμη, εμείς και μερικά εκατομμύρια Έλληνες ακόμα, έχουμε πολλές αμφιβολίες). Για να τεκμηριώσουν την έωλη αναφορά τους, οι Αλβανοί παραπέμπουν στον Θουκυδίδη που χαρακτηρίζει “βάρβαρους” τους κατοίκους της Ηπείρου και στον σύγχρονό του γεωγράφο Έφορο, που γράφει ότι η Ήπειρος δεν είναι μέρος της Ελλάδας.
Οι Pollo και Puto, δέχονται την ελληνική επίδραση στις πόλεις της Ηπείρου, που όμως “δεν έθιξε καθόλου τα θεμελιακά εθνικά χαρακτηριστικά του αυτόχθονα πληθυσμού” (sic). Αναφέρονται στο “Κοινόν των Μολοσσών” και τονίζουν ότι “η ονομασία Ήπειρος είχε τότε γεωγραφική σημασία”.
Στη συνέχεια, οι Αλβανοί ακαδημαϊκοί, αναφέρονται στον Πύρρο, που τον αναφέρουν απλά ως επικεφαλής της “Ηπειρωτικής Συμμαχίας”. Πάντως, κλείνοντας το πρώτο κεφάλαιο του βιβλίου τους, δέχονται ότι “η ελληνική επίδραση είναι ιδιαίτερα αισθητή στις τέχνες και την πολιτιστική διανόηση, φαινόμενο που είναι αρκετά κατανοητό”.

Το τελευταίο ιλλυρικό βασίλειο

Σύμφωνα με τον Πολύβιο ο Ιλλυριός Άγρωνας, ηγήθηκε ενός σημαντικού βασιλείου γύρω από τη λίμνη της Σκόδρας (250-232 π.Χ.). Συμμάχησε με τους Μακεδόνες και νίκησε τους Αιτωλούς. Πέθανε όμως κατά τα επινίκια και τον διαδέχτηκε η σύζυγός του Τεύτα, που με την πολιτική της έγινε η αιτία να επέμβουν για πρώτη φορά στα Βαλκάνια οι Ρωμαίοι. Οι πόλεμοι με τους Ιλλυριούς, ξεκίνησαν το 229 π.Χ. και έληξαν το 168 π.Χ. Παρά τις εξεγέρσεις των Ιλλυριών, με κυριότερη αυτή του 6 π.Χ., αυτοί παρέμεινα υπόδουλοι των Ρωμαίων και εντάχθηκαν στη ρωμαϊκή αυτοκρατορία. Με τον χωρισμό της αυτοκρατορίας από τον Μέγα Θεοδόσιο, οι ιλλυρικές περιοχές του νότου εντάχθηκαν στο Ανατολικό κράτος.

Κάπου εδώ τελειώνει το πρώτο μέρος του βιβλίου των Pollo και Puto, που αναφέρεται στην ιστορία της Αλβανίας από τα πανάρχαια χρόνια ως τα τέλη του 4ου αιώνα. Καλύπτει δε τις σελίδες 7-33 του βιβλίου...Καθώς διαβάσαμε όλα όσα γράφουν οι Αλβανοί ακαδημαϊκοί, παρατηρούμε ότι με αυθαίρετα συμπεράσματα, λογικά και παράλογα άλματα και επιλεκτική χρήση ορισμένων κειμένων, υποστηρίζουν ότι οι Αλβανοί είναι ένας πανάρχαιος ευρωπαϊκός λαός που κατάγεται από τους Ιλλυριούς. Δε θα μπούμε στον κόπο να απαντήσουμε. Παραπέμπουμε, όσους ενδιαφέρονται, στο άρθρο μας “Ιλλυρία και Αλβανοί: Οι αλβανικές αρχαιολογικές ανασκαφές στη Βόρειο Ήπειρο” (25/11/2018).

Το πλέον εξοργιστικό απ’ όσα διαβάσαμε πάντως, είναι ότι οι Μολοσσοί και οι Χάονες ήταν ιλλυρικά φύλα. Παραπέμπουμε, ενδεικτικά, στα “Γεωγραφικά" του Στράβωνα που τους συμπεριλαμβάνει στα αρχαία ελληνικά φύλα της Ηπείρου. Περισσότερα, μία άλλη φορά…

Η Ιλλυρία τον 6ο και τον 7ο αιώνα

Μετά τον χωρισμό της αυτοκρατορίας, η Ιλλυρία διαιρέθηκε σε 11 επαρχίες (25 είχε συνολικά η βαλκανική χερσόνησος). Κατά τους Pollo και Puto, η Ιλλυρία είχε 3 εκατομμύρια κατοίκους (7 εκατομμύρια είχαν συνολικά τα Βαλκάνια).
Στα χρόνια του Ιουστινιανού, το Βυζάντιο δέχεται επιθέσεις από πολλές βαρβαρικές φυλές (Ούννοι, Λομβαρδοί, Έρουλοι, Γεπίδες και Σλάβοι). Οι Σλάβοι έφτασαν στην Ιλλυρία μετά το 580 και εκτόπισαν στα ψηλά βουνά, τα δαλματικά νησιά και τις παραλιακές ακροπόλεις τους κατοίκους της. Οι Αλβανοί ακαδημαϊκοί, ισχυρίζονται ότι “η σλαβική χιονοστιβάδα έδιωξε απ’ αυτές τις περιοχές την αυτοκρατορική επαρχιακή διοίκηση και τα κανονικά ιδρύματα (διοικητικά όργανα της Εκκλησίας), ενώ οι βυζαντινές στρατιωτικές φρουρές αποτραβήχτηκαν στη Θράκη” (σημ. αυτό δεν γράφουν όμως από πού προκύπτει και δεν νομίζουμε ότι είναι ιστορικά τεκμηριωμένο). Πολλοί Ιλλυριοί, βρήκαν καταφύγιο στη Θεσσαλονίκη, ίσως και στην Κωνσταντινούπολη. Οι Ιλλυριοί και Ρωμαίοι, σχεδόν εξαφανίστηκαν στις βόρειες και ανατολικές επαρχίες της Ιλλυρίας. “Αντίθετα στις μεσημβρινές επαρχίες (Νέα και Παλαιά Ήπειρος, Πρεβαλιτανία και Δαρδανία), αν λάβουμε υπόψη μας ότι οι απόγονοι των Ιλλυριών οι σημερινοί Αλβανοί εμφανίστηκαν ακριβώς εδώ, θα πρέπει ο ιλλυρικός πληθυσμός να ήταν {το λιγότερο στις περισσότερες περιοχές (sic) } επικρατέστερος και συμπαγής. Παρ’ όλα αυτά ορισμένοι επιστήμονες ειδικευμένοι στην ιστορία των Βαλκανίων δεν υποστηρίζουν αυτή την άποψη, βασισμένοι σε γλωσσολογικά επιχειρήματα. Στη βάση αυτής της συζήτησης βρίσκεται τοποθετημένο το πρόβλημα της εθνογένεσης των Αλβανών”, γράφουν οι Pollo και Puto.


51A6F2eLs-L__SX258_BO1_204_203_200_
Arben_Puto
Scan_0012
Scan_0014

Η Παλαιά Ήπειρος, περιλάμβανε τη σημερινή ελληνική Ήπειρο, τμήμα της Βορείου Ηπείρου και μέρος του σημερινού νομού Αιτωλοακαρνανίας. Η Νέα Ήπειρος, περιλάμβανε σχεδόν ολόκληρη τη σημερινή Αλβανία και μέρη του Μαυροβουνίου, του Κοσόβου και των Σκοπίων. Η Πρεβαλιτανία, περιλάμβανε τμήματα του Μαυροβουνίου, της Βόρειας Αλβανίας και της νοτιοδυτικής Σερβίας. Πρωτεύουσά της, ήταν η Σκόδρα. Τέλος, η Δαρδανία βρισκόταν ανάμεσα στη Μοισία και τη Μακεδονία (κυρίως την Παιονία), ανάμεσα στα όρη Σκάρδος (Σαρ Πλάνινα) και Όρβηλος. Κυριότερες πόλεις της, ήταν οι Σκούποι (τα σημερινά Σκόπια) και το Ουλπιανό.

Οι... χαμένοι αιώνες – Η διαμόρφωση του αλβανικού λαού

Ερχόμαστε τώρα στο πλέον ενδιαφέρον τμήμα του βιβλίου των Pollo και Puto. Τι αναφέρουν οι Αλβανοί ακαδημαϊκοί για τη “διαμόρφωση του αλβανικού λαού”. Πρόκειται για ένα ακανθώδες θέμα, που έχει απασχολήσει πολλούς και σημαντικούς επιστήμονες. “Το θέμα αυτό δημιουργήθηκε εξαιτίας των εξαιρετικά φτωχών ιστορικών πηγών και αρχείων που μας κληρονόμησαν οι αιώνες του πρώιμου Μεσαίωνα”, γράφουν οι Pollo και Puto στην αρχή αυτού του κεφαλαίου.
Οι Ιλλυριοί αναφέρονται τελευταία φορά σαν έθνος σ’ ένα από τα κεφάλαια των “Θαυμάτων του Αγίου Δημητρίου”, γραμμένο στις αρχές του 7ου αιώνα. “Ύστερα μια απόλυτη σιωπή σκεπάζει τα ιστορικά ντοκουμέντα που επεκτείνεται αρκετές εκατοντάδες χρόνια...Αυτή η μακρόχρονη σιωπή κάπου πέντε αιώνων ήταν αιτία να δημιουργηθεί η φιλονικία ανάμεσα σε αλβανολόγους και βαλκανολόγους, για το ζήτημα αν οι Ιλλυριοί εξαφανίζονται σαν εθνική ομάδα μετά τον 6ο αιώνα κι ακόμα, αν οι Αλβανοί είναι απόγονοι των Ιλλυριών, αν η πατρίδα τους περιοριζόταν στη στενή περιοχή του Αρβάνου ή εκτεινόταν και σ’ άλλα μέρη της χώρας”.
Συνεπώς, ο Pollo και Puto, δέχονται ότι υπάρχει για 500 περίπου χρόνια έλλειψη στοιχείων για το τι απέγιναν οι Ιλλυριοί και πώς προέκυψαν και ποιοι ήταν οι Αλβανοί. Γράφουν ότι “ο Αλεξανδρινός γεωγράφος Κλαύδιος ο Πτολεμαίος καθόριζε σαν χώρο εγκατάστασης της ιλλυρικής φυλής των Αλβανών (Αλβανοί)”, την περιοχή που βρισκόταν ανάμεσα στο Δυρράχιο και τη Δίβρη, στη σημερινή δηλαδή Κεντρική Αλβανία.

Ο Κλαύδιος Πτολεμαίος (100-170), στον χάρτη του, δείχνει την περιοχή των Αλβανών κοντά στον Καύκασο. Πού γράφει για “ιλλυρική φυλή των Αλβανών”; Γιατί δεν αναφέρονται στο τι γράφει ο Αρριανός, που τους συμπεριλαμβάνει στους λαούς που πολέμησαν εναντίον του Μεγάλου Αλεξάνδρου (“ξυνετάττοντο δε Μήδοις Καδούσιοι τε και Αλβανοί και Σακεσίναι [3.8.5]”) αλλά και άλλοι αρχαίοι συγγραφείς (Στράβωνας, Πλούταρχος κλπ). “Τον 11ο αιώνα ο Βυζαντινός ιστορικός Μιχαήλ Ατταλειάτης αναφέρει για πρώτη φορά τους Αλβανούς (“Αλβανοί”) να συμμετέχουν στη στρατιωτική εξέγερση που υποδαύλισε ο στρατηγός Γεώργιος Μανιάκης κατά της Κωνσταντινούπολης το 1043. Σ’ ένα άλλο σημείο αναφέρει να είναι προσκείμενοι στον δούκα του Ντούρες (Δυρραχίου) Νικηφόρο Βασιλάκη που κι αυτός εξεγέρθηκε επίσης το 1078, οι Αρβανίτες (“Αρβανίται”)”. Η Έρα (Ερασμία) Βρανούση, σε μια σπουδαία μελέτη της, ΔΕΝ σχετίζει τους Αλβανούς του Ατταλειάτη με τους σύγχρονους.

STEFANAQ_POLLO
Gustaf_Kossinna
Scan_0006
Scan_0008


“Ου μην δε αλλά και ποτέ σύμμαχοι και της ισοπολιτείας ημίν συμμετέχοντες, ως και αυτής της θρησκείας, ως και αυτής της θρησκείας, Αλβανοί και Λατίνοι...”
Στη συνέχεια ο Ατταλειάτης γράφει ότι ο Γεώργιος Μανιάκης “...εκ της Ιταλικής αρχής επαναστάς μετά των εκείνε συνόντων στρατιωτών Ρωμαίων και Αλβανών”. Τέλος, για τον δούκα του Δυρραχίου Νικηφόρο Βασιλάκη, αναφέρει: “...είχε γαρ και Ρωμαίων πολλών στρατιωτικόν Βουλγάρων τε και Αρβανιτών και οικείους υπασπιστάς ουκ ολίγους...”.

Η Έρα Βρανούση, στη μελέτη της που δημοσιεύεται στα “Βυζαντινά Σύμμεικτα τ.2, σελ.207-250 (1970)”, ξεχωρίζει τους “Αλβανούς” από τους “Αρβανίτες” του Αταλλειάτη. Αλβανοί θεωρεί ότι είναι οι Νορμανδοί της Νότιας Ιταλίας και Αρβανίτες, πληθυσμοί από την Αλβανία. Γράφει ακόμα, ότι η λέξη Αλβανός τον Μεσαίωνα, σήμαινε επίσης “ξένος, αλλοδαπός”.

Αντίθετα, οι Pollo και Puto, αναφέροντας ορισμένους επιστήμονες, ανάμεσά τους και τον περιβόητο Φαλμεράιερ (!), γράφουν ότι οι Ιλλυριοί “σλαβοποιήθηκαν” μόνο στο βόρειο και το ανατολικό τμήμα της χώρας τους, ενώ στο δυτικό τμήμα “ξέφυγαν τη σλαβοποίηση καταφεύγοντας στα βουνά”.

Ωστόσο, αναφέρουν τη “θρακική θέση”, που ξεκίνησε στα τέλη του 19ου αιώνα από τους K. Pauli και H. Hirt, με γλωσσολογικά επιχειρήματα. Γράφουν δε ότι “...η πρώτη τους πατρίδα (ενν. των Αλβανών) πρέπει να αναζητηθεί όχι στα παράλια της Αδριατικής αλλά στα βάθη των Βαλκανίων κοντά στις περιοχές που μιλούσαν τα δουναβικά λατινικά και γύρω από τα μέρη που διαμορφώθηκε ο ρουμανικός λαός”. Έτσι οι Αλβανοί, θα πρέπει να ήταν απόγονοι όχι των Ιλλυριών, αλλά κάποιας θρακικής φυλής, που εγκαταστάθηκαν στη σημερινή τους πατρίδα, την περίοδο των μεταναστεύσεων των βαρβαρικών λαών, λίγο πριν ή λίγο μετά τον ερχομό των Σλάβων.

Παραθέτοντας όμως μια σειρά από επιχειρήματα, όχι πάντοτε εύστοχα, οι Pollo και Puto καταλήγουν στο εξής συμπέρασμα: “Με τις βαρβαρικές επιδρομές και τη σλαβική μετανάστευση μόνο οι βόρειοι Ιλλυριοί εξαφανίστηκαν από την ιστορική σκηνή. Αντίθετα οι Ιλλυριοί του νότου που κατοικούσαν στη Νέα Ήπειρο, στον βορρά της Παλαιάς Ηπείρου, στη Δαρδανία και στα νότια της Πρεβαλιτανίας επέζησαν από κάθε δοκιμασία (σημ. από πού προκύπτει αυτό;). Μα ο αρχαίος αυτός λαός στην ταραγμένη ζωή του θα χάσει στη διάρκεια των αιώνων το παλιό όνομα του Ιλλυριού, για να μπει στη μεσαιωνική ιστορία με το όνομα του Αλβανού”. Ο καθένας ας βγάλει τα συμπεράσματά του…Για μας, το γεγονός ότι όλη η ιστορία της Αλβανίας, από τη νεολιθική εποχή ως τον 11ο αιώνα, συνοψίζεται στο βιβλίο των Pollo και Puto σε 40 σελίδες,λέει πολλά.

Είναι αυτονόητο ότι αν χρειαστεί θα επανέλθουμε στο θέμα και, νομίζουμε, ότι είναι η πρώτη φορά που σε ελληνικό Μ.Μ.Ε., και δη στο κορυφαίο, παρουσιάζεται με λεπτομέρειες, η επίσημη αλβανική θέση για την ιστορία της γειτονικής χώρας…

Πηγή:
S. POLLO – A. PUTO, “ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΑΛΒΑΝΙΑΣ (από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα)”, ΕΚΔΟΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ,1979.
Από το βιβλίο αυτό προέρχονται και οι σπάνιες φωτογραφίες από τα αρχαιολογικά ευρήματα στην Αλβανία.

ΣΧΟΛΙΑ (49)

24

Για να τελειώνουμε με το αλβαναριό, αρκεί να κοιτάξει κανείς ποιοί είναι, τί έκαναν τα προηγούμενα χρόνια, που τους αναφέρει η ιστορία και για ποιό πράγμα, ποιά τα επιτεύγματά τους, που έχουν διαπρέψει παγκοσμίως, τι έχουν προσφέρει στον παγκόσμιο πολιτισμό. Σε τι διακρίνονται τέλος πάντων; Στον πολιτισμό; στα γράμματα; στις τέχνες; στις επιστήμες; Μήπως είναι παγκοσμίως γνωστοί και αριστεύουν στα ναρκωτικά την πορνεία και τον υπόκοσμο; Μήπως παγκοσμίως θεωρούνται ο απόπατος του πλανήτη;

Ελληνας εξωτερικού

Γιατί, οι νεοέλληνες τι έχουν να επιδείξουν εκτός από μερικούς λογοτέχνες και αυτούς υπό την επίδραση των προοδευτικών κινήσεων, τους οποίους οι ομοιδεάτες σου κυνηγούσαν;Αντίστοιχους έχουν και οι αλβανοί, μόνο που εσύ δεν τους ξέρεις. Να μην πιάσουμε το επίπεδο της εκπαίδευσης, όπου η Αλβανία είναι έτη φωτός μπροστά. Α, και μην μου αναφέρεις "προγόνους" , αρχαίες Ελλάδες, Βυζάντια, βελανίδια και όλη την γνωστή νεοελληνική αρλουμπολογία, γιατί έξω γελάει και το παρδαλό κατσίκι μαυτά.

Orlando

Γελάνε και η πέτρες με αυτά που γράφονται.Αλλά βέβαια πουλάει το θέμα αυτό. Την άλλη φορά όμως μην πάρεις στ.οιχεία από Αλβανούς η Έλληνες.Να κοιτάξεις τι λένε και οι ξένοι ιστορικοί που είναι και πιο αντικειμενικοι .Κάνε μια έρευνα θα εκπλαγείτε. Αλλά δεν θα το βγάλεις γιατί θα σε λιθοβολισουνε η ελληναρες. Θα χάσεις τούς αναγνώστες της σελίδας. Οπότε λεγε αυτά που συνφερουν και άσε το λαω στο σκοτάδι.

Nikolin ademaj

Σιχαθηκα το σωβινισμο σας!!! Επιτέλους !!!! Έχετε διαβάσει τον ιστορικό Αριανι,;;;??? Να σας πει πως γλύτωσε ο Αλέξανδρος απ' τους Αλβανούς!!!! Διαβάσετε λίγο!!! Μόνο την ιστορία που σας ενδιαφέρει διαβάσετε???

Ελλαδα η "μαμα" του κοσμου!!!

Ο μεγαλυτερος εθνικος ηρωας των αλβανων ειναι ο Γεωργιος Καστριωτης χαχαχαχαχα!!! Ενα οπως ακουγεται και γνωριζετε ολοι Ελληνικοτατο 1000% ονομα! Η αλλιως Σκεντερμπεης!!! Ισκεντερ.....αποκαλουν ακομη και σημερα ολοι οι ανατολικοι λαοι τον Μ.Αλεξανδρο! Που σημαινει "ανικητος" Μπεης=αρχοντας! Οι τουρκοι αποκαλουσαν τον σπουδαιο Ελληνα Ηπειρωτη Ανικητο σαν τον ομοεθνη του Μ.Αλεξανδρο! Ο ιδιος δηλωνε και χριστιανος ορθοδοξος! Υπαρχει παντου σε φωτογραφια απο κειμενα και η Ελληνικοτατη σφραγιδα του .ε τα ορθοδοξα συμβολα!!! ................................................. ο πιο σπουδαιος αλβανος στην αλβανικη ιστορια ειναι ο εντι ραμα!! Κολοσσος ναρκεμπορος που καλυπτει το 50%του αλβανικου ΑΕΠ..εθνικο εισοδημα απο τη κανναβη και τη πρεζουλα!!!

Αρβανίτικα 100%

Αρβανίτες είναι και θά είναι πάντα Αρμπερορ ...ιστορία Με τούς Αρβανίτες ξεκινήσει μετά από πτώση κάστρο της Θεσσαλίας και Αθήνας πού τα πήραν οι Σλάβοι και Σέρβοι στο 1180 αρχιδούκα τις Αθήνας τότε βενετσιάνικο κάλεσε τους μισθοφόρους Αρμπερορ από σήμερίνη βόρεια Αλβανία που μαζεύτηκαν στην σκουτάρι καί έκαναν καθαρισμός στην γιοανισταν(Ελλάδα) όλον τον Σλάβοι... Μετά το θάνατο του Σκανδερβεη ήρθε η δεύτερη ομάδα Αρβανίτες στο 1500παντα οι περισσότεροι από βόρεια Αλβανία οπός Μπουα Σπάτα .Γιον Βίλα.Μυζακα και Αριανιτι ήρθαν από Μπεράτι και οι άλλοι από τα βουνά της Τεπελένι

Θράκη

Οι Ιλλυριοί ήταν αρχαίο Ελληνικό φύλο το οποίο είχαν κάνει στην άκρη οι Έλληνες, επειδή είχε διάφορες προσμίξεις με γειτονικούς βαρβάρους λαούς. Όταν στα δύσκολα βοήθησαν με στρατό τους Έλληνες,η κατάσταση εξομαλυνθηκε. Εκεί φάνηκε βέβαια ότι γνώριζαν και καμαρωναν για την Ελληνική τους καταγωγή. Τώρα ποια είναι ακριβώς η συσχέτιση των Ιλλυριών με μια φυλή από το Νταγκεστάν που ήρθε στα Βαλκάνια μετά το 1200μ.Χ, ο Θεός και η ψυχή τους ξέρουν. Ημαρτον.

Αρμπερια

Και πως εξηγείται το ότι ο μισος σημερινός πληθυσμός της Ελλάδας έχει επίθετα που βγάζουν νόημα μόνο στα αλβανικά; Και γιατί επί εκατοντάδες χρόνια οι αρμπανιτεσ μιλούσαν αλβανικά μεταξύ τούς και την μάθαιναν στα παιδιά τούς μέχρι και πριν από κάποιες δεκαετίες;

Τρολλερ

Ο ενας λεει οι Αλβανοι ειναι λαος της Καυκασιας που τους εφεραν οι Τουρκοι αλλα η Αλβανια υπαρχει απο το 1190 σαν πριγκιπατο Αρβανον και ειχε γινει αναφορα για αυτους στην Αλεξιαδα. Επισης υπαρχουν Ελληνες που λενε πως ο Σκεντερμπεης ηταν Ελληνας αχαχαχαχα

ΠΙΣΩ ΣΤΗΝ ΤΡΥΠΑ ΣΟΥ ΒΕΔΟΥΙΝΕ QEN SHQIPTAR

Τώρα θα μας πεις ότι ήταν τυχαίο ότι το Αζερμπαιτζαν πριν ονομαζόταν ΑΛΒΑΝΙΑ, δηλαδή ALBANIA. Πίσω στην Αλβανία ψεύτη τηγανοκεφαλε, ΟΥΟΥΟΥΟΥΣΤ

ΤΡΑΛΑΛΑ ΤΡΑΛΑΛΑ

Τραγούδα θεατρίνε Αλβανε Αλβανέ. Πριν το 1912 δεν υπήρχε κράτος Αλβανία. Τα επίθετα σας τα βρίσκει κάποιος στην Τουρκία και στην Αλβανία του Καυκάσου. ΤΟΥΡΚΑΛΒΑΝΟΓΥΦΤΟΙ ΕΙΣΤΕ ΟΛΟΙ ΣΑΣ

ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ΤΟΥΣ ΑΠΟΚΑΛΟΥΝ ARNAUT...

..δηλαδή ΑΡΝΑΟΥΤΗΔΕΣ

Για να τελειωνουμε δια παντος!

Υποδειξτε μας την διαφορα μεταξυ αλβανων και "ελληνων" αρβανιτων, εξηγηστε μας γιατι μιλανε την ιδια γλωσσα, εξηγηστε μας γιατι παρα πολλοι απο τους ελληνες αρβανιτες (περισσοτεροι απο τους αλβανους) εχουν τηγανοκεφαλια και αυταρες και πειτε μας καθαρα, αν ολοι μαζι εχουν κουβαληθει απο τον Καυκασο (Αλλα και τι στο διαβολο ειναι ο Καυκασος? Οπου βολευει τους γελοιους ελλαδιτες οι καυκασιοι ειναι "ελληνες" και οπου δεν τους βολευει δεν ειναι) Σταματηστε επιτελους να υποσκαπτετε τα θεμελια του νεοελληνικου εθνους με την απυθμενη βλακεια σας και please !!!!!! , δημοσιευετε τα σχολια! Με την παλαιομοδιτικη ψευδοεθνικιστικη αρλουμπολογια σας θα μας καταστρεψετε!Προσωπικα εχω καταληξει στο συμπερασμα οτι ο μονος πραγματικος φιλελληνας ηταν ο Φαλμεραυερ και οτι οι μεγαλυτεροι ανθελληνες ηταν ο Παπαρηγοπουλος και οι μαθητες του.Γιατι η μπουρδα διαλυεται σαν τον διατονα αστερα!

danastas

η θεωρία του Φαλμεράυρερ που υποστηρίζεις έχει αφενός καταρριφθεί από την ίδια την Βαυαρικη Ακαδημία,ιστορικούς και ερευνητές από διάφορα κράτη και αφετέρου αν ξέρεις τι λέει δεν στέκει από μόνη της. Η θεωρία λοιπόν αυτού λέει οτι ενώ οι Ελληνες εξαφανιστηκαμε τελείως, τα εδάφη καταλήφθηκαν κυρίως απο Σλάβους αλλά και άλλους οι οποιοι όμως αφομοιώθηκαν και εξελληνιστηκαν.Για να αφομοιωθεί ένας σλαβικός πληθυσμος που όντως μετακινήθηκε και εγκαταστάθηκε σε ελληνικές περιοχές σημαίνει ότι σε αυτές τις περιοχές υπάρχει ένας ήδη ισχυρός πολιτισμός που προφανώς ήταν πολυπληθέστερος αυτού που μετακινήθηκε και τους αφομοίωσε. Αυτό επιβεβαιώνουν και νεώτερες μελέτες που έχουν εκδοθεί. Όσο για τους Αρβανίτες, μπορεί όντως να έχουν αλβανική καταγωγή μπορεί και όχι. Οι ιστορικοί διχάζονται αλλά οι Αρβανίτες κατα κύριο λόγο έγραφαν με το ελληνικό αλφάβητο και λιγότερο με το λατινικό, κυρίως ομως ένιωθαν Έλληνες και βοήθησαν τον αγώνα για την ανεξαρτησία. Δεν έχει σημασία η καταγωγή τους αφού είναι και νιώθουν Έλληνες. Το μόνο που καταφέρνουμε είναι να ρίχνουμε νερό στον μύλο των εθνικιστών Αλβανών που ονειρεύονται δήθεν "αλύτρωτες πατρίδες" και πληθυσμούς.

Komis montexristod

Zan Batist εσύ?ακόμα και δω γράφεις μακακιες?

ΓΙΩΡΓΗΣ

Μονο, ακολουθωντας τα περιφερομενα για βοσκη κοπαδια στο εσωτερικο της Ασιας και Ευρωπης, παλευοντας με τους λυκους και χωρις τη συστηματικη Γεωργια,δεν μπορουσαν ουτε πολλοι να ηταν ουτε και πολιτισμενοι οι ανθρωποι εκεινοι που υποστηριζετε πως ηταν οι προγονοι σας.Αντιθετα οι γυρω απο τη Μεσογειο και τον Ευξεινο Ποντο περιοχες με την ανεπτυγμενη Γεωργια το θαλασσιο εμποριο και τη μονιμη εγκατασταση και το ηπιο κλιμα οι ανθρωποι ηταν πολυανθρωποι και πολιτισμενοι. Και αυτοι ηταν οι Ελληνες, οπως αποδεικνυουν σημερα ολες οι Επιστημες. Οι Ελληνες ολοενα εισχωρουσαν και πιο βορεια και εξημερωναν εκεινους τους τοπους.Γι αυτο δεν υπαρχουν αρχαιολογικα ή αλλα ευρηματα πουθενα παρα μονο ελληνικα Και γι αυτο δεν υπαρχει καμμια προσωπικοτητα που να μην ειχε εντρυφησει στον ελληνικο πολιτισμο και Γλωσσα.Ερωτημα.Αυτα τα εκατομμυρια των πολιτισμενων Ελληνων,αλλοιωθηκαν,μεταλλαχτηκαν φυλετικα,πολιτισμικα, απο μερικες χιλιαδες πρωτογονων βαρβαρων; Αυτα τα εκατομμυρια των Ελληνων πεθαναν ατεκνοι, ή μετακομισαν στον αστερισμο της Βερενικης;! Οι απογονοι των Ελληνων δεν ειμαστε εμεις οι Ελληνες, με τη Γλωσσα τους, τη ιδια πατριδα τους ηθη και εθιμα τους και το ιδιο ντιενει τους;! Μηπως τον ευρωπαικο πολιτισμο τον εφεραν οι πιο βορειοι...Εσκιμωοι; Η ανθελληνικη προπαγαντα εχει και τα ορια της... Εχετε καταντησει γελοιοι!

Εχιδνα

Τουρκοσποροι μονο εμεις μετα 500 χρονια σκλαβιας!!

Γ.

Ακριβως το αντιθετο συμβαινει.Ολοι οι Τουρκοι ειναι εξισλαμισθεντες Ελληνες,

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

ΙΤΑΛΟΤΟΥΡΚΙΚΟΣ_ΠΟΛΕΜΟΣ_1911-1912

Οι ελληνικές αποικίες στην Κυρηναϊκή και η ιστορία τους - Η εμφάνιση των Αράβων και οι συγκρούσεις τους με το Βυζάντιο στη Β. Αφρική - Η οθωμανική κυριαρχία στην περιοχή - Σύντομη ιστορία της Λιβύης από την ίδρυσή της ως σήμερα

17
sit0

Κατά την διάρκεια του Μεσοπολέμου (1910-1940) άρχισαν να εργάζονται και οι γυναίκες. Γραμματείς, ταμίες και υπάλληλοι άρχισαν να κερδίζουν τα προς το ζην δίπλα στις μοδίστρες τις καπελούδες και τις καπνεργάτριες που παραδοσιακά αποτελούσαν το γυναικείο εργατικό δυναμικό

3
prosfyges-0

Το προσφυγικό ζήτημα από το 1922 ως το 1926 – Επιστήμονες, λογοτέχνες, καλλιτέχνες και άλλοι άνθρωποι των γραμμάτων και των τεχνών από τις «χαμένες πατρίδες» που συνέβαλαν σημαντικά στην πολιτιστική πρόοδο της Ελλάδας.

86
sitaras_ar



Όσοι ψωνίζετε από τη Βαρβάκειο και τα πέριξ, ασφαλώς θα έχετε δει πολλούς επαγγελματίες να σαλιώνουν το δάχτυλο, για να βοηθηθούν, όταν πιάνουν κάποιο χαρτί περιτυλίγματος. Είναι μια από τις πολύ παλιές συνήθειες που μας έρχονται από τα χρόνια της Παλιάς Αθήνας!