Ο Ελευθέριος Βενιζέλος πέρα από τον μύθο: Ο Εθνικός Διχασμός, οι αντιφάσεις του Κωνσταντίνου, ο Μεταξάς και το μεγάλο κόλπο της Θεσσαλονίκης (επεισόδιο 3ο)
Ο Ελευθέριος Βενιζέλος πέρα από τον μύθο: Ο Εθνικός Διχασμός, οι αντιφάσεις του Κωνσταντίνου, ο Μεταξάς και το μεγάλο κόλπο της Θεσσαλονίκης (επεισόδιο 3ο)
Ο Παντελής Καψής συζητά για τον Μεγάλο Κρητικό με τον συγγραφέα Θανάση Διαμαντόπουλο με αφορμή την έκδοση του βιβλίου του, «Ο Ελευθέριος Βενιζέλος, ως πλαστουργός της Ιστορίας»
Το καλοκαίρι του 1914, όταν ξεκινούσε η παγκόσμια περιπέτεια του Α’ παγκοσμίου πολέμου ο Βενιζέλος ήταν πρωθυπουργός και ο Κωνσταντίνος βασιλιάς. Ο πρωθυπουργός είχε καταλήξει από την αρχή ότι η θέση της Ελλάδας ήταν με τις δυνάμεις της Αντάντ – τους Αγγλογάλους – και όχι με τη Γερμανία του Κάιζερ.
Ο Κωνσταντίνος ήταν θετικός αρχικά, ωστόσο οι Αγγλογάλλοι ζήτησαν από την Ελλάδα να παραχωρήσει εδάφη στη Βουλγαρία – την Καβάλα και τις Σέρρες - προκειμένου να αποτρέψει την ένταξή της στις Κεντρικές Δυνάμεις. Ο Βενιζέλος ήταν έτοιμος να πει το «ναι», έχοντας στο μυαλό του το όραμα της Ιωνίας – αλλά το θέμα το έλυσαν οι Βούλγαροι συμμαχώντας με τους Γερμανούς και τους Αυστριακούς.
Ωστόσο, στη συνέχεια ο βασιλιάς άλλαξε στάση – υπό την πίεση της συγγενικής σχέσης του με τον Κάιζερ, αλλά και με την επήρεια που είχε στην σκέψη του ο φιλογερμανός Ιωάννης Μεταξάς. Όμως, με ένα τέχνασμα ο Βενιζέλος αποβίβασε 30.000 στρατιώτες της Αντάντ στη Θεσσαλονίκη, πετυχαίνοντας ντεφάκτο να φράξει τον δρόμο προς την προσχώρηση της Ελλάδας στις Κεντρικές Δυνάμεις.
Ηταν η αρχή του Εθνικού Διχασμού, που κόστισε μακροπρόθεσμα στην Ελλάδα, παρότι το τέλος του Α΄ Παγκοσμίου πολέμου την βρήκε στις τάξεις των νικητών.
Δείτε το τρίτο επεισόδιο της σειράς «Ελευθέριος Βενιζέλος, πέρα από τον Μύθο»
Ο Chef θα παρουσιάσει μέσα από τα ψηφιακά του κανάλια (Instagram, Facebook και YouTube) δύο νέες σειρές επεισοδίων, βασισμένες σε ένα φρέσκο concept, ειδικά σχεδιασμένο για την AEG
Ο Όμιλος Active πρωταγωνιστεί στη νέα τεχνολογική εποχή, διευκολύνοντας την ψηφιακή μετάβαση και οδηγώντας τις εξελίξεις σε μια σειρά από κρίσιμους τομείς για το μέλλον της χώρας, όπως για παράδειγμα της Εκπαίδευσης.
Για την Coca-Cola, τα Χριστούγεννα δεν είναι απλώς μια γιορτή. Είναι η στιγμή που η μαγεία της προσφοράς συναντά την ανάγκη για αλληλεγγύη. Η εποχή που μας θυμίζει πόσο σημαντικό είναι να στεκόμαστε δίπλα σε όσους μας χρειάζονται.