Το fēnix 8 της Garmin είναι το απόλυτο εργαλείο που θα σε βοηθήσει να ανταπεξέλθεις στην πολυάσχολη και απαιτητική καθημερινότητά σου.
Διασταύρωσαν τα ξίφη τους οι δικηγόροι για την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ
Διασταύρωσαν τα ξίφη τους οι δικηγόροι για την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ
Στο Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο έχουν προσφύγει 399 πρώην μέτοχοι του ΟΑΣΘ, μεταξύ αυτών ο πρώην πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Χρήστος Στεφανίδης και άλλα τρία άτομα του παλαιού Διοικητικού Συμβουλίου
Για την εξαγορά από το Ελληνικό Δημόσιο του «Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης» (ΟΑΣΘ) και την υπαγωγή του σε καθεστώς εκκαθάρισης, (κρατικοποίηση) διασταύρωσαν σήμερα τα ξίφη τους ενώπιον της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας οι δικηγόροι των παλαιών μετόχων του ΟΑΣΘ, των υπουργείων Υποδομών και Οικονομικών και του ΟΑΣΘ.
Παράλληλα, έξω από το δικαστικό κτίριο του Συμβουλίου Επικρατείας ήταν συγκεντρωμένοι περίπου 50 εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ, όπως επίσης μικρότερος αριθμός ήταν μέσα στη δικαστική αίθουσα.
Στο Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο έχουν προσφύγει 399 πρώην μέτοχοι του ΟΑΣΘ, μεταξύ αυτών ο πρώην πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Χρήστος Στεφανίδης και άλλα τρία άτομα του παλαιού Διοικητικού Συμβουλίου και ζητούν να ακυρωθεί ως αντισυνταγματική, αντίθετη στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και παράνομη τόσο η απόφαση του υπουργού Υποδομών και Οικονομικών, όσο και ο νόμος 4482/2017 αναφορικά με «το νέο ρυθμιστικό πλαίσιο για τις αστικές συγκοινωνίες στην περιφερειακή ενότητα της Θεσσαλονίκης».
Με το νομοθετικό αυτό νέο πλαίσιο, μεταξύ των άλλων:
1) Συνιστάται Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ Α.Ε.), που αναμένεται να λειτουργήσει τον Δεκέμβριο του 2019,
2) Λύεται η από 30.4.2001 σύμβαση μεταξύ ΟΑΣΘ και Ελληνικού Δημοσίου και
Παράλληλα, έξω από το δικαστικό κτίριο του Συμβουλίου Επικρατείας ήταν συγκεντρωμένοι περίπου 50 εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ, όπως επίσης μικρότερος αριθμός ήταν μέσα στη δικαστική αίθουσα.
Στο Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο έχουν προσφύγει 399 πρώην μέτοχοι του ΟΑΣΘ, μεταξύ αυτών ο πρώην πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Χρήστος Στεφανίδης και άλλα τρία άτομα του παλαιού Διοικητικού Συμβουλίου και ζητούν να ακυρωθεί ως αντισυνταγματική, αντίθετη στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και παράνομη τόσο η απόφαση του υπουργού Υποδομών και Οικονομικών, όσο και ο νόμος 4482/2017 αναφορικά με «το νέο ρυθμιστικό πλαίσιο για τις αστικές συγκοινωνίες στην περιφερειακή ενότητα της Θεσσαλονίκης».
Με το νομοθετικό αυτό νέο πλαίσιο, μεταξύ των άλλων:
1) Συνιστάται Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ Α.Ε.), που αναμένεται να λειτουργήσει τον Δεκέμβριο του 2019,
2) Λύεται η από 30.4.2001 σύμβαση μεταξύ ΟΑΣΘ και Ελληνικού Δημοσίου και
3) Διαλύεται και εξαγοράζεται ο ΟΑΣΘ και τίθεται σε καθεστώς εκκαθάρισης.
Έτσι, σήμερα στην Ολομέλεια του ΣτΕ με πρόεδρο τον Νικόλαο Σακελλαρίου και εισηγητή το σύμβουλο Επικρατείας Ηλία Μάζο συζητήθηκαν οι αιτήσεις ακύρωσης των παλαιών μετόχων.
Κατά τη σημερινή συζήτηση ενώπιον της Ολομέλειας του ΣτΕ, ο μεγαλύτερος αριθμός των παλαιών μετόχων εκπροσωπήθηκε από τον Παναγιώτη Λαζαράτο και ένας μικρότερος αριθμός από το Διονύση Καραλή, ο υπουργός Ανάπτυξης και Μεταφορών από τον Παναγιώτη Παναγιωτουνάκο (ΝΣΚ), ο υπουργός Οικονομικών από το Βασίλη Καραγεώργο (ΝΣΚ) και ο ΟΑΣΘ από τους Γεώργιο Κρικουλάκη και Ακρίτα Καιδάτση.
Ο Παναγιώτης Λαζαράτος υποστήριξε την αντίθεση του νέου νομοθετικού πλαισίου (και ειδικά του νόμου 4482/2017) με τις επιταγές του άρθρου 106 του Συντάγματος. Ακόμη, επισήμανε ότι σύμφωνα με το Σύνταγμα (άρθρο 106) για να επέλθει εξαγορά επιχείρησης και απαλλοτρίωση μετοχών πρέπει να καταβληθεί πρώτα η αποζημίωση. Όμως, στην προκειμένη περίπτωση ο νόμος 4482/2017 προβλέπει ότι η εξαγορά του ΟΑΣΘ συντελείται και τελειούται δια της ψηφίσεως του εν λόγω νόμου και ότι η αποζημίωση στους μετόχους θα καταβληθεί εκ των υστέρων.
Επίσης, υποστηρίχθηκε ότι ο επίμαχος νόμος θα έπρεπε να προβλέπει τη συμμετοχή εκπροσώπων των πρώην μετόχων στην εκκαθάριση του ΟΑΣΘ για να διαφυλαχθεί η διαφάνεια και ο αντικειμενικός τρόπος διενέργειας της. Αντίθετα όμως, η Κυβέρνηση θα πληρώσει εκκαθαριστεί και ελεγκτική εταιρεία οι οποίοι θα αποτιμήσουν την αξία της επιχείρησης.
Η πλευρά των συνηγόρων των δύο υπουργείων ανέφερε ότι λόγοι δημοσίου συμφέροντος επέβαλαν τις νέες νομοθετικές ρυθμίσεις για τον ΟΑΣΘ και ότι πρέπει να περιέλθουν όλα τα στοιχεία του ΟΑΣΘ στο Δημόσιο, έτσι ώστε ελεγχθούν και οι χρηματοδοτήσεις των παιδικών σταθμών που γινόντουσαν.
Σε άλλο σημείο, οι εκπρόσωποι των υπουργείων, σημείωσαν ότι μόνο με τη συμμετοχή του Ελληνικού Δημοσίου μπορεί να λειτουργήσει ο ΟΑΣΘ.
Οι δικηγόροι του ΟΑΣΘ τόνισαν ότι οι μετοχές του ΟΑΣΘ πωλούνται στην μαύρη αγορά. Επίσης, προσέθεσαν ότι από την εκκαθάριση του Οργανισμού δεν προκύπτει βλάβη των τέως μετόχων και ότι η βλάβη είναι μόνο περιουσιακή και για το λόγο αυτό προβλέπεται αποζημίωση.
Πάντως, όπως έλεγαν νομικοί, κομβικό σημείο για την πορεία και εξέλιξη της επίμαχης δικαστικής υπόθεσης είναι η αναφορά που έκανε σήμερα ο εισηγητή της υπόθεσης Ηλία Μάζου κατά την συνεδρίαση της Ολομέλειας, ότι τίθεται θέμα απαραδέκτου των αιτήσεων ακυρώσεως των 399 πρώην μετόχων, καθώς στρέφονται ευθέως κατά του νόμου 4482/2017. Πάντως, υπάρχουν νομολογιακά δεδομένα του ΣτΕ που δείχνουν ότι μπορεί να ξεπεραστεί ο σκόπελος αυτός.
Το δικαστήριο επιφυλάχτηκε να εκδώσει την απόφασή του, η οποία αναμένεται μέσα στο επόμενο δίμηνο.
Έτσι, σήμερα στην Ολομέλεια του ΣτΕ με πρόεδρο τον Νικόλαο Σακελλαρίου και εισηγητή το σύμβουλο Επικρατείας Ηλία Μάζο συζητήθηκαν οι αιτήσεις ακύρωσης των παλαιών μετόχων.
Κατά τη σημερινή συζήτηση ενώπιον της Ολομέλειας του ΣτΕ, ο μεγαλύτερος αριθμός των παλαιών μετόχων εκπροσωπήθηκε από τον Παναγιώτη Λαζαράτο και ένας μικρότερος αριθμός από το Διονύση Καραλή, ο υπουργός Ανάπτυξης και Μεταφορών από τον Παναγιώτη Παναγιωτουνάκο (ΝΣΚ), ο υπουργός Οικονομικών από το Βασίλη Καραγεώργο (ΝΣΚ) και ο ΟΑΣΘ από τους Γεώργιο Κρικουλάκη και Ακρίτα Καιδάτση.
Ο Παναγιώτης Λαζαράτος υποστήριξε την αντίθεση του νέου νομοθετικού πλαισίου (και ειδικά του νόμου 4482/2017) με τις επιταγές του άρθρου 106 του Συντάγματος. Ακόμη, επισήμανε ότι σύμφωνα με το Σύνταγμα (άρθρο 106) για να επέλθει εξαγορά επιχείρησης και απαλλοτρίωση μετοχών πρέπει να καταβληθεί πρώτα η αποζημίωση. Όμως, στην προκειμένη περίπτωση ο νόμος 4482/2017 προβλέπει ότι η εξαγορά του ΟΑΣΘ συντελείται και τελειούται δια της ψηφίσεως του εν λόγω νόμου και ότι η αποζημίωση στους μετόχους θα καταβληθεί εκ των υστέρων.
Επίσης, υποστηρίχθηκε ότι ο επίμαχος νόμος θα έπρεπε να προβλέπει τη συμμετοχή εκπροσώπων των πρώην μετόχων στην εκκαθάριση του ΟΑΣΘ για να διαφυλαχθεί η διαφάνεια και ο αντικειμενικός τρόπος διενέργειας της. Αντίθετα όμως, η Κυβέρνηση θα πληρώσει εκκαθαριστεί και ελεγκτική εταιρεία οι οποίοι θα αποτιμήσουν την αξία της επιχείρησης.
Η πλευρά των συνηγόρων των δύο υπουργείων ανέφερε ότι λόγοι δημοσίου συμφέροντος επέβαλαν τις νέες νομοθετικές ρυθμίσεις για τον ΟΑΣΘ και ότι πρέπει να περιέλθουν όλα τα στοιχεία του ΟΑΣΘ στο Δημόσιο, έτσι ώστε ελεγχθούν και οι χρηματοδοτήσεις των παιδικών σταθμών που γινόντουσαν.
Σε άλλο σημείο, οι εκπρόσωποι των υπουργείων, σημείωσαν ότι μόνο με τη συμμετοχή του Ελληνικού Δημοσίου μπορεί να λειτουργήσει ο ΟΑΣΘ.
Οι δικηγόροι του ΟΑΣΘ τόνισαν ότι οι μετοχές του ΟΑΣΘ πωλούνται στην μαύρη αγορά. Επίσης, προσέθεσαν ότι από την εκκαθάριση του Οργανισμού δεν προκύπτει βλάβη των τέως μετόχων και ότι η βλάβη είναι μόνο περιουσιακή και για το λόγο αυτό προβλέπεται αποζημίωση.
Πάντως, όπως έλεγαν νομικοί, κομβικό σημείο για την πορεία και εξέλιξη της επίμαχης δικαστικής υπόθεσης είναι η αναφορά που έκανε σήμερα ο εισηγητή της υπόθεσης Ηλία Μάζου κατά την συνεδρίαση της Ολομέλειας, ότι τίθεται θέμα απαραδέκτου των αιτήσεων ακυρώσεως των 399 πρώην μετόχων, καθώς στρέφονται ευθέως κατά του νόμου 4482/2017. Πάντως, υπάρχουν νομολογιακά δεδομένα του ΣτΕ που δείχνουν ότι μπορεί να ξεπεραστεί ο σκόπελος αυτός.
Το δικαστήριο επιφυλάχτηκε να εκδώσει την απόφασή του, η οποία αναμένεται μέσα στο επόμενο δίμηνο.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα