LIVE

Κορωνοϊός

Άνοιξε τις πόρτες του το Τζαμί της Αθήνας

tzami_athens

Σήμερα έγιναν οι πέντε πρώτες προσευχές στο επίσημο τέμενος για τους μουσουλμάνους που ζουν στην Αθήνα – Εισήλθαν 18 μουσουλμάνοι λόγω των μέτρων για τον κορωνοϊό

Πρώτη ημέρα λειτουργίας σήμερα για το Τζαμί της Αθήνας, όπου πραγματοποιήθηκαν 5 προσευχές για τους μουσουλμάνους που ζουν στην Αθήνα. Ύστερα από συζητήσεις πολλών ετών και καθυστερήσεις στο άνοιγμα επίσημου τζαμιού στην Αθήνα , ολοκληρώθηκαν οι διαδικασίες και δόθηκε προς χρήση το ισλαμικό τέμενος στον Βοτανικό, για όλες τις μουσουλμανικές κοινότητες που ζουν στην Αττική.

Σήμερα στο χώρο του Τεμένους εισήλθαν 18 μουσουλμάνοι, λόγω των μέτρων για τον κορωνοϊό ενώ αύριο , με βάση τα νέα δεδομένα θα εισέρχονται εννέα, σε κάθε προσευχή. Τα εγκαίνια του Τεμένους, όπως ενημερώνει το Διοικητικό Συμβούλιο του Ισλαμικού Τεμένους Αθηνών θα γίνουν όταν «καταστεί δυνατή σύμφωνα με τις εξελίξεις για την καταπολέμηση της πανδημίας».

foto12


Ποιος είναι ο πρώτος ιμάμης της Αθήνας

Ο 49χρονος σουνίτης διερμηνέας Μοχάμεντ Ζακί, που ήρθε πριν από περίπου 25 χρόνια από το Μαρόκο ως οικονομικός μετανάστης, είναι ο πρώτος ιμάμης της Αθήνας. άπταιστα αραβικά και γαλλικά. Ο Μοχάμεντ Ζακί είναι Ελληνας πολίτης. Είναι έγγαμος, και έχει πτυχίο Φυσικής και Μαθηματικών και ειδικές σπουδές Μουσουλμανικής Θεολογίας

Σε ό,τι αφορά τον εσωτερικό χώρο, «μιχράμπ» (σ.σ.: ιερή κόγχη προς τη Μέκκα) κατασκευάστηκε από Αιγύπτιο μουσουλμάνο τεχνίτη που έχει ειδικές γνώσεις και κατοικεί μόνιμα στην Ελλάδα, ενώ το χαλί προσευχής, λόγω των ειδικών προδιαγραφών που πρέπει να έχει, κατασκευάστηκε στο Ιράν.

Κυβερνητικές πηγές σχολίαζαν ότι «εμείς δεν συμμετέχουμε στην προσβολή καμίας θρησκείας» ενώ το τέμενος κατασκευάστηκε με χρήματα του ελληνικού δημοσίου. Όπως έλεγαν χαρακτηριστικά οι ίδιες πηγές «σεβόμαστε και στηρίζουμε την κάθε θρησκεία με τους όρους μας» καθώς το ελληνικό δημόσιο δεν δέχθηκε καμία ανάμιξη άλλων φορέων στην κατασκευή του τεμένους.

Ειδήσεις σήμερα:

Στα 1.152 τα νέα κρούσματα - Αρνητικό ρεκόρ με 153 διασωληνωμένους

Ιδρύεται ειδικό σώμα για την προστασία των Πανεπιστημίων

Επιστρεπτέα προκαταβολή: Ποιοι είναι οι δικαιούχοι – Πότε ξεκινούν οι πληρωμές
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

ΣΧΟΛΙΑ (70)

Χασιμπέ

μπράβο Κυριάκο, εσένα ψηφίζει όλο το Ισλάμ!

Αλή Αλ-Γιουνάνι

Πως μπορούμε να αντιμετωπίσουμε τα προαναφερθέντα προβλήματα; Όπως είναι γνωστό οι Μουσουλμανικοί χώροι λατρείας στην Αττική (90 περίπου) είναι τοποθετημένοι σε κομβικά σημεία που εξυπηρετούν τις κοινότητες, τα δόγματα που πρεσβεύουν και την πρόσβαση των πιστών. Επίσης, υπάρχει το στοιχείο του σεβασμού προς το θρήσκευμα της χώρας μιας και σε αυτούς τους χώρους δεν περιέχεται το στοιχείο της πρόκλησης του θρησκευτικού συναισθήματος. Για πάνω από μια δεκαετία, οι περισσότεροι χώροι από αυτούς, έχουν αποδείξει ότι είναι σε θέση να διαχειριστούν τα του οίκου τους και συνεργάζονται με τις αρχές σε θέματα που αφορούν την δημόσια τάξη. Συνεπώς, μπορούν να λάβουν σχετικές άδειες λειτουργίας ως Τζαμιά, ενισχύοντας κατά αυτόν τον τρόπο την επίλυση των προαναφερθέντων προβλημάτων. Με αυτό τον τρόπο μόνο θετικά προκύπτουν: ~Επιλύεται το πρόβλημα της απόστασης και της χωρητικότητας ~Ο κάθε χώρος καταπιάνεται με τις θεολογικές και δογματικές πεποιθήσεις του, χωρίς να αναγκάζεται να συμπροσευχεται ~Ο κάθε χώρος θα έχει τον αρχηγό, ιμάμη, κουμανταδόρο που θέλει και επιλεγεί, ο οποίος με την σειρά του θα συνεργάζεται ευκολότερα με τις αρχές ~Οι συγκεκριμένοι χώροι ενσωματώνονται εύκολα στις γειτονιές. ~Οι συγκεκριμένοι χώροι είναι απόλυτα διακριτικοί ~Δεν προσβάλλεται το θρησκευτικό συναίσθημα της χώρας ~Ευκολότερη διαχείριση για το κράτος ~Και πολλές άλλες αναρίθμητες ωφέλειες.

Αλή Αλ-Γιουνάνι

Πρόβλημα νο. 4) Απόσταση – Πρόσβαση: Οι προσευχές στο Τζαμί εκτελούνται 5 φορές την ημέρα (πρωί, μεσημέρι (χ2), απόγευμα και βράδυ) συν τις εθελοντικές που μπορεί να προσφέρει ο πιστός. Είναι αδύνατον για τον πιστό να κάνει διαδρομές άνω των 5 χιλιομέτρων στην Αθήνα – Αττική για να εκτελεί και τις 5 προσευχές. Κατά συνέπεια, θα καταλήξει (πάλι) να τις τηρεί ιδιωτικά με άλλους Μουσουλμάνους (υπόγεια, δωμάτια, σπίτια) η θα επιχειρήσει να βρει άτυπο χώρο κοντά στην γειτονία την οποία διαμένει. Άρα, στην τελική όλη η προσπάθεια θα είναι ανούσια.

Πρός Αλή

Στο Αφγανιστάν, Πακιστάν, Σαουδική Αραβία, Αίγυπτο, πόσες εκκλησίες του Ορθόδοξου Χριστιανισμού υπάρχουν; Μπορούν κάλλιστα να προσεύχονται και στο σπίτι τους, όπως οι Έλληνες.

Αλή Αλ-Γιουνάνι

Πρόβλημα νο. 2) Η ελληνική πολιτεία υποστηρίζει οτι «Το Τζαμί θα αποτελείται από τέσσερις Έλληνες κρατικούς λειτουργούς, έναν εμπειρογνώμονα με γνωστικό αντικείμενο σχετικό με την ισλαμική θρησκεία και δύο εκπρόσωπους των μουσουλμάνων που διαβιούν στην Αττική, οι οποίοι θα επιλέγονται από τον υπουργό Παιδείας μεταξύ των προτεινόμενων από δύο νομίμως συγκροτημένα και πλέον αντιπροσωπευτικά σωματεία μουσουλμάνων της Αττικής». Πρώτον, ένας Ισλαμικός χώρος λατρείας δεν μπορεί να διοικείται από μη Μουσουλμάνους. Είναι άκυρος όπως προκύπτει από τα Κορανικά χωρία 9:17-18. Δεύτερον, δεν υπάρχει αντιπροσωπευτικό σωματείο για όλους τους Μουσουλμάνους (στην Ελλάδα), μιας και το κάθε τζαμί εκπροσωπεί τον εαυτό του και το δόγμα που πρεσβεύει. Αυτό δεν μπορεί να σταθεί ως δείγμα αντιπροσώπευσης. Επίσης, πολλά σωματεία (ως χώροι λατρείας) λειτουργούν όχι με το θεολογικό συναίσθημα αλλά με το εθνικό (τζαμιά Πακιστανών, τζαμιά Αράβων, Τζαμιά Αφγανών, κτλ.) αυτό δυσκολεύει περαιτέρω το στοιχείο της αντιπροσώπευσης. Συνεπώς, πολλοί Μουσουλμάνοι θα υποχρεωθούν, δίχως την θέληση τους, να αντιπροσωπεύονται από φωνές τις οποίες απορρίπτουν ως Ισλαμικές. Αυτό, με μαθηματική ακρίβεια, θα οδηγήσει σε συνέπειες (συγκρούσεις, λεκτικές διαμάχες, κτλ). Πρόβλημα νο. 3) Το θέμα της χωρητικότητας. Μέχρι στιγμής οι επίσημες αναφορές κάνουν λόγο για ένα Τζαμί με χωρητικότητα 400 ατόμων. Όπως είναι γνωστό οι Μουσουλμάνοι στην Αθήνα ξεπερνούν τους 200.000. Πως είναι δυνατόν, όχι 200.00, αλλά 5.000 να χωρέσουν σε έναν χώρο με χωρητικότητα 400 ατόμων; Όπως γίνεται αντιληπτό τίθεται σοβαρό ζήτημα ασφάλειας της σωματικής ακεραιότητας και όχι μόνο.

Αλή Αλ-Γιουνάνι

Τζαμί υφίσταται όταν υπάρχει η συνείδηση και η πρόθεση, από τους υπευθύνους, να ανοίξουν στο κοινό ένα χώρο οπου τηρούνται οι 5 προσευχές ομαδικά και η προσευχή της Παρασκευής με την ομιλία του Ιμάμη. Σύμφωνα με τον Ισλαμικό ορισμό, οι λατρευτικοί χώροι που είναι διάσπαρτοι στην Αττική, υπερ-καλύπτουν τις θρησκευτικές λατρευτικές ανάγκες ενός Μουσουλμάνου. Θεωρούνται και εκλαμβάνονται ως Τζαμιά και όχι απλά ως χώροι λατρείας. Η ιδέα ενός (και μόνου) θεσμοθετημένου Τζαμιού στην Αθήνα είναι άστοχη και μη ρεαλιστική, σύμφωνα πάντα με τις επίσημες αναφορές που δημοσιεύονται κατά καιρούς. Να δούμε τα προβλήματα πιο συγκεκριμένα: Πρόβλημα νο. 1) Η ελληνική πολιτεία υποστηρίζει ότι «Το Τζαμί αυτό θα εξυπηρετεί διάφορα δόγματα του Ισλάμ. Δηλαδή όπως μας λέει και η Διεύθυνση Ετεροδόξων και Ετεροθρήσκων είναι ότι “δεν θα εξυπηρετεί μεμονωμένα άτομα ή συγκεκριμένες θρησκευτικές ομάδες” και συνεχίζει και δώστε βάση εδώ: “Τουναντίον διασφαλίζει την ακώλυτη και ανεμπόδιστη καθολική πρόσβαση και χρήση του χώρου από όλους τους θρησκευόμενους Μουσουλμάνους, χωρίς διακρίσεις, εξαιρέσεις και αποκλεισμούς. Δηλαδή, η επιλογή αυτή εξασφαλίζει σε κάθε πιστό της συγκεκριμένης θρησκείας, ανεξαρτήτως χώρας προελεύσεως, κλάδο, ρεύματα ή υποομάδα του Ισλάμ ανήκουν (Σουνίτες ή Σιίτες Ιμαμίτες, Σιίτες Ισμαηλίτες, Σιίτες Ζαϊνίτες, Δρούζοι, Χαριζίτες, Αχμαντίγια κλπ) πως θα μπορεί να ασκήσει τα θρησκευτικά του καθήκοντα κατά τον τρόπο που επιβάλει η θρησκεία του και η δική του συνείδηση, με ασφάλεια και χωρίς να εξαρτάται από τις διαθέσεις και τον έλεγχο τρίτων προσώπων (των κατόχων των ιδιωτικών χώρων).”» Πρακτικά αυτό είναι αδύνατο. Ο κάθε ένας γνωρίζει εμπειρικά ότι η συνύπαρξη διαφόρων δογμάτων, σε ένα κοινό λατρευτικό χώρο, δεν στέκει και δεν είναι εφικτή, όπως εφικτή δεν είναι μια κοινή εκκλησία για τους Καθολικούς και τους Ορθόδοξους Χριστιανούς. Ένας ορθόδοξος Μουσουλμάνος (Σουννιτης) δεν μπορεί κάνει συμπροσευχή με αιρετικούς (Σιίτες). Επιπλέον, ένα Τζαμί οικουμενιστικό, από την σκοπιά της Ισλαμικής θεολογίας, είναι παράνομο για προσευχή. Πέρα από το θεολογικό πρόβλημα προκύπτει και το κοινωνικό: Επί καθημερινής βάσης θα υπάρχουν συγκρούσεις μιας και η κάθε ομάδα θα έρχεται σε σύγκρουση με την άλλη σχετικά με το ποια θα οδηγήσει την προσευχή {και πολλά άλλα παρόμοια}.

TEREZA

ΚΑΚΩΣ ΑΝΟΙΞΕ ΤΟ ΤΖΑΜΙ ΓΙΑ ΤΟΥ ΙΣΛΑΜΙΣΤΕΣ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΚΑΝΕΙ ΤΖΑΜΙΑ ΤΙΣ ΟΡΘΟΔΟΞΕΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ. ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΑΥΤΟΙ ΕΙΝΑΙ ΛΑΘΡΟ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ. ΝΑ ΦΥΓΟΥΝ ΑΜΕΣΑ. ΝΑ ΤΟΥΣ ΠΑΡΕΙ Η ΜΑΜΑ ΜΕΡΚΕΛ

ΟΝΝΕΔίτης

Kαι εμείς δηλαδή τι θέλετε να κάνουμε; Να κλείσουμε το Τουρκικό προξενείο στην Κομοτηνή, να γκρεμίσουμε το Ισλαμικό Τέμενος στον Βοτανικό που όλα τα κόμματα ψηφίσαμε υπέρ της ανέγερσής του -πλην ΧΑ, ή να σφραγίσουμε τα εκατοντάδες τζαμιά που υπάρχουν στην Αθήνα και σε όλη την Ελλάδα;;;

Μοχάμεντ

Μετά απο 200 χρόνια θα ακουστούν επιτέλους οι πιο ωραίες ψαλμωδίες που εξυμνούν τον Θεό. Ευκαιρία για την Αθήνα να σώσει τη ψυχή της.

Αχμέτ

Επιτέλους η Αθήνα από τριτοκοσμική πόλη, γίνεται σύγχρονη ευρωπαϊκή πολυπολιτισμική με σεβασμό στην κάθε θρησκεία..

Μηνογλου Δέσποινα

Μα ειναι δυνατόν κλεινετε τις εκκλησιες και ανοιγετε πανυγηρικα το τζάμι? Τουλαχιστον αφήστε τις εκκλησιες μας ανοιχτές. Μονο στον Θεο ελπιζουμε!

Οι

Κακώς πού τό άνοιξαν από την στιγμή πού έγινε τζαμί ή Αγία Σοφία μήπως πάμε για τουρκοποιηση στην Ελλάδα σιγά σιγά?

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης