LIVE

Κορωνοϊός

Κορωνοϊός - Σχολεία: Τι λέει ο Μαγιορκίνης για τις πιθανότητες μετάδοσης στην τάξη

artshool

Ο Γκίκας Μαγιορκίνης εξηγεί πόση απόσταση πρέπει να έχουν μεταξύ τους οι μαθητές σε μια τάξη

Με ανάρτησή του στο Facebook, ο Γκίκας Μαγιορκίνης αναλύει και εξηγεί όσα πρέπει να γνωρίζουμε για τις αποστάσεις μεταξύ των μαθητών μέσα σε μια τάξη, με αφορμή το άνοιγμα των σχολείων.

Αναλυτικά η ανάρτησή του:

«Μετά την χθεσινή ενημέρωση στο Υπουργείο επανέρχομαι λίγο στο θέμα του μεγέθους των τάξεων επειδή φαίνεται να επικεντρώνεται εκεί η συζήτηση και να εξηγήσω γιατί δεν έχω πεισθεί ότι έχει τόση σημασία. Η απόσταση του 1.5 μέτρου είναι σημαντική για την μετάδοση με σταγονίδια και θα πρέπει να την τηρούμε όσο μπορούμε γενικά. Όπου δεν μπορούμε θα πρέπει να βρίσκουμε τρόπο να μειώσουμε την πιθανότητα μετάδοσης με την χρήση μάσκας.

Η ίδια λογική εφαρμόζεται και στα σχολεία με γενικευμένη χρήση μάσκας στις τάξεις. Οι τάξεις θα πρέπει να σημειωθεί δεν μπορούνε να θεωρούνται όπως χώροι εστίασης. Στην εστίαση υπάρχει διαρκής εναλλαγή των ατόμων που συνευρίσκονται. Οι τάξεις έχουν διαρκώς την ίδια σύνθεση και έτσι μπορούμε να τις θεωρήσουμε ως κοινωνικές "φουσκάλες" ή "φούσκες" (bubbles) οπότε η λογική στην αντιμετώπισή τους είναι αρκετά διαφορετική. Καταρχήν η όποια μετάδοση στην τάξη είναι πλήρως ιχνηλατίσιμη και μπορεί να περιοριστεί με απλό περιορισμό, ενώ στην εστίαση δημιουργεί κατα κόρον "ορφανά" κρούσματα.

Ένα θέμα που συζητείται διαρκώς είναι: πόση είναι η επιβάρυνση των αποστάσεων >1.5 μέτρου στις τάξεις 25 μαθητών σε σχέση με τις τάξης 15 μαθητών;

Για να βοηθήσω λιγάκι στην εξήγηση έχω φτιάξει ένα διάγραμμα τάξης 15 μαθητών (δεξιά). Με πράσινα βελάκια δείχνω τις ανά 2 αποστάσεις του μαθητή στο πρώτο θρανίο με όλους τους μαθητές στην δίπλα σειρά (8 αποστάσεις), για λόγους ευκολίας δεν δείχνω τις υπόλοιπες με μαθητές τις ίδιας σειράς (6 αποστάσεις). Οι αποστάσεις του μαθητή αυτού είναι 14 και όλες υπερβαίνουν το 1.5 μέτρο. Το σύνολο των αποστάσεων σε αυτήν την διάταξη είναι 120.

Όπως φαίνεται και παρακάτω μία τάξη 25 μαθητών οι ανά 2 αποστάσεις είναι 325 με 13 να παραβαίνουν το όριο του 1.5 μέτρου δηλαδή μόλις το 4% όλων των πιθανών συνδυασμών. Αυτές οι "παραβάσεις" είναι μόνο σε οριζόντιο επίπεδο, και δεν επιτρέπουν την μετάδοση στον κάθετο άξονα τη τάξης.

Συνεπώς από αυτούς τους υπολογισμούς η μετατροπή της τάξης σε μέγεθος 15 ατόμων εξαλείφει το 4% των ανά 2 αποστάσεων την ώρα του μαθήματος. Συγχρόνως αυξάνει (σχεδόν διπλασιάζει) τον αριθμό των εκπαιδευτικών ωρών που θα πρέπει να καλυφθούν από εκπαιδευτικούς.

Το σενάριο λοιπόν δείχνει ότι για την πιθανότητα μετάδοσης αποκλειστικά και μόνο την ώρα της εκπαιδευτικής διαδικασίας προκειμένου να ρίξεις 4% τις κοντινές επαφές θα πρέπει να διπλασιάσεις τον χρόνο έκθεσης των εκπαιδευτικών.

Αντιλαμβάνομαι ότι η πρόθεση είναι πάντα το καλύτερο των μαθητών και των εκπαιδευτικών αλλά προσωπικά πιστεύω ότι η απάντηση δεν είναι τόσο απλή και δεν είμαι καθόλου σίγουρος ότι θα υπήρχε (και αν θα υπήρχε) σημαντικό κέρδος στην μείωση της μετάδοσης από 25 σε 15 όσον αφορά την μετάδοση σταγονιδίων». 
mayorka_full_2

Μετά την χθεσινή ενημέρωση στο Υπουργείο επανέρχομαι λίγο στο θέμα του μεγέθους των τάξεων επειδή φαίνεται να...

Posted by Gkikas Magiorkinis on Friday, August 28, 2020


Ειδήσεις σήμερα: 

Βρούτσης: Επιχείρηση ζήτησε 1,8 εκατ. ευρώ για δώρο Πάσχα εργαζόμενου με μισθό 1.159 ευρώ το μήνα!

Σεισμός 4,7 Ρίχτερ στην Ηγουμενίτσα

Αυτές είναι οι συμφωνίες της Ελλάδας για ΑΟΖ με Αίγυπτο και Ιταλία
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

ΣΧΟΛΙΑ (89)

Πνευμονολόγος

Φίλε Παύλος, και σε κάθε σχολείο-φροντιστήριο-δραστηριότητα καθημερινά μπαίνουν εκατοντάδες άτομα, και μάλιστα αν κάνεις την αναγωγή πανελλαδικά μπαίνουν χιλιάδες άτομα. Και επίσης όταν τελειώνει καθημερινά το σχολείο δημιουργείται μια κινητικότητα χιλιάδων ατόμων που δεν μπορείς να ελέγξεις, γιατί τα παιδιά μετά έχουν και δραστηριότητες, αγγλικά, μουσικές, φροντιστήρια και πάει λέγοντας. Και μάλιστα σε καθημερινή βάση. Δεν είναι πραγματικά εντυπωσιακό που δεν το σκέφτηκες από μόνος σου όμως, τόσο σου κόβει...

Σακίλ

Οι εκπαιδευτικοί στις θέσεις τους καθημερινά.Τα παιδιά που εργάζονται οι γονείς τους καθημερινή παρουσία και από τους γονείς που δεν εργάζεται ο ένας εκ περιτροπής τα παιδιά.Η ύλη ίδια για όλους.Βολεύει;

Αυθεντικός σημερινός διάλογος:

_Νουνέ, πέρασα στη σχολή που περιμέναμε. Πετάω. _ Μικρέ, προσγειώσου, γιατί γρήγορα θα απογοητευτείς. Σου στέλνω μία σημερινή "ανάλυση" ενός πανεπιστημιακού, να πάρεις μια ιδέα. Όπως και νάχει, συγχαρητήρια παιδί μου, αλλά ο Θεός να σε βοηθήσει...

AioniosFoititis

Kαλά αυτός ο Μαγιορκίνης δεν είναι επίκουρος καθηγητής; Στο εργαστήριο Επιδημιολογίας που δουλεύει στο Πανεπιστήμιο, από ότι ξέρω έχει από πάνω του αναπληρωτές καθηγητές, καθηγητές πρώτης βαθμίδας και καθηγήτρια-διευθύντρια. Αυτοί γιατί δεν βγαίνουν να μιλήσουν και μιλά ο "μικρός";

Mad Sci

Ο τύπος είναι επίκουρος καθηγητής της Επιδημιολογίας στην Ιατρική Αθηνών; Πέρα από το σωστό ή λάθος των υπολογισμών, γράφει λες και οι μαθητές είναι πιόνια σε επιτραπέζιο. Έχει πάει σε σχολείο να δει πως γίνονται τα μαθήματα; Αλλά αυτά λες όταν γίνεσαι celebrity στα κανάλια. Μην ξεχνάτε από που ξεκίνησε και άλλος καθηγητής, ο Βαρουφάκης που έβγαινε συνέχεια στα κανάλια και που κατέληξε...

ΜΑΡΙΑ

Αλλιμονο στους μαθητες και τις οικογενειες τους!!! Επιδημιολογικα μοντελα με συνδυαστικη της συμφορας!!!

Σχετικός και ψύχραιμος

Πέντε σημεία για να καταλάβουν όλοι πόσο αβάσιμα είναι αυτά που παρουσιάζει: 1. Το μοντέλο αφορά σε ζωντανούς ανθρώπους, όχι χιονάνθρωπους που τους στήνεις ακίνητους. Οι μαθητές θα γείρουν πίσω, θα σκύψουν, θα σηκωθούν στο καλαθάκι των απορριμμάτων, θα πάνε στον πίνακα, θα βγουν για την τουαλέτα, θα μπουν καθυστερημένα στην αίθουσα κλπ κλπ. 2. Στατιστικά, σε 25 μαθητές στο ίδιο εμβαδόν υπάρχει μεγαλύτερη πιθανότητα ένας να νοσεί σε σύγκριση με 15. 3. Είναι άλλος ο συνωστισμός στις εισόδους-εξόδους και στην τακτοποίηση στα θρανία για 25 άτομα και άλλος για 15. 4. Σπανίως να βρεθεί αίθουσα στα ελληνικά σχολεία στην οποία να μπορούν να διευθετηθούν 6-7 στη σειρά θρανία, πόσω μάλλον τα 8 του μοντέλου. 5. Λειτουργία του σχολείου δεν είναι μόνο το 45λεπτο του μαθήματος, όταν οι μαθηταί είναι στις θέσεις του μοντέλου. Περιλαμβάνονται επίσης είσοδοι, αποχωρήσεις, συναντήσεις στους διαδρόμους, κινήσεις στις σκάλες, επισκέψεις στα γραφεία των καθηγητών, βιβλιοθήκες κλπ. Το μοντέλο αντιεπιστημονικά απομονώνει μόνο τον χρόνο της εκπαιδευτικής διαδικασίας εντός αιθούσης και όχι όλους τους χρόνους παραμονής στο σχολείο.

Κυνικος

Αψογος

dim

Είναι δεδομένο ότι οι περισσότεροι γονείς έχουν αγχωθεί πολύ. Είναι δεδομένο ότι ο ιός είναι εδώ, είναι επίσης κατανοητό ότι κάθε μέρα τροποποιούνται αποφάσεις. Το θέμα δεν είναι ούτε κομματικό ούτε καν πολιτικό. Επίσης δεν θα έπρεπε να είναι οικονομικό αυτή τη στιγμή. Προσωπικά περιμένω κάτι περισσότερο από αοριστίες και αμπελοφιλοσοφίες. Περιμένω μέτρα. Ουσιαστικά μέτρα. Το τι έγινε το καλοκαίρι δεν είναι η ώρα να το κρίνουμε έστω ως ψηφοφόροι. Αλλά θέλω μέτρα. Π.χ. να μειωθεί το ωράριο και των διδακτικών ωρών έστω κατά 20% αλλά και των διαλειμμάτων που πρέπει να γίνονται υπό άλλη μορφή, να βάλουν πλεξιγκλάς, στη χειρότερη να πηγαίνουν οι μισοί την 1 βδομάδα οι άλλοι μισοί την άλλη. Είναι αδύνατον ένα παιδί να φοράει σωστά τη μάσκα 6-7 ώρες, είναι αδύνατον να τηρεί από μόνο του τις οδηγίες. Μέχρι σήμερα, τα των σχολείων μου ακούγονται ως τα του καλοκαιριού ...

οι σοβαροί επιστήμονες στην Ελλάδα πρέπει να βγουν μπροστά

Το λάθος στον υπολογισμό των συνδυασμών που κάνει ο Μαγιορκίνης (ούτε σε πρωτοετή φοιτητή δεν επιτρέπεται) ειναι το κερασάκι στην τούρτα του φαιδρού 'μοντέλου' που έφτιαξε. Οι σοβαροί επιστήμονες στην Ελλάδα πρέπει να αντισταθούν στον εξευτελισμό της επιστήμης και να βγουν μπροστά.

οι σοβαροί επιστήμονες στην Ελλάδα πρέπει να βγουν μπροστά

Το λάθος στον υπολογισμό των συνδυασμών που κάνει ο Μαγιορκίνης (ούτε σε πρωτοετή φοιτητή δεν επιτρέπεται) ειναι το κερασάκι στην τούρτα του φαιδρού 'μοντέλου' που έφτιαξε. Οι σοβαροί επιστήμονες στην Ελλάδα πρέπει να αντισταθούν στον εξευτελισμό της επιστήμης και να βγουν μπροστά.

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης