Νομοσχέδιο υπουργείου Εργασίας: Τι αλλάζει για ντελιβεράδες - Πώς θα γίνονται οι απολύσεις

motoporeia_main01

Οι εργοδότες θα πρέπει να αιτιολογούν την απόλυση - Ντελιβεράδες και courier που χρησιμοποιούν δικό τους μεταφορικό μέσο θα πρέπει να εισπράττουν μηνιαία αποζημίωση όσο το 15% του νόμιμου κατώτατου μισθού - Ο εργοδότης θα εφοδιάζει με τον κατάλληλο εξοπλισμό ατομικής προστασίας τους εργαζομένους που κατά την εκτέλεση της εργασίας τους χρησιμοποιούν μοτοποδήλατο ή μοτοσικλέτα

Βαθμό δυσκολίας στις ανεξέλεγκτες απολύσεις θέτει το νομοσχέδιο σκούπα του υπουργείου εργασίας το οποίο περιλαμβάνει εκτός από τις 120 δόσεις και τις συντάξεις χηρείας και ορισμένες αλλαγές στο εργατικό δίκαιο.

Η ρύθμιση αναφέρει πως η απόλυση θα θεωρείται έγκυρη, εφόσον οφείλεται σε βάσιμο λόγο, κατά την έννοια του Αναθεωρημένου Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Χάρτη.  Σύμφωνα με τον καθηγητή Εργατικού Δικαίου κ. Ιωαννή Ληξουριώτη η συντριπτική πλειονότητα των δικαστικών εργασιακών διενέξεων στην Ελλάδα αφορά υποθέσεις απολύσεων (αναφορά στην εκδήλωση του ΚΕΦιΜ Ελλάδα 2021) ως  «βάσιμος λόγος» θα μπορούσε να χαρακτηριστεί  η μη ικανοποιητική απόδοση του εργαζόμενου, η παράβαση των συμβατικών υποχρεώσεων, η παραπτωματική συμπεριφορά, καθώς και οι οικονομικές, παραγωγικές, οργανωτικές και τεχνολογικές ανάγκες της επιχείρησης.

Αν αυτό δεν θεμελιώνεται, θα μπορεί το δικαστήριο να διατάξει την ακυρότητα της απόλυσης και την επαναπρόσληψη του εργαζόμενου. Σήμερα στο ελληνικό δίκαιο, σε αντίθεση με άλλες έννομες τάξεις, δεν απαιτείται αιτιολόγηση από πλευράς του εργοδότη.

Με την προτεινόμενη διάταξη  το βάρος της απόδειξης για πρώτη φορά το έχει ο εργοδότης ενώ δίνεται έτσι η δυνατότητα στους εργαζόμενους να διεκδικήσουν επαρκή αποζημίωση ή άλλη κατάλληλη επανόρθωση, σε περίπτωση απόλυσης δίχως βάσιμο λόγο.

Ρυθμίσεις προστασίας για τους κούριερ και τους εργαζόμενους στο delivery

Την ασφάλεια των κούριερ, ένα θέμα που παίρνει δραματικές διαστάσεις (σήμερα οι εργαζόμενοι διαδηλώνουν στο κέντρο με αφορμή και το θάνατο συναδέλφου τους)  ρυθμίζουν διατάξεις του πολυνομοσχεδίου.

Συγκεκριμένα η ευθύνη για την ασφάλεια του μεταφορικού μέσου μεταφέρεται στον εργοδότη ο οποίος να δηλώνει γραπτά στο σύστημα ΕΡΓΑΝΗ το όχημα με τον αριθμό κυκλοφορίας που χρησιμοποιούν οι εργαζόμενοι στον κλάδο. Παράλληλα πρέπει να λαμβάνονται τα αναγκαία μέτρα, ώστε τα οχήματα που χρησιμοποιούνται από τους εργαζόμενους να είναι κατάλληλα προσαρμοσμένα και συντηρημένα, προκειμένου να διασφαλίζεται η ασφάλεια και η υγεία τους.

Επίσης ο εργοδότης οφείλει να εφοδιάζει με τον κατάλληλο εξοπλισμό ατομικής προστασίας τους εργαζομένους που κατά την εκτέλεση της εργασίας τους χρησιμοποιούν μοτοποδήλατο ή μοτοσικλέτα, ιδιοκτησίας, νομής ή κατοχής δικής του ή των εργαζομένων.

Επιπλέον όταν ο εργαζόμενος χρησιμοποιεί μεταφορικό μέσο δικής του ιδιοκτησίας, νομής ή κατοχής, ο εργοδότης οφείλει να καταβάλλει πρόσθετη μηνιαία αποζημίωση κίνησης, χρήσης και συντήρησης του οχήματος ίση με το 15% του νόμιμου κατώτατου μηνιαίου μισθού ή της προκύπτουσας αναλογίας σε περίπτωση μερικής απασχόλησης. Η αποζημίωση αυτή δεν υπόκειται σε ασφαλιστικές εισφορές.

Με άλλη διάταξη εισάγεται η υποχρέωση του εργοδότη να καταβάλλει υποχρεωτικά μέσω τράπεζας την οφειλόμενη αποζημίωση απόλυσης, ώστε να ελέγχεται πληρέστερα η τήρηση της εν λόγω υποχρέωσης των εργοδοτών. Το ίδιο θα ισχύσει από 1η Ιουλίου και για τις αποζημιώσεις και τις εισφορές των μαθητευόμενων, σπουδαστών και φοιτητών που πραγματοποιούν πρακτική άσκηση ή μαθητεία.

Με άλλη διάταξη ορίζεται ρητά ότι η μετατροπή συμβάσεων πλήρους απασχόλησης σε μερικής ή εκ περιτροπής είναι άκυρες χωρίς την τήρηση της απαραίτητης διαδικασίας που μεταξύ άλλων προβλέπει την έγγραφη συμφωνία του εργαζόμενου και τη γνωστοποίηση εντός 8ημέρου, στο ΣΕΠΕ, της αλλαγής.

ΣΧΟΛΙΑ (116)

Σε υποτιθέμενες επικρατούσες συνθήκες φιλελεύθερης οικονομίας

θα περίμενα (όχι φυσικά από ΣΥΡΙΖΑ) ειδικά για το επάγγελμα του τροφοδιανομέα στη προκειμένη, να είναι αυτόνομο και να ασκείται κατόπιν αδειοδότησης, εξετάσεων απόκτησης ειδικού επαγγελματικού διπλώματος οδηγικής συμπεριφοράς (το οποίο θα αφαιρείται κατόπιν αριθμού παραβάσεων) και να διενεργείται με ίδια μέσα κατόπιν ελεύθερης διαπραγμάτευσης με το συμβαλλόμενο κατάστημα εστίασης ως παροχή υπηρεσιών αποκτώντας έτσι ευθύνες και υποχρεώσεις απέναντι στο πελάτη και το κράτος, που έχουν όλα τα υπόλοιπα ελεύθερα επαγγέλματα. Όμως σε μια αριστερίζουσα παρεμβατική οικονομία δημοσιοϋπαλληλικής, καθ επέκτασιν υπαλληλικής νοοτροπίας δεν θα μπορούσε να περάσει καν από το μυαλό τους τέτοια απαγορευμένη σκέψη όπου ο εργαζόμενος μπορεί να είναι εργοδότης του εαυτού του, καθώς ακυρώνεται η σχέση εργοδότη – εργαζομένου, εκμεταλλευτή – εκμεταλλευομένου στην οποία πολιτικά έχουν επενδύσει.

δηλαδη

δηλαδη να δουλευει ο ντελιβερας με μπλοκακι?και ποιος και ποσο θα τον πληρωνει?ο εστιατορας σαν εξωτερικο συνεργατη?ρε τι αλλη μπαρουφα θα πειτε οι δεξιοι?

το ιδιο

το ιδιο μπορει να ισχυσει για τους σερβιτορους,τους ψηστες,και οολοουυς τους υπαλληλους γενικοτερα,,,οχι μονο στην εστιαση αλλα γενικως!και ολα αυτα για να γλυτωσουν οι επιχειρηματιες ενσημα και μισθους,,,εισαι πραγματι γνησιος νεοφιλελευθερος δεξιος!

Απο νομους

Ειμαστε πρωτοι. Στη τηρηση τους, πατος. Η Ελληνικη αστυνομια εχει αλλα πιο σοβαρα θεματα οπως πχ η φυλαξη πολιτικων προσωπων. Οι ντελιβεραδες θα συνεχισουν το οργιο παραβιασεων του ΚΟΚ. Απλα η ξεφτυλοσυριζοκυβερνηση προσπαθει να αρπαξει καποιες ψηφους παραπανω.

ολα τα κακα

συνεβησαν σε αυτη τη χωρα απο το 2015 και μετα ρε φιλε,,,πριν το 2015 ολα ηταν αψογα,,,αλητες συριζαιοι,,,

τραλαλα

Αφού αυτή η αριστερή μπόχα έκανε το delivery εθνικό επάγγελμα, τώρα κάνει πως νομοθετεί, εθελοτυφλόντας στο ότι η αγορά έχει τους δικούς της νόμους. Βέβαια αυτοί οι υπουργοί με 10-20-30-40 ακίνητα ο καθένας δεν έχει δουλέψει ποτέ έξω από το κόμμα οπότε ....τι να ξέρει από αγορά.....αφού είναι επαγγελματίες ανεπάγγελτοι !!!

αληθεια λες

προ 3ετιας δεν υπηρχε ντελιβερι!!

Ηρακλής

Μηχανάκια χωρίς φώτα, χωρίς φρένα. Με φθαρμένα έως ...πίστας λάστιχα και τροχούς να ταλαντεύονται πέρα δώθε. Με ντελιβεράδες να ανοίγουν τέρμα, όσο πάει, το γκάζι με το ένα χέρι και με το άλλο το κινητό να μην ξεκολλάει από το αυτί. Με εμπόδιο κάτι κολώνες με πράσινα, πορτοκαλί και κόκκινα φαναράκια που συνήθως αγνοούνται, προσπερνώντας όποιον άλλον οδηγό έχει το θράσος και βρίσκεται στο δρόμο, από δεξιά, από αριστερά, από πάνω και από κάτω. Με καιρικές συνθήκες Σιβηρίας ή Αφρικής. Με κράνος στην καλύτερη περίπτωση από τα Λιντλ και στον αγκώνα. Από το Θεό είναι και δεν θρηνούμε κάθε μέρα θύματα...

Ερ

Μας δουλεύετε !! Αυτοί χρυσοπληρώνονται θα τους πληρώνουν κι αλλά οι εργοδότες. Το όχημα τους είναι δίκη τους υποχρέωση να το συντηρούν για την δίκη τους ασφάλεια. Χωριά που πολλοί από αυτούς είναι και ταμπελιδες θα πρέπει να βρίσκουμε και λόγους για να τους απολύσουμε ;; Ασχοληθείτε επιτέλους με πράγματα ουσίας και αφήστε τις ηλιθιότητες σας έπιασε δήθεν το ενδιαφέρον για τους deliberates

ποσα δινεις

ποσα δινεις ρε γιγαντα την ωρα?ελα πες μας να ευθυμησουμε!

πάλι αμολύθηκαν τα συριζοτρολ

να μας πείσουν για τον μέγα Αλέξη που στηρίζει την "φτωχολογιά". Όταν ο Αχμέτ φυσικά μπουκάρει στο σπίτι να κλέψει τον "αυξημένο" (ΧΑΧΑΧΑ)μισθό των ντελιβεράδων εκεί θα βρίζουν. Μακάρι ΣΥΡΙΖΑ μέχρι να μείνουν στην χώρα μόνο φούρνοι, φαρμακεία, ψητοπωλεία και πιτσαρίες και οι μουσουλμάνοι να τους ληστεύουν όλους. Παραγωγή 0 κατανάλωση 1000. Καμία αίσθηση του πώς λειτουργεί μια νορμάλ δυτική οικονομία .

καλυτερα

συριζοτρομ παρα χρυσαυγουλοπουλο,,,

Αρχιδιανομεας

ως διανομέας χρονια παραδέχομαι οτι κανουμε μαλακιες στο δρομο κ μερικοί οδηγούν αυτοκτονίακα χωρίς λογω, εγω δουλευω με δικό μου μηχανάκι κ παω κυρία στο δρομο για να μη βγάζει φθορές, γιατι μπουρμπουαρ στο οκτάωρο εχει κανα 5€ οποτε δεν αξίζει να τρέχεις , τα μηχανάκια οταν τα παρείχε η επιχείρηση τα πρόσεχε 1 στους 10 μηχανάκι με 20000χλμ ρημάδι στα χέρια σιδεροφαγων κανενας δε πρόκειται να σου πει άργησες αν δεν χαζεύεις στο δρομο η στο προπατζιδικο , αν σου κόβει κονομας γιατι ο πελάτης θελει περιποίηση και εγω βουτάω αναψυκτικά κρασιά κ τους κερνάω η λέω στην υπεύθυνη παπατζα τον αργήσαμε βάλε του κέρασμα , αν ξέρεις τους δρόμους και εισαι έμπειρος ξέρεις να φυλαχτεις απο κακούς οδηγουσ , στο μαγαζί βοηθάω κ κανω κ αλλες δουλειές δεν ειμαι κοπριτης σηκώνω τηλ φτιαχνω ψυγεία παω μανάβη κ διαλέγω παω για μπακαλικη στα μέτρο κ ενα παω στις τράπεζες βγάζω παραγγελίες βοηθάω στο σέρβις παω στο δήμο στη δευαπ αλλα οταν βρέχει κ εχει δέκα μποφόρ ειναι πολυ δύσκολη δουλεια μην κράζετε αν δεν εχετε δουλέψει . Για αυτούς που λένε τι προσφέρουμε οταν εγω βγαίνω με 6 παραγγελίες στο κουτί καίω 50 λεπτά καύσιμο ενω αν βγουν 6 πελάτες έξω με το όχημα τους θα κάψουν ο καθένας 1 ευρώ άρα μειώνονται οι ρύποι σκεφτειται 100 πελάτες απο καθε μαγαζί έξω στο δρομο με το μηχανάκι η το αυτοκίνητο αυτα και να εχετε υγεία είτε είστε πελάτες είτε υπάλληλοι και τα αφεντικά μην κλαίγεστε ολη την ωρα γέμισε ο τόπος καφε φάστ φουντ ανα δέκα μετρα κ θέλετε ολοι δουλεια

να υποθεσω

χθες δουλεψες και αν σου εδινε και 3ευρω την ωρα το,,αφεντικο σου παλι θα του φιλουσες τα,,,,χερια

Για να δουλεύουν οι ντελιβεραδες...

Πρέπει να υπάρχει χρήμα στην χωρα και το χρήμα όσο πάει γίνεται και πιο δυσεύρετο. Η αγορά ΣΤΕΓΝΩΣΕ.

μαλλον

μαλλον ζεις σε κανα απομακρυσμενο χωριο,,εδω(θεσσαλονικη)το ντελιβερυ παει συννεφο

giannos

πρεπει καποτε να τηρηθουν και μερικοι νομοι σε αυτο το ερημο κρατος που δεν λεει να αλλαξει νοοτροπια και συμπεριφορα . οχι μονο δικαιωματα αλλα ας φορανε κρανη να οδηγουν σωστα και οχι να παραβιαζουν και να τρεχουν σαν δαιμονισμενοι στους δρομους αδιαφορωντας για τα παντα και με το κινητο στο χερι.

Ilmessengero

Να μην ξεχάσει να βάλει και στο νομοσχέδιο ότι αν πιαστεί ντελιβερας χωρίς κράνος, φώτα την νύχτα και να κάνει σφήνες πηγαίνοντας ανάποδα θα του παίρνουν το δίπλωμα για 10 χρόνια και θα πληρώνει και πρόστιμο από πάνω. Άντε γιατί πολύ αξία δώσαμε στα del boys.

αξια

αξια εχουν ολοι οι ανθρωποι και ολα τα επαγγελματα,,,στοιχηματιζω ψηφιζεις ΧΑ ετσι?

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

eforia_ar

Μειώνονται όλοι οι συντελέστες (στο 9% από 22% ο πρώτος και 1% οι υψηλοί) - «Αυξήσεις» μισθών και συντάξεων από Ιανουάριο λόγω μειωμένης παρακράτησης φόρου - Μεγαλύτερο όφελος για όσους έχουν πάνω από ένα παιδί - Οριστικό «όχι» σε νέα περαίωση

aytokinhta

Ακόμα μία επιβεβαίωση σε ρεπορτάζ του newsauto. Αυτή τη φορά σε ότι αφορά στις αλλαγές του τέλους  ταξινόμησης, αλλά και στα τέλη κυκλοφορίας, ελέω οδηγίας της ΕΕ. Διαβάστε τι θα γίνει άμεσα...

4888313

Έντονα ανοδική πορεία στις τιμές των κατοικιών που αυξήθηκαν 6,3% το πρώτο εξάμηνο του 2019 - Αύξηση κατά 19,5% στις επενδύσεις - Ιδιαίτερα ενθαρρυντική και η εικόνα των πρόδρομων δεικτών οικονομικής δραστηριότητας τους δύο πρώτους μήνες του δευτέρου εξαμήνου

windgen-0

Χτίζουν νέες μονάδες Μυτιληναίος, Περιστέρης, Κοπελούζος, Elpedison - Στόχος να καλυφθεί το κενό στο ηλεκτρικό σύστημα από την απόσυρση του λιγνίτη - Αμερικανικά funds και γερμανικές εταιρείες πολιορκούν την ελληνική αγορά των ΑΠΕ

8