Το όραμα του Elon Musk στην Ελλάδα

tesla_main01

Τους τελευταίους 10 μήνες που βρίσκεται στη χώρα μας η Tesla Greece, έχουν γίνει σημαντικά βήματα προόδου στις εξελίξεις της τεχνολογίας που έχει να κάνει με τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Η εκμετάλλευση της αιολικής αλλά και της ηλιακής ενέργειας βρίσκονται ψηλά στη λίστα των προτεραιοτήτων για την παραγωγή ενέργειας που θα καλύψει τις μεταφορικές ανάγκες και όχι μόνο.

Έχουν περάσει 10 μήνες από τη μέρα που η Tesla Greece έγινε πραγματικότητα, με διακριτικό τίτλο και ΑΦΜ. Στην περίοδο αυτή οι εξελίξεις στον τομέα της εκμετάλλευσης των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας έχουν φέρει πιο κοντά στην πραγματικότητα το «όραμα» του χαρισματικού επιχειρηματία Elon Musk, για πλήρη κάλυψη των καθημερινών αναγκών από την ηλιακή και την αιολική ενέργεια. Το ελληνικό τμήμα της εταιρείας, το Κέντρο Έρευνας και Ανάπτυξης της Tesla που έχει έδρα στο Τεχνολογικό Πάρκο Λεύκιππος του Δημόκριτου στην Αγ. Παρασκευή Αττικής, εργάζεται με συνέπεια πάνω στις αρχές του ιδρυτή της εταιρείας, ο οποίος, όπως φαίνεται, έχει εμπνεύσει κάθε εργαζόμενο.

Η αναζήτηση μεθόδων, υλικών αλλά και τεχνολογικών λύσεων για τη βελτίωση της απόδοσης των ηλιακών συλλεκτών αλλά και κάθε στοιχείου που θα επιτρέψει την ακόμα μεγαλύτερη εκμετάλλευση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, είναι διαρκής. Στο ελληνικό παρακλάδι της Tesla, παρά το γεγονός πως ως διαχειριστής κατά το νόμο εμφανίζεται ο Stephan Werkman, οικονομικός διευθυντής της Tesla Europe, επικεφαλής της επιστημονικής ομάδας είναι ο Κωνσταντίνος Λάσκαρης.


Ο, 40χρονος σήμερα, Λάσκαρης, με το βαρύτιμο τίτλο του επικεφαλής σχεδιασμού ηλεκτροκινητήρων, έχει μαζί του τους Κ. Μπούρχα και Β. Παπανικολάου- αμφότεροι με ειδίκευση στην εξέλιξη ηλεκτροκινητήρων. Οι άμεσοι αυτοί συνεργάτες του είναι μαζί του από τα φοιτητικά τους χρόνια (όταν όλοι μαζί στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο είχαν κάνει συμμετάσχει στο πρόγραμμα «Προμηθέας» με το δικό τους ηλεκτρικό όχημα που έπαιρνε ενέργεια από τον ήλιο). Ο Λάσκαρης είχε από το 2002 προβλέψει ότι το μέλλον της αυτοκίνησης θα είναι ηλεκτρικό -και αυτό ήταν κάτι που πιστεύει ακόμα. Από αυτό το όραμα εμπνέεται και συνεχίζει τις επιστημονικές του αναζητήσεις.

Πάνω σε αυτή την κοινή βάση συνεργάζεται με τον ιδρυτή της Tesla, τον Elon Musk που εδώ και πάνω από 10 χρόνια οραματίστηκε –μεταξύ άλλων- την Tesla Motors ως μια ανεξάρτητη αυτοκινητοβιομηχανία που θα προσφέρει προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα στους καταναλωτές. Ο Λάσκαρης, ο οποίος για αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα απασχολήθηκε και στο έτερο μεγαλεπήβολο project του Elon Musk, στο Hyperloop (τον «σωλήνα» μέσα στον οποίο ένας υπερηχητικός συρμός θα εκμηδενίζει τις αποστάσεις), είναι και ο ουσιαστικός επιβλέπων της ομάδας της Tesla Greece, που στην πλήρη ανάπτυξή της θα αριθμεί 10 επιστημονικά στελέχη. Επειδή πολύ απλά πιστεύει στις δυνατότητες των Ελλήνων επιστημόνων και στηρίζει με σθένος την ανάγκη στελέχωσης της Tesla Greece με Έλληνες απόφοιτους του ΕΜΠ.

Για την ομάδα αυτή, που εστιάζει σε συγκεκριμένες δραστηριότητες έρευνας και εξέλιξης (R&D) προκειμένου να επιταχυνθούν οι εξελίξεις στην τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης και η οποία έχει στενή συνεργασία με τα «κεντρικά» της Tesla στο Πάλο Άλτο της Καλιφόρνια, έχει εκφραστεί με άκρως κολακευτικά λόγια και ο κ. Γ. Νούνεσης, διευθυντής και πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Φυσικών Επιστημών «Δημόκριτος», ο οποίος αναγνωρίζει ότι πίσω από την παρουσία της Tesla στην Ελλάδα, διαφαίνεται και η αναγνώριση της επιστημονικής αρτιότητας των Ελλήνων που μπορούν να διακριθούν στους πλέον εξειδικευμένους τομείς της τεχνολογίας. Η ενασχόληση της Tesla δεν περιορίζεται στην κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αφού στο portfolio της εταιρείας υπάρχουν και τομείς που ασχολούνται με την εξέλιξη των ηλιακών πάνελ κάθε μορφής (με πιο πρόσφατο ερευνητικό πεδίο τα φωτοβολταϊκά τούβλα) και τους εξελιγμένους συσσωρευτές ηλεκτρικής ενέργειας για οικιακή χρήση.

Η λειτουργία της Tesla Greece στον «Λεύκιππο» του Δημόκριτου, επεκτείνει την αναπτυξιακή δυναμική του Τεχνολογικού Πάρκου και δημιουργεί πραγματικές δυνατότητες για σημαντικές ερευνητικές και αναπτυξιακές συνεργασίες. Από τη συνεργασία αυτή της Ελληνικής επιστημονικής κοινότητας και της Tesla, της εταιρείας που φέρεται να έχει ηγετική θέση στις εξελίξεις που αφορούν στη μελλοντική χρήση του ηλεκτρισμού, αναδεικνύεται η δυναμική της σύμπραξης Ελλάδας και Αμερικής. Μέσα από την καμπάνια του Making It Happen (https://mosaiko.gr/makingithappen/) προβάλλεται η αξία της συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών, σε μια πολυεπίπεδη σύμπραξη που μπορεί να αποφέρει εξαιρετικά αποτελέσματα, επιβεβαιώνοντας παράλληλα και τους μεταξύ τους ιστορικούς δεσμούς.

Μάθετε περισσότερα στην επίσημη ιστοσελίδα της www.makingithappen.gr και στα social media της καμπάνιας στο Facebook (https://www.facebook.com/makingithappengr/) , το Instagram https://www.facebook.com/makingithappengr/ και το YouTube https://www.youtube.com/channel/UC36_c36oAfT9yB6BzQ2GMQQ

ΣΧΟΛΙΑ (12)

Tesla

Το πιο σύντομο ανέκδοτο. Ούτε στις ΗΠΑ δε τα δουλεύουν και ήρθε στην Ελλαδίτσα μας με τους καύσωνες να δοκιμάσει πόσο γρήγορα θα πεθαίνουν οι μπαταρίες τους. Δε κοιτάει που ολόκληρος ο πλανήτης δε βασίζεται στις ΑΠΕ ... μου θέλει και ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

@

Μάλλον τα μπερδεύεις με κάποια αερόψυκτα ηλεκτρικά

ΟΚ

Σε λίγους μήνες θα μπορεί να προσλάβει έναν ακόμη απόφοιτο του ΕΜΠ, τον Αλέξη Τσίπρα που είναι διάνοια στον ηλεκτρισμό γενικότερα, και ο όποίος έχει ιδρύσει και αυτός Διαστημική Υπηρεσία σαν τον Elon Musk!!! Αν πάρουν και τον Παππά μάλιστα για οικονομικό διαχειριστή οι δυνατότητές τους θα εκτοξευθούν!!!

ΕΛΠΙΖΩ

να δω την συνεργασία που όλοι περιμένουμε και να φτιαχτεί το ελληνικό ηλεκτρικό muskar-pony που θα σαρώσει τις αγορές!!

Χ

Περσινά ξινά σταφύλια.Ακόμα υπάρχει αυτός?

Υ

Πρέπει να βγαίνεις από την σπηλιά πιο συχνά.

ΠΑΤΡΙΩΤΗΣ

Όπως και να έχει, ούτε η Tesla ούτε και καμία άλλη Αμερικανική εταιρεία δεν θα κάνουν ποτέ επένδυση στην Ελλάδα, που θα έχει ουσιαστικό κοινωνικό και οικονομικό αντίκρυσμα. Κοινώς, άντε ν'απασχολούν 20-30 άτομα, που οι αποδοχές μπορεί να καταβάλλονται και στο εξωτερικό, ενώ το προϊόν της επιστημονικής τους εργασίας, θα "εξαργυρώνεται" σε εργοστάσια σε άλλες Χώρες. "Αμερικανικά Φρου-Φρου κι Αρώματα", άλλως Μπαρμπούτσαλα !

George

Για να κάνει επένδυση μια εταιρία πρέπει να υπάρχει φιλικό στις επενδύσεις περιβάλλον. Βλέπεις κάτι τέτοιο να υπάρχει στην Ελλάδα τις τελευταίες 4 δεκαετίες? Μέχρι να σοβαρευτούμε οι επενδύσεις θα πηγαίνουν αλλού.

Μπρίζες!

Η ηλεκτροκίνηση τελείωσε πρίν ξεκινήσει. Μόνο κάποιοι ρομαντικοί δεν θέλουν να το δούν. Δοκιμές επί δοκιμών για δεκαετίες τζάμπα. Μέχρι τα υβριδικά μπαταρίας καυσίμου έφτασαν τα μεγαλεπίβολα(!) σχέδια της ηλεκτροκίνητης ουτοπίας. Γιατί για τα καθαρά ηλεκτροκίνητα χρειάζονται υποδομές επάνω στο οδικό δίκτυο - διεθνές, εθνικό, αστικό - κάθε χώρας που σε πλήρη ανάπτυξη και διασύνδεση κοστίζουν εκατοντάδες δισεκατομμύρια. Επόμενο πραγματικό στάδιο οι κινητήρες υδρογόνου.

George

Δεν έχει καμία σημασία πόσο κοστίζει κάτι αν αυτό είναι επένδυση. Τα βενζινάδικα κόστισαν δεκάδες φορές περισσότερο και τώρα άρχισαν να ξηλώνονται.

George

Η Tesla σέρνει το άρμα της ηλεκτροκίνησης. Χωρίς αυτήν, τα ηλεκτρικά θα είχαν μερίδιο αγοράς 0,0κάτι%. Ενώ τώρα έχουν πάνω από 3% παγκοσμίως και κάθε χρόνο βλέπουν αύξηση της τάξης του 65%. Στη Νορβηγία έχουν πάνω από 50% και σε κάποιες άλλες χώρες είναι στο 10% ή και περισσότερο. Δεκάδες, για να μην πω εκατοντάδες εταιρίες έχουν μπει στην ουρά για να κατασκευάσουν το δικό τους ηλεκτρικό αυτοκίνητο, με την μεγάλη πλειοψηφία να βρίσκεται στην Κίνα. Οι παραδοσιακοί κατασκευαστές θα αντιμετωπίσουν μεγάλο ανταγωνισμό από τις νεόκοπες εταιρίες.

καλα

δεν ρωταγε που θα μπλεξει ο ανθρωπος;

Γνώστης

Μπούρδες ήσσονος σημασίας.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

mustang

Η νέα πανίσχυρη Shelby GT500 είναι η ισχυρότερη “νόμιμη” Mustang όλων των εποχών αλλά και το ισχυρότερο αυτοκίνητο που έχει παρουσιάσει ποτέ η Ford. Είναι παράλληλα και η πιο σοφιστικέ Mustang καθώς συγκεντρώνει προηγμένη τεχνολογία με στόχο την διασκέδαση του οδηγού εντός και εκτός πίστας.

tyres

Γνωρίζουμε πως η χαμηλή τιμή είναι η κυριότερη αιτία για την απόκτηση των μεταχειρισμένων ελαστικών. Έτσι ψάξαμε τα υπέρ και τα κατά της επιλογής αυτής και σας τα παρουσιάζουμε.

proceed

Αλλάζοντας εντελώς ρότα, το νέο Kia Proceed αποκτά ένα αμάξωμα τύπου «Shooting Brake», θέλοντας να συνδυάσει την πρακτικότητα με τον δυναμισμό στη μικρομεσαία κατηγορία αυτοκινήτων.

bosch

Η Bosch, εταιρεία πρωτοπόρος στα συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας αυτοκινήτου και το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς», ενώνουν τις δυνάμεις τους για την ενίσχυση της οδικής παιδείας των νέων.

ford

Ανακοινώθηκε και επίσημα η παγκόσμια συμμαχία μεταξύ της Volkswagen AG και της Ford Motor Company. Σκοπός της είναι (σύμφωνα με τις ανακοινώσεις τους) να βοηθήσει τις δύο εταιρείες να ανταγωνίζονται καλύτερα και να καινοτομούν σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο τοπίο στην αυτοκινητοβιομηχανία.