Ζήστε τη μαγεία των Χριστουγέννων στο νέο Flagship Store της Toys-Shop στην Αριστοτέλους
GP Άμπου Ντάμπι: H ώρα του μεγάλου τελικού!
GP Άμπου Ντάμπι: H ώρα του μεγάλου τελικού!
Σ΄ ένα απαράμιλλο σκηνικό πάνω στο τεχνητό νησί Yas Island και στην υπερσύγχρονη πίστα Yas Marina Circuit η F1 θα αναδείξει παγκόσμιο πρωταθλητή για το 2016. Θα είναι νέος στο club ή ήδη μέλος;
Για δεύτερη φορά μέσα σε 3 χρόνια η πίστα της Yas Marina στο Άμπου Ντάμπι φιλοξενεί ένα μεγάλο τελικό. Το 2014 και πάλι οι Χάμιλτον – Ρόσμπεργκ έδωσαν μάχη για τον τίτλο. Τότε επικράτησε ο Χάμιλτον με το Ρόσμπεργκ να μην παρατά την προσπάθεια ως το φινάλε.
Πόσα όμως έχουν αλλάξει από τον τελικό του 2014 στο Άμπου Ντάμπι όπου ο Χάμιλτον στέφθηκε πρωταθλητής; Ο Φέτελ φορούσε ακόμη τη φανέλα της Red Bull, o Αλόνσο τη φανέλα της Ferrari, η Honda ετοιμάζονταν να επιστρέψει με μεγάλες προσδοκίες στη F1, η Lotus άφηνε τις υβριδικές μηχανές της Renault για αυτές τις Mercedes ελπίζοντας σε καλύτερα αποτελέσματα, η Marussia και Caterham χρεοκοπούσαν. Σήμερα Lotus δεν υπάρχει, η Renault έχει εργοστασιακή ομάδα, ο Αλόνσο κοιτάζει προς την έξοδο απλά κοντοστάθηκε λόγω της απομάκρυνσης του Ντένις και ο Φέτελ είναι εγκλωβισμένος στη Ferrari.
Όσον αφορά στη μάχη του τίτλου φέτος τα δεδομένα είναι τελείως διαφορετικά από το 2014. Ο Ρόσμπεργκ προηγείται με 12 βαθμούς και του αρκεί η 3η θέση για να γράψει ιστορία. Ο Χάμιλτον πρέπει να πάρει 13 βαθμούς παραπάνω από το Ρόσμπεργκ για να διατηρήσει τον τίτλο, αν τα καταφέρει θα γίνεται τετράκις παγκόσμιος πρωταθλητής. Στο σχετικά απίθανο σενάριο της ισοβαθμίας εξαρτάται πως θα προκύψει αυτή. Αμφότεροι έχουν από 9 νίκες οπότε θα μετρήσουν οι 2ες και 3ες θέσεις. Αν ο Χάμιλτον είναι 2ος και ο Ρόσμπεργκ 7ος τότε πρωταθλητής αναδεικνύεται ο Χάμιλτον καθώς έχει περισσότερες τρίτες θέσεις. Αν ο Χάμιλτον είναι 4ος και ο Ρόσμπεργκ εκτός βαθμών, πρωταθλητής βγαίνει ο Ρόσμπεργκ γιατί έχει περισσότερες 2ες θέσεις. Ο Χάμιλτον έχει ελπίδες για τίτλο μόνο αν είναι στο βάθρο.
Πόσα όμως έχουν αλλάξει από τον τελικό του 2014 στο Άμπου Ντάμπι όπου ο Χάμιλτον στέφθηκε πρωταθλητής; Ο Φέτελ φορούσε ακόμη τη φανέλα της Red Bull, o Αλόνσο τη φανέλα της Ferrari, η Honda ετοιμάζονταν να επιστρέψει με μεγάλες προσδοκίες στη F1, η Lotus άφηνε τις υβριδικές μηχανές της Renault για αυτές τις Mercedes ελπίζοντας σε καλύτερα αποτελέσματα, η Marussia και Caterham χρεοκοπούσαν. Σήμερα Lotus δεν υπάρχει, η Renault έχει εργοστασιακή ομάδα, ο Αλόνσο κοιτάζει προς την έξοδο απλά κοντοστάθηκε λόγω της απομάκρυνσης του Ντένις και ο Φέτελ είναι εγκλωβισμένος στη Ferrari.
Όσον αφορά στη μάχη του τίτλου φέτος τα δεδομένα είναι τελείως διαφορετικά από το 2014. Ο Ρόσμπεργκ προηγείται με 12 βαθμούς και του αρκεί η 3η θέση για να γράψει ιστορία. Ο Χάμιλτον πρέπει να πάρει 13 βαθμούς παραπάνω από το Ρόσμπεργκ για να διατηρήσει τον τίτλο, αν τα καταφέρει θα γίνεται τετράκις παγκόσμιος πρωταθλητής. Στο σχετικά απίθανο σενάριο της ισοβαθμίας εξαρτάται πως θα προκύψει αυτή. Αμφότεροι έχουν από 9 νίκες οπότε θα μετρήσουν οι 2ες και 3ες θέσεις. Αν ο Χάμιλτον είναι 2ος και ο Ρόσμπεργκ 7ος τότε πρωταθλητής αναδεικνύεται ο Χάμιλτον καθώς έχει περισσότερες τρίτες θέσεις. Αν ο Χάμιλτον είναι 4ος και ο Ρόσμπεργκ εκτός βαθμών, πρωταθλητής βγαίνει ο Ρόσμπεργκ γιατί έχει περισσότερες 2ες θέσεις. Ο Χάμιλτον έχει ελπίδες για τίτλο μόνο αν είναι στο βάθρο.
Στιγμιότυπο από την εκκίνηση του 2015
Μιλώντας για τη μεγάλη μάχη ο Ρόσμπεργκ τόνισε: «Νιώθω σπουδαία που για 3η συνεχή χρονιά δίνω μάχη για τον τίτλο με το Λιούις. Θα τα δώσω όλα για να κερδίσω στον τελικό. Πρέπει να αντιμετωπίσω αυτό τον αγώνα όπως όλους τους άλλους. Τίποτα δεν είναι εύκολο στο άθλημά μας, πρέπει να πάρω αποτέλεσμα. Έχω σπουδαίες αναμνήσεις από την περσινή μου νίκη στη Yas Marina και συνήθως πάω καλά σ’ αυτή την πίστα οπότε έχω κάθε λόγο να αισιοδοξώ».
Από την πλευρά του ο Χάμιλτον συμπλήρωσε: «Είμαι περήφανος για τον εαυτό μου και για όσα έχω πετύχει, δίνοντας ότι έχω και αποδίδοντας όσο καλύτερα γίνεται. Ότι και να συμβεί καμαρώνω για όλους όσοι εμπλέκονται σ’ αυτή την επιτυχία που μοιραζόμαστε τα τελευταία χρόνια. Θέλω να κερδίσω και να τελειώσω τη χρονιά όπως μου αρμόζει».
Η Mercedes έχει πετύχει 50 νίκες σε 58 αγώνες στην υβριδική εποχή της F1 που ξεκίνησε το 2014 και φυσικά διατηρεί για 3 χρόνια τον τίτλο στους κατασκευαστές. Σίγουρα η ομάδα δεν θέλει με κανένα τρόπο το πρωτάθλημα να κριθεί από ένα μηχανικό πρόβλημα. Ο διευθυντής αγωνιστικών δραστηριοτήτων της εταιρείας Τότο Βολφ τόνισε: «Για 2η φορά τα τελευταία 3 χρόνια οι δυο οδηγοί μας διεκδικούν τίτλο στον τελευταίο αγώνα. Αυτό δείχνει πόσο ισάξιοι είναι και πόσα έχει πετύχει η ομάδα μας. Όποιος και να πάρει τον τίτλο θα το αξίζει. Ανυπομονούμε να δούμε ποιος θα είναι ο πρωταθλητής».
Ο αγώνας θα ξεκινήσει με τη δύση του ηλίου (17:00 ώρα τοπική,) και η καρό σημαία θα πέσει υπό το φως των προβολέων. Ο μεγάλος τελικός θα μεταδοθεί από ΕΡΤ, ΟΤΕ στις 15:00 ώρα Ελλάδος.
Την Κυριακή όταν θα δύει ο ήλιος στον Περσικό κόλπο και θα ανάβουν τα φώτα του Yas Hotel όλα θα είναι έτοιμα για την εκκίνηση του μεγάλου τελικού. Πρόκειται για αγώνα μοναδικού χαρακτήρα που ξεκινά με τη δύση του ηλίου και ολοκληρώνεται υπό το φως των προβολέων. Διεξάγεται για 8η χρονιά, τις πρώτες δυο κέρδισε ο Φέτελ, αλλά το 2011 ένα κλατάρισμα ελαστικού τον έβγαλε εκτός μάχης και η νίκη πήγε στο Χάμιλτον. Το 2012 ήταν η σειρά του Ράικονεν να πάρει για λογαριασμό της Lotus την 1η του νίκη άμα την επιστροφή του στη F1. Το 2013 κέρδισε ξανά ο Φέτελ σ' ένα σερί 9 νικών ήταν η 7η συνεχόμενη νίκη του και η 3η σε 5 αγώνες στη Yas Marina. Το 2014 κέρδισε ο Χάμιλτον και στέφθηκε για 2η φορά πρωταθλητής. Ο Ρόσμπεργκ κέρδισε πέρυσι για πρώτη φορά στη συγκεκριμένη πίστα.
Η πρώτη φορά που κρίθηκε ο τίτλος στη Yas Marina Circuit ήταν το 2010. Τότε ο Φέτελ εκμεταλλεύτηκε την ολιγωρία των Αλόνσο – Γουέμπερ ώστε να γίνει ο νεότερος πρωταθλητής στην ιστορία. Το 2010 στο φινάλε του πρωταθλήματος, ο Αλόνσο με τη Ferrari έχασε την ευκαιρία να πάρει τον 3ο του τίτλο κολλημένος πίσω από τη Renault του Πετρόφ. Σήμερα ο Γερμανός ήδη τέσσερις φορές πρωταθλητής πολύ δύσκολα θα είναι σε θέση να διεκδικήσει τη νίκη με τη Ferrari.
Η Pirelli διαθέτει τις τρεις πιο μαλακές γόμες της γκάμας της για το Άμπου Ντάμπι: P Zero πάρα πολύ μαλακή γόμα με μωβ χρώμα, P Zero πολύ μαλακή γόμα με κόκκινο χρώμα, P Zero μαλακή γόμα με κίτρινο χρώμα. Η πάρα πολύ μαλακή γόμα χρησιμοποιείται για πρώτη φορά από τη Σιγκαπούρη και είναι η 5η εμφάνισή της φέτος.
Η ΠΙΣΤΑ ΥΠΟ ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ ΤΩΝ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
• Η πίστα της Γιας Μαρίνα έχει εξαιρετικά λείο οδόστρωμα με ευρεία ποικιλία στροφών και ταχυτήτων. Ο καιρός είναι σταθερά ζεστός καθόλη τη διάρκεια του χρόνου αυτό καθιστά το Άμπου Ντάμπι δημοφιλή προορισμό για δοκιμές.
• Η πίστα έχει μεγάλη ποικιλία στροφών, οι ομάδες συνήθως ακολουθούν ένα συμβιβασμό σεταρίσματος με μέση κλίση στις αεροτομές.
• Τα προσπεράσματα είναι μάλλον δύσκολα στην Γιας Μαρίνα, οπότε η στρατηγική είναι σημαντική για να κερδίσεις θέσεις στην πίστα.
• Η λεία επιφάνεια έχει ως αποτέλεσμα χαμηλά επίπεδα φθοράς και πτώσης στην απόδοση λόγω υπερθέρμανσης.
• Ο αγώνας ξεκινά αργά το απόγευμα στις 17:00 και τελειώνει το βράδυ. Αυτό έχει ως συνέπεια οι θερμοκρασίες στην πίστα να έχουν μεγάλη διαφορά από την αρχή ως το τέλος, μερικές φορές πέφτουν δραματικά.
• Η πρόσφυση είναι το κρίσιμο στοιχείο της συμπεριφοράς των ελαστικών στο Άμπου Ντάμπι καθώς υπάρχουν πολλά σημεία επιτάχυνσης στην έξοδο των στροφών.
• Όπως στη Βραζιλία έτσι και στη Γιας Μαρίνα η φορά της πίστας είναι αντίθετη με τους δείκτες του ρολογιού, κάτι όχι συνηθισμένο στην υπόλοιπη σεζόν.
ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΕΣ ΓΟΜΕΣ
• Κίτρινη, μαλακή: Την είδαμε σε όλους τους αγώνες φέτος και είναι η πιο σκληρή γόμα από τις διαθέσιμες αυτό το Σαββατοκύριακο.
• Κόκκινη, πολύ μαλακή: Έχει χρησιμοποιηθεί και στο παρελθόν στο Άμπου Ντάμπι και όπως η μαλακή έτσι και αυτή είναι υποχρεωτικά διαθέσιμη στον αγώνα.
• Μωβ, πάρα πολύ μαλακή: Έχει σημαντικό πλεονέκτημα σε ταχύτητα οπότε υπάρχει ενδιαφέρουσα ποικιλία δυνατοτήτων στη στρατηγική.
ΤΙ ΣΥΝΕΒΗ ΠΕΡΥΣΙ:
• Ο Ρόσμπεργκ κέρδισε τον αγώνα των 55 γύρων για τη Mercedes, ακολουθώντας στρατηγική δυο αλλαγών. Εκκίνησε με την πολύ μαλακή και μετά σταμάτησε για να βάλει τη μαλακή γόμα στους γύρους 10 και 31. Οι δυο αλλαγές ήταν η πιο δημοφιλής επιλογή.
Μιλώντας σχετικά ο αγωνιστικός διευθυντής της Ιταλικής εταιρείας κατασκευής ελαστικών, Πωλ Χέμπερι σημείωσε μεταξύ άλλων: «Το Άμπου Ντάμπι είναι μια από τις πίστες που γνωρίζουμε πολύ καλά καθώς έχουμε συμπληρώσει εκεί στο παρελθόν, μεγάλο αριθμό δοκιμών. Τελευταία κάναμε μερικές από τις δοκιμές των φαρδύτερων ελαστικών του 2017 που ξεκίνησαν τον Αύγουστο σ’ αυτή την πίστα. Το νέο στοιχείο στον φετινό αγώνα είναι προφανώς η πάρα πολύ μαλακή γόμα που μπορεί να δώσει έξτρα ταχύτητα σε μια πίστα που δοκιμάζει ποικιλοτρόπως τα ελαστικά. Στην πραγματικότητα όλες οι διαθέσιμες γόμες ταιριάζουν στην πίστα του Άμπου Ντάμπι, αυτό δημιουργεί έναν αριθμό από διαφορετικές επιλογές στρατηγικής. Μολονότι το ενδιαφέρον είναι επικεντρωμένο στο φινάλε του 2016 εμείς ανυπομονούμε ήδη για το 2017. Θα γίνει πριν τον αγώνα μια παρουσίαση στους δημοσιογράφους και την Τρίτη μετά τον αγώνα θα κάνουμε δοκιμές με τα ελαστικά του 2017 και με τα 3 ειδικά τροποποιημένα μονοθέσια».
Στο σύνολό τους ομάδες, πιλότοι και μηχανικοί λατρεύουν το συγκεκριμένο αγώνα που διαθέτει μακράν τις καλύτερες εγκαταστάσεις στη F1. Μένοντας στο ατμοσφαιρικό Yas Hotel μέσα στην πίστα οι αγωνιζόμενοι δε χάνουν καθόλου χρόνο σε μετακινήσεις. Είναι ο μοναδικός αγώνας στο καλεντάρι μαζί με του Μπαχρέιν που εκκινεί υπό το φως του ήλιου και ολοκληρώνεται υπό το φως των προβολέων. Έχει φορά αντίθετη των δεικτών του ρολογιού, όπως άλλωστε και τα σιρκουί Marina Bay (Σιγκαπούρη), Austin (ΗΠΑ) και Interlagos (Βραζιλία).
GP Άμπου Ντάμπι
Μιλώντας για τη μεγάλη μάχη ο Ρόσμπεργκ τόνισε: «Νιώθω σπουδαία που για 3η συνεχή χρονιά δίνω μάχη για τον τίτλο με το Λιούις. Θα τα δώσω όλα για να κερδίσω στον τελικό. Πρέπει να αντιμετωπίσω αυτό τον αγώνα όπως όλους τους άλλους. Τίποτα δεν είναι εύκολο στο άθλημά μας, πρέπει να πάρω αποτέλεσμα. Έχω σπουδαίες αναμνήσεις από την περσινή μου νίκη στη Yas Marina και συνήθως πάω καλά σ’ αυτή την πίστα οπότε έχω κάθε λόγο να αισιοδοξώ».
Από την πλευρά του ο Χάμιλτον συμπλήρωσε: «Είμαι περήφανος για τον εαυτό μου και για όσα έχω πετύχει, δίνοντας ότι έχω και αποδίδοντας όσο καλύτερα γίνεται. Ότι και να συμβεί καμαρώνω για όλους όσοι εμπλέκονται σ’ αυτή την επιτυχία που μοιραζόμαστε τα τελευταία χρόνια. Θέλω να κερδίσω και να τελειώσω τη χρονιά όπως μου αρμόζει».
Η Mercedes έχει πετύχει 50 νίκες σε 58 αγώνες στην υβριδική εποχή της F1 που ξεκίνησε το 2014 και φυσικά διατηρεί για 3 χρόνια τον τίτλο στους κατασκευαστές. Σίγουρα η ομάδα δεν θέλει με κανένα τρόπο το πρωτάθλημα να κριθεί από ένα μηχανικό πρόβλημα. Ο διευθυντής αγωνιστικών δραστηριοτήτων της εταιρείας Τότο Βολφ τόνισε: «Για 2η φορά τα τελευταία 3 χρόνια οι δυο οδηγοί μας διεκδικούν τίτλο στον τελευταίο αγώνα. Αυτό δείχνει πόσο ισάξιοι είναι και πόσα έχει πετύχει η ομάδα μας. Όποιος και να πάρει τον τίτλο θα το αξίζει. Ανυπομονούμε να δούμε ποιος θα είναι ο πρωταθλητής».
Ο αγώνας θα ξεκινήσει με τη δύση του ηλίου (17:00 ώρα τοπική,) και η καρό σημαία θα πέσει υπό το φως των προβολέων. Ο μεγάλος τελικός θα μεταδοθεί από ΕΡΤ, ΟΤΕ στις 15:00 ώρα Ελλάδος.
Την Κυριακή όταν θα δύει ο ήλιος στον Περσικό κόλπο και θα ανάβουν τα φώτα του Yas Hotel όλα θα είναι έτοιμα για την εκκίνηση του μεγάλου τελικού. Πρόκειται για αγώνα μοναδικού χαρακτήρα που ξεκινά με τη δύση του ηλίου και ολοκληρώνεται υπό το φως των προβολέων. Διεξάγεται για 8η χρονιά, τις πρώτες δυο κέρδισε ο Φέτελ, αλλά το 2011 ένα κλατάρισμα ελαστικού τον έβγαλε εκτός μάχης και η νίκη πήγε στο Χάμιλτον. Το 2012 ήταν η σειρά του Ράικονεν να πάρει για λογαριασμό της Lotus την 1η του νίκη άμα την επιστροφή του στη F1. Το 2013 κέρδισε ξανά ο Φέτελ σ' ένα σερί 9 νικών ήταν η 7η συνεχόμενη νίκη του και η 3η σε 5 αγώνες στη Yas Marina. Το 2014 κέρδισε ο Χάμιλτον και στέφθηκε για 2η φορά πρωταθλητής. Ο Ρόσμπεργκ κέρδισε πέρυσι για πρώτη φορά στη συγκεκριμένη πίστα.
Η πρώτη φορά που κρίθηκε ο τίτλος στη Yas Marina Circuit ήταν το 2010. Τότε ο Φέτελ εκμεταλλεύτηκε την ολιγωρία των Αλόνσο – Γουέμπερ ώστε να γίνει ο νεότερος πρωταθλητής στην ιστορία. Το 2010 στο φινάλε του πρωταθλήματος, ο Αλόνσο με τη Ferrari έχασε την ευκαιρία να πάρει τον 3ο του τίτλο κολλημένος πίσω από τη Renault του Πετρόφ. Σήμερα ο Γερμανός ήδη τέσσερις φορές πρωταθλητής πολύ δύσκολα θα είναι σε θέση να διεκδικήσει τη νίκη με τη Ferrari.
Η Pirelli διαθέτει τις τρεις πιο μαλακές γόμες της γκάμας της για το Άμπου Ντάμπι: P Zero πάρα πολύ μαλακή γόμα με μωβ χρώμα, P Zero πολύ μαλακή γόμα με κόκκινο χρώμα, P Zero μαλακή γόμα με κίτρινο χρώμα. Η πάρα πολύ μαλακή γόμα χρησιμοποιείται για πρώτη φορά από τη Σιγκαπούρη και είναι η 5η εμφάνισή της φέτος.
Η ΠΙΣΤΑ ΥΠΟ ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ ΤΩΝ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
• Η πίστα της Γιας Μαρίνα έχει εξαιρετικά λείο οδόστρωμα με ευρεία ποικιλία στροφών και ταχυτήτων. Ο καιρός είναι σταθερά ζεστός καθόλη τη διάρκεια του χρόνου αυτό καθιστά το Άμπου Ντάμπι δημοφιλή προορισμό για δοκιμές.
• Η πίστα έχει μεγάλη ποικιλία στροφών, οι ομάδες συνήθως ακολουθούν ένα συμβιβασμό σεταρίσματος με μέση κλίση στις αεροτομές.
• Τα προσπεράσματα είναι μάλλον δύσκολα στην Γιας Μαρίνα, οπότε η στρατηγική είναι σημαντική για να κερδίσεις θέσεις στην πίστα.
• Η λεία επιφάνεια έχει ως αποτέλεσμα χαμηλά επίπεδα φθοράς και πτώσης στην απόδοση λόγω υπερθέρμανσης.
• Ο αγώνας ξεκινά αργά το απόγευμα στις 17:00 και τελειώνει το βράδυ. Αυτό έχει ως συνέπεια οι θερμοκρασίες στην πίστα να έχουν μεγάλη διαφορά από την αρχή ως το τέλος, μερικές φορές πέφτουν δραματικά.
• Η πρόσφυση είναι το κρίσιμο στοιχείο της συμπεριφοράς των ελαστικών στο Άμπου Ντάμπι καθώς υπάρχουν πολλά σημεία επιτάχυνσης στην έξοδο των στροφών.
• Όπως στη Βραζιλία έτσι και στη Γιας Μαρίνα η φορά της πίστας είναι αντίθετη με τους δείκτες του ρολογιού, κάτι όχι συνηθισμένο στην υπόλοιπη σεζόν.
ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΕΣ ΓΟΜΕΣ
• Κίτρινη, μαλακή: Την είδαμε σε όλους τους αγώνες φέτος και είναι η πιο σκληρή γόμα από τις διαθέσιμες αυτό το Σαββατοκύριακο.
• Κόκκινη, πολύ μαλακή: Έχει χρησιμοποιηθεί και στο παρελθόν στο Άμπου Ντάμπι και όπως η μαλακή έτσι και αυτή είναι υποχρεωτικά διαθέσιμη στον αγώνα.
• Μωβ, πάρα πολύ μαλακή: Έχει σημαντικό πλεονέκτημα σε ταχύτητα οπότε υπάρχει ενδιαφέρουσα ποικιλία δυνατοτήτων στη στρατηγική.
ΤΙ ΣΥΝΕΒΗ ΠΕΡΥΣΙ:
• Ο Ρόσμπεργκ κέρδισε τον αγώνα των 55 γύρων για τη Mercedes, ακολουθώντας στρατηγική δυο αλλαγών. Εκκίνησε με την πολύ μαλακή και μετά σταμάτησε για να βάλει τη μαλακή γόμα στους γύρους 10 και 31. Οι δυο αλλαγές ήταν η πιο δημοφιλής επιλογή.
Μιλώντας σχετικά ο αγωνιστικός διευθυντής της Ιταλικής εταιρείας κατασκευής ελαστικών, Πωλ Χέμπερι σημείωσε μεταξύ άλλων: «Το Άμπου Ντάμπι είναι μια από τις πίστες που γνωρίζουμε πολύ καλά καθώς έχουμε συμπληρώσει εκεί στο παρελθόν, μεγάλο αριθμό δοκιμών. Τελευταία κάναμε μερικές από τις δοκιμές των φαρδύτερων ελαστικών του 2017 που ξεκίνησαν τον Αύγουστο σ’ αυτή την πίστα. Το νέο στοιχείο στον φετινό αγώνα είναι προφανώς η πάρα πολύ μαλακή γόμα που μπορεί να δώσει έξτρα ταχύτητα σε μια πίστα που δοκιμάζει ποικιλοτρόπως τα ελαστικά. Στην πραγματικότητα όλες οι διαθέσιμες γόμες ταιριάζουν στην πίστα του Άμπου Ντάμπι, αυτό δημιουργεί έναν αριθμό από διαφορετικές επιλογές στρατηγικής. Μολονότι το ενδιαφέρον είναι επικεντρωμένο στο φινάλε του 2016 εμείς ανυπομονούμε ήδη για το 2017. Θα γίνει πριν τον αγώνα μια παρουσίαση στους δημοσιογράφους και την Τρίτη μετά τον αγώνα θα κάνουμε δοκιμές με τα ελαστικά του 2017 και με τα 3 ειδικά τροποποιημένα μονοθέσια».
Στο σύνολό τους ομάδες, πιλότοι και μηχανικοί λατρεύουν το συγκεκριμένο αγώνα που διαθέτει μακράν τις καλύτερες εγκαταστάσεις στη F1. Μένοντας στο ατμοσφαιρικό Yas Hotel μέσα στην πίστα οι αγωνιζόμενοι δε χάνουν καθόλου χρόνο σε μετακινήσεις. Είναι ο μοναδικός αγώνας στο καλεντάρι μαζί με του Μπαχρέιν που εκκινεί υπό το φως του ήλιου και ολοκληρώνεται υπό το φως των προβολέων. Έχει φορά αντίθετη των δεικτών του ρολογιού, όπως άλλωστε και τα σιρκουί Marina Bay (Σιγκαπούρη), Austin (ΗΠΑ) και Interlagos (Βραζιλία).
GP Άμπου Ντάμπι
|
|
Μήκος διαδρομής: 5554m |
Ρεκόρ γύρου: 1:40.279 Φέτελ, Red Bull, 2009 |
Μέση ταχύτητα γύρου: 190 km/h |
Τέρμα γκάζι: 73% του γύρου |
Αλλαγές σχέσεων: 68 στο γύρο. |
Γύροι: 55 |
Απόσταση: 305.355km |
Ταχύτητα διέλευσης από τα πιτ: 80km/h δοκιμές, αγώνας |
Αριθμός στροφών: 21 (12 αριστερές, 9 δεξιές) |
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα