Γιατί αστόχησε το ελαστικό στη Ferrari του Φέτελ;

Γιατί αστόχησε το ελαστικό στη Ferrari του Φέτελ;

O αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli Πωλ Χέμπερι μιλώντας χτες στα πάντοκ για την αστοχία του πίσω δεξιά ελαστικού την απέδωσε σε εκτεταμένη φθορά.

 Γιατί αστόχησε το ελαστικό στη Ferrari του Φέτελ;
Ο Βρετανός μάνατζερ είπε χαρακτηριστικά: "Στην περίπτωση του ελαστικού που κλάταρε στο Φέτελ, αυτό είχε φθαρεί οριακά. Όταν ένα ελαστικό φτάνει στα όρια της φθοράς τότε υπάρχει πρόβλημα. Νομίζαμε πως η στρατηγική των ομάδων θα ήταν δυο ή τρία πιτ στοπ έτσι έκαναν οι περισσότεροι. Στη Ferrari νόμιζαν πως θα τα κατάφερναν με ένα".

Κλείσιμο
Ο Χέμπερι παραδέχτηκε πως η Pirelli είχε πει πριν τον αγώνα στις ομάδες ότι θεωρητικά το ανώτατο όριο χρήσης των ελαστικών ήταν οι 40 γύροι όμως τόνισε πως όλοι γνωρίζουν καλά πως αυτό αποτελεί ένδειξη και όχι εγγύηση καθώς εξαρτάται από τις συνθήκες αγώνα και άλλες παραμέτρους. Χτες ήταν η πρώτη φορά στο φετινό πρωτάθλημα που ο Σεμπάστιαν Φέτελ δεν κατάφερε να βαθμολογηθεί. Τα προβλήματα για το Γερμανό πρωταθλητή είχαν ξεκινήσει από την Παρασκευή όπου δεν μπόρεσε να βρει ρυθμό καθώς δεν είχε σετάρει όπως ήθελε το μονοθέσιο. Το Σάββατο έκανε λάθος στον τελευταίο γύρο του Q3 στην τελευταία στροφή έχασε όπως ο ίδιος παραδέχτηκε τουλάχιστον 2 δέκατα και βρέθηκε στην 9η θέση της εκκίνησης.
Το σβήσιμο των κόκκινων φώτων βρήκε το Φέτελ να κερδίζει κάποιες θέσεις και μετά την ποινή του Μπότας και την εγκατάλειψη του Ρικιάρντο βρέθηκε 4ος.

Στη Ferrari γνώριζαν πως δεν είχαν ανώτερο ρυθμό από τους προπορευόμενους συνδυασμούς
οπότε αποφάσισαν να ρισκάρουν υιοθετώντας στρατηγική ενός πιτ στοπ λιγότερου. Αξίζει να σημειωθεί πως οι υπόλοιποι οδηγοί έκαναν τουλάχιστον 2 πιτ στοπ. Ο Φέτελ εκκίνησε όπως υποχρεούνταν με τη μαλακή γόμα και στον 14ο γύρο έβαλε τη μέση γόμα με στόχο να πάει μέχρι το τέλος μ' αυτή να συμπληρώσει δηλαδή άλλους 29 γύρους (σ.σ: ο αγώνας μειώθηκε κατά ένα γύρο, καθώς χρειάστηκε 2ος γύρος σχηματισμού). Η διαφορά στο ρυθμό ανάμεσα στις δυο γόμες ήταν περίπου 1.5sec στο γύρο και ένα επιπλέον πιτ στοπ είχε χρονική επιβάρυνση της τάξεως των 30 sec.  Αν ο Φέτελ έβαζε για άλλους 14 γύρους τη μαλακή γόμα θα έχανε 30 sec με το δεύτερο πιτ στοπ θα ήταν όμως 20 sec πιο γρήγορος στην πίστα,  άρα στη Ferrari προσπαθούσαν να κερδίσουν 10 sec υιοθετώντας επιθετική στρατηγική. Επιπλέον όμως προσδοκούσαν να κερδίσουν θέσεις όταν οι άλλοι θα έμπαιναν στα πιτ και πόνταραν πως θα τις διατηρήσουν καθώς η τελική ταχύτητα της SF 15T ήταν καλή. Κλειδί στην  αστοχία του ελαστικού ήταν η πίεση που άσκησε ο Γκροζάν  στο Φέτελ στους τελευταίους γύρους για να πάρει την 3η θέση. Ο Γερμανός αναγκάστηκε με τη σειρά του να πιέσει και αυτό επιτάχυνε την φθορά του ελαστικού.



Έκλπηκτοι δηλώνουν στην Pirelli από την απόφαση της Ferrari να κάνει μόνο ένα πιτ στοπ με το Φέτελ τη στιγμή που όλοι οι υπόλοιποι οδηγοί έκαναν τουλάχιστον 2.


Ο Φέτελ μετά το τέλος του αγώνα ήταν έξαλλος και τα έβαλε με την Pirelli.  Από την πλευρά της Ιταλικής εταιρείας βγήκε επίσημη ανακοίνωση που αναφέρει: " Το Νοέμβριο του 2013 η Pirelli ζήτησε να υπάρχει κανονισμός όσον αφορά στο μέγιστο αριθμό γύρων που μπορεί να χρησιμοποιηθεί το ίδιο σετ ελαστικών, στο πλαίσιο πολλών παραμέτρων που αφορούν στην σωστή χρήση των ελαστικών. Το αίτημα αυτό δεν έγινε αποδεκτό. Στην πρόταση μας λέγαμε η πιο σκληρή εκ των δυο διαθέσιμων γομών (prime tyre) να χρησιμοποιείται μέχρι το 50% της απόστασης ενός αγώνας και η πιο μαλακή εκ των δυο διαθέσιμων γομών (option tyre) να χρησιμοποιείται μέχρι το 30% της απόστασης ενός αγώνα. Αν αυτά είχαν εφαρμοστεί στον χθεσινό αγώνα του Σπα τότε η μέγιστη χρήση της μέσης γόμας θα είχε περιοριστεί στους 22 γύρους".

Η λογική που επικράτησε και δεν υιοθετήθηκε η συγκεκριμένη πρόταση ήταν ότι αφαιρείται το πλεονέκτημα από κάποιον που μπορεί να φτιάξει ένα μονοθέσιο το οποίο φθείρει πολύ λίγο τα ελαστικά και να επωφεληθεί κάνοντας μόνο ένα πιτ στοπ. Ούτως ή άλλως ο κανονισμός που υποχρεώνει τους οδηγούς να χρησιμοποιούν και τις δυο γόμες σε κάθε αγώνα είναι για να διασφαλιστεί μια τουλάχιστον επίσκεψη στα πιτ.  

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης