Telegraph: Μην πηγαίνετε στη Σαντορίνη - Κινδυνεύει η υγεία σας από τα φουγάρα των κρουαζιερόπλοιων

santorini-krouz2

Επικαλείται έρευνα που έδειξε ότι οι εκπομπές αερίων βρέθηκαν να είναι έως και 17 φορές υψηλότερες σε σχέση με ό,τι θα περίμενε κανείς ακόμα και σε έναν πολυσύχναστο δρόμο με αυτοκίνητα

Ως σημαντικό κίνδυνο για τη δημόσια υγεία χαρακτηρίζει η βρετανική εφημερίδα Telegraph τις εκπομπές καυσαερίων από τα φουγάρα των κρουαζιερόπλοιων.

Το δημοσίευμα επικαλείται έρευνα ειδικού στην ατμοσφαιρική ρύπανση που υποστηρίχθηκε από την ελληνική Ορθινολογική Εταιρεία και από την γερμανική Μη Κυβερνητική Οργάνωση NABU.

Σύμφωνα με την έρευνα, οι εκπομπές αερίων βρέθηκαν να είναι έως και 17 φορές υψηλότερες σε σχέση με ό,τι θα περίμενε κανείς ακόμα και σε έναν πολυσύχναστο δρόμο με αυτοκίνητα.

«Βρήκαμε συγκεντρώσεις της τάξης των 340.000 μικροσωματιδίων ανά κυβικό εκατοστό, όταν σε έναν πολυσύχναστο δρόμο θα βρίσκαμε 20.000-30.000 μικροσωματίδια ανά κυβικό μέτρο» δηλώνει ο Άλεξ Φρίντριχ επικαλούμενος μετρήσεις που έγιναν επί δύο συνεχόμενες ημέρες την εβδομάδα που μας πέρασε.

Ο Φρίτνριχ αποδίδει τη μόλυνση της ατμόσφαιρας στα κρουαζιερόπλοια τα οποία μπορούν νόμιμα να καίνει βαρύ πετρέλαιο χωρίς να διαθέτουν συστήματα φιλτραρίσματος των εξατμίσεων.

Η ΕΕ εκτιμά ότι περίπου 50.000 άνθρωποι χάνουν κάθε χρόνο τις ζωές τους από τα καυσαέρια που εκπέμπουν τα πλοία.

Η γερμανική ΜΚΟ υποσρτηρίζει σε προηγούμενη έρευνά της ότι οι επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων μπορεί να εισπνέουν έως και 60 φορές περισσότερα επιβλαβή στοιχεία από ό,τι θα έκαναν σε συνθήκες φυσικού αέρα.

Η ίδια ΜΚΟ υποστηρίζει ότι μολονότι υπάρχουν και άλλα λιμάνια στη Μεσόγιο με αντίστοιχα υψηλού επιπέδου εκπομπές αερίων, η Σαντορίνη είναι το χειρότερο εξ αυτών.

«Εγώ δεν θα πήγαίνα εκεί. Είναι απειλή για την υγεία σας» δηλώνει στην Telegraph εκπρόσωπος της γερμανικής NABU.

ΣΧΟΛΙΑ (35)

K

Σας περιμένουμε στην Κρήτη.

@Ruff

Επειδή βαριέμαι, ψάξε να δεις τι μηχανές έχουν και τι καίνε τα κρουαζιερόπλοια της RCCL, και τα υπόλοιπα που πάνε Σαντορίνη γιατί εκεί είναι το θέμα μας και όχι τι κάνουν οι σκατοκουβαλήστρες που έχεις δουλέψει ή και τα ελληνικά ποστάλια του αγούδημου, δες επίσης ότι οι son engines στα λιμάνια χρησιμοποιούνται ως ηλεκτρομηχανές, αυτό για τις auxiliary που λες, και φτιάξε το λεξιλόγιό σου γιατί σε κόβω να έχεις δουλέψει ΜΟΝΟ σε ελληνική εταιρεία ή το πολύ σε κανένα μπογκεράδικο που δεν έχει ελεγθεί ποτέ στην Ελλάδα φυσικά. Όλα τα υπόλοιπα...άστα...

Ruff

Καλα οτι πεις... Ο γιατρος εχει πει να μην σου παμε κοντρα και παθεις τιποτα. Λοιπον, με 24 χρονια θαλασσια υπηρεσια μεχρι σημερα, αυτα που εγω εχω ηδη ξεχασει μεχρι τωρα, εσυ και οι περισσοτεροι νεοι δεν θα τα μαθετε ποτε! Οταν περασα απο τα κρουαζιεροπλοια εσυ ησουν αγεννητος ακομα. Και ειναι τοις πασι γνωστο οτι δεν εχουν ναυτικους εκει μεσα. Χορευτριες εχουνε. Καταληλους μονο για να πατανε κουμπια και για να κυνηγανε τουριστριες. Ακομα και αν ειναι γριες. Ξευτιλιζουν την ναυτικη ιδιοτητα. Ακομα και η ανηψια μου που ειναι 12 με μια σχετικη ενημερωση θα τα παει καλυτερα. Τα πλοια δεν ειναι μονο κουμπια. Αλλα εσεις μονο απο κουμπια ξερετε. Αμα ησουνα ναυτικος και εχεις cojones θα σου ελεγα να ερθης μαζι μου να σε κανω να κλαις σε μια βδομαδα. Αλλα δεν εισαι (αν εισαι, με αυτα που λες, εισαι φρικη). Πιο πολυ για λατρη της wikipedia σε κοβω. Αλλα δεν φτανει. Τελος παντων πολυ ασχοληθηκα...

@

Με το λεξιλόγιό σου: Βαριοπουλάκια μηχανικέ πρακτικέ, κσι ποδηλατά συνάμα, γρήγορα στην σκατοκουβαλίστρα σου να τραβήξεις κουπί. Τα σαλόνια δεν είναι για σένα.

Ruff

Καπετανιος ειμαι καραγκιοζακο μου... Πλοιαρχος!!! Περαστικα σου...

ΑΘΗΝΑΙΟΣ

ΝΑ ΚΛΕΙΣΟΥΝ ΟΛΑ ΤΑ ΝΗΣΙΑ ΔΕΝ ΘΑ ΜΑΣ ΠΕΘΑΝΕΤΕ ΑΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΑ ΦΟΥΓΑΡΑ ΣΑΣ.

Τριτοκοσμική Μπανανία 🇬🇷

Ναι ναι, όποιος λέει αλήθειες σας ζηλεύει, Ελληναρες μου... 😂 Αυτοί τουλάχιστον, έχουν λεφτά να πάνε Σαντορίνη, εσείς ούτε μέχρι το χωριό σας... 😂

...

Εσύ φάε τη μπανάνα σου και άρε τα σχόλια για του μεγάλους.

George

"Η ΕΕ εκτιμά ότι περίπου 50.000 άνθρωποι χάνουν κάθε χρόνο τις ζωές τους από τα καυσαέρια που εκπέμπουν τα πλοία." Θα σοβαρευτεί ποτέ αυτή η ΕΕ? 10.000.000 άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους κάθε χρόνο εξαιτίας της ρύπανσης όλων των ειδών. Μόνο το 0,5% αντιστοιχεί στα πλοία, όταν γνωρίζουμε ότι τα 15 μεγαλύτερα πλοία ρυπαίνουν όσο όλος ο στόλος των επιβατικών ΙΧ?

Για γέλια.

Ερευνα ΜΚΟτζήδικη σε διατεταγμένη υπηρεσία. Δημοσιευμένη στην πιο γνωστή πατσαβουροφυλλάδα της Αγγλίας. Για γέλια. Αντε δρόμο από την Ε.Ε ρε λιγδιάρηδες μεθύστακες! Που χειρότεροι τουρίστες από εσάς δεν υπάρχουν! Μη σώσετε και ξαναπατήσετε στην Ελλάδα.

sami

😃😃😃😃😃

Κρουζιεράς

Βρε πως βαριέμαι πλέον να σχολιάζω. Έχει υπόψη του αυτός που έγραψε για το βαρύ καύσιμο, τον ευρωπαϊκό κανονισμό για low Sulphur fuel στα πλοία εδώ και χρόνια;

Ruff

Εσυ εχεις ακουσει οτι για την Μεσογειο ισχυει μονο στα λιμανια και πρεπει να αλλαξουν καυσιμα αμεσως μετα το δεσιμο ή το περας αγκυροβολιας και ξανα-αλλαζουν σε heavy fuel πριν την προετοιμασια αναχωρησης? Μαλλον τοκιστης σουλατσαδορος εισαι παρα κρουαζιερας! Και μην μου πεις οτι οι αχρηστοι οι νερομπατσοι κανουν εφοδο σε καθε πλοιο εν μεσω full season για να ελεγξουν αν κατα την παραμονη τους στο λιμανι (ή αγκυροβολιο) εχουν αλλαξει καυσιμα? Αφου ειπαμε, δεν εχουν πλωτα. Και τα περισσοτερα κρουαζιεροπλοια στην Σαντορινη μενουν στην ραδα. Και αν εχουν πλωτα, δεν εχουν καυσιμα. Και αν εχουν καυσιμα δεν εχουν περισσευουμενους ανθρωπους. Και αν εχουν ανθρωπους δεν ασχολουνται με τετειες λεπτομερειες γιατι θελει τεχνικους, ενω οι περισσοτεροι νερομπατσοι ειναι αχρηστοι και αγραμματοι. Οχι βεβαια οτι εχουν καμια σημασια ολα αυτα, γιατι ενω οι ηλιθιοι Ευρωπαιοι εχουν θεσπισει νομους για να καινε τα πλοια low sulfur fuel, δεν εχει δημιουργηθη τετοια ποιοτητα πετρελαιου ακομη, και τα πλοια ειναι υποχρεωμενα να καινε gasoil το οποιο ειναι πολυ πιο ακριβο απο το diesel και εχει υπερδιπλασια τιμη απο το fuel. Ποιος ειναι ο σκοπος λοιπον αυτου του τσιρκου??? Το κερδος, βεβαιως-βεβαιως. Και για να τσιμπανε κατι τυποι σαν και σενα και να λενε χαζομαρες.

@

Ποιο κρουαζιερόπλοιο βρε από αυτά που πάνε Σαντορίνη καίει heavy fuel. Και πες μας ποιο είναι αυτό το heavy fuel τελικά; Μήπως μιλάς για τα σαπάκια της πρώην εταιρείας του Κύπριου για να μην λέω ονόματα. Και τι πας και ανακατεύεις και το λιμενικό με όλη αυτή την αμπελοφιλοσοφία με τα σκάφη και τα καύσιμα που δεν έχουν. Θα πάρει η Royal Caribbean ρίσκο να καίει στη ράδα άλλο fuel. Έχεις δει τι χρονολογίας είναι τα κρουαζιερόπλοια που μου λες ότι καίνε και μαζούτ;

Ruff

Ολα καινε fuell στα ευρωπαικα μεσογειακα λιμανια. Δεν τους υποχρεωνει κανεις για να καινε κατι αλλο στην κυρια μηχανη. Μονο στα βοηθητικα ειναι υποχρεωτικο να αλλαξουνε καυσιμο στην μεσογειο για οσο χρονο ειναι ακινητοποιημενοι στο λιμανι ή στην ραδα. Νερομπατσος εισαι και τσιμπησες? Παντως δεν εχεις σχεση απο τεχνικες λεπτομερειες. Αυτο ειναι σιγουρο. Γιαυτο συγχωρεισαι για τις ανοησιες που λες.

Ruff

Και για να στο κανω λιγο πιο συγκεκριμμενο: Με τιμες στο περιπου, το Fuel σημερα κοστιζει περιπου 400κατι δολαρια ο τονος. Το Gasoil κοστιζει περιπου 650-700 δολαρια ο τονος. Ενα κρουαζιεροπλοιο απο τα συγχρονα, αυτα που εννοεις εσυ, με δυο μηχανες και διαφορα μπολικα βοηθητικα θα καιει τουλαχιστον 50 με 60 τονους την ημερα. Η διαφορα τιμης μας κανει γυρω στις 15.000$ ημηρεσιως (τουλαχιστον). Πιστευεις οτι υπαρχει εταιρεια ή ναυλωτης που θα ξοδευε 15.000$ την ημερα παραπανω αν δεν ηταν υποχρεωμενος????????? Τοπιασες ο υπονοουμενο (ελπιζω)!

Βρες

επίσημα τον κανονισμό και διάβασε ότι και η ράδα εφόσον είναι στα όρια του λιμένος, είναι "port". Επίσης το όριο είναι 0.1% είναι από το 2010 για τον από κάτω που λέει για 0.5% από το 2020. Επίσης η αλλαγή πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μία ώρα πριν τον κατάπλου και όχι νωρίτερα από μία ώρα αφού έχει αναχωρήσει. Ποιο αμέσως λες;

Ruff

Φιλε μου, ζω με τον κανονισμο και τον εφαρμοζω, εδω και 40 χρονια, οποτε δεν μπορει να τα ξερεις καλυτερα απο μενα. Λοιπον: δεν υπαρχει ραδα που να ειναι εκτος των οριων του λιμενος για τεχνικους και νομικους λογους. Και επισης ο κανονισμος λεει οτι υποχρεουσαι να αλλαξεις σε low sulfur το συντομοτερο δυνατον μετα την ασφαλη προσδεση ή αγκυροβολια. Και κατα τον αποπλου μπορεις να ξανα-αλλαξης οσο πιο αργα μπορεις πριν τον αποπλου. Αυτα ισχυουν για τα λιμανια της μεσογειου-μαυρης θαλασσας γιατι στην βορεια ευρωπη ισχυει μολις περασεις το 5W (πανω απο την Βρεστη) για ολη την βορεια θαλασσα και την βαλτικη. Και εκει ισχυει και για την κυρια μηχανη. Επισης μιλαμε για περιοχες seca για την ευρωπη οποτε το 0,1% ισχυει απο το 2015. Το 0,5 αφορα τον υπολοιπο πλανητη εκτος seca/eca οποτε δεν μας αφορα και μην το μπερδευης.

@

Λέω να μην χρησιμοποιήσω το λεξιλόγιό σου κρυβόμενος πίσω από την ανωνυμία του πληκτρολογίου. Πάμε τώρα, δεν χρειάζεται ο λιμενικός, (νερόμπατσος όπως απαξιωτικά τον αποκαλείς) να γνωρίζει οτιδήποτε τεχνικό για να σου κάνει έλεγχο. Δείγμα παίρνει από το service tank εκείνη τη στιγμή και το στέλνει σε ένα χημείο. Αλλά φυσικά θα μου πεις ότι ο μηχανικός θα τον κοροιδέψει και θα του δώσει δείγμα από αλλού ή θα τον λαδώσει και όλα τα υπόλοιπα ελληνικά. Άσε που υπάρχει και άλλη μέθοδος εξ᾽αποστάσεως να δει αν δεν καις low sulphur χωρίς καν να πάρει δείγμα.

Ruff

Δεν εχω σκοπο να σε προσβαλω αλλα οσον αφορα τους νερομπατσους (λιμενικους κατ'εσε) μονοι τους απαξιουν την υπαρξη τους με αυτα που κανουν (τους ζω και τους συναναστρεφομαι απο κοντα, πολλα χρονια και ξερω απο πρωτο χερι ποσο στοκοι, προβληματικοι, και κομπλεξικοι ειναι), οποτε οπως και να τους πεις το ιδιο ειναι. Λοιπον αυτος που θα κανη τον ελεγχο στο πλοιο αν δεν ειναι τεχνικος τοτε ειναι για παντοφλιές. Και δεν γινεται με δειγματοληψια. Τουλαχιστον δεν μου εχει συμβει ποτε, που ταξιδευω συνεχεια σε ολον τον κοσμο. Υπαρχουν αλλοι τροποι για να διαπιστωσουν κατι τετοιο και φυσικα οχι απο μακρυα. Αυτο ειναι ανυποστατο. Για να φτασουν να κανουν δειγματοληψια πρεπει να συντρεχουν αλλοι λογοι, και παλι δεν μου εχει συμβει πουθενα σε ολον τον πλανητη, σε ολη την καριερα μου. Τωρα, πολλα απο τα υπολλοιπα που λες ειναι θεωριες συνομωσιας και δεν αξιζει να τα σχολιασουμε, καν.

@

Πάμε πάλι. Σε μεγάλη εταιρεία κρουαζιεροπλοίων του εξωτερικού, έχει συμβεί να έχει παρθεί δείγμα από το service tank μέσα σε μία ώρα από την στιγμή του κατάπλου και βρέθηκε πάνω από όριο γιατί δεν είχε προλάβει να γίνει σωστό mixing στο settling tank, οπότε έκτοτε εφαρμόζεται η μία ώρα πριν τον κατάπλου που ανέφερα και σωστά με διόρθωσες. Στην Σαντορίνη όπως καλά γνωρίζεις υπάρχει ένα μόνο αγκυροβόλιο όπου ένα μόνο από τα μεγαθήρια της Royal μπορεί να αγκυροβολήσει. Τα υπόλοιπα πως στέκονται; Με DP όπως πολύ καλά θα ξέρεις. Τι θαρείς ότι καίνε όταν χρησιμοποιούνε DP; Quote "...Do the ‘at berth’ requirements apply to main engines? Only in machinery arrangements where the engines used for propulsion are also used to supply power for other purposes while the ship is ‘at berth’. This would include: (a) diesel-electric systems where the engines also provide power for ship, engine room or cargo services; or (b) where a propulsion engine is declutched from the propeller and either idles or provides power to a generator, pump or other devices...." Unquote Δείγμα παίρνεται για να εξακριβωθεί το low sulphur. Μου έχει συμβεί στο Gibraltar. Και φυσικά υπάρχει και άλλος τρόπος για να διαπιστωθεί υπέρβαση ορίου χωρίς καν να ανέβουν.

Ruff

Λοιπον, παμε παλι, επειδη εσυ βαριεσαι να σου τα εξηγησω εγω: με παραξενευει που στα μαγαθηρια συγχρονα βαπορια που αναφερεσαι εχουν ακομα γενητριες εξηρτημενες στην κυρια μηχανη (εσυ το εγραψες). Μετα για να σας κανουν ελεγχο τετοιου ειδους, σημαινει οτι το πλοιο ηταν σεσημασμενο και εχει ξανακανει ματσολια οπως και το ξανακανε συμφωνα με τα λεγομενα σου. Και σημειωτεον Gibraltar και Ceuta ειμαι τακτικος πελατης. Λυπαμαι για σενα γιατι εγω στις σκατοκουβαλιστρες που πηγαινω εχουν διπλο συστημα με διπλα setling-service tanks και ετσι με το ανοιγμα μερικων valve μεσα σε δεκα λεπτα, το πολυ, ολο το συστημα της μηχανης εχει αλλαξει πετρελαια, και δεν θελει μια και βαλε ωρα. Τελος παντων τα γνωριζεις πολυ επιδερμικα και δεν εχει νοημα να σου κανω περισσοτερα μαθηματα. Εν τω μεταξυ, σε καποιο σημειο πιο πανω γραφεις οτι τα διαστημοπλοια που κανεις δεν καινε fuel, και μετα γραφεις οτι στο Gibraltar σας πιασανε που δεν ειχατε αλλαξει πετρελαια σωστα. Δεν βγαζω ακρη. Τελος παντων τα γνωριζεις πολυ επιδερμικα και δεν εχει νοημα να σου κανω περισσοτερα μαθηματα. Και ξερεις, αυτα που γραφεις τα διαβαζουν και αλλοι και γινεσαι ρεζιλι διεθνως. Απο την ελειψη σοβαροτητας για ανθυποναυτη σε κανω, αντε το πολυ ανθυποπλοιαρχο. Ενας υποπλοιαρχος θα ητανε πιο σοβαρος στα γραφομενα του. Αλλα τι λεω??? Για κρουαζιεροπλοια μιλαμε. Συγνωμη, το παιρνω πισω...

George

To 2020 δεν είναι εδώ και χρόνια. ΘΑ είναι ΣΕ 2 χρόνια. Έτσι λέει ο κανονισμός. Αυτό σημαίνει ότι θα κατέβει από το 3,5% περιεκτικότητας σε θείο σήμερα, στο 0,5%. Πάλι είναι τεράστιο το νούμερο. Και το καύσιμο θα ακριβύνει κατά 25% συμπαρασύροντας τις τιμές, πέρα από τις μετατροπές που θα χρειαστούν τα πλοία για να το καίνε.

Ruff

Συγνωμη φιλε μου αλλα οι πληροφοριες σου ειναι λαθος. Για ολη την περιοχη της βορειου θαλασης και της Βαλτικης ισχυει το 0,1 (κατι παιζεται γιια 0,01 νομιζω) εδω και χρονια. Το ιδιο ισχυει και για τα ευρωπαικα λιμανια της μεσογειου (συμπεριλαμβανεται και η Ελλαδα, φυσικα) και της μαυρης θαλασσας (εχει ενσωματωσει τον κανονισμο και η τουρκια για τα λιμανια της), αλλα αυτο ισχυει μονον για τα βοηθητικα μηχανηματα κατα την παραμονη στο λιμανι και οχι για την κυρια μηχανη. Και ακομα, ξαναλεω, οτι εχουν θεσπισει αυτον τον κανονισμο αλλα δεν υπαρχει τετοιας ποιοτητας Fuel σε παραγωγη, πουθενα στον πλανητη. Τωρα αν μπορεσεις να αποδειξεις οτι ολα τα ποσταλια της Ελλαδας χρησιμοποιουν gasoil στην παραμονη τους στα λιμανια, ή οτι ολα τα βοηθητικα πλοια που κυκλοφορουν, μονο, στα λιμανια, ή τα πλωτα του λιμενικου και του πολεμικου ναυτικου, ή τα ιδιωτικα σκαφη, μικρα και μεγαλα χρησιμοποιουν gasoil, τοτε θα σου πω μπραβο... Μαλλον ομως παραμυθιαζομαι. Οι πιο πολλοι νερομπατσοι δεν ξερουν, καν την διαφορα. Αντε τωρα να κανουν ελεγχους σε οτι κινειται (και στους ψαραδες) αν δεν καινε diesel και καινε gasoil που εχει διπλασια τιμη...

George

Εγώ πάντως διάβασα αυτό σε πρόσφατο άρθρο: "The IMO Regional Marine Pollution Emergency Response Centre for the Mediterranean Sea (REMPEC) is coordinating the study into the possible ECA to cover all, or part of the Mediterranean Sea. The ECA would set tougher limits of 0.1% sulphur content for marine fuel in the Mediterranean than the planned global sulphur cap of 0.5% globally from 2020 and the current level in the region of a maximum of 3.5% sulphur." Δηλαδή ακόμη είμαστε στο 3,5% και εξετάζεται το ενδεχόμενο να πάμε στο 0,1% αντί για 0,5% το 2020 σε ολόκληρη τη Μεσόγειο ή σε μέρος της.

Ruff

Σωστο, αλλα αυτο που διαβαζεις αφορα τον υπολοιπο κοσμο και την μη ευρωπαικη μεσογειο. Για ολη την βορεια ευρωπη και τα ευρωπαικα λιμανια στην μεσογειο και στην μαυρη θαλασσα απο το 2015 ισχυει το 0,1. Sulphur Emission Control Area. Απλως οπως λεω και πιο πανω στην βορεια ευρωπη πρεπει να αλλαξεις σε low sulfur μολις περασεις το 5W νοτια απο την μαγχη και βορεια μολις περασεις καποιο σημειο πανω απο την σκωτια που δεν θυμαμαι ακριβως τωρα. Μαλιστα μολις περασεις τα σημεια αυτα σε φωναζουν απο το κοντρολ απο την στερια και ρεπορταρεις τις ποσοτητες που εχεις on board την στιγμη της διελευσης. Οι ποσοτητες αυτες εχουν καταγραφτει και στο ημερολογιο γεφυρας και μηχανης. Οποτε αν πας στο λιμανι και υπαρχει υποψια, μετρανε τις καταναλωσεις και τα υπολοιπα πετρελαια και βρισκουν τι εκαψες εν πλω. Τα ιδια ισχυουν και στην αμερικη αλλα εχω να παω απο εκει απο το 2012 και τοτε δεν ειχαν ακομα τετοια κολπα. Για την μεσογειο και μαυρη θαλασσα δεν ισχυει παντου γιατι δεν συμφωνουν ολα τα κρατη να θεσπιστη eca-seca περιοχη και ετσι οπως ειπα εχουν θεσπισει το μετρο μονο τα ευρωπαικα κρατη για τα λιμανια τους μονο και ετσι μετα την ασφαλη προσδεση αλλαζεις το συντομοτερο και ξανααλαζεις προτου φυγεις.

George

Ευχαριστώ. Ενδιαφέροντα όλα αυτά.

λυσσαρες εκει στη Καταχνιά σας θα μεινετε

Χαχαχαχα. Να ηταν η ζήλια ψώρα να κολλούσε όλη η χώρα (σας). Βρε ούτε στον ύπνο σας δεν έχετε Σαντορίνη εσείς. Στο youtube την βλέπετε και μετά βγαίνετε έξω στην καταχνιά σας. Που θα πιάσετε στο στόμα σας τη Σαντορίνη. Ουυυυστ. Ελπίζω οι αρχές του νησιού να τους κυνηγήσουν.

Δαμων

οι μπολσεβικοι του συριζα φταινε

Ερώτηση

Τα κρουαζιερόπλοια έχουν κάρτα καυσαερίων;

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης