Το ενδεχόμενο να αυξήσει το μπόνους που καταβάλλει στο προσωπικό για τον εντοπισμό επιβατών με αποσκευές που ζυγίζουν περισσότερο από το επιτρεπόμενο εξετάζει η
Ryanair, όπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της αεροπορικής εταιρείας.
Μέχρι στιγμής, η εταιρεία χαμηλού κόστους προσφέρει περίπου
1,50 ευρώ για κάθε πελάτη που εντοπίζεται να μεταφέρει υπέρβαρη αποσκευή. Σε αυτήν την περίπτωση, χρεώνονται με πρόστιμο έως και 75 ευρώ.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Ryanair,
Μάικλ Ο’Λίρι, δήλωσε τη Δευτέρα ότι το 99,9% των επιβατών συμμορφώνονται με τους κανονισμούς, χάρη και στα ειδικά «κουτιά μέτρησης» που βρίσκονται στους χώρους των αεροδρομίων. «Είμαστε ευχαριστημένοι που επιβραβεύουμε το προσωπικό μας με μέρος των εσόδων από τις υπερβάσεις αποσκευών – και πιστεύουμε ότι αυτά τα έσοδα θα μειωθούν τα επόμενα ένα-δύο χρόνια», ανέφερε, σημειώνοντας ότι η εταιρεία σκέφτεται να αυξήσει το ποσό ανά αποσκευή, με στόχο να το εξαλείψει.
Η Ryanair περιλαμβάνει μία μικρή
χειραποσκευή με κάθε εισιτήριο, με μέγιστες διαστάσεις 40x20x25 εκ. και βάρος έως 10 κιλά. Για μεγαλύτερες αποσκευές ή για τη μεταφορά πάνω από μίας αποσκευής, οι επιβάτες πρέπει να πληρώνουν επιπλέον χρέωση.
Ο Ο’Λίρι εκτίμησε ότι η πρόταση του
Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου να επιτρέπεται στους επιβάτες να φέρνουν μαζί τους δωρεάν ένα προσωπικό αντικείμενο και μία μικρή χειραποσκευή δεν θα υλοποιηθεί, λόγω περιορισμένου χώρου στα αεροσκάφη. Μιλώντας στο RTÉ’s Morning Ireland, δήλωσε: «Τα δρομολόγιά μας είναι σχεδόν πλήρη. Οι μισοί επιβάτες μπορούν να φέρουν δύο τσάντες και οι άλλοι μισοί μόνο μία, γιατί αυτός είναι ο διαθέσιμος χώρος στο αεροσκάφος. Ήδη δυσκολευόμαστε με την ποσότητα των αποσκευών. Γι’ αυτό είμαστε τόσο αυστηροί» είπε.
Πιθανές αναταράξεις για τη Ryanair λόγω δασμών ΗΠΑ-ΕΕ
Η Ryanair ενδεχομένως να αντιμετωπίσει προβλήματα, εάν δεν επιτευχθεί εμπορική συμφωνία μεταξύ ΗΠΑ και ΕΕ πριν από την 1η Αυγούστου. Η εταιρεία ελπίζει πως τα εμπορικά αεροσκάφη θα εξαιρεθούν από τους δασμούς των ΗΠΑ, στο πλαίσιο της συμφωνίας πολιτικής αεροπορίας του 1979.
Ο οικονομικός διευθυντής της εταιρείας,
Νιλ Σόραχαν, δήλωσε ότι μέχρι πρόσφατα υπήρχε εμπιστοσύνη ότι η εξαίρεση θα παραμείνει σε ισχύ. Ωστόσο, κάτι τέτοιο αμφισβητήθηκε με την πρόσφατη αναφορά περί επιβολής δασμών ύψους 30%.
Ήδη, ορισμένες αεροπορικές έχουν ανακοινώσει ότι δεν θα μπορέσουν να αντιμετωπίσουν το κόστος. Η Ryanair είναι ο μεγαλύτερος πελάτης της
Boeing στην Ευρώπη, γεγονός που θα μπορούσε να την εκθέσει σε δασμούς.
Ωστόσο, ο Σόραχαν διευκρίνισε πως οποιοδήποτε κόστος δασμών θα βαρύνει κυρίως τη Boeing: «Είναι πρόβλημα της Boeing, όχι της Ryanair. Έχουμε συμφωνήσει σταθερή τιμή με τη Boeing. Αν χρειαστεί, θα συνεργαστούμε μαζί τους για να περιορίσουμε το κόστος. Αλλά ελπίζουμε να επικρατήσει η λογική».
Αυξημένα κέρδη
Η Ryanair ανακοίνωσε επίσης ότι τα καθαρά κέρδη της υπερδιπλασιάστηκαν, φτάνοντας τα 820 εκατ. ευρώ το β’ τρίμηνο του 2025 που έληξε τον Ιούνιο, εν μέρει χάρη στην αυξημένη κίνηση κατά την περίοδο του Πάσχα.
Ο μέσος ναύλος αυξήθηκε κατά 21% σε σχέση με πέρυσι, φτάνοντας τα 51 ευρώ – εξέλιξη που ακολουθεί τη μείωση κατά 7% το 2023, όταν η πίεση στο κόστος διαβίωσης είχε περιορίσει τη ζήτηση.
Ωστόσο, η αύξηση των επιβατών θα ανέλθει μόλις στο 3%, ήτοι στους 206 εκατομμύρια επιβάτες για το σύνολο του έτους, κάτι που οφείλεται στις καθυστερήσεις στις παραδόσεις των νέων αεροσκαφών.