Υπουργείο Παιδείας: Αναστέλλει την έναρξη λειτουργίας 38 νέων ΑΕΙ

yp-paid-arthro

Πρόκειται για τμήματα με προβλεπόμενη έναρξη λειτουργίας από το ακαδημαϊκό έτος 2020-21 - Δεν πληρούν τα ακαδημαϊκά κριτήρια, θεωρείται ότι έγιναν για ψηφοθηρικούς λόγους - Δείτε αναλυτικά τα τμήματα 

Το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων προχωρά άμεσα στην αναστολή της έναρξης λειτουργίας 38 τμημάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης που δημιουργήθηκαν προεκλογικά για ψηφοθηρικούς λόγους από την προηγούμενη κυβέρνηση, δίχως προηγούμενο σχεδιασμό και επαρκή τεκμηρίωση.

Μάλιστα, κυβερνητικές πηγές αναφέρουν χαρακτηριστικά πως τα τμήματα αυτά ιδρύθηκαν στην πλειοψηφία τους με προσωπικές βουλευτικές τροπολογίες. Κάθε βουλευτής προεκλογικά, πήγαινε μια τροπολογία με την οποία ζητούσε να συσταθεί Πανεπιστημιακό τμήμα στο νομό του και του την περνούσαν.

Τα τμήματα αυτά, που επρόκειτο να λειτουργήσουν για πρώτη φορά τα επόμενα χρόνια, θα επανεξεταστούν ώστε η θεσμοθέτηση και λειτουργία τους να ανταποκρίνεται σε ακαδημαϊκά κριτήρια και να υποστηρίζεται από τις αναγκαίες μελέτες, με τη συνδρομή της καθ’ ύλην αρμόδιας ανεξάρτητης αρχής.

Η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως και ο υφυπουργός Βασίλης Διγαλάκης προέβησαν στην ακόλουθη δήλωση:

«Το εκπαιδευτικό μας σύστημα και κατ’ επέκταση όλοι οι εμπλεκόμενοι σε αυτό έχουν ταλαιπωρηθεί στο παρελθόν από πελατειακές λογικές και ευκαιριακές διευθετήσεις.

Η προηγούμενη κυβέρνηση, υπηρετώντας μικροπολιτικές σκοπιμότητες, θεσμοθέτησε πριν μερικούς μήνες μια σειρά από τμήματα σε όλη τη χώρα με προβλεπόμενη έναρξη λειτουργίας από το ακαδημαϊκό έτος 2020-21 και μετά, αναδιατάσσοντας τον ακαδημαϊκό χάρτη. Τα εν λόγω τμήματα δημιουργήθηκαν:

• χωρίς συγκεκριμένα ακαδημαϊκά κριτήρια,

• χωρίς να έχουν προηγηθεί οι απαιτούμενες μελέτες σκοπιμότητας και βιωσιμότητας,

• χωρίς συνεκτικό σχεδιασμό,

• χωρίς καν την προηγούμενη γνώμη της Ανεξάρτητης Αρχής Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (ΑΔΙΠ), ενώ ο νόμος προέβλεπε τη συμβολή και της αρχής αυτής σε τέτοιου είδους αποφάσεις,

• ενίοτε και με βουλευτικές τροπολογίες της τελευταίας στιγμής,
υποτιμώντας έτσι τα Ιδρύματά μας και τις δυνατότητες του εκπαιδευτικού μας συστήματος.

Όπως είναι φυσικό, ορισμένα από τα νέα αυτά τμήματα αντιμετωπίζουν προβλήματα σε υποδομές και προσωπικό, χωρίς να μπορεί να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη και εύρυθμη λειτουργία τους προς όφελος των μελλοντικών φοιτητών και της ακαδημαϊκής κοινότητας.

Για όλους τους παραπάνω λόγους, αναστέλλουμε τη λειτουργία των 37 αυτών νέων τμημάτων με νομοθετική διάταξη που θα κατατεθεί άμεσα στη Βουλή.

Στόχος μας είναι να επανεξεταστεί η ανάγκη δημιουργίας τους συνολικά από τη νέα ενισχυμένη Ανεξάρτητη Αρχή, στη βάση ακαδημαϊκών κριτηρίων και μετά από την εκπόνηση των αναγκαίων μελετών σκοπιμότητας και βιωσιμότητας. Το ίδιο θα ισχύει και για οποιαδήποτε νέα τμήματα πρόκειται να ιδρυθούν στο μέλλον, αλλά και για την αναδιάταξη του ακαδημαϊκού χάρτη εν συνόλω. Δεν είναι απλώς θέμα χρηστής και αποτελεσματικής διαχείρισης των οικονομικών πόρων της πολιτείας, αλλά πρωτίστως ευθύνη και χρέος απέναντι στους νέους και τις νέες που προσδοκούν πρόσβαση σε ποιοτικά δημόσια πανεπιστήμια και σε πτυχία με αντίκρισμα. Και παράλληλα μια ευκαιρία για να βελτιστοποιήσουμε τις αναπτυξιακές προοπτικές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στη χώρα μας.

Στο πλαίσιο αυτό, εργαζόμαστε εντατικά και θα καταθέσουμε τις επόμενες εβδομάδες ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο για τη νέα Ανεξάρτητη Αρχή για την ανώτατη εκπαίδευση. Σκοπεύουμε να την ενδυναμώσουμε και να την καταστήσουμε βασικό εταίρο διαμόρφωσης πολιτικής για την ανώτατη εκπαίδευση, αποκεντρώνοντας παράλληλα μια σειρά από εξουσίες με τη μεταφορά τους εκεί που πραγματικά πρέπει να ανήκουν. Η Παιδεία μας έχει ανάγκη από τη χάραξη μιας μακροχρόνιας στρατηγικής, στη βάση ευρύτερων συναινέσεων και με διάρκεια που υπερβαίνει τη θητεία μιας πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μόνο μέσα από την ενδυνάμωση των θεσμών και τη συνεπή τήρηση διαδικασιών.

Είναι ευκαιρία να αλλάξουμε παθογένειες ετών με τόλμη, βάζοντας τέλος σε πρακτικές που στερούν από τους νέους και τις νέες της πατρίδας μας την Παιδεία που τους αξίζει. Και στην κατεύθυνση αυτή θα αναζητήσουμε την ευρύτερη δυνατή συναίνεση, ακούγοντας τις προτάσεις όλων για το βέλτιστο τρόπο διαμόρφωσης του ακαδημαϊκού χάρτη με τις αναγκαίες διασφαλίσεις ποιότητας».

is1
is2
is3
is4
is5
is6

Best of Network

ΣΧΟΛΙΑ (39)

Ο σκοπός των δεξιών

Αμόρφωτοι νέοι =φτηνά εργατικά χέρια και τα παιδιά των πλουσίων να σπουδάζουν σε ιδιωτικά πανεπιστήμια. Ονομάζεται. ...νεοφεουδαρχία.

Η προπαγάνδα των αριστερών

Αν κρίνω από το βαθυστόχαστο σχόλιό σου, εσύ είσαι υπόδειγμα κριτικής σκέψης... Βάλε κόσμο στα ΑΕι με το κιλό να μειωθεί η ανεργία και στα 25 να μη ξέρουν τι να κάνουν. Για δες λίγο τι γίνεται στη Β. Ευρώπη

Μπράβο!!!!!

Nα μία πολύ σωστή απόφαση!

NB

Too little, too late

Γιώργος

Τά πράγματα είναι απλά. Βάζεις τή βάση του 10. Κλείνεις η συγχωνευεις όλα τα τμήματα που έχουν κάτω από 25 μέλη ΔΕΠ. Κόβεις τα ΕΠΑΛ από την πρόσβαση στα ΑΕΙ. Καταργείς τα ΕΠΑΛ και φτιάχνεις τεχνικές σχολές. Είναι αδιανόητο απόφοιτοι ΕΠΑΛ να μπαίνουν με ειδικές ρυθμίσεις στα ΑΕΙ

NB

Αμα κλεισουν όλα τα τμήματα με λιγώτερους από 25 καθηγητές, θα μείνουν μόνο οι Ιατρικές και 3-4 τμήματα από Αθήνα/Θεσσαλονίκη. Προσέχουμε τι λέμε.

Καλά

Πόσες σχολές Ηλεκτρολόγων μηχανικών και μηχανολογων μηχανικών που ήθελε 18 και πανω για να μπεις. Να βγουν να κάνουν τι. Κάποτε ήταν μόνο 4 και είχαμε πληθώρα μηχανικών τώρα τι θα γινει...μετά θα λένε βρεστε μας δουλειά και θα έχουν μπει με 10 και θα λένε μα είμαστε επιστήμονες. Η χώρα δεν έχει πρόβλημα από πανεπιστήμια από εργατικό δυναμικό έχει. Να δημιουργήσουν σχολές τεχνικής εξειδίκευσης μη πανεπιστημιακές εκεί στηρίζονται όλες οι προηγμένες χώρες...βλέπε κατά αρχήν Γερμανία, ΗΠΑ κλπ πανεπιστήμιο πρέπει να πηγαίνουν μόνο αυτοί που τους αρέσει πραγματικά το διάβασμα που δεν ξεπερνά το 10%...

Κρηκ

Πάντως ΣΥΡΙΖΑΝΕΛΙΤΕΣ έχετε και χιούμορ. Σχολή Επιστημών των ΖΩΩΝ στη Αθήνα για Υδατοκαλλιέργειες και Υδροβιολογία. Την Θράκη πάντως την μισείτε ούτε μία Σχολή.

Νικη Κεραμέως

Ο.τι δεν εινσι δικο μας τα καταργουμε. Αλλα κυριος λογος ειναι για να πηγαινουν στα,κολεγια. Πιστευω στην Ιδιωτικη πρωτοβουλια

Καρανίκας

Μπράβο σύντροφε, αλλά λίγο ηλίθιο! Ξεκαρφωνόμαστε!....

Σκανδαλα δεν ειναι μονο τα εξοπλιστικα

αλλα και αυτα που εκανε ο Γαβρογλου στη παιδεία τα τελευταία χρόνια. Για εμενα πρεπει να συσταθεί εξεταστική επιτροπή για ολα αυτα και αλλα πολλα που έκανε ο Γαβρόγλου και ο Φίλης.

αναρχομπάχαλος

Αίσχος ρεεεεε! Αίσχος και ντροπή! Πού θα καβατζώνουμε τώρα τις μολότωφ ρε παιδιά;;; Πού θα πίνουμε τα μπυρόνια και τους μπάφους μας;;; Πού θα χωνόμαστε άμα βγαίνουμε και τα σπάμε και μετά έχουμε κυνηγητό με τους τσουσμπά;;; Πού θα παρκάρουμε την αυτοκινητάρα του μπαμπά;;; Έξω;;; Να πάθει τίποτα, έστω και γρατζουνιά, καήκαμε! Μας έχει πει έτσι και πάθει τίποτα η κούρσα δεν μας την ξαναδίνει. Κομμένο είπε. Και δε μου λέτε, πού θα βρίσκουμε τζάμπα σέρβερ για να βάλουμε κανάν σταθμό να εκπέμπουμε και να λέμε τα δικά μας;;; Άσε που όλα και καμμία χαζοφοιτητριούλα μας έβλεπε με ανοιχτό στόμα, μας θαύμαζε, εμείς της πουλάγαμε επανάσταση και καλά, και μας πέρναγε για τον Τσε Γκεβάρα του 21ου αιώνα. Είχαμε ρίξει γκομενάκια μάτσο έτσι. Και τώρα;;; Χάνουμε και τα τυχερά μας με τις μενεσγκό! Καλά ρε παιδιά, δηλαδή εμάς κανείς δεν μας σκέφτεται;;;; Αίσχος!!!

Alice

Φανταζομαι ούτε βάση δεν έπιασες κ σ εστειλε ο μπαμπας έξω να σπουδάσεις.... Πλήρης ισοπέδωση!! Είμαι σίγουρη Σκαι παίζει πάντα στο σπίτι ε;

Ελεος

Μα καλά, αντί να θαυμάζετε δεν βλέπετε το λάθος; 38 νέα πανεπιστήμια; Όσο να ναι, είναι πιο βαρυδγουπο από το τμήματα (που είναι το σωστό)

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

bomb_ar

Ήταν σε σακίδιο σε μαντρότοιχο από τη μέσα πλευρά της Πανεπιστημιούπολης - Οι πυροτεχνουργοί προχώρησαν σε ελεγχόμενη έκρηξη - Τον μηχανισμό εντόπισε ο διοικητής του Αστυνομικού Τμήματος όταν πήγε να πάρει τη μοτοσικλέτα του