Αναγνωρίζεται η επαγγελματική ισοδυναμία των κολεγίων

paideia_ar

Την ερχόμενη εβδομάδα η διάταξη για την ταχύτερη αναγνώριση της επαγγελματικής ισοδυναμίας των κολεγίων, προανήγγειλε η Νίκη Κεραμέως

Tροπολογία για «εξπρές» αναγνώριση των πτυχίων κολεγίων και ξένων πανεπιστημίων κατέθεσε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως.

Η τροπολογία για την αυτοματοποιημένη διαδικασία αναγνώρισης των πτυχίων κολεγίων και ξένων πανεπιστημίων κατατέθηκε από την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως, προς επεξεργασία, στη Νομοπαρασκευαστική Επιτροπή της Βουλής.

Η τροπολογία θα ενταχθεί σε νομοσχέδιο, όχι αναγκαστικά του υπουργείου Παιδείας, προκειμένου να ψηφιστεί την άλλη εβδομάδα.

Με την τροπολογία, το Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων θα αποδίδει άμεσα με αυτοματοποιημένες διαδικασίες στους αποφοίτους ξένων πανεπιστημίων και κολεγίων, κατόπιν αίτησής τους, την αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων και ισοδυναμίας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στο Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων (ΣΑΕΠ) που αναμένεται να καταργηθεί με την τροπολογία έχουν «μπλοκάρει» περίπου 3000 αιτήσεις υποψηφίων.

Στην θέση του, με βάση το σχέδιο της κυρίας Κεραμέως, θα δημιουργηθεί ένα πιο ευέλικτο σχήμα ενώ σε ό,τι αφορά στην αναγνώριση του πτυχίου για πρόσληψη στο δημόσιο θα ισχύει κατά περίπτωση ανάλογα με το Πανεπιστήμιο που συνεργάζεται με το κολέγιο που το χορηγεί.

Εξάλλου, η κυρία Κεραμέως, με δηλώσεις της, αναφέρθηκε από την αρχή της ανάληψης των καθηκόντων της στο θέμα της ακαδημαϊκής αναγνώρισης των πτυχίων των κολεγίων λέγοντας χαρακτηριστικά: «Λειτουργούν κάποια κολέγια που δεν έχουν τα ίδια επαγγελματικά και ακαδημαϊκά δικαιώματα με τα δημόσια πανεπιστήμια. Η πολιτεία οφείλει να μεριμνήσει σε αυτό και να ασχοληθεί και με το καθεστώς των κολεγίων. Έχουμε σχέδιο και θα μελετήσουμε συνολικά το πλαίσιο των κολεγίων. Μελετάμε τον νέο νόμο για το ΣΑΕΠ. Υπάρχουν φοβερές καθυστερήσεις αναγνώρισης των πτυχίων. Κοιτάμε συνολικά το θεσμό του ΣΑΕΠ και για το πώς μπορεί να βελτιωθεί το νομικό πλαίσιο».

Ένθουσιασμένος με την ταχύτητα που επιδεικνύει για την επίλυση του θέματος η υπουργός Παιδείας δηλώνει στο protothema.gr ο πρόεδρος του Συνδέσμου Κολλεγίων Βασίλης Δασκαλάκης, ο οποίος επισημαίνει ότι η τροπολογία είναι σε σωστό δρόμο καθώς «δεν νοείται να υπάρχει κάποιος με το ίδιο πτυχίο που είναι αναγνωρισμένο επειδή πραγματοποιήθηκε και από την Ελλάδα». Ο κ. Δασκαλάκης υπογράμμισε οτι «πρέπει να βρεθεί τρόπος να έρθουν ξένοι σπουδαστές στη χώρα».

ΣΧΟΛΙΑ (107)

Omiros

Είναι λυπηρό ότι υπάρχει τέτοια αντιπαλότητα ανάμεσα σε ανθρώπους που απλά επικοινωνούν απρόσωπα μέσω ενός υπολογιστή. Άξιοι φοιτητές υπάρχουν και στα δημόσια και στα ιδιωτικά! Ανίκανοι υπάρχουν ομοίως και στα δύο! Γιατί τόση χολή; Όσοι κράζουν τα ιδιωτικά, έχουν φοιτήσει σε όλα και γνωρίζουν το επίπεδο τους ή απλά τα ισοπεδώνουν όλα; Ομοίως οι απόφοιτοι κολλεγίων γνωρίζουν πως οι φοιτητές των ΑΕΙ καθώς και οι καθηγητές τους είναι όλοι τεμπέληδες και βολεμένοι; Πότε θα καταλάβετε πως η υπέρτατη αξιολόγηση έρχεται από την αγορά εργασίας; Ποιο το πρόβλημα λοιπόν αν αποκτήσουν ίση πρόσβαση στην αγορά εργασίας οι απόφοιτοι κολλεγίων; Μήπως το θέμα είναι ότι επηρεάζονται συντεχνίες δεκάδων ετών; Σταματήστε πια να τρώγεστε μεταξύ σας γιατί απλά παίζετε το παιχνίδι που εξυπηρετεί άλλους και όχι τον εαυτό σας!

joy

Αγαπητέ να σου εξηγήσω γιατί υπάρχει αυτή η ''χολή'' που δεν είναι καθόλου αδικαιολογητη! Σαν πτυχιούχος εξωτερικού πρέπει να αποδείξω ότι δεν φοίτησα και αποφοίτησα από τον ''Αρη'' αλλά από μια Ευρωπαϊκή χώρα που δέχεται τα πτυχία μου στον εργασιακό τομέα (δημόσιο η ιδιωτικό) χωρίς ερωτήσεις και ''αποδεικτικά στοιχεία''. Μονο φωτοτυπίες χρειάζονται για να επαληθεύσουν ''αν θέλουν'' οποιαδήποτε πληροφορία. Στην Ελλάδα του σήμερα πρέπει να ΠΛΗΡΩΣΩ 400 ευρώ για να κάνουν αυτή την διαδικασία η οποία θα μου επιτρέψει είτε να συνεχίσω σπουδές στην Ελλάδα είτε για να πάρω άδεια εργασίας, είτε για να μπορώ να συμμετέχω σε διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ!!!! Οπότε συνεχίζω να πληρώνω το Ελληνικό κράτος για μια παροχή που δεν μου πρόσφερε ποτέ και για να έχω ακριβώς τα ίδια δικαιώματα με κάποιον που τελείωσε δωρεάν στην χώρα με τις ίδιες διαφανείς διαδικασίες εξετάσεων και εργασιών!!!

Εκεί στον Νότο των Βαλκανίων

Ρε παιδιά, όλοι εσείς απόφοιτοι κολλεγίων είστε; Με τυφλωσατε με την άρτια ορθογραφία! Έτσι γράφατε και στις εξετάσεις; Θέλετε να αυτοαποκαλειστε άριστοι; Αφήστε τον ΣΥΡΙΖΑ, τα κόμματα και τις ιστορίες με τα πράσινα άλογα. Να αγοράσετε όσα πτυχία και μεταπτυχιακά θέλετε! Η νοητική ικανότητα, η οξυδέρκεια και η αντίληψη δεν διορθώνονται ικανοποιητικά με τα μεταπτυχιακά! Αυτό αποδεικνύεται από αυτά που διαβάζουμε! Όποιος το έχει θα μεγαλουργήσει είτε από ιδιωτικό είτε από δημόσιο ίδρυμα! Οι υπόλοιποι μαζέψτε χαρτιά και σφραγίδες!

Χ

ΔΕΝ μπορεί να αναγνωρίσει κανένα Υπουργείο κανενός κράτους το κολέγιο σαν ανώτατη εκπαίδευση γιατί απλά διέπονται από ενωσιακή νομοθεσία. Συνεπώς αυτά που γράφονται είναι μπαρούφες.

Κώστας

Το εκπαιδευτικό ίδρυμα με την καλύτερη βαθμολογία στην Ελλάδα, είναι το Alba και είναι κολλέγιο. Υπάρχουν εξαιρετικά κολλέγια, υπάρχουν και κακά κολλέγια, ακριβώς όπως υπάρχουν καλές, κακές και πολύ κακές πανεπιστημιακές σχολές.

Προς Υπουργείο Παιδείας

Κοιτάξτε και την υπόθεση του περιβόητου ΔΟΑΤΑΠ. Απαιτεί πάνω από χρόνο για να βγάλει απόφαση.

Ελευθερία

Πολύ αγωνία βλέπω από αποφοίτους ελληνικών πανεπιστημίων. Γιατί παιδιά; Φοβάστε τον ανταγωνισμό στην αγορά εργασίας;

Φίλιππος

Για την ακρίβεια φοβούνται μην ανοίξει το επιμελώς οχυρωμένο "μαγαζάκι" τους και έρθει κανένας σοβαρός που έδωσε maximum 2 φορές κάθε μάθημα και δεν πήρε πτυχίο 5 σε 15 χρόνια με αντιγραφή και ετοιματζίδικη διπλωματική από το Ελληνικό κοπροΑΕΙ.

Απόφοιτος κολεγίου

Επιτέλους. Για να ξέρετε μερικοί το χαρτί δεν το περνετε έτσι και στο κολέγιο φτύνεις αίμα για να το αποκτήσεις. Απλά εμείς αντί να δωσουμε 700 ευρώ τον μήνα για 4 χρονια γιατι περάσαμε Πάτρα. Μπορούμε με λιγότερα λεφτά σε 3 χρόνια να βάλουμε τον κολο μας κάτω και να πάρουμε πτυχίο. Σε εγκαταστάσεις του 21ο αιώνα παρακαλώ και με καθηγητές που έχουν όρεξη και όχι βολεμενους. Κλάψτε βλάκες αριστεροί

Φιλευθερος

Συγχαρητήρια, απο τον λόγο σου φαίνεται ότι απέδωσαν τα 3 χρόνια παιδείας που σου προσεφερε το κολλέγιο.

Νικόλας

Έχοντας εισέλθει στο ΕΜΠ με πάνω από 19.400 μόρια και εξέλθει με βαθμό πτυχίου 9.3 στα 10 στα 5 έτη πάντως με δέχτηκαν όλα τα μεγάλα πανεπιστήμια των Η.Π.Α. για μεταπτυχιακό επι πληρωμή (ναι και το Stanford ακόμα) και με δέχτηκαν κάποια Ivy League για διδακτορικό με υποτροφία (Columbia, UPenn). Τελικά για οικογενειακούς λόγους έμεινα στην Ελλάδα μετά από μεταπτυχιακό με υποτροφία στο ETH και βρήκα πολύ εύκολα εργασία στην Ελλάδα στον τομέα της πληροφορικής ενώ συνέχεια μου στέλνουν offers μεγάλες εταιρείες και startups στην Ευρώπη. Η ουσία είναι ότι αν παλεύει ένας δυνατός απόφοιτος ΕΜΠ δεν συγκρίνεται ούτε με Deree ούτε με κανένα κολλέγιο γιατί στην πιάτσα οι άλλοι δεν πιάνουν μία μπροστά του. Όποιος βγάζει ΕΜΠ με 9 μπορεί να βγάλει το κάθε Deree για πρωινό, ο κάθε απόφοιτος Deree δε βγάζει ΕΜΠ εύκολα. Ας εξισωθούν όλα τα πτυχία, δεν έχει να φοβηθεί τίποτα ο ικανός απόφοιτος ΕΜΠ αφού στην πιάτσα μετράει η πραγματική δεξιότητα και ικανότητα, κι ας λύνει εξισώσεις Maxwell με κιμωλία ακόμα. Οι άλλοι έχουν μεν ηλεκτρονικούς πίνακες αλλά δε μπορούν να λύσουν μια συνήθη διαφορική, τι να τους συγκρίνεις.

@

....και πήρες(εκτός αν έχεις μέσον στον ιδιωτικό τομέα) 750 ευρώ το μήνα όπως και οι υπόλοιποι, μπράβο!

Τα μίζερα ΑΕΙ της θεωρίας

Tα Ελληνικά ΑΕΙ είναι απαρχαιωμένα, λειτουργούν με απαρχαιωμένη ύλη, απαρχαιωμένα μέσα, χωρίς επαφή με τη βιομηχανία, την παραγωγή. Ναι και το ΕΜΠ συμπεριλαμβάνεται (> από Νο 300 στην παγκόσμια κατάταξη, πχ το Imperial Λονδίνου είναι Νο 9). Τα Ελληνικά ΑΕΙ "πήζουν" τους φοιτητές σε τόνους θεωρητικών συγγραμμάτων, σε τεράστιο όγκο άχρηστης θεωρητικής ύλης, αφού δεν έχουν τις οικονομικές και οργανωτικές δυνατότητες να διαθέτουν σοβαρές και σύγχρονες εργαστηριακές υποδομές, ούτε διαθέτουν σοβαρά ερευνητικά προγράμματα και κυρίως επαφή και συνεργασία με εταιρείες σύγχρονης τεχνολογίας (μιλάμε για science φυσικά όπου πάσχουν ακόμα περισσότερο τα Ελληνικά ΑΕΙ). Ένας φοιτητής που τελειώνει ένα τέτοιο άκρως θεωρητικό και μαζοχιστικό ίδρυμα με 9/10 και άνω, φυσικά και γίνεται δεκτός σε ξένα επιφανή πανεπιστήμια διότι το 9/10 δεν υποδηλώνει την αξία του υποβαθμισμένου Ελληνικού ΑΕΙ, αλλά υποδηλώνει την αξία του συγκεκριμένου φοιτητή που κατάφερε σε τόσο αντίξοο και απαρχαιωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα να επιβιώσει και να καταφέρει να διακριθεί, έστω και στα άκρως θεωρητικά αντικείμενα πλατιάς ύλης που βρίθουν στα Ελληνικά ΑΕΙ! Το είπε άλλωστε κι ο επιφανής επιστήμονας του ΜΙΤ, Κ.Δασκαλάκης (απόφοιτος ΕΜΠ ο ίδιος με 9.8/10 βαθμολογία ), όπου ομολογεί ότι η προετοιμασία που έχει ο Έλληνας απόφοιτος του ΕΜΠ για να συνεχίσει σε ερευνητικά προγράμματα στα ξένα ΑΕΙ (και ακόμα περισσότερο στα Αμερικάνικα όπως το ΜΙΤ)) είναι ΕΛΛΕΙΠΗΣ, ανεπαρκής, απαρχαιωμένη και επαφίεται πλέον στη προσωπική φιλότιμη υπερπροσπάθεια του εκάστοτε αποφοίτου να αναπληρώσει το χαμένο έδαφος και να προσπαθήσει να φτάσει το επίπεδο των ξένων συμφοιτητών του ώστε να συμπορευτεί/συγχρονιστεί μαζί τους από εκεί και πέρα ιδιαίτερα στα μεταπτυχιακά και στην έρευνα. Αυτό που μαθαίνει ένας Έλληνας απόφοιτος του 9/10 από Ελληνικό ΑΕΙ είναι κυρίως το "street fight" ξέρει δηλαδή να αγωνίζεται σε αντίξοο περιβάλλον γιατί κι ίδος ως φοιτητής 9/10 είναι ήδη ανθεκτικός (!), αυτός είναι και ο κυριότερος λόγος που οι Ελληνες άριστοι των Ελληνικών ΑΕΙ σε αξιοσημείωτο ποσοστό καταφέρνουν να ανταποκριθούν σε ΑΕΙ του εξωτερικού. Οι άριστοι αγαπητέ, είναι έτσι κι αλλιώς "καλό υλικό" και τα καταφέρνουν παντού καλύτερα, όμως η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων πτυχιούχων ΑΕΙ δεν είναι άριστοι (κάθε άλλο!) και επιπλέον δεν έχουν αποφοιτήσει από άριστα ΑΕΙ (κάθε άλλο)!!!

kyriakos

Κρίμα. Έπρεπε να πας στο εξωτερικό. Εκεί να δεις γλέντια με το μυαλό που κουβαλάς. Επίσης, μας είπες ότι σε δέχτηκαν. Όλα τα πανεπιστήμια θα σε δεχονταν με αυτούς τους βαθμούς. Το οποίο όμως σημαίνει ότι ΔΕΝ τα τελείωσες αυτά τα πανεπιστήμια. Γιατί, ΆΛΛΟ είναι να σε δεχτούν κι ΑΛΛΟ να υπάρχει ΑΠΌΔΕΙΞΗ (η λέξη που τρελαίνει τον βλακα αιλυνα) ότι το έβγαλες. Οπότε θα μείνεις με την απορία, μέχρι να πας 65 και να καταλάβεις ότι ίσως ήσουν τυχερός.

Μήτσος

Ναι ρε κατέβα από το άλογο ψώνιο με θες και διαφορικες .

Δημήτρης

Όπως χώρες που αποδίδουν όλα τα κακώς κείμενα σε κάθε είδους αποικιοκράτες, έτσι κι η Ελλάδα ως άλλη αποικία δεν ξεφεύγει από την νοοτροπία της θεοποίησης ενός πρώτου πτυχίου. Οι εισαγωγικές εξετάσεις είναι εξαιρετικά απαιτητικές, η προετοιμασία δαπανηρή και οι γνώσεις των τελειοφοίτων λυκείου είναι κατα πλειοψηφία ανώτερες των τελειοφοίτων άλλων κυρίως δυτικών χωρών. Λίγη σημασία έχει αυτό όταν τα δημόσια πανεπιστήμια έχουν καταληφθεί από ψώνια ακαδημαικους που συνδικαλίζονται και αρνούνται αξιολόγηση, όπως καταδεικνύει και το επίπεδο των μεταπτυχιακών σπουδών. Στην Ελλάδα δεν υπάρχει σοβαρή έρευνα, δεν παράγεται γνώση σε μεταπτυχιακό επίπεδο και εκεί φαίνεται η πενία του δημόσιου Πανεπιστημίου και η στασιμότητα σε αντιλήψεις άλλων εποχών και συστημάτων. Και όχι, δεν είναι ερευνα οι δημιουργία εταιρειών τεχνοβλαστών για να προμηθεύει ένας ακαδημαϊκός το δημόσιο με δική του τεχνογνωσία και προιοντα, ούτε οι συμβάσεις 500 ευρω για τρίμηνα προγράμματα. Συνέλθετε από την ανοησία του κρατικοδίαιτου μοντέλου. Στη χώρα δεν επικρατεί η σλαβικη η γερμανική κουλτούρα, ώστε έστω ένα μικρό μέρος της γραφειοκρατίας να δουλεύει παρα τη διαφθορά, αλλά ούτε ο θαυμασμός της σκληρής εργασίας. Το να αναγκάζεις έναν απόφοιτο σοβαρού και Πανεπιστημίου του εξωτερικού σε διαδικασιες αναγνωρισης του διπλώματος αποκαλύπτει το κόμπλεξ του νεοέλληνα σε όλο του το μεγαλείο.

Δέσποινα

Με χάσατε στο "δεν υπάρχει σοβαρή έρευνα, δεν παράγεται γνώση σε μεταπτυχιακό επίπεδο". Η φράση αυτή δείχνει πόσο δεν έχετε ιδέα τι συμβαίνει στα ελληνικά πανεπιστήμια και ερευνητικά κέντρα. Υπάρχουν άνθρωποι που φτύνουν αίμα και παλεύουν ενάντια σε όλα τα εμπόδια που θέτει καθημερινά το κράτος (από γραφειοκρατία, μέχρι έλλειψη χρηματοδότησης και αναξιοκρατία) και, όμως, καταφέρνουν να παράγουν έρευνα παγκοσμίου επιπέδου. Οι διδακτορικοί φοιτητές μας περνάνε τις μέρες και τις νύχτες του στα εργαστήρια υπο αντίξοες συνθήκες, συχνά απλήρωτοι και εκμεταλλευθέντες από τους ανωτέρους τους, πάντα ανασφάλιστοι, με μόνη φιλοδοξία τους να καταφέρουν να προσφέρουν έναν κόκκο άμμου γνώσης στην επιστήμη. Συμφωνώ απόλυτα ότι θα έπρεπε να υπάρχει σοβαρή αξιολόγηση. Μην υποτιμάτε όμως τους επιστήμονες που δραστηριοποιούνται στον ελλαδικό χώρο, επειδή αυτοί που κάνουν τον σαματά και καταφέρνουν να ακούγονται τελικά είναι τα "ψώνια ακαδημαικοι που συνδικαλίζονται και αρνούνται αξιολόγηση".

Δεξιός_Ψάλτης

Μεγάλο φάουλ αυτό της Κεραμέως εάν τα αναγνωρίσει...πώς να εξισωθούν τα πτυχία από τα κολλέγια με αυτά των πανεπιστημίων???μας κοροϊδεύετε κ.Κεραμέως όλους εμάς που με αίμα κυριολεκτικά βγάλαμε το πανεπιστήμιο???Θα μου πεις εδώ αφήσατε τον νόμο έκτρωμα του ΣΥΡΙΖΑ που εξίσωσε τα ΑΕΙ με τα ΤΕΙ....

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης